A ghibli az egy jó autó. (mondjuk én elég sok maseratira ezt a választ fogom adni úgy 2005-ig .... utána már sokkal költségesebb sport lett ezeknek a kocsiknak a fenntartása/szervizelése.
Nyilván ezzel együtt kényelmesebbek, nagyobbak, biztonságosabbak, gyorsabbak lettek, de az a fránya elektronika az időnként beszarik az újakba is, és abban ugye sokkal több van.
A régebbi kocsik meg egy 150-es tempóig szinte ugyanazt az élményt adják gyorsulásban lassulásban kanyarokban mint az újak. 80-as évek beli biturbónál 1200kg-t mozgat 200-250 ló, a maikban meg 2 tonnát 400-500
Ghiblinél 1300kg-ra van 300 ló....
Az hogy a kérdéses ghibli jó-e vagy pénztemető ... na az passz, de olcsónak mondható az tuti.
Itt is azt tudom mondani hogy egy makulátlan használt ghibli az 20.000 euro (és még ott is előjöhet pár apróság)
Valojaban nem lettem szerelmes a markaba, valoszinuleg az esz ervek nalam tobbet nyomnak a latban mint az erzelmi oldal. Meg penzem sincs a vegtelensegig.
Ahogy kezdtem is a beszelgetest, z3CU-t keresek, es ekozben talaltam egy szep QPIV-t jo aron...de nem vart meg.
Ha valakinek van 100E km futasteljesitmeny alatti QPIV-e, szoljon :)
Igaz, hogy a shamaltol en hubazzegezek egy kicsit de azt meg nem lehet kapni sem.
Nem vagyok benne biztos, nem akarok hülyeséget mondani, de általában 40-50.000Km vagy 5 évente cserés a vezérműszíj. (én 2-3 évente cserélem a biturbón, ha kell ha nem, mert 5000Ft-os tétel)
Turbók bírják ha ésszel vezet az ember, és rendesen szervizeli az autót.
Jó olaj, kis odafigyelés (olajnyomás műszer, vízhőfok) sokat számít.
Eh, sajnos mar meg sem tudtam nezni a hirdetett autot, mert mire odaertem elvittek.
Kar, mert pont a felsorolt erveidet akartam letesztelni rajta. En is ugy erzem, hogy ez jatszoauto. Nem is almodtam, hogy megbizhato lenne, de legalabb jol szorakoznank. Volna.
Az ar azert valamelyest ertelmezheto, hiszen a nemet piac nem feltetlen preferal egy nehezen kezelheto jarmuvet, ha van mellette szazaval, ami ha nem is szebb, de jobb. Most abba ne menjunk bele, hogy mi a szep es jo. A Svajci haztartasok meg jobban megengedhetik maguknak a jatszosautot, arrol meg ne is beszeljunk, hogy az Alpok Deli lejtoin azert inkabb Italia van mint nem. Ha innen nezem a dolgot, akkor ertheto, hogy tobb elado darab van a Svajci portalokon. De ezzel inkabb csak a sajat kerdesemre adtam teoretikus valaszt. Szoval az ar. Szerintem is a 10-15E EUR lehet a realitas. Azert is vihettek el az orrom elol azt a szep keket, amit valaki potom 9900-ert arult, Svajci Frankban, az pedig testverek kozott is joval kevesebb mint 10E EUR.
Boncolgassuk egy kicsit a technikai reszet. A vezerszijjat mikor is kell cserelni? Hany km-nel?
Nem lehet megérteni az árakat. Nem lehet összehasonlítani más autókkal.
El lehet dönteni hogy tetszik-e a hibáival együtt is. Soha nem lesz olyan megbízható mint egy német vagy japán autó, ugyanakkor sokkal de sokkal több örömöt nyújt az arra fogékonyaknak. Akinek ez a kettősség nem jön be annak a maserati meg a ferrari is szar autó.
Költséges? - igen.
Megbízható? - nem.
Van rendes szerviz normális árakon? - nincs.
Német, japán konkurensekhez képest szervizigényesebb, és drágábbak az alkatrészek? - igen.
Mennyi egy jó állapotú,100.000 alatti futásteljesítményű QP IV REÁLIS ára? 25-35.000 euro. Mennyi a piaci ára? 10-15 között. Mennyiért lehet itthon eladni? 5-6.000 euro között .. talán, ha van rá vevő....
Érdemes maseratit venni? Az ésszerű válasz a nem... maseratit nem észérvek alapján vesz az ember.
