Az alábbi aljzatszigetelési móddal kapcsolatosan szeretnék szakemberektől véleményt kérni. Van egy a hetvenes években épített hagyományos kockaházam. Beton lábazat, talajszinten és a lábazat tetején bitumenes vízszigetelés, és téglafal. Az aljzat a szokáson beton, mindenféle vízszigetelés nélkül. A víz persze szép lassan megeszi az akkor lerakott keményfa parkettát. Szeretnék egy olcsó, egyszerű vízszigetelési módot találni. Egy pár házzal arrébb lakó szomszédnak említettem ezt. Neki ugyanilyen háza van. Azt mesélte, hogy ő úgy oldotta meg a problémát, hogy felszedte a parkettát, aljzat kiegyenlítővel szépen rendbe tette az betont, és arra nehézlemez szigetelést fektetett le. Mondta, hogy ha egy szintbe lett volna a lábazati szigeteléssel, akkor még össze is lehetett volna olvasztani, de neki erre nem volt lehetősége. Aztán erre a nehézlemezre rögtön rátette a laminált padló alá való vékony puha szivacsot, és már ment rá a laminált padló. Azt mondja kiválóan működik a dolog, és a falra sem kúszik fel a víz. Ez nagyon megtetszett nekem is, pláne, hogy olcsó, gyors, és egyszerű. Nos ezzel kapcsolatosan érdekelne a véleményetek.
construmán azt a tippet kaptam, hogy a pth profi rendszerű falaknál a külső oldalon szükséges legalább egy kis vékony habarcsos "kitöltés"/ "elhúzás"/"behúzás" a függöleges résekbe a téglák között.
(Vagy a drágább megoldás egy teljes vékony külső vakolat.)
Ezután jöhet csak a hőszigetelés.
Kérdésem, hogy ez mennyire "gyakorlat", mi az elvárható a szakitól?
Most építkezünk, és nem akarok túl nagy elvárásokat támasztani, de fércmunkát sem akarnék teljes áron beszopni....
Sziasztok Mi a véleményetek ezekről a falszigetelésről? Tégla alapon vertfalazatú 50cm 1.injektálás 2. Saválló lemez beütéses technológia 3. Fekete PVC lemez berakása? Valaki mondta az injektálás az semmire nem jó ! Lemezesnél meg elvágni vályogfalat és beütni a lemezt? És kinevetett! Bátor ember aki elvág egy vályogfalat mondta! Mi a véleményetek??
Üdv .Kérdésem,hogy lehet a hungerocel szigetelést a legkönnyebben eltàvolítani a legkönnyebben.Àtépítésnél a mostani kültéri fal beltérbe kerül és ezért szeretném leszedni.Péter
30-as porotherm téglából épült házomon jelenleg 5cm nikecell homkolzat szigetelés van, ami nem elégséges jelenleg. a szigetelés vastagságát 15cm-re szeretném növelni. a jelenlegi szigetelés nem dübelezett csak ragasztott. az a kérdés, hogy a következp rétegeket rá lehet a meglévő rétegre ragszatni és dübelezni?
Jó az a pince felől. Én is részben már megcsináltam (harmadik helyiségnél tartok, még kettő hátra van). Itt a topikban kaptam a jó tanácsokat, ezért bár 5 cm-es EPS-t gondoltam végül 10-est ragasztottam. A pincében 15°C körül van télen, a fenti helyiségekben 21°. Ehhez választottam végül a 10 cm-t. Én a plafonon fotó víz, fűtés és szennyvíz csöveket is EPS dobozba zártam, így csak felfele tudnak 'fűteni'. Az oldalfalra 50 cm-el fordultam le.
Ha tégla van kilógatva, akkor azt még le lehet szedni. HA a betonkoszorú lóg ki a fal síkjából, azt nem kéne levésni :D meg lehet kerülni, de akkor már az ácsoknak is lesz dolga. Én nem csináltattam meg, ha felül kicsit hőhidas és penészedik, hát így jártam, majd Szavó-zok...
Pince födémet szeretnék szigetelni, a fölötte lévő lakrész komfortja miatt. (Tudom, hogy jobb lenne annak a padlója felől, de ez egyelőre nem kivitelezhető.) A plafonon futnak a fűtés/víz/szennyvíz csövek + a villany. Emiatt az eps ragasztás elég macerás. Gondolkodtam gipszkarton álmennyezet fölé rakott bazaltgyapoton is. Azt teljesen fel kellene "légmentesen" húzatni a plafonra ahhoz, hogy jó legyen? Összességében mit, milyen vastagságban ajánlnátok? (Tudom, hogy az oldalfalra is le kell fordulni, külső lábazat szigetelés is lesz ezen kívül.)
Le kell szedni a lambériát kívül, és máris fel lehet tolni a fali hőszigetelést a padlásra. Az a jó ha összeér, mert ha nem, akkor ott bemegy a hideg, és így a szobád falának felső éle penészedni fog.
Persze, mert a fal mentén is, meg alul is eleve hidegebb a levegő, mint máshol. Ha felmelegíted a külső falak belső részét, akkor tolhatsz oda szekrényt, nem lesz penész.
