Keresés

Részletes keresés

riezaK Creative Commons License 2023.12.09 0 0 109796

Tele voltak a vidéki helyi buszok a fenyőfás matricákkal.   Volt ahol láthatóan ősöreg kaszni 260-asok is büszkén hirdették a D10-est.

Előzmény: Snake-Mojzi (109793)
riezaK Creative Commons License 2023.12.09 -1 1 109795

nem, prágával mentek azok. 

Előzmény: torqmatic (109794)
torqmatic Creative Commons License 2023.12.09 0 0 109794

Azokban Voith volt (nem gyárilag).

Előzmény: nemeza (109792)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2023.12.09 0 0 109793

Persze, számos VOLÁN-társaságnál voltak ilyen kocsik.

Előzmény: valya con dios (109791)
nemeza Creative Commons License 2023.12.09 0 0 109792

A JOY222ben nem D10 volt / van prágával? (A Hajdús 284esekben mintha ZF lett volna)

 

Előzmény: valya con dios (109791)
valya con dios Creative Commons License 2023.12.08 0 0 109791

Volt valaha olyan 200-as, amiben D10 + Prága váltó dolgozott?

zsig Creative Commons License 2023.12.07 0 0 109790

Ez Volán-tender volt? 

Előzmény: Alexander Pistoletov (109787)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.12.06 0 0 109789

A Bácshoz az utolsó darab került, az 2001-es.

Előzmény: D 20 (109788)
D 20 Creative Commons License 2023.12.06 0 0 109788

Akkor ezexerint, ami a Bácshoz került valami nagyon nem ebből a stock-ból való...

 

Mennyire jellemző, hogy egy-egy pakettből hiányzott egy-egy autó, ami totál unknown eleve és azóta is?

 

Létezik olyan, hogy nagy ritkán egy-egy félkész kocsit pl leejtettek a gyárban, s azért hiányzik a sorból?

Előzmény: Alexander Pistoletov (109787)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.12.05 0 3 109787

Egyike a 9 263.11-nek.

292-től 297-ig ment Szabolcsba (GSR-318...313), 298-tól 300-ig Fejérbe (GSR-218...216) - érdekesség, hogy pont fordított sorrendben számozták be őket.

A 289-es (GTU-458) és a 290-es (GTU-551) C63-asok lettek, a 291-es számról viszont a mai napig semmit sem tudunk, azt se, hogy egyáltalán elkészült-e.

Előzmény: D 20 (109786)
D 20 Creative Commons License 2023.12.05 0 2 109786

Gyártásközi kép a néhai GSR-218-ról.

Legyen meg itt is újra.

https://img.index.hu/imgfrm/0/0/1/4/IMG_0003600014.jpg

Anno 2007-ben exAlbásba tette fel egy user.

D 20 Creative Commons License 2023.12.04 0 0 109785

Nem emléxem, hogy ez a cucc volt-e már linkelve...

Tartalmaz tömlős felnis néhai BKV-s 280-asokról -NZSL- képeket.

https://hamster.blog.hu/2022/11/18/bucsu_az_ikarus_280-asoktol_is_megint_eleg_szentimentalisan

Car Agro Creative Commons License 2023.12.02 0 1 109784

Köszönöm. Egy hólánc garnitúra méret be azonositáshoz kérdeztem. Mert semmi méret nincs meg hozzá,de tudom hogy az E15 höz vették annó.

Előzmény: retek2 (109783)
retek2 Creative Commons License 2023.12.02 0 0 109783

19,5 coll

Előzmény: Car Agro (109782)
Car Agro Creative Commons License 2023.12.01 0 1 109782

Sziasztok!

Esetleg van e valakinek arra vonatkozó információja hogy az E15 -s szériát mekkora méretű kerekekkel szerelték?

Tudom a Google a barátom, de most nem segitett!

Káun Creative Commons License 2023.11.30 -1 1 109781

Ok, de szerinted ma érdeklik az utasokat a buszok? Jó, inkább tarjánt mondom, de országban bárhol így lehet.

