Keresés

Részletes keresés

. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 998

és ha netto csere.. Amíg nincs 2024en lecserélve az m100+m10 TÖBB eU FORRÁSÉRT(AMIT LEHET TÁMOGATNI A TÖBB eU TÁMOGATÁSÉRT....CSAK AZ M100-RA VAN FORRÁSRIZIKÓZNI A VAGY BEKERÓL VAGY NEM KERÜL ELŐREÉPÍTÉST?

 

-bocs a capslockért- Az M0 nyugatra már nem lenne ugyan így forrás, mint az M0 nyugatra? :-)

 

- csak elvi a kérdés, hiszen az M100 2024-re elkészül és akkor az M10, már a pénzkidobás szerepet játszik a lent taglaltan.- ás arra sincs tanulmány, hogy M100-al és bezárt M0-AL MENNYIRE TERHELT A 10-ESEN MARADÓ FORGALOM.

Előzmény: ÁsítóSárkány (995)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 0 1 997

Igen..a kikérés ésszerű, mind a kormánypárti, mind az ellenzéki jelöltjei számára. éppen most!

Előzmény: ÁsítóSárkány (995)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 996

Már nem lehet cserebere egy megkezdett projekttel...ami 108 milliárddal drágább, mint az M0 nyugat.

 

Az EU valóban 2023 dec 31-ig várja a javaslatokat az útvonalak esetleges megváltoztatására, de addig az M100 java részbe már megépül. - és az M10 az M0 nyugat terhelés elvezetése nélkül semmit ne ér. Dugóba fullad az ürömi korforgóba csatlakozva.

 

Csak az M10-re meg anyagilag ne éri cserélni, 50 milliárd kidobás lenne, mivel kb. annyival olcsóbb az M0 nyugatnál.(ma még, mert a tiltakozók lehajtói nélkül cca. egy árban lesznek.)

 

Az M0 nyugat viszont százezreket érint, a város észak déli sugárirányú kapcsolataként, még ebbe az esetben is.

Előzmény: ÁsítóSárkány (995)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.27 0 0 995

Nem értem a kidobást.

Igazából a felvetésem leginkább csereberéről szólna, mi EU finanszírozott, és mi nem.

 

Azt a motivációt sejtem, hogy a szokásos autóút kivitelben az M0 elég drága, ezért hadd menjen az EU forrásból.

Talán most már van valami hatástanulmány, jó lenne tudni mi alapján milyen alternatívákat vizsgáltak, miből jutottak erre a konklúzióra.

 

Vizsgálták-e egyáltalán pl. az M10-M1133-M100 TEN-T és szúkített kivitelű M0NY kombinációt vagy sem...

 

A magam részéről ennyi sok évtized szerencsétlenkedés után nyilvánosságra hoztam volna a tanulmányt, adtam volna lehetőséget társadalmi vitára, önkormányzatoknak hozzászólni nyilvánosság előtt is, és utána hoztam volna ilyen horderejű döntéseket arról, mi menjen EU finanszírozásból és mi nem.

 

Persze lehet mondani, hogy a magam részéről extrém módon hurráoptimista volnék, hogy a nyilvános vitával van esélye bölcsebb döntést hozni..

Előzmény: . kata31 (994)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 994

Azt ugye senki nem gondolja, hogy kidob az állam 280 milliárdot és közben 108 milliárddal többért épít M10-es és M100-at?

 

Minden meg fog épülni. Az M0 EU forrásból, a többi meg talán koncesszióból. Az M100 egyenlőre a tinnyei lehajtóig.(Únyi csomópont)

. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 993

Itt a bizonyíték, hogy az EU forrásos M0 nyugat megépül, mivel ha helyette lenne M100, akkor 2024-ig várni kellett volna vele, hogy átrendezik-e a TEN-T hálózatot.