Kostolgatom a temat. BMW Z3 coupe-t keresgelek csak kozben raleltem egy ilyen Quattroprte IV-re es eleg szep/csunya, hogy mar erdekeljen.
Es ebbe belefernek a gyerekek is.
A kulsejet a proletar diktatura fenykoraban rajzolhatta meg a nagy olasz dizajn lathatatlan keze, de vartak a bevezetessel meg nehany evtizedet, hogy igazan nagyot usson az a negyszogletes hatso kerekjarati iv. Mar ez egy kepzavar. Ezzel szemben a belseje maga a burzsoa nagyhatalom. Szoval igazi bekebeli egyensuly uralkodik ezen a gepen. Szerintem Hofi Geza is jelen volt a tervezesnel. "...felul a galya, alul a viznek arja, de azert a viz van alul..."
Egyet nem ertek. Ha annyira nagyon jo, akkor miert irjak ki a piaci ar alatt meg a kereskedok is? Vagy annyira azert nem jo, csak Maserati es kesz, es ettol mar lehet draga meg a sz@r is?
Nehogy felreertsen vki. Nem kotekszem, csak probalom megerteni az arakat.
Az is erdekes, hogy a Nemet piacon mint ha kevesebb lenne belole mint pl. a Svajcin, holott pont forditva szokott lenni.
Minden esetre erdekes auto, es felkeltette az erdeklodesem.
Minden velemeny erdekel.
Az is erdekelne, hogy a vezerszijat hany km-enkent kell cserelni. Tobb hirdetesnel latom, hogy irjak, hogy cserelve. Na de mikor esedekes az? 2.8 v6-s motor a szimpibb, szerintem jobban illek ehhez az urhatnamsaghoz, mint a v8.
Annak is a puhapocs automatas verzioja. Ha mar urak vagyunk, dolgozzon a gep helyettunk. Meg az allitolag egy ZF. Abban jobban bizom, mint az elozo tulajok lababan.
Szoval nyagyjabol fel is allitottam a strategiat erre a vasra. kb max 10000EUR az en realis aram egy 100E km alattira.
Érdekes tanulmány, ha esetleg nem láttad volna még:
https://www.youtube.com/watch?v=gAiKWLTCq_Q
De nagyon nincs most kínálat, tehát olyan 3200 gt amit mondjuk én megvennék, pár éve 10.000-15.000 euro között egész jók voltak...most már ennyiért esélytelen. Meg nagyon nincs is, ki gondolta volna.
Nekem mondjuk ez az egy tetszik, állapotra, színre, árra:
Még új vagyok itt a fórumon, nem minden esetben tudom, melyik nick kit takar. Ráadásul személyesen még alig pár embert ismerek, de remélem, ez idővel változni fog...
Szép az autód. Tényleg átszerelnéd a motorját? Én ennél konzervatívabb vagyok, nem hiába kerestem egy gyári állapotú autót anno. Persze biztos, hogy egyedi autód lenne...
Nekem is a manuális váltós jönne szóba csak mert tudom hogy ha egyszer az automata váltó el kezd szenvedni akkor azt sok pénzem bánná.
Ezt az elektromos gázpedált én is hallottam meg olvastam már, állítólag a legnagyobb baj hogy a vevőegységben kis szénkefék mozognak amik gyorsan elkopnak, emiatt pedig nem érzékkel pontosan. De mivel hogy hobbi autó lesz nem okoz az sem gondot ha egy alkatrészre spórolni, vagy várni kell. Télen szerelgetném akkor úgyis kivonnám a forgalomból és csak nyáron hoznám újra ki a garázsból :)
Természetesen vannak körünkben hozzáértő emberkék. Nem kontárok.
Ha pl. engem érdekelne ilyen, akkor biztos hogy csak manuális váltóval venném meg. ( 6gang Getrag).
A motor nem rossz,jobb mint a Quattroporte EVO - Shamal V8-asai , bár a blokk "ugyan az , de ebben már golyóscsapágyas IHI turbók teszik a dolgukat...és a motor vezérlése is "egyszerűbb" (jeladók).
Ami számomra gond, az elektronikus gázpedál...és annak a vezérlő egysége. Azzal szokott gond lenni. Annak a cseréje 1000 euro körül mozog, használtan is...
Ettől függetlenül jó és strapabíró autónak tartom. Én csak ajánlani tudom.