A 200 asokat sokan körberajongták,(ahogy most mi is, )de szerintem a mostani buszokra ez nem jellemző.Romlott az emberek befogadási képessége, nem csak a világban zajló dolgok miatt, hanem pl amit írtál, a sok informació miatt is, de úgy látom, mára beszűkült sok ember érdeklődése nagyon alapon is.Ez se pénzkérdés.

Előzmény: nohab (109780)
nohab Creative Commons License 2023.11.30 0 5 109780

Ez 50+ éve volt, amikor pl. volt egyetlen tévécsatorna, és hétfőnként még az sem. Egy kicsit más volt akkor az információmennyiség ami az embert érte, sokaknak kb. az jutott, amit a saját két szemével látott, meg amit a Mari néni a gangon összefoglalt neki.

Előzmény: Káun (109779)
Káun Creative Commons License 2023.11.30 0 0 109779

Nálunk Salgótarjánban az utazóközönség le se szarja a buszokat,total érdektelen iránta.(mi iránt nem) üditő ilyet olvasni.

Mondjuk ez inkább a sofőrökre is igaz 

Előzmény: f_k (109774)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.26 0 0 109778

Köszönöm.

Előzmény: 18-09 (109777)
18-09 Creative Commons License 2023.11.26 0 1 109777
Előzmény: Gordon Zsigmond (109776)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.26 0 0 109776

Volna egy kérdésem.

Volt valamikor régen a Halassy (vagy Halassi) Olivér SC-nek egy Ikarus 242 típusú autóbusza.

Milyen rendszámot hordott az (GB-??-??)?

D 20 Creative Commons License 2023.11.26 0 0 109775

Végre egy videó egy 3 ajtóssá átépített BVG-s 280-as belteréből, látható a harmadik ajtó helye:

https://m.youtube.com/watch?v=gzPkaWRKcqs

f_k Creative Commons License 2023.11.25 0 8 109774

1972

 

 

Tetszik, nagyon tetszik az utazóközönségnek. Miből lehet ezt megállapítani? Abból, hogy nemcsak az történik, hogy az egész útvonalon sokan szemlélik a panorámást, hanem a megállóban is számosan erre várnak, a másik 107-est elengedik, mert szeretnének ezzel utazni. Tehát a járókelők többsége egyelőre kíváncsian nézegeti, az utasok meg már barátságot is kötöttek vele. S a buszvezetők, a szaktársak? Alig várják, hogy több legyen belőle. Mert tőlünk tudják: fele akkora erőkifejtéssel vezethetjük, mint az eddigi pusokat. V. Balogh Vinceakit éppen szolgálata közben a Baross téri megállóban fényképezett le fotósunk, Nagy Gábornem győzi dicsérni az Ikarus 280-ascsuklós buszt, pedig csak ezt év eleje óta vezeti. Délelőtt Fehér József, a Fürst üzemegység párttitkára ül a panorámás busz volánjához, délután meg rendszerint V. Balogh Vince jár vele. Ha szabadnapot kap, Tóth János vagy valaki más megy 280-assal Kelenföldtől a zuglói öv utcáig. Mind többen és többen megismerkednek vele, megtanulják kezelését, hiszen sérleti üzemelése befejeztének eredményétől függőenmeg az anyagi lehetőségek arányábanvásárol belőlük és állít forgalomba a Budapesti Közlekedési Vállalat. Kísérleti üzemelés... Az egyik legfontosabb szerkezeti elemét, az automatikus sebességváltóját én már korábban kipróbáltam. A GA 8531-es kocsiba építették be a „Prága-váltót”, s társammal,Évi Gézával nem kevesebb,mint hatvanezer kilométert megtettünk vele. A próbaidőlejárt, a szerkezet jól vizsgázottén meg ezzel a másik kocsival kénytelen vagyok újra kuplungolni. A bal lábam azóta is siratja az automatátmondja,magyarázza nagy hévvel, találóan Hangyái József az öv utcai végállomáson, miközben indulni készül a GA 8727-essel. A volán mögül még visszaszól: Nem szálltam ám le tavalytélen egyszer sem homokozni síkos utat. Lassan, érzéssel adtam a gázt, s az én kocsim,mint valami hernyó, valósággal rátapadt a márvány sima jégre, és kipörgés nélkül kezdtek forogni a kerekei... A „Prága-váltó” tehát megtette a magáéthosszú ideig tartó állandó használat közben kiállta a gyakorlat próbáját.Nyugodtan beépíthették hát ezt a hidromechanikus sebességváltót az új típusú, városi buszba az Ikarus-gyár szakemberei. Ezáltal feleslegessé válik kuplung használata. Már pedig a kuplung működtetése egyszer-egyszer húsz-harminc kilogramm erőkifejtésre kényszeríti a gépkocsi vezetőjét. S naponta ezt százszor és ezerszer megtenni! Nem csoda, ha belefájdul a bal láb. Teljesen érthető, hogy a járművezetők most az Ikarus 200-as család legújabb tagjainál a maguk részéről ezt a műszaki megoldást tartják a legjelentősebb szerkezeti változásnak. Nyolc éve vezetek autóbuszt, de munkánk ilyen jelentős könnyítésére még nem emlékszem, mint a szervokormány után ennek az automata sebességváltónak az alkalmazásamondja V. Balogh Vince. Tapasztalatai kedvezőek. nyárra elérik a panorámás busszal az ötvenezer kilométert. Az érdeklődő utasok méltán hiányolják, hogy egyelőre szombat-vasárnaponként nem szállhatnak fel rá. De ezeken napokon az Ikarus-gyár mérnökei, szerelői alaposan átvizsgálják a 280-ast, csakúgy, mintaszóló változatban készített társát, a 260-ast, amellyel először a 144-es vonal utasai ismerkedhettek meg. Szép, tetszetős az ú j típusú Ikarus, tágas, világos az utastere. Megkedvelték, szeretik járművezetők és az utasok egyaránt , akinek már módjában állt megismerni. A új, városi autóbuszát kedvelik benne.. (Kutas)

