Keresés

Részletes keresés

neofrix baszmacs Creative Commons License 2014.05.12 0 0 25859

Köszönöm!

Előzmény: kaposznyak (25858)
kaposznyak Creative Commons License 2014.05.12 0 0 25858

Üdv!

 

Változott a 

                                              14/2000. (XI. 14.) KöViM rendelet
a Magyar Köztársaság légterében és repülőterein történő repülések végrehajtásának szabályairól

 

2.7.5. Az ellenőrzött légtéren kívül üzemeltetett, repülési tervet be nem nyújtott légijármű repüléstájékoztató és riasztó szolgálatban nem részesül, és a légijármű tájékoztatást csak külön kérésre kaphat, továbbá az ATS egységek a légijárművet nem tekintik ismert forgalomnak.

 

2.7.6.1. Repülési tervet be nem nyújtott légijárműnek - egyéb repülési tervet benyújtott légijármű számára ATS felderítő berendezésen alapuló forgalmi tájékoztatás érdekében - kijelölt egyedi SSR kód nem jelenti azt, hogy ezt követően a légijárművet nyomon követik.

neofrix baszmacs Creative Commons License 2014.05.12 0 0 25857

Jó reggelt!

Pár napja azt hallottam a Budapest Infon, hogy kijött egy rendelet, ami megváltoztatta, hogy mit tekint a Tájékoztató ismeretlen forgalomnak.Tudnátok erről bővebbet, vagy valami hivatkozást?

 

(Ha jól értettem, egy repterv nélkül frekit használó kollégát emlegettek ismeretlen forgalomként, aki erre felszólamlott, hogy de hát ő mondta, hogy kicsoda, na, erre kapta a fenti választ.)

 

(Nemrég beírtam ugyanezt a FIC topikba, de ott túl nagy a csend...)

badov Creative Commons License 2014.05.03 0 0 25856

Sziasztok!

 

Honnét lehetne megtudni Lvov irányítás aktuális, nem elavult frekvenciáit?

Konkrétan az érdekelne, hogy LONLA előtt milyen frekin van a gép, mielőtt áttér a magyar irányításhoz.

Mert az nem a 135.6, sem a 132.525.

 

 

 

NARKA Creative Commons License 2014.04.30 0 0 25855
Remélem, ma sem az :-)
Előzmény: lborli (25854)
lborli Creative Commons License 2014.04.29 0 0 25854

Anno, ez nem volt választható opció. :-)

Előzmény: BJani (25847)
erchegyia Creative Commons License 2014.04.28 0 0 25853

Letters of Agreement

Előzmény: NARKA (25852)
NARKA Creative Commons License 2014.04.28 0 0 25852
És LoA alatt mit értünk? :-)
Előzmény: erchegyia (25851)
erchegyia Creative Commons License 2014.04.28 0 0 25851

a saját szektorán belül igen, választ egy neki tetszőt :) Ha másikban, akkor azt a szomszédos szektorral lekoordinálja (illetve vannak előre leegyeztetett LoA-k).

Előzmény: NARKA (25850)
NARKA Creative Commons License 2014.04.27 0 0 25850
Kőszönöm a válaszokat.

Másik kérdés: amikor az irányító direct-et ad egy gépnek, mi alapján határozza meg az új navigációs pontot (ha jól mondom a nevét)? Látja a gép repülési tervét, és abból választ egyet? Vagy hogy megy ez?

BJani Creative Commons License 2014.04.24 0 0 25849

halaszthatatlan dolog miatt azonnal fel kell állnia irányítás közben?

 

Nyilván váltást kér.

Előzmény: NARKA (25845)
Gregor83 Creative Commons License 2014.04.24 0 0 25848

Csak a pultra ne, ezert kicsit hatragurul. :)

Előzmény: NARKA (25845)
BJani Creative Commons License 2014.04.24 0 0 25847

Ma már drogosan sem illik... :)

 

bár inkább :(

Előzmény: lborli (25846)
lborli Creative Commons License 2014.04.24 0 0 25846

Anno nem illett részegen szolgálatba menni. Szvsz, ez ma is így lehet. :-)

Előzmény: NARKA (25845)
NARKA Creative Commons License 2014.04.24 0 0 25845
Tisztelt irányító urak!

Mi van akkor, ha az irányítópultnál ülő irànyítónak azonnali, halaszthatatlan dolog miatt azonnal fel kell állnia irányítás közben? Mondjuk, mert a róka farka megcsiklandozta a torkát...
malazs Creative Commons License 2014.04.19 0 0 25844

Értem. Köszi ;-)

Előzmény: BJani (25843)
BJani Creative Commons License 2014.04.19 0 0 25843

Valami business jet amit a flightradar titkol, vszeg a tulaj kérésére.

Előzmény: malazs (25842)
malazs Creative Commons License 2014.04.19 0 0 25842

Ez mi ilyenkor?

BJani Creative Commons License 2014.04.04 0 0 25841

Ez elég jelentősen érintheti a magyar légteret is...

 

Sőt, ahogy nézem a flightradart, a mai napon már nagyon is érint minket is. A járatok nagy része vagy észak, vagy dél fele kikerüli Szimferopol FIR-t, így az attól északra illetve délre eső útvonalak terheltsége jelentősen megnőtt. Nálunk például a BALAP-NARKA útvonal forgalma jórészt átkerült ERGOM-TEGRIre.

KARIL-ABULI forgalma is erősen csökkent a délebbi útvonalak javára.

