Az a pár perc menet közbeni diag nem egy bonyolult dolog és nem is felár, csak tudni kell, mit figyelj. Ha valami nem szimpi, lehet módosítani a chipen.
Ha valaki nem ért hozzá, akkor még nem a rendszer a hibás és nem egy másikat kell keresni.
Éppígy el lehet rontani a chip többi tényezőjét (anyag, levegő, karakter, stb.).
Mondom én, hogy felesleges erről tovább beszélni...
haver, a repedt dugók helyett, pont 1z blokkból rakott dugattyút hajtókarral a alh motor blokkba! ez tutti nem invar betétes! egyenlőre, bírja .) a csúcsok hibátlanok én magam vizsgáltam, saját szememmel láttam, hogy jól porlaszt és mindkét lépcső a megfelelő nyomáson dolgozik és nem szokta hidegen ütni, a kúler sem a gyári már, hanem tuningos. persze isten tudja, régebbi életében mikor kapott a motor olyan sallert, ami megkostolhatta a dugattyú állagát a repedés irányába, és csak most jött elő?
viszont! az a menet közbeni diag, szerintem túl sokba van, anyit nem ér meg. és vallom, hogy mehaval is el lehet érni azt a teljesítményt, amit vellannyal! de ez csak az én véleményem. mindenképpen vasbetétes dugattyús motort fogok beszerezni, abban jobban bízok. csak jó lenne tudni melyik blokkban vannak ilyen dugattyúk?
Lassan 5000 körül jár a tagok száma a Passat Klubban.
90-110LE: AHU 129db, AHH 45db, AFN 630db, AVG 15db. Összes 1.9-es dízel motor (TDI-PDTDI) száma 2767db.
Ezek egy része chip tuningos, némelyik nem kicsit.
Valahogy nem nagyon emlékszem dugattyú problémára a 9 év fennállás alatt...
Elektromos adagolócsere se nagyon rémlik, mert a chip miatt probléma lenne vele...
Viszont látok sok embert pl. melóhelyen beülni a hideg autóba (márkafüggetlenül) és a gyors hazaérkezés reményében csak a padlógázt ismerik. Ez nem anyag, hanem használati probléma...
Rosszul írt chip is akad, ahogy rossz porlasztó, turbó, stb. Ezeknek nyilván ára lesz...
Ha kihagyod a régi 1Z motorkódot akkor nagy meglepi nem érhet. AHU-tól már a 90 LE is jobb dugattyúkkal jött. '97-től. Az alufedelesek meg még jobbak.
Mecha az nagyon jó ha jól össze van rakva. Csak ne legyen menet közben valami bibi mert arról nem fogsz tudni.
Az elektromos meg menetközben diagon látható hogy mi történik. Ez sokaknak előny. Ezért is tartom én jobbnak a villanyost. Jópár embernek azért sikerült erős jó autót összehozniuk ebből.
hátt én pont ezért kihajítottam az elektronyos adagolót , mert utálok szívni és kiszolgáltatottnak lenni! és csináltam egy mehát, ami elég jó lett, sőtt talán túl jó, mert el is kezdtem aggódni, hogy nem e fog megrepedni a dugattyú egy nagyobb igénybevételnél? a mostani motor, ugyan bírja még, de van benne 4-500 000 körűl, szerintem mindennap ajándék. és, ha már motort fogok cserélni, akkor szeretnék olyat, ami aránylag a legjobban bírja és nem annyira dugattyú repedős. ezért érdfeklődtem itt. haver a3-asa nem ment így, mint az enyim és megrepedt benne a dugattyú. 90 lovas blokk volt elektronyos adagolóval, amire pont "micike" írta a programot. tehát talán jó volt a progi? én a meha adagolót többre tartom, mint az elektronyost, mert legalább kézben tudom tartani a dolgokat, elektronyosnál, meg vagy jó progit tolnak rá vagy nem. haver kiszámolta, hogy a sok program, meg adagoló babra, egyebek árából, már tudott volna venni, legalább 2 krazi adagolót. :)))
írtam egy csomó mindent, hogy mit akarok, te meg itt el akarsz veszni a részletekben!?hogy hány lóerőt akarok? anyit, hogy ne legyen dugattyú repedésem és olyan blokkot szereznék be, ami legkevésbé hajlamos erre! én álltalánosságban kérdeztem, hogy mennyire bírják a tdi blokkok a húzást, dugattyúrepedés nélkűl... nem arra vagyok kíváncsi, hogy adott blokk, hány tized lóerőnél képes dugattyúrepedést produkálni! hanem, hogy álltalában hajlamosak rá, vagy sem? mivel már több esetben halottam ilyet. haverom húzott egy 90-est 130 körűlire és megrepedt a dugó. én ezt furának találom, nem tartom erős húzásnak, bírnia kelett volna. ezért is kíváncsiskodtam, kb mi a biztonságos határ, a tdi blokkoknál, úgy álltalában.
1,9 tdi 90 és 110 lovasok, mennyire bírják a húzást? arra gondolok leginkább, hogy a dugattyúk megrepedése nélkűl. valahol azt olvastam, hogy ha nagyon megvannak húzva, akkor dugattyú hajlamos repedni, de még széria motoroknál is előfordul a dugattyú repedés? állítólag a vasbetétes dugattyús motorok nem repednek? tudtok ezekről valamit? és milyen blokkban, van ilyen vasbetétes dugó?
Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok hogy Golf2 1.6 TD motort áttudok-e építeni 1.9 TDI-re. Ha megoldható az átalakítás akkor szeretném még kérdezni mit kell pontosan cserélni a dugattyún hajtókaron és a hengerfejen kivul?!
Sziasztok! Van egy fabia 1.9 sdi asy motoros. Tisztába vagyok vele, hogy szívó dizel. De nagyon gyenge főleg alsó tartományban. Mit lehetne vele kezdeni? Apukámnak ugyan ilyen van, most lett neki benne csúcs cserélve és a 110le tdi csúcs ment bele és sokkal jobban megy neki, lehet esetleg még valamit csinálni. Turbót nem akarunk bele :). Esetleg az adagolón állítani valamit? Egyébként a kocsi nem rángat nem füstöl, szépen jár semmi nincs vele! Lehet attól még, hogy az egr-t is tisztítani kéne vagy annak lenne jele?