Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2020.05.19 -1 0 50726

Akkor ott jártunk egymás mellett.

 

Havonta min. egyszer én is.

 

München-Lindau = türelem.

 

 

Előzmény: netudd1 (50725)
netudd1 Creative Commons License 2020.05.19 -5 1 50725

Azért igény az van nálunk. 

A '90-es években gyakran jártam Svájcba autóval Münchenen keresztül. Arról most ne is beszéljünk, hogy a München déli kerülő még mindig nincs meg, de onnan a svájci határig eleinte három-négy  helyen is le kellett menni az autópályáról a mellette futó főútra. Közben amikor elkészült egy-egy darab, nagyon tudtam örülni neki. De maradt egy 20 km-es szakasz, ami még a 2000-es évtizedben sem készült el. Mit csináltunk? Ott lépésben közlekedtünk. 
Ennyit a bekötés nélküli M44-ről. 

Előzmény: Autobahn89 (50712)
netudd1 Creative Commons License 2020.05.19 -8 3 50724

Olvasd a mai hozzászólásaimat. Hátha megértesz belőle valamit.

 

Amúgy ha engesztelhetetlen harag lenne bennem a kormányok felé, akkor elmentem volna innen, nyitva vannak a határok. 

És nem érzelemből, hanem érdekből kell nézni az eseményekre. És ha összességében nézzük, akkor a biztos csődtől a 2010-es kormányváltás mentett meg bennünket, és a hátul kullogó országból 2019-re eu-bajnokok lettünk. 

 

Ez számít, és nem az, hogy két kemény fickó csattanása miatt két évet késett a 20 éve késésben levő autópálya építése. 

Előzmény: dimelo (50708)
netudd1 Creative Commons License 2020.05.19 -4 0 50723

"A másik az ésszerűtlenség, legalábbis a köznép számára. Az M44-nek miért pont a közepe épült meg? Mert ezek a dúsgazdag, befolyásos hatalmasságok akár a saját érdekeiknek is építhetnek autópályát közpénzből. Azon se lepődnék meg, ha "valakinek", aki Tiszakécskén vagy Nagykőrösön lakik, az anyósa (vagy veje vagy akármilyen rokona) pl. Békéscsabán élne, és így "saját" autópályán mehetne rokonlátogatóba..."

 

Igen, a lobbierőm az, ami nagyon sokat számít Magyarországon. Kaposvár polgármesterének van erős lobbiereje akkor, amikor a fidesz van hatalmon. Szolnok volt olyan szerencsátlen, hogy pont fordítva működött, mint az ország. Vagyis jórészt ellenzéki volt a polgármestere az első 20 évben. 

Hát ez a fő oka annak, hogy oda csak most ér el az autópálya (aminek az építése már ütemesen halad. Értem ezalatt a Szolnok elkerülőt). 

Előzmény: nyebojsza (50698)
netudd1 Creative Commons License 2020.05.19 -5 2 50722

Konkrét esetek mindig konkrétan vizsgálandók. 

 

"Ha ez valóban így lenne, akkor nem lett volna G-nap, és a szolnokiak már 3-4 éve autópályán utazhatnának... "

 

A 4-es út Magyarország legforgalmasabb közútja....és az is volt, már a 90-es években is. És akkor sem épített senki sem autópályát, amikor már rég szükség lett volna rá, és a "két pökhendi kakaskodása miatt fél ország szív," helyett még a maszopszadesz lopta az ország pénzét a teljes tönkremenetelig. 

 

"Legfeljebb majd vonattal megyek Pestre, de sajnos az se jobb választás, mert néhány IC kivételével katasztrófa..."

 

Jól teszed. 

Én úgy látom, hogy a vasúti személyszállítás sokkal gyorsabban fejlődik, mint az úthálózatunk. 

Előzmény: nyebojsza (50697)
netudd1 Creative Commons License 2020.05.19 -6 2 50721

"Ès elárulok még egy titkot, a külföldi cégek sem dolgoznak olcsóbban a "NER cégeinél". "

 

Erről van szó. 
Épp ezért Mészaros egy fillért sem lop ki senkinek a zsebéből sem. Ha valakit megrövidít azok a külföldi multik. Azok elől nyeri el a munkák 10-15 %-át!!!!!

