Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
-A fuggoleges vezersikok teljes terjedelmukben elfordithatoak (sokkal jobb hatasfokkal dolgoznak mint az F-35-e).
-Kacsa vezersik (nagyon fontos, hogy nem csak a hatulja akar fordulni, hanem az eleje is befordul).
-Szvsz mar ez a ketto is boven elegendo a jobb manoverezokepesseghez, viszont a J-20 eseteben adott a lehetoseg a toloero vektoralasra is (de a ket hajtomu amugy is segiti a kormanyzast).
A manőverezőképesség tekintetében szkeptikus vagyok:
Egyrészt azért az amcsik nem ma kezdték a pályát /Az, hogy nekem hamarabb jut eszembe róla bizonyos szögekből a repülő baltanyél Szuhoj Szu-15A, mint az F-16, semmit nem jelent/, biztos vagyok benne, hogy nagyon nem lehet gond a JSF-el - ha más nem, megoldják erőből... /Végülis az előbb emlegetett orosz jószág is repült, pedig annak szinte még szárnya sem volt/.
A másik meg a méret: Minnél nagyobb, annál nagyobb a tehetetlensége. Nem véletlen, hogy az F-15-sök az A-4 Skyhawk-ok ellen gyakorolták a légi közelharcot, s nem mindig az F-15 jött ki győztesen...
A többit nem vitatom, asszem' egyszer már írtam, hogy ezzel az erővel a Tu-128 se volt rossz vadászgép:-))) /Kéretik nem komolyan venni/
Pontositok: J-20 az F-35-nel varhatoan jobb lesz hatotavban, fegyverterhelesben, sebessegben, es manoverezo kepessegben.
Kezdetnek pedig ez nem rossz, mert a lokatora is nagyobb meretu lehet, valamint a tobbi elektronikanak is tobb hely jut (igy ugyanazt a teljesitmenyt egy kevesbe fejlett, nagyobb meretu, tob energiat fogyaszto (de olcsobb es konnyebben megvalosithato) berendezesbol is kihozhatjak).
Az orosz komoly cucc lehet, kulonben indiat erdekelte volna az F35.
A kinai viszont szvsz egy nagyon komoly alap, amire jo lesz epitkezni. Amikor rendszerbe all (szvsz picivel 2020 elott), valoszinuleg meg nem fog felerni egy F-35-el (max hatotavban es fegyverterhelesben fogja felulmulni azt), de az elso modernizacio vegere szvsz potensebb gep lesz. Azert az F-35, mert a kornyezo orszagoknak max az (ill. a PAK-FA lesz), USA katonai fenyegetessel pedig kinanak egyre kevesbe kell majd szamolnia (gondolom en). En azon az allasponton vagyok, hogy a meret nagyon fontos szempont. - Hiaba lesz jobb toloero/tomeg aranya az F-35 hajtomuvenek es hiaba lesz megbizhatobb, ha a J-20-ba 2 hajtomu van, ill. hiaba lesz takarekosabb ha a J-20-ba kozel annyi uzemanyag megy mint egy bombazoba. - De hiaba lesz jobb az F-35 lokatora is ha a J-20-ba 2x akkora feluletu rakhato, stb, stb. (csinalhatsz Te nagyon jo loszert az M-16-hoz ha nekem KPVT-m van).
A PAK-FA indiai valtozatahoz kepest jelenleg idobeli elonyben van a J-20, 2020-2030 kozott pedig meg boven elegendo ha a csokentett eszlelhetosegnek koszonhetoen a 4+ gepekkel szemben versenykepes lesz.
2030-ra pedig felfegyverezheti pakisztant es egy eros gazdasagi-katonai szovetsegre lephet vele.
Az orosz 1 komoly cucc, bár véleményem szerint nem teljesen lopakodó. A kínai is repül, de szerintem az nem komoly cucc. Ezt úgy értem, hogy ebben a formában nem fogják gyártani. Még nincs is hajtóműve.
"Kinek és mire kell a 137 km-es hatótáv és a hihetetlenül vakító fény? A gyártó úgy tűnik, tisztában van a kérdésre adható válaszokkal és már a használati utasításban elhárítja magától a felelősséget. Figyelmeztet, hogy a légi járművet vagy műholdat (!) ne vegyünk célba az eszközzel, sőt azt is jelzi, hogy el kell kerülni, hogy a sugárnyalábot közvetlenül emberekre vagy állatokra irányítsák. Ez kb. olyan, mintha az Afrikába feketén exportált Kalasnyikovokra ráírnák, hogy emberre- állatra nem lövünk. Kit tart ez vissza bármitől?"
Majd jól elvakítják a Nemzetközi Űrállomás lakóit...
Jó kérdés! Annó 96-ban találkoztam vele Szombathelyen, ahol egy makettversenyen mint meghívott zsűrizett. Sajnos az ottani makettklub megszünt és semmi elérhetőségem nincs a volt tagokkal.
Szerintem próbáld meg az általam jelzett lapok segítségével megtalálni.
Nagy a dilemma: A pénz is kéne, de nem kéne technológiai transzfert adni...
Ha adnak, az még nem azt jelenti, hogy le is tudják rendesen másolni; ahhoz tudni kéne, hogy mit miért csináltak úgy, ahogy. Lásd a Concorde - Tu-144 prototípusának az esetét: egy, a Spektrum tv-n leadott régen leadott dokumentumfilmben elismerte a Tupoljev iroda munkatársa, hogy nem tudták használni a megszerzett terveket. Valahogy így mondta/fordították: Más mérnöki rendszerek, filozófiák, méretezések, szabványok; nem lehetett használni.
/Nekem speciel tetszik a hattyúkecsességű concorde-hoz képest dínómadár prototípus alakja, hiába tudom, hogy katasztrófális lett pl. a hatótávolsága, meg a "szupercirkáló" sebessége/
A másolás "lustíthat", nem kényszerít gondolkodásra. S erre pont Kína a jó példa. Azért valamilyen tudás csak kellett még a MiG-21-es másolásához is, tehát buták nem lehettek a mérnökök. /A terveket meghamisítva kapták meg, amikor romlani kezdett a két ország viszonya/
Mégis gyakorlatilag meg se próbáltak maguktól tervezni alternatívát
Tehát a technológia transzfer jó, pláne ha nem a legkorszerűbb tudásunkat adjuk át.
De ha meg nem adunk, akkor meg elkezdenek "gondolkodni", aztán meg idővel lefognak hagyni minket, pláne, ha van kellő politikai és pénzügyi háttér...
Nem baj az ha lapos,kisebb felületet mutat . Fordulóban viszont szerintem egy kimondottan szép látvány. Persze mondjuk még szivesebben nézném az alattam rohanó tájat a pilótafülkéjéből.
Amúgy továbbra is tetszik, pontosabban ez tetszik a legjobban a kategóriatársai közül. Nem mintha ez számítana.
Más.
Értem én, hogy a légi harcászatban nem az számít, hogy tud szinte helyben úgy forogni majdnem egy szuperszónikus harcigép, mint Besenyei Péter a légcsavarossal, de ez akkor is durva...
A régi dolgokról ugyan szinte semmi nincs, de a jelen és közelmúlt eseményeiről , típusairól találsz anyagot a honlapomon, amit ha kell, használhatsz. www.jets.hu