Ha normálisan szigeteled a falat, meg a padlást, neadj Isten a padlót is, akkor esélye sem lesz a falnak hogy lehűljön, tehát nem lesz penész sem. Már magában a fal szigetelése is segíthet, ha kellően vastag. Persze ha jön fel a talajvíz a falban, akkor ott igazán semmi sem segít, csak a vízszigetelés.
Pfff ez így hosszú lesz, de ha sokat olvasgatsz, öregkorodra készen is leszel a házzal :D
Feltöröd a padlót, leásol ameddig kell, talán egy métert vagy még annyit sem. Úgy kell kicentizni, hogy az ablak kényelmes magasságban legyen. Jó nagy, délre néző ablakok ha lehet.
Feltöltöd kaviccsal, tömöríted, rá kb. 6cm beton, menj át az építkezés-felújítás témába, ott megmondják az egészet, én csak kb. felsorolom. Arra vízszigetelés, amit összekötsz a falban lévővel, ez fontos. Utána kátránypapír, résmentesen, mert a vizet távol akarod tartani. Arra járható eps, pl. 15cm, vagy amennyire keret van, de inkább több mint kevesebb, szakik majd megmondják itt a fórumon, ne a kőművest kérdezd, mert tesz be neked 5cm-t, de azt sem fogja érteni miért, hiszen a ház alatt meleg a föld, onnan nem jön fel szerinte a hideg. Erre megy megint egy réteg beton, és kész is vagy, mehet rá a parketta, de a padlófűtés csöveit is minimál betonvastagsággal ugyan így ráteszik.
Födémről salak le, folyamatos 20-25cm szigetelés, oldalt nekinyomva a fal hőszigetelésének, ami ugye ezért fel kell hogy nyúljon a padlásra. Járható eps járdának, többi gyapot, vagy eps kockák, rá palló, minden más gyapot. Mehet rá a páraáteresztő fólia, mindegyik típusra rá van írva, hogy mennyi vizet képes megtartani. De ha jár a levegő, akkor szállni fog a gyapot is, akár attól is ha sétálsz, ha olyan fajta. Energetikailag a legolcsóbb a legjobb, és nem mész fel a padlásra, max évente kétszer...
Külső szigetelésből amennyit csak tudsz, 15-20cm grafitos már elég jónak mondható. Épületgépész kiszámolja neked, mennyit fog enni a kazánod, de elvileg a vegyestüzelés témában is vannak akik megmondják, meg gondolom van valami gázkazános téma, lehet ott is.
Résszellőző önmagában nem mindig lesz elég. Ahhoz hogy mindig, minden időben megfelelő legyen a szellőzés, kell egy ventillátor, ami óránként 120m3-t ki tud szívni minimum. De jó ha többet, és lassabb fordulatszámra állítod, így tovább bírja, meg halkabb. Kell egy-kettő pont a házban, ahonnét szívja a levegőt a padlásra, onnan meg ki a szabadba. 4-5 db résszellőző elvileg elé. A ház kialakításától függ.
Ablakok, ahogy akarod. Ha azt akarod, hogy télen ne érezz hideget ahogy állsz előtte és bámulsz kifelé, akkor 3 rétegűt. Energetikailag két réteg elegendő, mert nem az ablakon fog kimenni a legtöbb meleg. A 3 régetű is nagyon jó, sokkal komfortosabb, ha tuti nem akarsz penészt, akkor olyat vegyél, mert a párás ablaknál a gumitömítésre folyik a víz, és akkor ott penész lesz. Megfelelően beépítve és szigetelve, valamint jól rendezett bútorokkal biztos nem lesz gond az esetek 98%-ában.
Redőny, nekem mindegy, de a résszellőzőn több levegő fog bejönni, mint azon az egy lyukon, ami a zsinórnak van :D résszellőzőnek kell kb. 2*21cm-es rés, nem kifúrni, átmenő hornyot kell marni.
Fűtés nem rossz, csak kicsit elavult ;) a felületfűtés sokkal jobb, és olcsóbb is kiépíteni ;) és felületnek nem csak a falat szokás becsövezni, lehet csak a plafont is, így még kifúrni sem fogod ;)
Tudtam az ingyenhitelről, sajnos nincs annyi pénzünk, hogy belevágjunk. De aki eleget spórol, vagy gazdag, annak biztos jól jön. A legszegényebbekkel meg senki sem törődik, akiknek a legjobban kellene. A középréteg meg oldja meg, ők nem elég szegények hogy segélyt kapjanak, de nem is elég gazdagok, hogy legyen pénzük ilyenekre.