Meglepő módon ma is a multik viszik el a fővállalkozói haszon 80 %-át. (És a maradék 20 %-is 10 év alatt olyan 400 md ft!!!!!!)

Előzmény: Jared- (50696)
netudd1 Creative Commons License 2020.05.19 -5 0 50720

"Ebben az esetben simán rájuk húzható a kartellezés. "

 

Sajnos nem, mivel bármelyik vállalkozó egy perc alatt ki tudja számolni az eu támogatás mértékéből és arányából az "elvárt" vállalási összeget. Nem kell hozzá semmi kartellezés, nem is kell, hogy ismerjék egymást a vállalkozók. 

Ellenben. A nyertes pályázó személye teljességgel függetlenné vált a vállalási ártól. Jöhetnek más tényezők a döntés kialakítására. Ebben természetesen benne van a "visszaosztás" nagysága (központi apparátus, és a kormányzó párt korifeusainak a "sikerdíja"), megbízhatóság (politikai és szakmai, ebben a sorrendben:-))). 

Előzmény: totyit (50695)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50719

Ha végeznek a 44es felújításával és átadják a Tiszakürt-Lakitelek M44 szakaszt, akkor meggondolandó, hogy arra menjek Orosházára, de még mindig ott az a hülye Szarvasi csomópont, plusz az út is tróger Szarvas-Orosháza között, főleg sötétben. 

 

Előzmény: Jared- (50718)
Jared- Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50718

Oké, rendben. Orosháza valóban jó példa. Egyébként az a szarvasi csp engem is kiborit. Valójában már igy is megérné az M44-en menni Orosháza felé ha nem cseszték volna el a szarvasi csomópontot.

 

 

 

 

Előzmény: Autobahn89 (50717)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50717

Annyi jelentősége van, hogy így azok akik a legrövidebb idő alatt akarnak A-ból B-be eljutni (mint általában a legtöbb ember) és a direkt összekötettés hiánya miatt 20-30 percet kell döcögniük főuton M44ig, ezáltal ennyivel több időbe telik elérni céljukat, azok nem M44 fele fognak menni, hanem amit a GPS ajánl nekik időben rövidebb útnak. Például Bp-Orosháza. Ha lenne direkt összeköttetés M5-M44 felé,akkor arra menne a nép Orosházára, mert időben jobb lenne, de így marad az M5-Félegyháza-Csongrád-Szentes-Oh.

 

Ezáltal nem annyian fogják használni az M44et, mintha direktbe lenne bekötve. Easy.

Előzmény: Jared- (50715)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50716

Esetleg a 442-es út kaphat nagyobb terhelést, aki idáig a 46-osról ment, annak jobban megérheti az M44 és 442 használata...

Előzmény: Jared- (50703)
Jared- Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50715

Elbeszélünk egymás mellett. Persze hogy jobb lenne ha lenne. Azt nem értem hogy milyen jelentösége van a forgalom nagyságának szempontjábol hogy a 44-esen éred el az M44-et vagy egyböl az M5-ön?

Előzmény: Autobahn89 (50714)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50714

"Semmi jelentösége a megközelithetöség szempontjábol hogy az M5-ön vagy "csak" a 44-es föúton éred el az M44-et."

-> Már hogy ne lenne jelentősége? Időben gyorsabb lenne, meg mondjuk a felnim is ép maradna, ha közvetlenül rá tudnék hajtani M44re M5ről.

Voltál már arra?

Kecskeméti elkerülő kezdődik a buli, le van már az is gatyásodva, utána a felmart 44es fogad, ami jobb minőségű így, mint előtte. Miután elhagyod az útépítést a szarrá repedezett, kátyus 44esen folytatod utadat az M44ig. Mire M44re érek már izzad a hónaljam a sok kátyukerülgetéstől meg kamionkerülgetéstől. Rohadtul van jelentősége, hogy hogy érem el az adott gyorsforgalmit.  

