Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szaszatis Creative Commons License 2018.03.06 0 0 7832

Végre egy kis autókázás :)

iskolaitanuló Creative Commons License 2018.02.13 0 0 7831
Előzmény: iskolaitanuló (7830)
iskolaitanuló Creative Commons License 2018.02.05 0 0 7830

a blokk ismert gyenge pontja a tőcsavarok menete, jelentős feszültséggyűjtő hely, többszöri lehúzás növeli a kifáradás esélyét

Előzmény: Karcsi Szafián (7829)
Karcsi Szafián Creative Commons License 2018.02.02 0 0 7829

Remélem valaki el üldözi a szellemeket mert kezd elegem lenni az állandó motor kiszedésből -bár már becsukott szemmel is csak 40 perc

Előzmény: Vaskalap kartárs (7828)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2018.02.02 0 0 7828

Ebbe az autóba belebújt egy gremlin.

A gremlin egy műszaki érdeklődésű ártó szellem, amely főleg a repülőgépeket teszi tönkre, de ha nincs más, akkor az autókra is ráfanyalodik. Nem tudom mit lehetne tenni ellene. De ha minden létező hiba előjött már raja, és mindet megoldottad, akkor hátradőlhetsz.

Igazad van, ezzel az autóval nincs szerencséd, valószínűleg kifogtál egy anyaghibás blokkot.

Előzmény: Karcsi Szafián (7827)
Karcsi Szafián Creative Commons License 2018.02.02 0 0 7827

Ha valaki még nem látott volna repedt motor blokkot akkor itt a példa .

Ez a kis autó mindíg kibabrál velem .

A harmadik motort rakom bele ez rosszabb mint egy szív átültetés .

De nem adjuk fel mert mindenünk a ZAPOROZSEC.

Köny Creative Commons License 2018.01.28 0 0 7826

A legújabb Twingóban hátul van. 

Előzmény: ivanaro (7825)
ivanaro Creative Commons License 2018.01.28 0 0 7825

Renault Twingó? Tudomásom szerint abban elöl van a motor.

Előzmény: iskolaitanuló (7823)
iskolaitanuló Creative Commons License 2018.01.04 0 0 7824

iskolaitanuló Creative Commons License 2018.01.02 0 0 7823

még egy aktuális példa a farmotoros, kombi jellegű járműre : Smart Forfour vagy Renault Twingo , de itt csak a motor felett van a csomagtér

Előzmény: Vaskalap kartárs (7813)
szaszatis Creative Commons License 2017.12.24 0 0 7821

szaszatis Creative Commons License 2017.12.20 0 0 7820

Sziasztok,

az Alapjárat nevű internetes autós ujság készitett rólunk egy kis cikket:

https://www.alapjarat.hu/nagyvilag-bulvar/interju-szasz-attilaval-a-magyar-zaporozsec-klub-egyik-alapitojaval/

Fozat1 Creative Commons License 2017.12.11 0 0 7819

iskolaitanuló Creative Commons License 2017.12.09 0 0 7818

... igen, a mi autónknál is így van.

Előzmény: Vaskalap kartárs (7816)
pizo Creative Commons License 2017.12.06 0 0 7817

Azért az oroszok most is tudnak alkotni:

 

http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2017/12/06/olvasoi_lada_6500_km-rel_osztomu-_es_valtocsere_meg_a_tobbi/

 

Ami azért fura, mert 1978-1995 között több Ladánk volt, és különösebb gond egyiknél sem merült fel.

 

Zoli

 

 

 

Előzmény: Vaskalap kartárs (7816)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2017.12.06 0 0 7816

Ez mind rendben van, de a gyártási minőség, a technológiai fegyelem nagyon alacsony színvonalon állt. Hallottam „gyárilag” kalapáccsal bevert(!) csavarokról, elmaradt lemezhegesztésekről, pontatlan ajtó illesztésekről, selejtes motorikus alkatrészekről. Aki kifogott egy ilyen példányt, annak lehetett magyarázni az autó előnyeiről, igyekezett minél hamarabb megszabadulni tőle vagy leállította és hagyta elporladni.

Ilyen viszonyok közepette nem csoda, ha ellene fordult a közhangulat és mindenféle mendemondák, rosszindulatú pletykák kezdtek el róla keringeni. És meglepő módon ezek még ma is tartják magukat, holott a veteránozás 40-50 év távlatából általában elmossa az autók közti különbséget.