Előzmény: BJani (25840)
BJani Creative Commons License 2014.04.04 0 0 25840

Én is csak innen

https://www.public.nm.eurocontrol.int/PUBPORTAL/gateway/spec/index.html

tájékozódom, ez alapján az Ukránok irányítanak, de lehetséges, hogy az oroszok is bepróbálkoznak majd. Ezért a Eurocontrol Network Manager kiadott egy ajánlást, amiben javasolja a Szimferopol FIR kikerülését. Ez elég jelentősen érintheti a magyar légteret is...

 

Érdemes egyébként a főoldalon jobbra a Network Headline News részen végigolvasni a dolgokat, érdekes információkat tartalmaz.

 

Na jó, ezt azért idemásolom, mert ez nagyon ontopic, és örvendetes esemény:

 

KFOR Sector Opened - 03 April 2014
Airspace users are informed that, on 3 April 2014, the KFOR sector was opened for civilian traffic overflights.
Following 15 years of airspace unavailability in this part of the network, this is a significant step towards aviation normalisation in the Western Balkans.
The airspace users are strongly encouraged to use those routes as they bring additional improvements in flight efficiency across the European ATM network.

Előzmény: uhb129b (25839)
uhb129b Creative Commons License 2014.04.04 0 0 25839

Tudja valaki, hogy mi most a helyzet a Krim-félsziget légterében?

 

Én nem nagyon igazodom el a NOTAM-ok közt.

lborli Creative Commons License 2014.03.18 0 0 25838

Szomorú aktualitású üzenet Hiromichi "Hiro" Tade kollégánktól Tokyoból:

 

Dear everyone,
I have received the saddest news from VPR Nathan in Malaysia. He is in Kuala Lumpur now. Yes, his wife is OBD on MAS370.
At the IFATCA ASP Regional Meeting in KL in 2007, he was the Organizing Committee Chairman. He took care of us with his family, a wife and two daughters (20 and 15 years old then) for two days after the meeting. What a pity they are! We have to remember them in our prayers. We'd like to share time with them.
At first, Ajith Wickramarachchi, a retired Sri Lankan ATCO, let me know the news yesterday. I sent a mail to Nathan, and received his prompt mail as follows:

My friend,
I am in KL. My wife was on board the missing plane.
Pray to Jesus for her and other passengers safety.
God Bless
Nathan
We are waiting for further information. Let's pray for them.
Regards,

Hiro and Eriko

(Eriko Hiro felesége)

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.01.19 0 0 25837

Sziasztok!

 

Norvégiában épp lángokban áll egy falu, és ezt írják: "Helyi források szerint a tűzoltsági helikopter azért késett a helyszínről, mert valakik drónokkal filmezték felülről az égő falut."

 

Ezekre a kis drónokra meg oktokopterekre milyen szabályozás vonatozik? Legálisan előfordulhat, hogy megzavarják a katasztrófavédelem munkáját, vagy szimplán csak tettek a szabályokra?

 

Ha már itt vagyok, még egy kérdés: tudja valaki, hogy Békásmegyert mikor és miért fosztották meg a légifolyosójától? Régen itt mentek el az erkélyem fölött a repcsik, most meg csak a Filatorigátnál.

Balikaa Creative Commons License 2013.12.28 0 0 25836

Köszönöm

Előzmény: paribalazsbela2012 (25835)
paribalazsbela2012 Creative Commons License 2013.12.27 0 0 25835

Sziasztok!

 

Amikor összevágtam még jobban tudtam, hogy mi történt, de valami hasonló volt:

 

Kapta a süllyedéseket a gép sok ideig FL100-on ment. Kapott descend to 5000 ft-et és intersection engedélyt. Egy kis idő múlva még mindig 5000'-en kapott full ILS-t. Mivel túl magasan volt jelezte az irányítónak, aki ennek hatására adott des 2500'-et. Mikor már stabilizálva kellett volna lennie a megközelítésnek, még jóval siklópálya fölött volt 4000'-en. 

 

Mivel még elég messze volt a touch down zone-tól egy bal körrel oldották meg a süllyesztést.

 

Valószínűleg a Percy által említett okok miatt az irányító elfelejtette tovább süllyeszteni.

 

Üdv, Balázs

 

 

Előzmény: Balikaa (25804)
Isztambusz Creative Commons License 2013.12.01 0 0 25834
GARFIELD Creative Commons License 2013.11.11 0 0 25833

A skanzen felett már én is fordultam be kisgéppel a 31L-re :D Kérdezte a torony, hogy meg tudom-e csinálni a very short finalt :D Háát nagyduzzogva :D :D De onnan kisgéppel messze van az első gurulóút....

Előzmény: AT(p)L-411 (25830)
AT(p)L-411 Creative Commons License 2013.10.22 0 0 25830

A legrövidebb (kisgépes), 31L final-emnél északról estünk be és balra(!) volt a skanzen. :D

Előzmény: havcs (25826)
havcs Creative Commons License 2013.09.18 0 0 25827

 

E

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (25769)
havcs Creative Commons License 2013.09.18 0 0 25826

A line up-ot az amerikai légtérben hallhatjátok arra, amikor a final-re felfűzi az APP a repcsiket, náluk a "mi" line up-unk a taxi into position and hold.

 

Ferihegyen nem lehet rövidebb egy végső sem a FAWP-nál, hacsak nem light prop/turboprop repcsi érkezik. Mindez a zaj miatt.

 

Pilots shall ensure, that their aircraft cleared for visual approach by ATC, to be on the runway extended centreline the latest before the final approach way point (FAWP).

 

Ezen pontok távolsága a négy küszöbre 6,8 - 7 mérföld.

Előzmény: Törölt nick (25759)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!