 

Felhajtás szempontjából már nincs jelentősége. Viszont azok nem fognak felhajtani, akik csak kerülővel érik így el a céljukat. A forgalom nagyságából az jön le ,hogy elég sokan vannak így.

Előzmény: Jared- (50710)
Jared- Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50713

 - nem csatlakozik és nem is fog a közeljövőben a gyorsforgalmi úthálózathoz

 

Ezt a "problémát" tényleg rágja már a számba valaki, mert esküszöm nem értem.

 

 - értelmetlen, átgondolatlan lehajtási és felhajtási lehetőségek

 

Ez igaz. A jó hir az, hogy utólag lehet pótolni öket. Ritka csomópontkiosztás pedig még például az M5-ön is akad (lásd Kistelek környéke).

 

 - borzasztó állapotban lévő mellékutak/főutak a nagyobb települések és az M44 között

 

Ez országos probléma. Kimondottan az M44-hez semmi köze. Az M akárhányasról is le lehet ugy haktani hogy szar utak fogadják az embert. 

 

 - bizonytalanság a folytatásról (Gyula, RO fele), M44-M8?

 

Huszadrangu kérdés hogy mit akarnak a románok, ahogy irtad is saját magad, a régio feltárása az elsödleges cél.

Előzmény: Autobahn89 (50712)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.19 0 1 50712

Egy gyorsforgalminak az adott régiót kéne fellendítenie, de nagyon úgy néz ki, hogy ők csak BCsabára koncentráltak.

Több sebből is vérzik az M44:

 - nem csatlakozik és nem is fog a közeljövőben a gyorsforgalmi úthálózathoz

 - értelmetlen, átgondolatlan lehajtási és felhajtási lehetőségek

 - borzasztó állapotban lévő mellékutak/főutak a nagyobb települések és az M44 között

 - bizonytalanság a folytatásról (Gyula, RO fele), M44-M8? 

 

Már ott tartok, hogy leszarom mennyibe került, de akkor már legalább normálisan megcsinálták volna, úgy, hogy a régió profitáljon belőle, ne csak 1-2 fókuszált település. Ez így tróger munka. 

Előzmény: nyebojsza (50707)
Jared- Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50711

Ès ha nem érint akkor nincs is véleményed róla?

Előzmény: nyebojsza (50706)
Jared- Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50710

Azzal hogy kevés a csomópont, egyetértek. Viszont ettöl a "nincs bekötve sehova" mantrátol a ször áll a hátamon. Semmi jelentösége a megközelithetöség szempontjábol hogy az M5-ön vagy "csak" a 44-es föúton éred el az M44-et. Vagy van olyan autós aki azért nem megy fel az M44 most átadott szakaszaira mert az M5-ön nem tudott direktben rámenni?

Előzmény: nyebojsza (50707)
Jared- Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50709

Mondjuk az M3-as esetében kifejezetten rossz döntés született anno hogy rávezették a Városligetre a forgalmát. Ha késöbb épült volna, talán intelligensebb döntés született volna.

Előzmény: nyebojsza (50700)
dimelo Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50708

Miért ez az egybites gondolkodás?

Miért ez a másra mutogatás?

Miért ez a megbocsájtás?

 

Biztos tanítják neked ezt a stupid felelősség-áthárító technikát...

 

Ismered a mondást?

Könnyű Katit táncba vinni, ha ő is akarja...

 

Elvileg van 15% hazai önrész, nincs beleszólásunk?

Elvileg van közbeszerzés, nincs beleszólásunk?

 

HA mindez így lenne, ahogy írod, akkor a kormány miért vádolja a "bűntársát", ha tőle (EU) kapja-reméli a pénzt?

 

Tovább gondolva:

A hálózat nagy része (M4-M44-67-76-83-85) hazai forrásból épül...

 

 

Így most gyakorlatilag megvádoltad az összes szereplőt.