Ha öreg korodra kell, akkor én azt javaslom, hogy nyiss egy-két-hat ltp-t, ahány emberre tudsz, és ne kapkodd el, úgysem azonnal akarsz költözni! Elsőnek csináld meg a padlást, az a legolcsóbb, gondolom télen fűteni akarod, legalább minimálisan. Utána ablakcsere, hiszen nem akarsz bent lakni, ráérsz, de szét is lehet vágni a hőszigetelést, ha inkább az lenne meg előbb. Legyen inkább normális, 5-10cm fehér eps helyett legyen 15-20cm grafitos, magának a hőszigetelő anyagnak az ára a legkevesebb az egész mókában, szóval inkább spórolj, mert ha kész, és még akarsz 10cm-t, akkor annak a legnagyobb része csak felesleges pénzszórás lesz. Ha gondolod, le lehet szedni a cserepet is, és le lehet fóliázni, és akkor biztosan nem ázik meg a gyapotod. Nekünk van egy pont, ahol valami el lett bacva, mert folyik a víz a tetőfóliáról, tavasszal utána kell járni... Na ha ezek készen vannak, akkor minimális költséggel ki fogod fűteni télen. Jöhetnek a belső munkák, akár télen is.
Szeretnék segítséget – tanácsot kérni szigetelés kapcsán.
Vásároltam egy faházat amelyet szeretnék téliesíteni. A házikó 80’ évek körül építmény egy beton kiszögellés tetején. A fotón látszik is, hogy egy kis lépcső vezet fel a házig melynek teraszát hozzá építtetem a házhoz.
A ház jelenleg nem lakott, nincs temperáló fűtés sem. Azt vettem észre, hogy a kinti hőmérséklethez képest is jóval hűvösebb van (legalább 5 fok ) és nagyon magas a páratartalom odabent a házban. Vittem egy páratartalom mérőt és az eszköz szerint olyan magas a páratartalom, hogy ködnek kellene lennie odabent.. J Több napszakban is voltam kint és mindig tapasztaltam az a nagy hőmérséklet különbséget. A pára szinte azonnal kicsapódott mindenre ajtónyitás után. Jelenleg linóleum van a házban ami több helyen is páracseppes. Nem tudom ez normális dolog e. A falban van hungarocell szigetelés. Az aljzatbeton alatt gyanítom nincs. Szeretném téliesíteni ezt a házat, kívülről kőzetgyapot szigetelést kap de kicsit aggódom a jelenlegi igen magas páratartalom miatt. A ház nem vizes sehol, nem ázik be, a betont is felvéstem a fürdőben és száraznak találtam teljesen (a falak vékonyak, talán 5cm 3cm hungarocellal). Viszont egyszer nyitva maradt a kisablak a fürdőben és reggelre folyt a víz a falról.
Gondolom kellene szigetelnem az aljzatot bár a belmagasságom csak 230.
Két kérdésem lenne a tisztel hozzáértőbbekhez.
- Normális lehet ez a párásság nem lakott épület esetén?
- Úsztatott padló alá terveztem 3 -5 cm xps szigetelést. Megfelelő lehet?
Van egy épp felújítás alatt álló 90 nm-es földszinti lakásunk egy tömör, kistéglából épült 3 szintes házban.
Az energetikai besorolás FF, hosszabb távú tapasztalataink még nincsenek, de az biztosnak látszik, hogy nem kevés gáz fog fogyni egy szezonban.
Mivel a jelenlegi járólap laminált parkettára lesz cserélve, ha már úgyis bontogatunk, azon gondolkoztam, hogyan tudnám az aljzatot kicsit szigetelni. A helyzetet bonyolítja, hogy a lakás pont félig van csak alápincézve, szóval a pince mennyezeti szigetelése (ami gondolom a legegyszerűbb lenne) nem igazán megoldás. Az aljzatot nagyon mélyen megbontani nem szeretném, de azon gondolkoztam, hogy 2 cm eps-t viszont lehet, hogy még be tudnék varázsolni. A kérdés, hogy van-e értelme szórakozni vele, illetve, hogy az esetleges párásodás elkerülése érdekében mire vigyázzak? (Jelenleg a falak lábainál a helyenként a vakolat már kicsit kopogósabb, nem kifejezetten nedves a lakás, de azért érződik a földszint. Az energetikai tanúsítványban 1,3 W/m2K van megadva a padló rétegtervi hőátbocsátási tényezőjeként, a falak pedig 1,5-1,7 körül vannak. A lábazatot nem tudom szigetelni a járda és lépcsőház miatt.)
Sziasztok! Új tag vagyok és szeretnék kérdezni .Adott egy gáz szilikátból épült ház .Belső hőszigetelés vagy külső hőszigetelést mivel lehetne megoldani?
Tud valaki ajánlani egy korrekt kivitelezőt a következőkhöz: egy kádár kockát szeretnénk külsőleg hőszigetelni Bp-en a 11. kerületben. Köszönöm előre is...
Adott egy 80 éves nem szigetelt 1 emeletes téglaház 50 cm-es külső vastagságú falakkal. Alattunk egy fűtött lakás a szomszédunknak, mi az emeleten lakunk s fölöttunk egy sima padlás. Kérdésem az lenne, hogy mit javasoltok szigetelés szempontjából? A külső falaknak mit s milyen vastagságú szigetelést ajánlottok? A padláson kihordani a régi "szigetelést" (a deszkák fölötti száraz "sarat") s utána szigetelni (de mivel?) vagy a régi szigetelésre rávinni az újat?