Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2006.10.19 0 0 177

Erről van szó. De az erősebb kutya elve az üzleti élet normális tartozéka, nem presztizskérdés. Az USA feletti hangsebességnél gyorsabb repülési tilalmat addig tartották fenn, amíg a Concord megrendelései eltüntek. Amikor már nem volt üzleti ellenfél, mert a Boeing SST programot is törölték, mindjárt liberalizálták is a hangsebesség feletti repülést.

 

Az is érdekesen volt, mert először Washingtonba lehetett repülni, mert Washington DC kormányzati irányítás alatt áll és a szövetségi kormány "nem alkalmazhat politikai diszkriminációt szövetségeseivel szemben", New York és New Yersey állam meg igen.

 

Előzmény: gacsat (175)
gacsat Creative Commons License 2006.10.19 0 0 176
 Nézzétek + a 71.és a 80. hszt! Különösen az utasteret!
gacsat Creative Commons License 2006.10.19 0 0 175
 A Concorde-nak presztizs okból kellett buknia. Csak az ami társaságoktól több mint 100 rendelésük volt. Ugyanígy járt a Jak-40.
Előzmény: StillStar (167)
gacsat Creative Commons License 2006.10.19 0 0 174
150!
Előzmény: Vgyuri (165)
gacsat Creative Commons License 2006.10.19 0 0 173
 Az utóbbi 30 évben az autókon is csak rontottak. Olyan ez mintha számítógép húzogatná a petrólámpa kanócát.
Előzmény: StillStar (164)
gacsat Creative Commons License 2006.10.19 0 0 172
Nem vagyok pilóta,de 1 orsót végig 1Gvel + lehet csinálni. Még a teád se löttyen ki.
Előzmény: Ronnie Frown (162)
gacsat Creative Commons License 2006.10.19 0 0 171
 Eredetileg az Aeroflot a tokiói és a delhii desztinációra adott rendelést. Azt hiszem 1 leszállással tervezték Alma-Atában,és Habarovszkban.
Előzmény: Vgyuri (161)
gacsat Creative Commons License 2006.10.19 0 0 170
 Be van linkelve a Tupoljev oldala. Ők pillanatnyilag nem látnak lehetőséget nagy 3M gépre. A japók + igen. A Habarovszk-San Francisco csak álom. Hol lesznek az utasok?
Előzmény: StillStar (160)
StillStar Creative Commons License 2006.10.18 0 0 169
A tanulmanytervvel ki lehet torolni, ha nem tul kemeny a papir. A bizjet meg ugyan aranyos, de mennyiert fogjak merni? Mikor? A QSST van talan a legkozelebb a mgevalositashoz es drabja $80M korul lesz. $20M-40M kozott kapsz egy hangsebesseg alatti tipust tisztesseges belsovel. Ott mar nem kell nyomorogni, dolgozni is tud (zavartalalnul), interkontinentalis repulesre is alkalmas. Igy mar kibirhato az a max 10-20 ora. Ez egy sokkal szukebb piac, mint az egyszeri uzletember, akinek a cege felkohogi a 3-6000 dollart egy interkontinentalis utert. Ilyen "mezitlabas" business utassal meg tomve vannak a hosszutavu jaratok. Nem veletlenul celoztak meg a repulogepgyartok a tomegkozlekedeshez hasonlithato szektort. Sajnos a tervezogardak szetugrottak, az egyszer megszerzett tapasztalat elhalvanyul, ugyhogy innen nehez lesz ujrakezdeni. Ezert kellett volna valamilyen szinten megtartani a fejlesztest.
Előzmény: Vgyuri (168)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.18 0 0 168
Az első széria fejlesztésébe a két állam belelőcsölte a pénzt, mert azt hitte, hogy a temérdek eladott gép nyereséadójából egyrésze visszajön. Miután ez befuccsolt, mégegyzser nem volt a La Manche partján kutyavásár :-)

Mire a franciák gépe lepottyant, már tiszta volt, hogy ez a konstrukció nem megy tovább. A többi országban csak tanulmányterveket csinálnak, az kell, nem túl drága viszont mozgatja a fejlődést.

