Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bölcs Creative Commons License 2000.02.12 0 0 32
Teherautónak van vizsgáztatva, így az ára 7 600 000 - 25% Áfa (azaz -20%).
A forgalmi szerint 161 kw, azaz 219 LE, de tök mindegy.
Az Explorer (hál istennek azt is nyűttem tavaly egy-két napig) nehezebb, de a 4 literes V8-as motor azért jóval meggyőzőbb volt, főleg a sokkal finomabb 5 sebességes automata váltó miatt.
Az Explorert gyorsulásban valószínűleg majd 1 másodperccel lenyomja, de 100 km/h felett az Explorer a nyerő.
A Korando 170-ig pikk-pakk fennvan, de utána "meghal". Talán autópályán 190 ig fel lehet tornászni...
Tegnap terepen is kipróbáltam, a kapcsolható felező nagyon hasznos és akár az Explorernél, akár egy Cherokee-nál jobb a terepező képessége.
Bár egy turbódízel Pajero (a rövid) ezerszer jobb terepre...
Előzmény: I. Blasius (31)
I. Blasius Creative Commons License 2000.02.10 0 0 31

Ez a Korando személyautónak van vizsgáztatva?

A gyorsulása elég jó lehet, kár, hogy kívülről nem valami szép autó; a Musso sokkal jobban néz ki, igaz az drágább is. A katalógus szerint a Korando 210 LE, a végsebessége 182 km/h, érdekes, hogy a Mussoban ugyanez a motor 220 LE, a végsebesség pedig 190 km/h.
Ha ilyen jók a menetteljesítményei, akkor le lehet vele nyomni egy Explorert is, a Cherokee-k közül pedig csak a 4,7-es gyorsul jobban, igaz az 220 LE.

Előzmény: Bölcs (30)
Bölcs Creative Commons License 2000.02.09 0 0 30
Sziasztok!

Mielőtt végleg kifulladna a topic, mesélnék valamit...

Tegnap óta egy volt Ssang-Yong (ma már Daewoo) Korando típusú autócskát van szerencsém vezetni.
Paraméterek:
3 ajtós terepjáró, állandó összkerék
automata váltó
Mercedes motor 3200 ccm 220 LE !!!

Mit írhatnék még? Elképesztően megy, sajnos este esett az eső, így 180-nál fékeztem inkább az Árpád-hídon...
Én 9.5 ös gyorsulást mértem 100-ra, 2 személlyel.

A fogyasztásáról még nem tudok nyilatkozni, így 200 km után, de a gyárilag megadott 14,2 l/100 km -nek igencsak örülnék. :)

Az autó amúgy 7 600 000 Ft, 1 légzsák, légkondi, ABS, kapcsolható felező, minden elektromos.
Sajnos a szokásos Korea-betegség itt is előjön:
igénytelen rádió
műanyag fabetét
A féke nem az igazi, az úttartása annál inkább.
A kormány nagyon közvetlen, két kézzel kell fogni!!!

Üdv
Bölcs

Bölcs Creative Commons License 2000.01.31 0 0 29
bocs, Dél-Korea-i
Előzmény: Bölcs (28)
Bölcs Creative Commons License 2000.01.31 0 0 28
A dál-koreai autógyárak pont abba buknak bele, hogy olyat akarnak csinálni, ami nem az ő asztaluk. lásd: "luxuskategória".
A kis és alsó-középkategóriában szerintem van keresnivalójuk és ma már nem csak az áruk miatt!
Előzmény: Harvester (27)
Harvester Creative Commons License 2000.01.31 0 0 27
Hali

1999 nyarán igen nagy melegben a Bpest-Sopron-Bpest távlatban 3 autót láttam lepukkanva az út szélén. Mindhárom Daewoo Tico volt. Ebből mindenféle fikázás nélkül csak annyit vontam le, hogy ez egy városi autó és ne akarja az ember hosszabb útra vinni, mint a legközelebbi bevásárlóközpont. Most lehet azt mondani, hogy "az én Tico-mmal ilyesmi nem fordulhat elő" de én akkor is láttam azt a három Tico-t.
Egyébként a Matiz szerintem is nagyon jópofa, de például egy csicsás Hyundai Sonata nem nagyon fog betörni a luxuspiacra.

