Hát akkor sajnos itt nem tudok segíteni. Ha jól értem akkor a DDE-re vonatkozó menüpontot nem látod, vagy nem tudod kiválasztani, vagy nem működik (velem ellentétben, ahol az ODBC kiválasztás nem működik).
Még egy lehetőség. Próbáld meg az Excel fórumon (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9009340) megkérdezni, hogy vajon nem az Excel táblában van-e a hiba. A fórum nagyon pörög, és néhány kiváló Excel szakértő igyekszik hamar válaszolni. Persze igyekezz pontosan leírni a problémát, pl. azt, hogy megpróbáltad az adatforrás megnyitásakor a DDE általi megnyitást használni, de ...
És esetleg, ha nem titkos, készíts a problémás adatokról egy néhány rekordos mintafájlt, és tedd elérhetővé (pl.: data.hu segítségével). Adok rá egy esélyt, hogy valaki tud segíteni az Excel felől megközelítve.
Köszi, most már értem, hogy miféle megnyitásról van szó. Nálam meg a DDE nem működik. Az ODBC igen, csak éppen ezzel annyi a változás, hogy most már nem nullákat látok a leltári szám helyén, hanem semmit. Pedig jó a megadott mezőkód, és az összes többi mező tartalma látszik is, csak ezé nem.
Persze, hogy nem kérdez semmit, mert ahhoz újra meg kell nyitni az adatforrást. Márpedig ezt nem teszed meg. Ugyanis, ha egyszer kiválasztottad az adatforrást (az Excel táblát), akkor a Word nem zaklat ismételten a fájl bekérésével. Mellesleg nagyon helyesen, mert kifejezetten zavaró lenne minden alkalommal megkeresni az Excel táblát.
Ezért amikor betöltötted a Word dokumentumot, menj rá az adatforrás megnyitására, majd keresd meg az Excel tábládat (mellesleg az adatforrás megnyitást választva ne törődj az induláskor felsorolt 2, vagy 3 felajánlott adatforrással, Te keresd meg saját Excel tábládat). Miután az Excel fájlt kiválasztottad, megjelenik a lehetőség a DDE kiválasztására.
Úgy látszik, valóban nem, mert nálam nem kérdez semmit a táblázat megnyitásakor. Mondjuk, nem is nagyon tudom, hogy ha a Word egyik beállítását átállítom, akkor miért kéne ettől megváltozni az Excel viselkedésének, bár azt értem, hogy az Office egy programcsomag. És én is szeretném rábeszélni, hogy DDE-vel vegye át az adatokat az Exceltől, mégpedig úgy, ahogy ott látszanak, de eddig nem jártam sikerrel.
A fájlformátum mellett a pipát valóban úgy értettem, hogy legyen bekapcsolva.
Ennek hatására az Excel fájl, mint adatforrás (nem a Word dokumentum) megnyitásakor megnyílik egy ablak Adatforrás megnyitása címmel, benne többféle választási lehetőséggel. Nálam ilyenek vannak:
OLE DB adatbázisfájlok
MS Excel munkafüzetek DDE által (*.xls)
Excel Files ODBC által stb.
Ebből a másodikat (DDE) kellett kiválasztanom.
Az elsőt választva megmaradt a hiba, a másodikkal nem. A harmadikkal nem is tudom az Excel fájlt megnyitni.
Hangsúlyozom, nálam a hiba csak a dátumokkal jelentkezett, számokkal nem sikerült a hibát előidéznem. Tehát nincs garancia arra, hogy a fentiek nálad megoldást jelentsenek.
Véletlenül nem kompatibilis módban dolgozol 2010-es (esetleg 2007-es) verzióval?
Nem, az én gépemen Office 2003 van.
A fájlformátum jóváhagyása megnyitáskor mellett a pipát ki kellett tennem.
Gondolom, ez azt jelenti, hogy legyen bekapcsolva. Már keresgéltem a neten, és megtaláltam ezt az ötletet, be is kapcsoltam, de az sem segített.
Ezután amikor megnyitottam az XLS fájlt, akkor az MS Excel munkafüzetek DDE által adatforrást kellett kiválasztanom.
Gondolom, a Word doksi megnyitására gondoltál. Ilyenkor nálam csak egy dolgot kérdez, mégpedig azt, hogy megengedem-e, hogy az adatok bekerüljenek az Excel táblázatból a dokumentumba, amire persze igent mondok. Azt nem kérdezi meg, hogy milyen módon vegye át az adatokat, hiába van bejelölve a "Konvertálás jóváhagyása megnyitáskor".
