Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Előbb írtam egy terjedelmes választ, de ez a fos nem küldte el...
1.: Ha mindkettőnek 005 a száma, akkor mi van még más, ami megkülönbözteti őket? Nézd meg a két rendszámot, de jó alaposan!
2.: A GVM-xxx egy olyan rendszám, amit személygépkocsiknak osztottak ki, a DUD-xxx-t viszont csak olyan járművekre adták ki, ahol az egyik rendszámnak négyzetalakúnak kellett lennie. Mivel utóbbiból kevesebb létezik, így ezek a rendszámok lassabban pörögtek az okmányirodákban, kevesebbet adtak ki belőlük, ezért lehetséges, hogy egy '98-as 280-nak D-s rendszáma van(volt).
Előbb írtam egy terjedelmes választ, de ez a fos nem küldte el...
1.: Ha mindkettőnek 005 a száma, akkor mi van még más, ami megkülönbözteti őket? Nézd meg a két rendszámot, de jó alaposan!
2.: A GVM-xxx egy olyan rendszám, amit személygépkocsiknak osztottak ki, a DUD-xxx-t viszont csak olyan járművekre adták ki, ahol az egyik rendszámnak négyzetalakúnak kellett lennie. Mivel utóbbiból kevesebb létezik, így ezek a rendszámok lassabban pörögtek az okmányirodákban, kevesebbet adtak ki belőlük, ezért lehetséges, hogy egy '98-as 280-nak D-s rendszáma van(volt).
Naa, gondolkozz! Ha a három számjegy egyezik, akkor mi az, ami megkülönbözteti egymástól a két rendszámot?
DUD vs. GVM:
A DUD-xxx tartomány az egy speciális "A" és "C" típusú rendszámkombináció (C típus=kétsoros), ezt kapták a 200-as és 300-as típusok, valamint a régi KGST ipar teherautóinak nagy része, valamint az olyan autók (típustól függetlenül), ahol valamelyik rendszámtartó négyzet alakú.
A GVM-xxx egy sima "A" típusú, személygépkocsikra való rendszám (elöl-hátul téglalap). Ezek gyorsabban fogytak, mivel ilyen rendszámtípust kell a személygépkocsikra is tenni, míg az elsőt viszont csak a fent nevezett esetekben alkalmazzák.
Naa, gondolkozz! Ha a három számjegy egyezik, akkor mi az, ami megkülönbözteti egymástól a két rendszámot?
DUD vs. GVM:
A DUD-xxx tartomány az egy speciális "A" és "C" típusú rendszámkombináció (C típus=kétsoros), ezt kapták a 200-as és 300-as típusok, valamint a régi KGST ipar teherautóinak nagy része, valamint az olyan autók (típustól függetlenül), ahol valamelyik rendszámtartó négyzet alakú.
A GVM-xxx egy sima "A" típusú, személygépkocsikra való rendszám (elöl-hátul téglalap). Ezek gyorsabban fogytak, mivel ilyen rendszámtípust kell a személygépkocsikra is tenni, míg az elsőt viszont csak a fent nevezett esetekben alkalmazzák.
Naa, gondolkozz! Ha a három számjegy egyezik, akkor mi az, ami megkülönbözteti egymástól a két rendszámot?
DUD vs. GVM:
A DUD-xxx tartomány az egy speciális "A" és "C" típusú rendszámkombináció (C típus=kétsoros), ezt kapták a 200-as és 300-as típusok, valamint a régi KGST ipar teherautóinak nagy része, valamint az olyan autók (típustól függetlenül), ahol valamelyik rendszámtartó négyzet alakú.
A GVM-xxx egy sima "A" típusú, személygépkocsikra való rendszám (elöl-hátul téglalap). Ezek gyorsabban fogytak, mivel ilyen rendszámtípust kell a személygépkocsikra is tenni, míg az elsőt viszont csak a fent nevezett esetekben alkalmazzák.
Naa, gondolkozz! Ha a három számjegy egyezik, akkor mi az, ami megkülönbözteti egymástól a két rendszámot?
DUD vs. GVM:
A DUD-xxx tartomány az egy speciális "A" és "C" típusú rendszámkombináció (C típus=kétsoros), ezt kapták a 200-as és 300-as típusok, valamint a régi KGST ipar teherautóinak nagy része, valamint az olyan autók (típustól függetlenül), ahol valamelyik rendszámtartó négyzet alakú.
A GVM-xxx egy sima "A" típusú, személygépkocsikra való rendszám (elöl-hátul téglalap). Ezek gyorsabban fogytak, mivel ilyen rendszámtípust kell a személygépkocsikra is tenni, míg az elsőt viszont csak a fent nevezett esetekben alkalmazzák.
Naa, gondolkozz! Ha a három számjegy egyezik, akkor mi az, ami megkülönbözteti egymástól a két rendszámot?
DUD vs. GVM:
A DUD-xxx tartomány az egy speciális "A" és "C" típusú rendszámkombináció (C típus=kétsoros), ezt kapták a 200-as és 300-as típusok, valamint a régi KGST ipar teherautóinak nagy része, valamint az olyan autók (típustól függetlenül), ahol valamelyik rendszámtartó négyzet alakú.