 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.25 0 0 109773

A nagyjának már hamar kicserélték az ajtajait, gondolom azért, mert elég durván elkezdhettek rohadni.

Előzmény: D 20 (109772)
D 20 Creative Commons License 2023.11.25 0 1 109772

Néhai görög 260-as -szerintem- nem gyári ajtókkal: https://fotobus.msk.ru/photo/2564623/?vid=1640007

torqmatic Creative Commons License 2023.11.23 0 2 109770

A mai buszoknak már sokkal erősebb a váza, nem kell külön "bukókeret". Persze ha egy városi busz felborul, az régen rossz, mert tele van álló utassal és az ülők sincsenek lekötve, így repülnének össze-vissza. Egy sima ütközésnél se abból adódnak a sérülések, hogy deformálódik a karosszéria, hanem, hogy elesnek az utasok...

Előzmény: Káun (109769)
Káun Creative Commons License 2023.11.23 -4 0 109769

Azért helyi buszokon is volt olyan hogy borulastól féltem.Altalaban egy 280 as volt, helyi kivitelű de helyköziben járt (nem mondom meg melyik meg hol) az egyébként is szét volt hullva .30 évig ment így is.

Biztonság kedvéért lehetne helyi buszokon is.

 

Előzmény: trizs77 (109762)
Káun Creative Commons License 2023.11.23 -2 0 109768

Valóban tőle kérdezem inkább amit kérdeztem

Ennek oka hogy ő annyi mindent átélt, látott a buszos szakmaból hogy addig örülök, míg van(71 évesen ..)igyekszem hát kérdezni tőle , mert szerintem generációjaból ő az egyik utolsó

Akit kérdezni lehet róla.

Titeket is olvaslak, sokmindent tőletek is tudni

De kérdéseim (amiket ő nem nevez hülyének)inkább neki cimzem.

Hogy mért nem email ban, mert nem szeretném .Ide alkalmasint ha akarok valamit megkérdeztem.

 

 

 

Előzmény: torqmatic (109767)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.23 0 9 109767

Bocsi, de ha már úgyis neki címzed az összes hülye kérdésedet, akkor nem lehetne, hogy inkább e-mailben beszéld meg vele? 

Előzmény: Káun (109761)
retek2 Creative Commons License 2023.11.22 0 0 109766

Előzmény: retek2 (109765)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!