Véletlenül nem kompatibilis módban dolgozol 2010-es (esetleg 2007-es) verzióval?
Mert hasonló esetben nekem nem a számokkal, hanem a dátumokkal volt gondom a 2010-es verzió alatt. Órákat töltöttem azzal, hogy az Excelben 2014.01.06 formátumú dátumot nem 1/6/2014 formában jelenítse meg.
Aztán megtudtam, hogy a DDE beállításokat kell kiválasztani a fájl megnyitásnál.
Ehhez a Word beállításoknál Fájl->Beállítások->Speciális->Általános (a képernyő legalján találod)->A fájlformátum jóváhagyása megnyitáskor mellett a pipát ki kellett tennem.
Ezután amikor megnyitottam az XLS fájlt, akkor az MS Excel munkafüzetek DDE által adatforrást kellett kiválasztanom. Innen jó volt a dátum formátum.
Kösz a választ, de a tündér nem azonos az eszköztárral. Nem egy új körlevelet akarok létrehozni, hanem a már meglévőben lépegetni az adatsorok között. Amúgy próbálkoztam a Writer súgójával is, de amint elkezdek keresni a körlevél szóra, megdöglik a Writer (LibreOffice 3.5).
De még mindig leginkább az lenne a jó, ha a Word megnevelésére kapnék valami ötletet.
Nekem is a körlevéllel kapcsolatban van problémám (úgy látom, volt már másoknak is), mégpedig a következő:
Az adatok egy Excel táblázatban vannak, olyanok, mint típus, gyári szám, leltári szám. Innen készítjük el az egyes gépek törzslapját a körlevél segítségével. A gond az, hogy némelyik leltári szám helyett csak egy nagy nulla látszik a dokumentumban (konkrétan nullát jelenít meg a szám helyett). A főnököm szerint ennek olyasmi lehet az oka, hogy a táblázatban korábban sima számok voltak, de átállítottuk őket szövegként formázott számokra, hogy kintről (Commanderrel) is kereshetők legyenek (mert ha sima számként vannak benne, akkor így nem találja meg), a Word viszont esetleg valahogyan megjegyezte, hogy ott számnak kellene lennie, és amikor szövegként formázott számot talál, akkor nullát jelenít meg. Erről kéne valahogyan lebeszélni, tehát azt kéne elérni, hogy azt lássuk a Wordben, amit az Excelben. Igaz, hogy kézzel is be tudom írni a leltári számot, és az is igaz, hogy a LibreOffice Writer gond nélkül megjeleníti, de jobban örülnék, ha ez a Wordben is működne, már csak azért is, mert a Writerben nem találom a körlevél eszköztárat, így nem tudok váltani a táblázat sorai között. Próbáltam már kitörölni azt a mezőt, és újra felvenni, de ez nem segített. A neten keresgélve meg azt találtam, hogy állítsuk be a számformátumot szövegre, de nálunk éppen ezzel van a baj. Volna valakinek valami jobb ötlete?
Elkészítettem egy sablont, ami több "Egyszerű szöveg tartalomvezérlő"-t tartalmaz. Ezek azonosítói T01; T02... Tn.
Szeretnék néhány ilyen tartalomvezérlő összefűzésével fáljnevet összeállítani (összefűzni).
Mit kell ehhez használnom (az összefűzött értékek megjelenítésére) Mezőt beszúrni, könyvjelzőt beszúrni? Hogyan kerülnek az értékek a mezőbe, ill. könyvjelzőbe?
A problémám a következő: weblapszerkesztésre használnám a Word 2010-et, de a weblapoknál megadott Hexa kódokat nem tudom beállítani sehol. Létezik, hogy a Word csak az RGB-t ismeri?
Urak! Tudna valaki segíteni .doc fájl ügyben? Le van jelszavazva, és az illető sikeresen elfelejtette. Elég fontos lenne. Rc4 40 bites titkosítás, erről lenne szó: http://data.hu/get/6318734/Step_by_step … SBA_D3.doc
Mindenesetre nézd meg a 'C:\Users\<saját felhasználóneved>\AppData\Roaming\Microsoft\Forms' könyvtárat (ez csak win7 alatt), hogy van-e benne ComctlLib.exd és/vagy MSComctlLib.exd fájl. Ha igen, akkor nevezd át őket (vagy mások szerint töröld). Hátha segít.
