Ti milyen alacsonynyomasu mosoval tisztitjatok a klimahutot,hogy a lamellak ne surljenek? Ma voltam klima tisztitason, es a srac ajanlotta,hogy idonkent tiszitsam ki. (Focus MK 2)
Nagyobb eso utan enyhen azik a csomagtartoban a szonyeg (2008-as Focus mk2 szedan). Nemi utana olvasas utan latom, hogy ezeknel elofudul, hogy a tetolec alatti hegesztesnel levo repedesbol leszivarog a viz.
Ha tudnatok ajanlani Budapesten olyan szerelot, akinek volt ilyennel dolga, megkoszonnem. Allitolag nem nehez a javitasa.
Ezt a jelenséget több dolog is okozhatja: a forward collision assist kiszúrt egy állatot, amit a vezető nem látott (az első kamera mellett ehhez a radar jeleit is figyeli a számítógép) és ami végül nem szaladt ki az útra. Ilyenkor a műszerfalon hangjelzés kíséretében megjelenik a "collision warning" felirat és az autó állóra fékezhet.
Az is előfordulhat, hogy a vezető nem fogta a kormányt, bár ezt nehezebben tudom elképzelni a vészfékezés alatt. Mindenesetre ha a sávtartás be van kapcsolva és az autó elveszíti a magabiztosságát a sávokat illetően (ami sajnos igen gyakori) úgy, hogy a vezető nem fogja a kormányt, az autó vészfékezhet, szintén hang és műszerfali jelzés mellett.
Ezek mellett természetesen szoftveres és/vagy hardveres hiba is okozhatta a jelenséget, a pontos diagnózishoz a kommented nem szolgál elég információval. Ha a vezető számára váratlan módon reagál az autó, érdemes elmenni egy szervizbe, ott az autó meghibásodásán kívül a user-errort is (pl: a felhasználó nem tudta, hogy mindig fogni kell a kormányt) tudják orvosolni.
ami itthon volt jó áron utánagyártott, annak a csatlakozó foglalata nem volt 100% passzentos a foglalat másik felébe -> ez miatt bejött a zabszem, hogy bzts jó-e ha azt rakjuk bele (meg lehetett volna buherálni, csak meg kellett volna csiszolni
a végén abban maradtunk veszünk biztos oda valót, sajnos az külföldről jött, az van ráírva bosch, így nem a legolcsóbb volt
autoszerelőhöz került a kocsi, hogy első lamdba szonda hibajegye van 2-3-at rendet moderált áron és egyiknek sem jó a csatlakozója pár nap mulva külföldről kell rendelni, és elég húzós áron errol mi a véleményetek meg lehet ezt máshogy ugrani?
benzines meg kb 5-6 éves (fejből nem is tudom, a kocsit meg nincs itt :-) )
Nekem ígaz Cmax om van, ami ugye nagyobb. A nyári gyári méret 215,a téli gyári méret 205.Én a télit is ugyanugy hasznom, mint a nyárit főleg ilyen száraz telekben. Akkor miért ne lenne jó rá a nyárira is a 205 ös. Én azzal használom a nyárit is évek óta gond nélkül, peddig szeretek sportosan hajtani.
Teletank után 570 kilométer és most ért be a negyed tankjelzés alá a mutató! Igaz ennek a kilométernek nagyrésze most autópálya volt, de nem csigatempóban (130-140), 7.1-et mutat a fedcomp. Korábban hosszú évekig diesel autót vezettem, így meglepődten amikor többen is mondták, ha sokszor megyek ilyen 2-3 kilométert városban ne csodálkozzak ha 10 litert bezabál. Azt valahogy nem csipázza.
Kérdésem lenne, hogy mire utalhat az a jelenség, ha menet közben, közel az útpadkához 60-70km/h-s sebességnél "vészfékez" az autó, magától. Adaptív tempomat nem volt bekapcsolva, az autó előtt nem ment autó. 2019-es Focusról lenne szó. Egy ismerősöm mesélte a sztorit, de én még ilyenről nem hallottam, hogy az autó magától erősen fékezzen. A fékpedált nem nyomta meg szándékosan, motorfékkel lassított, majd állóra fékezett az autó, hátulról meg majdnem belementek. Valaki tapasztalt már ilyet?
Úgy legyen! :) A benzines 1.4, 1.6 Focus nem eszik sokat, ha minden rendben vele.
Nekem az 1.4 országúti rekordja 5,38 l/100km volt, de akkor nagyon "hypermiler" üzemmódban közlekedtem dimbes-dombos lejtőket kihasználva valamikor nyáron. :)
Na elhoztam a szervizből a kicsikét, hibakód zéró és szivárgást sem láttak sehol így egyenlőre nem babráljuk a légtömegmérő vagy lambdaszonda vonalat. Viszont a vizsgálódás folytán észrevették, hogy több gyújtókábel (az egyik nagyon durván) be van rohadva és oxidálódott így mind a 4 kábelt cserélték. Elhoztam az autót nullázva a fogyimérőt, nem mentem túl sokat (kb 50km), kis pálya és város de most 6.8-at mutat! Nagyon bízom benne, hogy itt volt a kutya elásva.
Meg lesz járatva hosszabb utakon és akkor kiderül, mert mióta hazahoztuk csak városban volt használva. Kinulláztam a fogyasztásmérőt azóta 20 litert mutat XD. De ez tényleg nem releváns a pár kilométeres utak miatt. Most kap majd olajat, szűrőket és akkor usgyi neki megyünk vele pár száz kilométert. Ha nem konszolidálódik akkor vissza kell vinnem, mert ódákat zengenek róla, hogy ez a motor vegyeszben 7-8 litereket fogyaszt. Ahhoz képest soknak tűnik amit produkál még így városban is. 140 kilométer alatt több mint negyed tank elfogyott.
Télen dízelnél hidegindítás után kb. 1 perc, benzinesnél max. fél perc üresjárat, majd indulás. Itt általában ha jeget kell kaparni, az tovább tart ennél...
Fordulatszám 1500-3000 rpm között, a legjobb ha 2000 rpm környékén tartjuk a sebességet. Az alacsony fordulat ugyanúgy káros, mint a pörgetés, mert még nincs rendes kenés.
Dízelnél csak kb. 5 km megtétele után kapcsolok fűtést. A benzines sokkal gyorsabban bemelegszik és már 1-2 km után langyosat fúj.
Ja igen, ha tényleg ilyen magas a fogyasztás, akkor szerintem első körben légtömegmérőt (légmennyiségmérőt) cserélj, de csakis gyári vagy gyári bontott kerüljön bele.
Ebből nem szabad utángyártottakkal kísérletezni...
Nekem a 2003-as Focus 1.4 benzin kombi 7,5-8 liter között fogyaszt városban nem kímélve. Ha nem váltok 2. fokozatnál feljebb, akkor sem fogyaszt többet 9-nél. :)
A 11,5 literhez szerintem non-stop araszolgatás kellene.
Nekem olyan gondom van(1,6 TDCI 115 LE) Ha elinduláskor megy a fütés, az Istenért se melegszik fel a motor, még el sem indul a mutató. Ha kikapcsolom, akkor elkezd melegedni a motor. Fütést visszakapcsolom, megint lehüti a motort. Hozzá kel tennem, hogy itt Baranyában kevés a sik terep, itt domb le-fel van használva. Hosszú lejtők lefele.
Üdv emberek! Kis tanácsot kérnék.2012-13 környéki mondeo 1.6benzin illetve 2.0tdci motorok milyenek elsősorban a megbízhatóság érdekel, de mindent meghalgatok. Köszönöm.