Valóban, a Primusz az előbbi forrás szerint, városban és országúton is 8-10 litert eszik nagyautó létére. Nem a sebesség, hanem a vezetés dinamika a fő meghatározó a fogyasztásának mértékében. (mint amúgy is)
A Primuszban "a szomszédom szerint, akinek egy barátja bírtokol ilyet," eléggé kicsi az akkuk kapacitása. Talán pár kilowatt/óra. Viszonylag kicsi, mert nem kell neki sokat tárolni, hiszen ott a benzinmotor a kombinált üzemmódban. Ezért nem is konnektorozató.
Szerintem ne így gondolkozz. Egy mai benzinmotor hatásfoka ha jól tudom 40% körül van. Egy átlagos kisautó kb. 7 liter körül fogyaszthat (Budapesten, vidéken lényegesen kisebb is lehet). Egy elektromos autó egy kicsivel nehezebb, viszont sokszor nem fogyaszt, amikor a benzinüzemű igen. Mondjuk azt, hogy egy elektromos autó megelégszik 6 liternek megfelelő mennyiségű benzinnel. Ezt kell még korrigálni a hatékonyságkülönbséggel, bár az elektromos motorok hatásfokáról dunsztom nincs, gondolom 80% felett lehet. És persze ott van a hajtáslánc vesztesége is, ami egy benzines autónál durván 20% lehet.
Azt azért vedd figyelembe, hogy a Prius nem kisautó, hanem középkategóriás. Ennek megfelelő a tömege is, így a fenti fogyasztási adat helyett (6 liter) nyugodtan számoljál 8 literrel.
Utána számoltam, valóban kb. ennyi a heliben használt Lipo akkum súlyra vetített energiatartalma.
Fogalmam sincs, mekkora egy kisautó teljesítmény igénye városban 50-nel, vagy mondjuk 100 km/h sebességnél. Vagy hogy mennyi energia kell a 0-ról 50-re gyorsuláshoz.
Keress rá a plug-in hybrid kifejezásre a Goggle-lel. 12000 dollárért egy kaliforniai prof kicserélte az akkukat és úgy már mehet 30-40 km-t egy feltöltéssel.
Bocs, én offoltam kicsit, nem Meyer autóját, hanem egy normális, sorozatban gyártott hibrid üzemű kocsit kérdeztem... Az áttétel rendszer helyett villanymotor hajtja, a robbanómotor pedig akkut tölt. A reklámszövegében nincs szó arról, meddig bírja az akku, sem arról, tölthető-e konnektorról.
Azért érdekel, mert kíváncsi vagyok, nagyobb akku beépítésével lehetne-e viszonylag egyszerűen teljesen elektromos üzemre állítani, legalábbis rövidebb városi utakra.
"Nézd meg a honlapját rajta a friss válaszaival. Honnan ír akkor szerinted? A túlvilágról? Hehe."
"Stanley Meyer died after eating at a restaurant on the 21st March 1998. An autopsy report showed the cause of death to be poisoning, leading to widespread conspiracy theories regarding the oil companies' and the US government's involvement in his death."
Azért nézd meg ezt is. Meyer megbukott eg bírósági perben, amit az átvert befektetők indítottak ellene és ahol a bíróság csalónak minősítette Meyert. A pewrben nem tudta működtetni az autóját. Ott már kevés volt a duma.
"The vehicle failed to work during a required demonstration of the water-fueled car in a 1990 court case. An Ohio court found Stanley Meyer guilty of "gross and egregious fraud" in a case brought against him by disgruntled investors. The court decided that the centerpiece of the car, his water fuel cell, was a conventional electrolysis device, and he was ordered to repay the investors $25,000."
Nem tudja véletlenül valaki, a hibrid üzemű Toyota Prius akkuja mekkora? Meddig tud tisztán villannyal menni? Fel lehet az akkut tölteni konnektorról is, vagy csak a motorral?
nezd:szabadenergia.lap.hu---keresd--volna energia--bejon www. gewo info oldal ott keresd pokusy-- sarga betuvel...... auto na vodu ... ott van tervrajz adatokkal +fenykepek ez is erdekes megeri megnezni
Senkinek? Stanley A. Meyer azt állítja neki sikerült. Szabadalmat is kapott rá (állítólag). Sőt azt állítja megvette tőle a licencet az amerikai hadsereg. Sőt, a képek tanulsága szerint az autója is működik. Másoknak is sikerült (a képek tanulsága szerint). Miért kell mindig hitetlenkednünk? Én szurkolok neki!
Arról szól a történet, hogy elektromos impulzusokkal "szétrázzák" a vizet Oxigénre és Hidrogénre, és ennek nincs annyi energia igénye, mintha egyenárammal bontanánk.
Csak ezt a különleges frekvenciát nem sikerült még senkinek sem reprodukálnia.