 

Kiírták az M100 tendert EU támogatás nélkül. 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED%3ANOTICE%3A432276-2021%3ATEXT%3AHU%3AHTML&fbclid=IwAR1PhFUmGLK4IWgJRzTfCeqYHofhPG-D_IYtEFmDrE1fS1KKrlHB-5NxDns

. kata31 Creative Commons License 2021.08.13 0 0 992
Előzmény: . kata31 (990)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.08 0 0 991

A NIF felületén sem csak a nyugat környezetvédelmijének szerződése van kint:

 

https://nif.hu/2014/07/4-utemben-tortenik-az-m0-tovabbi-bovitese/

. kata31 Creative Commons License 2021.08.08 0 0 990

Az EU felületein a TENT-magterületben mindenütt ez található meg..

Ezen a lapon soroltan: https://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/site/en/maps.html

AnnexI -maghálózat

https://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html

 

. kata31 Creative Commons License 2021.08.08 0 0 989
. kata31 Creative Commons License 2021.07.30 0 0 988
. kata31 Creative Commons License 2021.07.22 0 0 987

Szerintem meg kell egy új szerződésnek is jelennie...a határidők nem mellékesek, mikor máshova szerződés sincs.

Előzmény: ÁsítóSárkány (986)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.07.08 0 0 986

Mintha nem olvastad volna az adatigénylésre írt választ...

nem tudom, a közös megegyezéssel módosításnak meg kell-e jelennie, és hol, de elvileg ez is opció.

Előzmény: . kata31 (984)
. kata31 Creative Commons License 2021.07.08 0 0 985
. kata31 Creative Commons License 2021.07.08 0 0 984

Mivel a határidő egy éve lejárt, valakinek kellett fizetni. Vagy kötbért, vagy a teljesítést.

Előzmény: ÁsítóSárkány (983)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.06.28 0 0 983

Te ismered a szerződés szerinti fizetési ütemezést? Milyen részletekben, milyen teljesítéseket követően milyen részletek mennek?

Nem vennék rá mérget, hogy kifizették már a teljes összeget.

Előzmény: . kata31 (982)
. kata31 Creative Commons License 2021.06.22 0 0 982

2 év alatt egymilliárdért, csak folyt munka

Előzmény: ÁsítóSárkány (981)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.06.21 0 0 981

Ezzel még egyet is értek, de komolyabb továbblépéshez rendesen munkára van szükség, amit jó eséllyel szerény véleményem szerint be is kellene pótolni....

Előzmény: . kata31 (979)
. kata31 Creative Commons License 2021.06.21 0 0 980

Varga II. kerületi utóda már érzékeli a helyzetet a mostani kérdőívében..

http://budaert.hu/

. kata31 Creative Commons License 2021.06.21 0 0 979

..azaz 2025-27 és komoly probléma lesz, nincs idő arra a nyugodt nézelődésre már.

Előzmény: . kata31 (978)
. kata31 Creative Commons License 2021.06.21 0 0 978

A lejárt szerződés óta újabb teljes vegetációs ciklus telt el, a két szerződés díja cca 1 milliárd pénz.

 

Ha nem jártak el komolyan az botrány.

Ha az ellenzéket nem érdekli erőteljesebben az eredmény, az külön botrány.

 

Megyünk tovább Hidegkúton át innen a Bécsiről Budakeszinek a Balaton felé..pár év és az M0 északkal érkezők is ezt fogják tenni.

Előzmény: ÁsítóSárkány (977)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.06.17 0 0 977

Ld. 847, 849, 850...

 

Ha tényleg komolyan utánanéznek, akkor meg is érheti megvárni egy tisztességes újratervezést és hatástanulmányt.
De a legrosszabn az, ha ez csak alibi időhúzás.

Előzmény: . kata31 (976)
. kata31 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 976
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.06.11 0 0 975

Ezt köszönöm.

Dobtam egy hátast, hogy még mindig az egyoldali kétirányú kerékpárutat próbálják nyomatni városi, agglomerációs környezetben is...