A GVM-xxx egy sima "A" típusú, személygépkocsikra való rendszám (elöl-hátul téglalap). Ezek gyorsabban fogytak, mivel ilyen rendszámtípust kell a személygépkocsikra is tenni, míg az elsőt viszont csak a fent nevezett esetekben alkalmazzák.
BPF-011 is visszatért közénk :) Holnaptól már szerintem, az összes leállított dolgozni fog! :) Talán a JZY-064 nem, mert ismét csak tartalékos lesz! :)
Tegnap Kalocsán haladtam át és megálltam néhány fotó erejéig az új autóbuszállomáson. (Remélem a szövegezés nem csúszik el.)
A megújult kalocsai autóbuszállomás, ahová egyébként a ki- és behajtás sorompón át lehetséges, megelőzvén az illetéktelenek betévedését.
A buszállomás déli oldala. A váromterem, forgalmi iroda középen kapott helyet, a kocsiállások pedig egy ovális "pálya" mentén kerültek körben kialakításra.
Minden kocsiállásnál felszereltek egy Kalocsa táblát, így az utasok el sem tudják téveszteni, hogy mely autóbuszállomásra érkeztek.
Ötletes megoldás az imént említett táblácska. A megoldás viszont nem biztos, hogy időtálló, ugyanis két viszonylag vékony fémpálcán függeszkedik, melyben egy nagyobb szél könnyen kárt tehet. Az egyik kocsiálláson már most le van szakadva az ott elhelyezett táble egyik fele.
Az autóbuszállomás térkő burkolatot kapott. A különböző színek használata az eltérő funkciót hivatott jelezni.
Központi helyet kapott egy, az állomás szinte minden pontjáról látható óra.
Manapság egy modern buszállomás kötelező tartozéka az audio-vizuális utastájékoztatás, amely itt sem marad el. Emellett természetesen megtalálható az oszlopon elhelyezett nyomtatott indulási jegyzék is. Érdekesség talán, hogy minden kocsiálláson felszerelésre került egy-egy kamara is.
Az utasváró épülete.
A kecskeméti autóbuszállomásról már ismert típusú utastájékoztató az induló járatokról, melyből egy-egy került elhelyezésre az utasvűró épületénél, valamint a forgalmi irodánál.
Forgalmi iroda.
A forgalmi irodánál kapott helyet az információ is. Mivel ide lépcsőn lehet feljutni, külön jelzőberendezés került kialakításra a mozgássérültek számára.
Az utasváró mellett egy jegyautomata került elhelyezésre. A Kunság Volánnál eddig nem volt jellemző az ilyen jellegű jegyvásárlás. Jó megoldás a beszállítás meggyorsítására. Érdeklődéssel várom az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat.
A pályaudvar szerves tartozéka természetesen a parkoló, amely ha jól számoltam 10 busz tárolására elegendő.
Gondolván a két kerékkel érkezőkre, egy kulturált biciklitároló is helyet kapott az állomás egyik szegletében.
Összességében elmondható, hogy tágas, modern, kulturált, bennem pozitív benyomást keltett.
Adok egy tippet: A kicsinyítést az IrfanView progival csináld, majd mentsd el .jpg ként és így talán jó lesz. A kicsinyítésnél az előre beállított értékek közül válaszd ki a 800x600 pixeles felbontást. Én is így csinálom. Vagy ha ráakarod írni a neved akkor az elmentett 1024x 768-s képet (jobb egér gomb/ szerkesztés) paintban megnyitod ráírod a neved, majd elmented ugyanúgy .jpg-nek, és utána fölnyomod ide. A méretével biztos nem lesz bajod, mert én is így csinálok a 4,6 megás képből 150 kb-s képet. Remélem tudtam segíteni.
Én azért ilyen stílusba nem beszéltem veled! Amúgy a sofőrök is mondják hogy elég a szóló is kisegítőnek+említettem hogy kevés a csuklós. Délután szerintem minden rendben van a 29-essel nem mondanám hogy kihasználatlan. Sőt néha sokan vannak rajta
De szép a 007... mellett a 056 a háttérben:-) De amúgy a 007 se csúnya. IKARUS 280.40M, nem kötekedni akarok, de szerintem ne kicsinyítsd le ennyire a képeket, 512 kB-ba több is belefér, a tiéd szinte már rossz minőségű
Tény és való, hogy régebben mindig nagyon teli volt a 29-es reggel! Én 2 hónapig jártam a 07:00-si 29-sel, azon tényleg sokan vannak! Általában a "Szigeti köz" megállótól szokott felvenni utasokat a kisegítő, de szerintem bőven elég a szóló busz! Talán télen amikor jóval többen vannak a buszokon, akkor elkellene a csuklós busz reggel! De sajnos nincsen annyi csuklós busza a volánnak, hogy mindeggyik kisegítő járatot olyan csináljon! Sajnos mostanában még, nem is lesz csuklós autóbusz beszerzés! De visszont annál inkább selejtezik, majd az öreg csuklósokat! Elsőként ősszel, a BOP-308-at! :(