14/2000. (XI. 14.) KöViM rendelet a Magyar Köztársaság légterében és repülőterein történő repülések végrehajtásának szabályairól
2.7.5. Az ellenőrzött légtéren kívül üzemeltetett, repülési tervet be nem nyújtott légijármű repüléstájékoztató és riasztó szolgálatban nem részesül, és a légijármű tájékoztatást csak külön kérésre kaphat, továbbá az ATS egységek a légijárművet nem tekintik ismert forgalomnak.
2.7.6.1. Repülési tervet be nem nyújtott légijárműnek - egyéb repülési tervet benyújtott légijármű számára ATS felderítő berendezésen alapuló forgalmi tájékoztatás érdekében - kijelölt egyedi SSR kód nem jelenti azt, hogy ezt követően a légijárművet nyomon követik.
Pár napja azt hallottam a Budapest Infon, hogy kijött egy rendelet, ami megváltoztatta, hogy mit tekint a Tájékoztató ismeretlen forgalomnak.Tudnátok erről bővebbet, vagy valami hivatkozást?
(Ha jól értettem, egy repterv nélkül frekit használó kollégát emlegettek ismeretlen forgalomként, aki erre felszólamlott, hogy de hát ő mondta, hogy kicsoda, na, erre kapta a fenti választ.)
(Nemrég beírtam ugyanezt a FIC topikba, de ott túl nagy a csend...)
a saját szektorán belül igen, választ egy neki tetszőt :) Ha másikban, akkor azt a szomszédos szektorral lekoordinálja (illetve vannak előre leegyeztetett LoA-k).
Másik kérdés: amikor az irányító direct-et ad egy gépnek, mi alapján határozza meg az új navigációs pontot (ha jól mondom a nevét)? Látja a gép repülési tervét, és abból választ egyet? Vagy hogy megy ez?
Mi van akkor, ha az irányítópultnál ülő irànyítónak azonnali, halaszthatatlan dolog miatt azonnal fel kell állnia irányítás közben? Mondjuk, mert a róka farka megcsiklandozta a torkát...
Ez elég jelentősen érintheti a magyar légteret is...
Sőt, ahogy nézem a flightradart, a mai napon már nagyon is érint minket is. A járatok nagy része vagy észak, vagy dél fele kikerüli Szimferopol FIR-t, így az attól északra illetve délre eső útvonalak terheltsége jelentősen megnőtt. Nálunk például a BALAP-NARKA útvonal forgalma jórészt átkerült ERGOM-TEGRIre.
KARIL-ABULI forgalma is erősen csökkent a délebbi útvonalak javára.
tájékozódom, ez alapján az Ukránok irányítanak, de lehetséges, hogy az oroszok is bepróbálkoznak majd. Ezért a Eurocontrol Network Manager kiadott egy ajánlást, amiben javasolja a Szimferopol FIR kikerülését. Ez elég jelentősen érintheti a magyar légteret is...
Érdemes egyébként a főoldalon jobbra a Network Headline News részen végigolvasni a dolgokat, érdekes információkat tartalmaz.
Na jó, ezt azért idemásolom, mert ez nagyon ontopic, és örvendetes esemény:
KFOR Sector Opened - 03 April 2014 Airspace users are informed that, on 3 April 2014, the KFOR sector was opened for civilian traffic overflights. Following 15 years of airspace unavailability in this part of the network, this is a significant step towards aviation normalisation in the Western Balkans. The airspace users are strongly encouraged to use those routes as they bring additional improvements in flight efficiency across the European ATM network.
Dear everyone, I have received the saddest news from VPR Nathan in Malaysia. He is in Kuala Lumpur now. Yes, his wife is OBD on MAS370. At the IFATCA ASP Regional Meeting in KL in 2007, he was the Organizing Committee Chairman. He took care of us with his family, a wife and two daughters (20 and 15 years old then) for two days after the meeting. What a pity they are! We have to remember them in our prayers. We'd like to share time with them. At first, Ajith Wickramarachchi, a retired Sri Lankan ATCO, let me know the news yesterday. I sent a mail to Nathan, and received his prompt mail as follows:
My friend, I am in KL. My wife was on board the missing plane. Pray to Jesus for her and other passengers safety. God Bless Nathan We are waiting for further information. Let's pray for them. Regards,
Norvégiában épp lángokban áll egy falu, és ezt írják: "Helyi források szerint a tűzoltsági helikopter azért késett a helyszínről, mert valakik drónokkal filmezték felülről az égő falut."
Ezekre a kis drónokra meg oktokopterekre milyen szabályozás vonatozik? Legálisan előfordulhat, hogy megzavarják a katasztrófavédelem munkáját, vagy szimplán csak tettek a szabályokra?
Ha már itt vagyok, még egy kérdés: tudja valaki, hogy Békásmegyert mikor és miért fosztották meg a légifolyosójától? Régen itt mentek el az erkélyem fölött a repcsik, most meg csak a Filatorigátnál.
Amikor összevágtam még jobban tudtam, hogy mi történt, de valami hasonló volt:
Kapta a süllyedéseket a gép sok ideig FL100-on ment. Kapott descend to 5000 ft-et és intersection engedélyt. Egy kis idő múlva még mindig 5000'-en kapott full ILS-t. Mivel túl magasan volt jelezte az irányítónak, aki ennek hatására adott des 2500'-et. Mikor már stabilizálva kellett volna lennie a megközelítésnek, még jóval siklópálya fölött volt 4000'-en.
Mivel még elég messze volt a touch down zone-tól egy bal körrel oldották meg a süllyesztést.
Valószínűleg a Percy által említett okok miatt az irányító elfelejtette tovább süllyeszteni.
A skanzen felett már én is fordultam be kisgéppel a 31L-re :D Kérdezte a torony, hogy meg tudom-e csinálni a very short finalt :D Háát nagyduzzogva :D :D De onnan kisgéppel messze van az első gurulóút....
A line up-ot az amerikai légtérben hallhatjátok arra, amikor a final-re felfűzi az APP a repcsiket, náluk a "mi" line up-unk a taxi into position and hold.
Ferihegyen nem lehet rövidebb egy végső sem a FAWP-nál, hacsak nem light prop/turboprop repcsi érkezik. Mindez a zaj miatt.
Pilots shall ensure, that their aircraft cleared for visual approach by ATC, to be on the runway extended centreline the latest before the final approach way point (FAWP).
Ezen pontok távolsága a négy küszöbre 6,8 - 7 mérföld.