Előzmény: . kata31 (974)
. kata31 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 974

Véleményezés a még sem BUSZ sávról július 05.-ig:

"Az elkészítendő tanulmánytervben kell minden változatot mérlegelve körüljárnunk azt a kérdést, hogy a Budakeszi út, illetve Budakeszin a Fő út mely szakaszain érdemes és melyik irányban szükséges buszsávot kialakítani. Mivel az útvonal sok zöldterületet érint, különösen Budakeszi belvárosában pedig érzékeny, sűrűn lakott részeken halad át, az előzetes vizsgálatok azt valószínűsítik, hogy nem egybefüggő buszsáv a megoldás, hanem több rövidebb buszsáv, amelyeken dugó idején a buszok megelőzik a kocsisort. A csomópontokban intelligens jelzőlámpák irányítanák a forgalmat a buszokat előre engedve."


- nem alternatíva a Budakeszin át bejutást feleslegessé téve a zsámbéki medencéből, mint az M0 nyugat Óbuda, Újpalota..s.t.b. felé! -se Zsámbék, se Perbál, se Telki felől.

https://www.surveymonkey.com/r/zsambekimedence

 

Idézet forrása a cikkben találtható Vitézy poszt: https://infostart.hu/belfold/2021/01/04/szakaszos-buszsav-elkerulo-mar-latszik-mi-tortenhet-a-budakeszi-uttal

 

 

okker pöttyök a tervezett BUSZ beengedő lámpák.

. kata31 Creative Commons License 2021.06.06 0 1 973
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.05.29 0 0 972

Kinek nem kell lehajtó?

 

Pl. konkrétan Solymár, Paprikás patak, Alsó-jegenye völgy kapcsán:
1. kell a lehajtó különben az egész település megkapja a tranzitot, ha nem lesz a Hidegkúti útnak lehajtója, akkor drukkolok egy sikeres jogorvoslatnak,

2. az eredeti tervek a katlanba a felhajtóval zajvédelmi szempontból erősen kockázatosak, oda nem lesz jó a szokásos síkságnak szóló számolás, a visszhanggal számolni kell. Ha a katlanba tervezik a felhajót a Shell kút mellé, akkor dettó drukkolok egy sikeres jogorvoslatnak.

Szóval, a dolog nem arról kellene szóljon, hogy lesz-e lehajtó vagy sem, hanem hogy hol és hogyan -- milyen zajvédelmi infrastruktúrával.

Először a lehajtót kellene megtervezni úgy, hogy a környezeti hatások elfogadhatóak legyenek, és utána megtervezni a nyomvonalat a lehajtó környékén, nem pedig fordítva.

Nem véletlenül javaslom, hogy a lapszabászat/Örökzöld u./Leshegy u./Véka u. irányába kellene mozdítani a nyomvonalat...

 

 

Előzmény: . kata31 (970)
. kata31 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 971

Szóljanak az ötletelő firkásznak, hogy mit jelent a TEN-T magterület ahova az M0(nyugat is) tartozik! - mert az 100% EU támogatott..

"Kérdés az is igazából, hogy hol van még jelentősebb gyorsforgalmi útfejlesztés, amire koncessziós kiírás kellhet. A hányatott sorsú M8-ast leszámítva az M0-s északi-nyugati bezárása"

 

https://telex.hu/gazdasag/2021/05/27/koncesszios-utepites-gyorsforgalmi-utak-hulladekgazdalkodas-rendelet

. kata31 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 970

Alagútban nincs település - akinek nem kell lehajtó, az ne kapjon, így olcsóbb is lesz.

Előzmény: ÁsítóSárkány (969)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.05.27 0 0 969

Akkor ez az, amiben (régóta) nem értünk egyet.


Amit te írsz, az még viszonlyag rendben is lehetne,annyival, hogy nem csak a hágón kell béke és nyugalom, hanem a hegy lábánál lévő településen is elviselhető kell legyen a dolog.

De őszintén, nem bízom sem a tervezőkben, az őket befolyásoló döntéshozókban meg sajnos még kevésbé, hogy ne áldoznák a csendet és nyugalmat, akár alustaság és megszokások, akár a költségcsökkentés, akár lobbiérdekek oltárán.

 

Előzmény: . kata31 (968)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!