Nem nem, félreértettél Zipp, nincs bajom a texture-mappinggal, sokkal inkább azzal, hogy nincs hozzá léjerekre bontott psd bitmap, egy normális repaint elkészítéséhez. Ezen sajna Te nem tudsz segíteni, csak Konrád barátunk... :(
Ugyeugye...! :) Bár roppant keveset dolgoztam a mezőgazdaságban, az emlékek azért még megvannak... :)
Lassan én is nekikezdek az MG-Ancsa festegetésének. Nameg jó volna ezt a Dromit is normálisan megcsinálni. De ha kedves barátunk nem ad ki hozzá paint-kitet, akkor valószínűleg b.szhatjuk... :( Bár végülis így se túl rossz, de azért tudnék mit alakítani rajta még... :)
Hey Clidey! Csak neked volt igazad. A csuro himbak nem kivul voltak fuggesztve. Megigazitottam azt is. A garat is nyilik mar, A magassagi is tobbet mozog. Lassan haladok vele, nincs sok idom. Itt egy par kep is, hatha talaltok rajta mast is.
Gratulálok az oldaladhoz, szép is, jó is! ;-) Hadd kérdezzem már meg; az MKG Ancsát mikor kaptad le Farkashegyen? Elvileg pécs-pogányi gép. Ilyen messze volt melózni?
Sajnos úgy néz ki,hogy tévúton jártam. Baja környékén tényleg volt Csücsök nevezetű pilóta aki nagyon szerette a sört. Tehát a történet akár ( kisebb tódításokkal) igaz is lehet. De a pilcsik általában nem keverik össze a repült típusaikat ( IL2-IL10, Cmelák 57-ben). Szóval Bocsáss meg a tévedésemért.
Sajnos a 80-as évek elején kiadott Mezőgazdasági Repülés c. üzemi újságokat régen kidobtam, pedig most milyen jó lenne a benne Császár és Erszény meg pár öreg hajózó történeteit újra olvasni. Császár-Vass Jenő bácsi közös sztoriai fantasztikusak voltak! Lehet hogy ennek a rövid írásnak is ilyen alapja volt?Ugyanis nekem "turmix"-nak tűnik az egész. tényleg olyan Moldovás. Ő anno el is ismerte, hogy a csattanók kedvéért könyvében több sztrit is összegyúrt eggyé.
Üdv A csatásokról jelent meg fehérváron egy három kötertes mű , de most nem tudom hirtelen a címét. Ott részletesen leírjál az egységeket gépeket személyzeteket állomány táblát. Ha érdekel opntosan is megadhatom a címét. Talán Székesfehérvár repüléstörténete vagy valami ilyesmi. De most jelent meg dr Fülöp András Szarvasbikák és Gépmadarak címü könyve amelybe csak bele lapoztam (3900 Ft) és ott sokat írt a csatás múltjáról. Nem akárki volt ott sem. Mint később a Malévmál is nagyot alakított. Érdemes elolvasni! (Bár a könyvesboltban kicsit furcsán néztek rám amikor a címet megmondtam)
Próbálgattam utánanézni az akkori légierő helyzetének, de sajnos nagyon kevés dolgot lehet találni. (Egyébként nem úgy értettem, hogy Po-2 vel repkedtek a csatások, hanem mint mg. pilóta kezdett Po-2-n 1958-ban.) Hogy 19xx-1953-ig min repkedett az illető egyenlőre rejtély. Ha valóban a sármelléki ezredparancsnokról van szó, akkor MiG-15 -össel. De ha a cikk írójának van igaza (hogy csatás volt Csücsök), valószinű, hogy Börgöndön vagy Szolnokon Il-10 -essel...
Ahha! Azt nem vágtam, hogy hogyan repkedhettek Il-2 -esekkel, így már stimm. Szal itt egy kicsit több is el lett ferdítve a valóságtól. Ezek szerint a főhős neve is. Köszi!
Uraim a magyar légierőben a csatások IL-10-eseken repültek. Ha pedig Sármelléken repült az illető akkor vadász volt.Mig-15 ösön. G.F. ottani ezd pk volt rakodó Baján ha jól emlékszem.
Biztos Po-2 -vel kezdett a főhős 1958-ban, csak ennyire nem akarta részletezni a szerző a dolgokat. Aztán amikor 1967-ben átült a Chmelákra szinte újra meg kellett tanulna repülni, jöttek az elpattanós felszállások stb, stb. Ez kb. olyan, amikor film készül egy megtörtént eseményről: van egy kis szakadék a megtörtént dolgok és a filmben játszódó történet között.
Beszartok rajta! Nekem majdnem sikerült. :-D Én kinyomtattam és összetűztem, mert ilyesmit nem mindennap talál az ember a neten. Egy mg. oktatópilóta és növendéke sztorija, kalandjai. Jó szórakozást:
Kedves Fórumozók! Kiadónk egy megjelenés elött álló laphoz keres szerkesztőket. A lap fő témája a magyar sportrepülés. Ebbe beletartozik a motoros-, UL-, vitorlázó-repülés, helikopteresek, ballonozás, siklóernyőzés, gyalog- és motoros sárkány. Természetesen helyet kap a lapban a hazai polgári perülés valamint a mezőgazdasági repülés is. Szóval minden, ami a hazai repüléssel kapcsolatos. Egy olyan médiumot kívánunk létrehozni, mely szakmai körökben átlátható, teljes képet ad a hazai repülésről, valamint a civil szféra felé egy hiteles, informáló média szerepét tölti be. Arra kérem a fórum tagjait, olvasóit, hogy ha kellő motívációt, affinitást éreznek arra, hogy részt vegyenek a lap létrehozásában, és munkájukkal hosszú távon kívánják biztosítani a lap színvonalas megjelenését, azok pár soros bemutatkozásukat és véleményüket küldjék el a dtpmester@yahoo.com e-mail címre. További információ is a fenti címen kérhető!