Nekem is van ilyen blokkom komplett (lásd előző hsz.) És izgalmasabbnak tartom mondjuk egy Ghibli-be való beépítésre...ddd.
A közeljövőben szeretnék vásárolni egy Maserati 3200-at. Viszont még csak most kezdek el utánajárni a típusnak.
Szeretném a segítségeteket kérni ha lehet miről érdemes tudni a típussal kapcsolatosan. Mire érdemes odafigyelni? Van e klub Magyarországon ahol a közösség segítőkész e? Vannak jó szerelők akik tényleg megjavítják az esetleges hibákat és nem csak kiszámlázzák azokat?
Ez viszont már csúnya: ez már a harmadik biturbo, ahol a pillangó szelep ház vékony öntvénye a szakszerűtlen szerelés miatt eltört, kilyukadt. Így aztán a turbónyomás száll el a világba...
Igazad van, meg kellene osztani pár képet. Majd ha lesz egy pici időm, tán a club honlapra próbálok dolgozni. Külön élmény, ahogy Matyi meg Áron nyomják az MC Stradaleval :-) Nagy élmény volt.
A gyár meg pont olyan mint tíz éve volt, csak most az egyik szalagon az Alfa 4C-t szerelik.
Köszi a gyors választ. Sajnos ez nem valami biztató. Már fél éve próbálkozom sikertelenül (bár bontóban még nem voltam). Mivel szeretném az autót ahogy lehet "OT-ztatni", igyekszem megtartani a gyári állapotában. Így a kisebb szigonyt nem raknám rá. Akkor inkább a jelenlegi krómozottat fújnám át szürkére. Így jár az, aki ritka példányt akar magának... :-(
Két kérdésem lenne (csak azért nem telefonon hívlak, HÁTHA mást is érdekel a dolog):
- Hogy sikerült a kirándulás a NAGY találkozóra? Csináltatok képeket? Ha igen, meg lehet nézni valahol? (fészbukom nincs) Esetleg felajánlom a guglis tárhelyemet feltöltésre...
- Bár Sipisti az imént elszomorított, de azért mégis megkérdezem: nem lesz ősszel egy kis találkozó? Nadapon beszéltük, hogy el lehetne menni pl.: egyet gokartozni. Persze nekem nem a gokartozás lenne a lényeg, de emlékeim szerint akkor a fiúk erősen bólogattak az ötletre.
Nagyon furcsa, ahogy a 10 évvel ezelőtti pörgést, klub alakítást olvasom, most meg minden kihalt a környéken. Ez persze nem Neked szól, mint az egyik utolsó Mohikánnak, csak egy általános megjegyzés volt...
Én már 10 éve sem kaptam nagyobb szigonyt a 425-höz, így az a megoldás volt csak, hogy az új, kisebbikhez való tanksapkával, és a másik oldal vak "dugóval" mint alappal (nem fényezett) együtt tudtam csak beszerezni a gyártól. :-( Bontottban lehet, de nagyon ritka lesz a nagy.
Gondoltam, végigolvasom az egész fórumot az elejétől kezdve, aztán bejelentkezek. 2004. év végéig jutottam (eddig), de már nem várok tovább…
Néhányan már ismertek Nadapról. A fekete Si-vel voltam, illetve én készítettem a közzétett fotókat a találkozóról.
Mivel azóta sem sikerült beszereznem, közzé teszem, hátha, Valaki tud segíteni:
Keresek 1db szürke színű emblémát a bal oldali C-oszlopra (vagyis nem a tanksapka fölé). Méretei: 76mm magas, legnagyobb szélessége 65mm. Egyet rendeltem Amerikából, de sajnos nem olvastam el figyelmesen a leírását és a későbbi modelleken használt 65mm magas szigonyt küldtek. Ezen az oldalon jelenleg króm színű van az autón, amit felajánlhatok cserébe, de az Amerikából kapott kisebb méretű („gyári” csomagolású) is lehet a csere tárgya. Ha a csere nem játszik, természetesen kp-ra is érdekel a dolog.
Találtam egy számomra érdekes érdekes profilt. Gondoltam megosztom. Van a gyűjteményében jó pár Maserati is, nem biztos,h mind megmaradt neki a mai napig. De a legtöbbjénél látszik,h 200x-ben vásárolta és még 2014-es bejegyzés is van hozzá. Mindamellett, hogy megengedheti magának ezt a luxust, még arra is szán időt, hogy számon tartsa itt az autóit. Tetszik,h vezeti költségeket, igazi fanatikus. :)