Nehogy rémhírterjesztés legyen...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (50691)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50707

Ja, mint nemrég írták, az M44-el az a baj, hogy nem használja szinte senki, mert nincs bekötve sehova, a csomópontjai is szarul lettek kiválasztva... mintha valaki csak saját kénye-kedvére építette volna...

Előzmény: Jared- (50703)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50706

Szerencsére a 445 nem érint (Ceglédről eddig is a laktanya felé mentem le a déli elkerülőre :), csak a 44/54 elkerülő szakaszokat használom :)

Eleinte azt hittem, hogy a Mercedes gyár 2x2 sávját viszik tovább Lakitelek felé...

Előzmény: Jared- (50703)
trizs77 Creative Commons License 2020.05.19 -1 0 50705

Elég baj az.

Előzmény: nyebojsza (50700)
Jared- Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50704

Jó hat nem kell mindent értenem...

Előzmény: nyebojsza (50702)
Jared- Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50703

Igen, de miért olyan nagy probléma ez? Ugy értem, én sem örülök neki hogy nem sikerült megépiteni az M44 Kecskemét-Lakitelek szakaszát, de olyan eget rengetö problémának valahogy nem látom ezt. Kecskemétet igy is el lehet kerülni egy egész jó nyomvonalu elkerülön.

 

Ha már itt tartunk: ha a meglevö 445-ös utat épitenék bele az M44-be, ami szerintem helyes döntés lenne, akkor ugyanazt mondanád mint az M4 esetében, hogy "elvették az ingyenes elkerülöt"? 

Előzmény: nyebojsza (50700)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50702

Nem azért mert drága a matrica, de persze a régi 4-esen fogok menni... vagy ha továbbra is ekkora gödrök maradnak rajta, akkor vonattal.

Előzmény: Jared- (50699)
Jared- Creative Commons License 2020.05.19 -1 2 50701

Az M44-nek miért pont a közepe épült meg?

 

Mert ha a vége nem épült volna meg, akkor az lenne a bajotok.

Előzmény: nyebojsza (50698)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.19 0 0 50700

De az M3, M5, M6 mégis úgy épült, hogy elkezdődött az elején, és haladt a vége felé...

Előzmény: Jared- (50696)
Jared- Creative Commons License 2020.05.19 0 2 50699

Nem vettek el semilyen elkerülöt, az mindig is az M4 nyomvonala volt. Lehetett volna 4/A-nak hivni az egykori 2/A mintájára, vagy idö elött M4-nek, szintén az M2 mintájára. De végülis tök mindegy, nem? Most van egy M4 és mellette a 4-es út. Akinek drága a matrica, menjen a 4-esen.

Előzmény: nyebojsza (50697)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.19 -1 1 50698

Ja, és dimelo nem azt mondta, hogy feleennyiből, csak ha a lenyúlás lenne feleennyi, akkor is több jutna másra...

De az csak az egyik dolog, hogy egyes emberek hihetetlen gazdagságra tesznek szert. A másik az ésszerűtlenség, legalábbis a köznép számára. Az M44-nek miért pont a közepe épült meg? Mert ezek a dúsgazdag, befolyásos hatalmasságok akár a saját érdekeiknek is építhetnek autópályát közpénzből. Azon se lepődnék meg, ha "valakinek", aki Tiszakécskén vagy Nagykőrösön lakik, az anyósa (vagy veje vagy akármilyen rokona) pl. Békéscsabán élne, és így "saját" autópályán mehetne rokonlátogatóba...

Előzmény: netuddkivogymuk (50691)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.19 -1 0 50697

Ha ez valóban így lenne, akkor nem lett volna G-nap, és a szolnokiak már 3-4 éve autópályán utazhatnának... de két pökhendi kakaskodása miatt fél ország szív, meg az egész ország fizeti az árát... Nekem mégis az fáj a legjobban, hogy nem új nyomvonalon épül az M4, és évtizedek óta meglévő elkerülőket vesznek el (így lehet az embereket leginkább megsarcolni). Legfeljebb majd vonattal megyek Pestre, de sajnos az se jobb választás, mert néhány IC kivételével katasztrófa...

Előzmény: netuddkivogymuk (50691)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!