Nekem az a meglátásom, hogy a konstrukciós megoldások, az egész autó használhatósága, megbízhatósága semmivel sem rosszabb, mint más, korabeli társáé. Egy felújítás során darabjaira kell szedni (minden autó felújításakor ez a munkamenet), az alkatrészeket átvizsgálni, rendbehozni és az autót a javítási utasításoknak megfelelően kell összeépíteni. Számos példa van arra, hogy ezután már tökéletesen üzemel.

Előzmény: iskolaitanuló (7815)
iskolaitanuló Creative Commons License 2017.12.06 0 0 7815

érdekes, mi sohasem robbantunk le, nem kellett menteni sem, akkor mi kivételesen szerencsések lehettünk, de viszont megadtuk az autónak, ami járt a használati utasítás szerint.

Előzmény: Airbag. (7814)
Airbag. Creative Commons License 2017.12.05 0 0 7814
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2017.12.02 0 0 7813

Nem ez az első épített kombi, amit ebben a fórumban láthatunk, nyilván sokakat megihletett. Becslésem szerint százasával építették őket házilag és talán építik ma is. Szó se róla, nekem nagyon tetszik, ahogy általában a kombi autók. Ezzel azonban van egy a baj: a kombi funkcióra teljesen alkalmatlan, mert a motor belenyúlik a raktérbe.

A Zaporozsec motorja ugyanis sokkal magasabban van, mint pl. a Volkswagen Typ 3 vagy a (Polski) Fiat 126 BIS esetén, tehát ezekkel a típusokkal ellentétben nem lehet hátul másodlagos csomagteret kialakítani. Sőt ha lehajtjuk a hátsó ülést, akkor még nagyobbat. Nagy kár, mert az említett típusok praktikus helykihasználást tesznek lehetővé egy nem elhanyagolható kompromisszum árán. (nehéz szerelhetőség)

Nem véletlen hát, hogy a farmotoros autóknak csak nagyon kis hányada rendelkezik kombi karosszériás változattal.

Előzmény: Fozat1 (7812)
Fozat1 Creative Commons License 2017.12.01 0 0 7812

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2017.11.29 0 0 7811

Hurrá!

Előzmény: Zapis (7810)
Zapis Creative Commons License 2017.11.29 0 0 7810

Elkészült a fékpofa ès a membràn is. Hibátlan az alapjárat. Jöhet a téli álom! Márciusban vizsga és végee hasznàlni fogom.

Előzmény: PT 34-42 (7802)
Zapis Creative Commons License 2017.11.16 0 0 7809

Köszi az infót, Atistól elkérem a számot, mi nem tudnánk megcsinálni. A fékpofáim úton vannak Pécs felé, ott csináljàk meg a ferodol cserét.

Előzmény: Vaskalap kartárs (7808)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2017.11.15 0 0 7808

Van egy membrán készítő ember Isaszegen. El kell küldeni neki postán az alkatrészt (a sérült membránnal együtt), legyártja, aztán visszaküldi. Atis már kipróbálta ezt a módszert, neki bevált.

Előzmény: Zapis (7806)
iskolaitanuló Creative Commons License 2017.11.15 0 0 7807

Ha a membrán átereszt gyártani kellene, talán egy Zsiguli AC membránból ki lehet vágni

Előzmény: Zapis (7806)
Zapis Creative Commons License 2017.11.15 0 0 7806

Mindent leteszteltünk, kikerültük a mágnesszelepet, de az a helyzet hogy hiába szìvom meg a szelepet nem mozdul még úgy sem hogy próbàlok kèzzel rásegíteni. A membrán ki van tágulva.Tehàt megszívtam, sajna a Ladáè nem stimmel! Esetleg hibàtlan ilyen komplett karbi is érdekel!

Előzmény: iskolaitanuló (7805)
iskolaitanuló Creative Commons License 2017.11.15 0 0 7805

biztos, hogy ez a rossz és nem az elektromágneses vákuum szelep, vagy annak a vezérlése ?

Előzmény: Zapis (7804)
Zapis Creative Commons License 2017.11.13 0 0 7804

Segítségeteket kérem, a karburátorom alapjárat szabályzója tönkre ment. nincs e valakinek elfekvőben, vagy tudtok e segíteni hogy hol tudnék venni. Az első kép a komplett karbi, a második a leszerelt hibás egység. Előre is köszönöm.

Zapis Creative Commons License 2017.11.10 0 0 7803

Köszi a jótanàcsot, így teszek!

Előzmény: Vaskalap kartárs (7801)
PT 34-42 Creative Commons License 2017.11.10 0 0 7802

Egyet értek, én is így jártam, de átferrodolozás után tökéletes lett.

Előzmény: Vaskalap kartárs (7801)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!