Én még a Szuhoj iroda kis szuperszónikus bizjetjében több ötletet látok, mert ott pár nagyon gazdag ember meg tudja venni, mégha nem is lesz gazdaságos. Ott csak az oroszokkal szembeni fenntartások problémásak.
Előzmény: StillStar (167)
StillStar Creative Commons License 2006.10.18 0 0 167
Miert, az elso szeria fejleszteset mibol finansziroztak? Ha jol tudom napi uzemeltetesi szinten nyereseges volt a Concorde. Csak amikor a teljes fejlesztesi koltseget raterhelted a 16 gepre valt penztemetove. Nezd meg a kovetkezo linket: http://www.concordesst.com/concordeb.html Ket ut volt: elore menekulnek es tovabbi befektetessel megnyujtjak a hatotavolsagot, tobb utast szallitanak; vagy leallnak. Az elso az addig beleolt teljes fejlesztesi koltseghez kepest szerenyebb osszeg es ha a gep kepes elerni a celorszagokat, akkor csokken az egy gepre juto koltseg (tobb utvonal -> tobb repulo). Ez idovel visszahozhatja az arat, mert mas orszagok is rendelnek belole. A "B" valtozat hajtomuveinek amugy is kisebb zaja lett volna, ugyhogy konnyebben elfogadtak volna. Ha elegge elterjed a tipus, talan meg az amerikai tarsasagok is uzemeltetni kezdik. A leallas hosszutavon mindenkeppen a projekt feladasat jelentette. Amikor vegul a baleset miatt a 15 gepre osztottak el modositasok koltsegeit az egesz bedolt. Az oroszoknal macerasabb lett volna, mert gazdasagos hajtomuvet nem tudtak tervezni. Talan ha a Concorde miatt fellendult volna a szuperszonikus szemelyszallitas es a szukseges technologiak tervezese, akkor tudtak volna masonli maguknak valamit ami az orszagon belul elszaladgal. Nezd meg, minden 10 evben felmerul az otlet, de egy teljes fejlesztesi ciklust nem mer senki sem vegigvinni. Viszont teljesen el sem vetik. Lehet benne valami.
Előzmény: Vgyuri (165)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.18 0 0 166

le-e= le a

 

Előzmény: Vgyuri (165)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.18 0 0 165

A továbbfejlesztés anyagi hátterét az első széria nyereségének kellett volna megteremteni. A Concorde vételi opcióinak (kb. 50) nagyrészét visszamondták, az angolok meg a franciák csak presztizsből vették át a gépeiket. Miből folytatták volna a fejlesztést.

 

Mivel a Tu-144 sem volt egy sikertörténet, ugyanez játszódott le-e szovjet fejeseknél is, amikor látták, hogy előbb-utóbb a Concorde is befullad.

 

 

Előzmény: StillStar (164)
StillStar Creative Commons License 2006.10.18 0 0 164
A mostani gepekkel tenyleg nem. Ezert kellett volna befejezni a programot, tapasztalatot gyujteni, majd megepiteni a kovetkezo generaciot. A Concorde B-t es a 144-es kovetkezo gepeit mar nagyobbra es nagyobb hatotavolsagura terveztek. Ha megnezed a repules tortenetet 1945 es 75 kozott megtortent minden, amibol ma elunk. Az utobbi 30 evben gyakorlatilag csak nagyobbak es gazdasagosabbak lettek a gepek. Gondolod hogy ezek nem fejlodtek volna? Szerintem a fejlesztesek gyakorlatilag a piac hianya miatt alltak le. Lassan lenne mar megint piac, csak nincs gep (a fontosabb tavol-keleti jaratok business osztalyai telthazzal mennek). Az oroszok es kinaiak nelkul nem tudod megnyitni a tavol-keleti piacot, mert tul sok orszaggal kell egyezkedni ha masfele repulsz. Ok meg csak akkor engednek at hangsebesseg folott, ha ok is kapnak a tortabol (modernizalt 144-es, 244-es, vagy amit akarsz...). Ha tomegtermek lenne a gep es csak egy kicsivel kevesbe iszakos, akkor a jegyarak is normalisabb kategoriaba esnenek. Az Eu es USA kozott mar jarnak ejszakai, csak businessre szekezett gepek, ugyhogy valamilyen piac van... Egyebkent meg maga a hangsebesseg folotti repules mar meglepoen keves uzemanyagot zabal az emelkedeshez/gyorsitashoz kepest. Egyik kedvencem az a majd ket tonna uzemanyag, amit a Concorde a kigurulashoz evett meg...
Előzmény: Vgyuri (161)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.18 0 0 163

A TU-144 meg valódi vadászfordulóval állt rá a harmadik fordulóból a leszállópályára Párizsban, valószinűleg ez is beéejátszott a katasztrófába, sima 3fokos hosszú fájnellel biztos nem lett volna ennyire érzékeny minden incifinci(:-) turbulenciára.