Tud valaki segíteni abban, hogy a word 2003 hol tárolja alapértelmezésben az oldal nagyítását.
A problémám az, hogy egy dokumentumnál a jobb láthatóság érdekében 200%-ra növeltem a méretet, és azóta a word minden egyes megnyitásakor alapértelmezetten ezt a beállítást hozza, és képtelen vagyok visszaállítani a 100%.ot. Illetve estenként igen, de nem szeretnék a word minden meghívásakor ezzel foglalkozni.
Nem ismerem a 2007-est. Nálam a 2003-asban az páros és páratlan oldal parancs nem az élőfejre, vagy az élőlábra vonatkozik, hanem az oldalbeállításnál érhető el, és tapasztalatom szerint úgy az élőfejet, mint az élőlábat érinti. És ugyanitt pipáltam ki azt, hogy az első oldal eltérő legyen.
Tehát a páros oldalon az élőfejbe betettem a képet, az élőlábba pedig az oldalszámot, mindegyiket jobbra igazítva, majd a páratlan oldalra is betettem őket balra igazítva.
Egyébként úgy látom, hogy Te is ezt írod: "ha az élőlábbra kiadom az utasítást, hogy pl. páratlan és páros eltérő, akkor az élőfejre vonatkozóan is végrehajtja és fordítva". Ezek szerint nem az élőfejre/élőlábra adod ki az utasítást, hanem az oldalra vonatkozóan fej és láb együtt.
Egyébként ha az én példámon változtatsz (mondjuk a páros oldalon középre igazítod a képet, vagy az oldalszámot), akkor azt tapasztalod, hogy ez csak a páros oldalakat fogja érinteni, a páratlanokat nem.
Még annyit, hogy nálam sem kezeli külön a program az élőlábat és az élőfejet. Tehát azt nem tudnám megoldani, hogy az egyik legyen eltérő a páros és páratlan oldalakon, a másik pedig nem. De szerintem Te sem ezt akartad.
Az élőlábba csak simán beszúrtad az oldalszámot és kipipáltad a páros és páratlan oldal eltérő lehetőséget? Nekem úgy tűnik, mintha nálam nem kezelné külön az élőlábat és élőfejet, amikor a beállításokat végzem rajtuk. Hiába váltok a navigációs menüben élőfej, és láb között és használom a páros, páratlan eltérő, első oldal eltérő alternatívákat, mintha egy és ugyanazon dologként kezelné őket a program: ha az élőlábbra kiadom az utasítást, hogy pl. páratlan és páros eltérő, akkor az élőfejre vonatkozóan is végrehajtja és fordítva. (2007-es kiadást használok)
Egyébként abszolút arra gondoltam, ami a teszfájlodban szerepel és neked sikerült is megoldanod. Köszönet érte!
A nyomtatási kép szerintem azt mutatja, amit akartál: 1. oldal csak oldalszám, 2. oldalon kép fenn, oldalszám lenn a jobb oldalon, 3. oldalon kép fenn, oldalszám lenn a bal oldalon és így tovább.
Problémám a következő. Azt szeretném elérni, hogy az oldalszám az első oldalon a bal alsó sarokban, a második oldalon a jobb alsó sarokban, a harmadik oldalon a bal alsó sarokban, és így tovább legyen egészen az utolsó oldalig. Élőfejben egy képet helyeznék el úgy, hogy az az első oldalon nem, csak a második oldaltól kezdődően jelenjen meg. Ezt meg is tudtam oldani. Azonban, ha a páros és páratlan oldal eltérő lehetőséget használom, az oldalszámot ugyan beteszi a program a megfelelő helyekre (ahogy szeretném), de az élőfejre is érvényes az utasítás, vagyis az egyik oldalon megjelenik, a másikon azonban már nem.
Igen. Legalábbis a Word 2003 tud ilyet. A kereséssel kezdd, ott állítsd be a keresendő formátumot, majd pipáld ki az "Összes találat kijelölése a következőkben" négyzetet. Az alatta lévő legördülő listából válaszd a "Törzsdokumentum"-ot (Helyette szóba jöhet, hogy ha csak a dokumentum egy részéből akarsz keresést kérni, akkor azt kijelölve választhatod az "Aktuális kijelölés"-t is), és kérd az összes keresését.
Ez a parancs kijelöli a megfelelő formátumú részeket, amit már ki tudsz másolni.