 

Előzmény: Ronnie Frown (162)
Ronnie Frown Creative Commons License 2006.10.18 0 0 162
Nem igazan vag a temaba de emlekszik valaki az Eghoditok cimu sorozatra? Asszem vagy 10 eve ment valamelyik csatornan. Az egyik reszben szo esik a Concorde-rol es azt nyilatkozza az egyik pilcsi, hogy bizony meg orsoztak is vele. Ezzel nem akarok semmit mondani, tudom a 707-es prototipusat is megporgettek anno. Egyszeruen csak mokas a dolog.
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.18 0 0 161

Mivel az amcsik egy kicsit le voltak maradva, még nagyobbat, még gyorsabbat kellett csinálni, mint a konkurrensek. Ezt azután még annyira sem lehetett volna gazdaságos, mint a másik kettő.

 

A Habarovszk-USA nyugati part egyébként nem megy, saccra is  van 10 000 km. Még a Tokio (Hong-Kong)-Los Angeles is.

 

 

 

 

Előzmény: gacsat (159)
StillStar Creative Commons License 2006.10.18 0 0 160
Az RD-36-51 lehetett a terv. Nem jott be.Szerintem paradox modon ma pont az oroszok lehetnenek azok, akik a szuperszonikus utasszallitast elorelendithetnek. Ok vannak olyan viszonyban a kinaiakkal, hogy egy Moszkva-Hong Kong jarat repulheto lenne hangsebesseg folott. Meghosszabbitva Hong Kong-Sydney. Moszkva-Tokio szinte hazon belul van. Moszkva -> Habarovszk, Habarovszk -> USA/Kanada nyugati partja. 3M (kb jelenlegi repido egyharmada) kornyeken mar mindegyik versenykepes lehetne es vonzana a kornyekrol az uzleti utasokat. Senki sem ugathatna bele. Ha ultel mar 13 orat egyfolytaban repulon, vagy huszat osszesen, akkor tudod mirol beszelek. Szep almok. Csak ehhez vegig kellett volna vinni a 144-t, meg mar meg kellett volna epiteni a kovetkezo generaciot. Ezert baj a Concorde _es_ a 144-es kimulasa. Most varhatunk meg 30 evet amig megvalosul...
Előzmény: gacsat (156)
gacsat Creative Commons License 2006.10.18 0 0 159
 Szerintem az amik örülhettek hogy ott lehettek. Valamiért ezt a programot is idő előtt abbahagyták. Tán a pénz miatt.
Előzmény: StillStar (155)
gacsat Creative Commons License 2006.10.18 0 0 158
 A Tu 144-ben 3-4xesen voltak hidraulikák. A Concorde-on csak 2-3x.
Előzmény: StillStar (151)
gacsat Creative Commons License 2006.10.18 0 0 157
 Szpésszel,plíz!
Előzmény: StillStar (155)
gacsat Creative Commons License 2006.10.18 0 0 156
 Ha 1x az Aeroflottnak átadták,csak volt valami tervük a hajtóműre!
Előzmény: StillStar (155)
StillStar Creative Commons License 2006.10.18 0 0 155
Neeeeem. Az LL azert nem mehetett ki az oroszoktol, mert a Tu160-as hajtomuveit raktak fol ra (nem volt uzemkepes RD), azokat meg akkor meg nem kivantak kozszemlere tenni. Eredetileg sikeres meg a hajtomu hianya miatt nem lett. Valoszinuleg amikor rajottek hogy nem lesz hozza hajtomuvuk es ezert megrendeles sem, mar nem kapkodtak. Annyi eszuk volt, hogy nem olnek latvanyosan eroforrast egy doglott projektbe. Az SzU-ban ugyan valoban nem szamoltak a penzt, de a vegen _produkalni_ kellett. Eselyuk nem volt ra. Orulhettek, hogy az egesz programot csak a 80-as evek kozepen toroltek. Nezd meg, az amik nem kopkodtek tele a vilagot amikor repulhettek vele. Pedig egy felig-meddig kiserleti geprol van szo. Concorde statisztika -> olvass utana, volt egy parszor rettento nagy szerencsejuk. Itt a link. http://findarticles.com/p/articles/mi_m0UBT/is_3_15/ai_69259216
Előzmény: gacsat (154)
gacsat Creative Commons License 2006.10.18 0 0 154

 Hát ezt írom, végig kapkodtak az elsőségért. A programot végig se vitték. A '78-as baleset után szerintem visszaadták az egészet áttervezésre,de elfogyott a pénz,és talán az akarat is. Valamit mégis variálhattak,ha '87-ben charterbe merték adni a gépet.

 A Concorde-al azért nehéz az összehasonlítás,mertaz technikailag 1 sikeres tipus.

 30 év,az kb 10 000 nap. Ez legalább 40 000 út. London-New-York oda-vissza,Paris-New-York oda-vissza. Ezalatt 1 halálos baleset. A Tu repült vagy 500-at,az összes kisérletet is beleértve, 2 fatális géptöréssel.

 

 A cikk szerint ki se repülhettek az LL-el Oroszországból. Eddig azt hittem hazavitték amerikába.

 

 Azt írják,eladó volt 10 000 000 $-ért. Ez még hajtómű nélkül is igen jutányos ár.

Előzmény: StillStar (151)
gacsat Creative Commons License 2006.10.18 0 0 153
 A belinkelt cikkben. Jobban én se kerestem rá.
Előzmény: gacsat (150)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.18 0 0 152

Itt van a '78-as baleset.

 

Hol van?

 

Előzmény: gacsat (150)
StillStar Creative Commons License 2006.10.18 0 0 151
Folszallo, nem leszallo. Eleg kis tartalekkal szall le mindket gep. Kisebb suly -> kisebb minimalis sebesseg. Mindketto fontos a terhelesnel. Anno a Concorde baleset utan a CNN-n lattam egy interjut egy kapitannyal. Szerinte kis _tulzassal_ egy kanalnak nem volt szabad leesnie a fedelzeten felszallas kozben, mert az az abroncs(ok) szetroncsolodasahoz vezetett. Ez persze tulzas, de voltak defektek, tehat a katasztrofa valamilyen szinten logott a levegoben. Maga a sarkany sem volt teljesen hibatlan, az egyik gep elhagyta az oldalkormany also reszenek kozel 40%-t. Ettol persze meg iranyithato maradt, de... Mindket gepet elsosorban hangsebesseg folotti repulesre terveztek. A neten keresztulestem olyan informacion is, amely szerint a Concorde kis sebessegeken messze nehezkesebben iranyithato, mint azt az Alain Delon - fele mutatvanyokbol az emberek gondoljak. Nem tudom mennyire igaz, de nem is erdekes mert a 144-es ilyen szempontbol valoban sokkal rosszabb. Ennek oka nem a sarkany repulesi tulajdonsaga, hanem hogy nem vittek vegig a programot es csuroiranyban istentelen erokkel lehet csak iranyitani (egyebkent a repulo reagal ra). Ez a kormanyhidraulika rossz meretezesebol/megvalositasabol adodik. Amikor ilyen boduletes erot fejtesz ki, akaratlanul is elmozditod a kormanyoszlopot a magassagi kormany iranyaban is. (Gyakorlati pelda -> emelj fel nyujtott kezzel egy akkora sulyt, amekkorat csak rovid ideig birsz megtartani. Probald meg elforditatni a kezed ugy, hogy ugyanabban a magassagban marad. Nem nagyon fog menni) Azaz a repulo nem mindig arra megy, amerre akarod. A relative nehez/rossz iranyithatosag igaz, csak nem az az oka, aminek a legtobben beallitjak. A repulheto sebessegtartomanyt mindket gepnel a magassag+sulyponthelyzet adta, mindketton szuk es maceras. A 144-ese lehet szukebb, ezt nem tudom. Valojaban a gepet a megfeleloen gazdasagosan uzemeltetheto hajtomu hianya vagta haza, nem pedig a sarkany. Valoszinuleg ezert nem folytattak a programot es nem vegeztek el a vegso csiszolasokat. Hajtomu nelkul egesz egyszeruen nem volt ertelme, azt meg Ivan nem tudott hozza gyartani.
gacsat Creative Commons License 2006.10.18 0 0 150
 Itt van a '78-as baleset.
Előzmény: Vgyuri (131)
gacsat Creative Commons License 2006.10.18 0 0 149

Ezt hiányosan raktam be:

 

Including the 55 passenger flights, there were 102 scheduled Aeroflot flights before retirement of commercial services.

 

 Ezt meg kifelejtettem:

 

crash-landed with crew fatalities on May 23, 1978. The Aeroflot flight on June 1, 1978 would be the Tu-144's 55th and last scheduled passenger service.

 

 

Előzmény: gacsat (147)
gacsat Creative Commons License 2006.10.18 0 0 148

 Ezek a hozzátartozó képek,csak nem mertem félórát várni mire feltölti,mert féltem hogy kitörli az egészet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!