H.

gabek Creative Commons License 2000.01.31 0 0 26
A hazai kínálat ebben a témában nagyon gyenge. Egyszerűen nincs egy használható újság. Sajnos mind olyan "tesztekkel" van tele, amiket már említettem. Néhány név: Balázsa Panna, Jónás Rita (RTL Kölyökklub) Szeretem az olyan eredményeket, hogy "Jujj, úgy izgulok" (SZVSZ vezetni sem tud rendesen) vagy "Olyan cuki az kis izé a műszerfalon". Hát ezekről ennyit. Sajnos a külföldi lapokban is tapasztalok ilyesmit. Az új beetle-t próbálta valamelyikben egy német színésznő. Erről volt filmes változat a VOX-on is. Ne tudd meg... :-)

Amit bogaras mivoltom okán leginkább olvasgatok, a VW Scene, VW Speed , VW Spezial, Total VW, Auto Tunnin, és hasonlók. Hogy melyik jó? Ez attól függ, hogy ki mire kíváncsi. Én a VW Scene-t szeretem.

GABEK

Előzmény: Bölcs (25)
Bölcs Creative Commons License 2000.01.29 0 0 25
Szerinted mi a jó választás? Én az Auto motor und sport-ot szoktam még olvasni; nomeg néhány szakosodott újságot. (Auto Tuning, VW_Spezial)
Az Auto Bild ettől függetlenül szerintem veri az összes magyar nyelvű autós lapot...
Előzmény: gabek (24)
gabek Creative Commons License 2000.01.29 0 0 24
Kedves Bölcs!

Havi szinten képes vagyok több ezer forintot költeni külföldi autós újságokra, elsősorban német lapokra. Ha úgy adódik képes vagyok átmenni Sopronból Ausztriába, ha éppen itthon nem lehet valamit megszerezni...

GABEK

Előzmény: Bölcs (21)
Boróka12 Creative Commons License 2000.01.29 0 0 23
Sziasztok!

A kérdésben ugyan nem vagyok otthon, így nem is tudok érdemi véleményt nyilvánítani. Tény, hogy a koreai autók olyan kedvező árszinten jelennek meg a piacon, hogy teljesen érthetővé válik egyre nagyobb népszerűségük.

Egyszer olvastam egy tesztet a Daewoo Nubiráról valamelyik hazai autós újságban. A cikkíró szemlátomást erőlködött azon, hogy lehúzza a típust. De azért érdemes volt megnézni a végét is: alig több, mint 3 millióért egy jól felszerelt, viszonylag nagy családi autóba lehet ülni. Ehhez képest alternatívaként megjelenik a töppedt Golf teljesen fapados alapváltozata ugyanennyiért... Manapság pedig rossz autókat már nemigen gyártanak, nem?

Ha választanom kellene, rezzenéstelen arccal, habozás nélkül az általam egyáltalán nem ismert Daewoot választanám...

Kedves Dj.Twelve!

"Szerintem ezek az autók meg sem érdemlik az autó nevet. Összeeszkábált mikrohullámú sütőkből, vagy színes tv-kből rakták össze őket..."

Ehhez képest elég jól eszkábálták össze őket, ha a Hyundai a megbízhatósági teszteken simán verte az összes európai márkát, nem?

Mintegy ellenpontként jegyzem meg, hogy az amerikai autópiacon a Hyundai az egyik leglenézettebb, legigénytelenebbnek tartott márka.

Bölcs Creative Commons License 2000.01.28 0 0 22
Hello igazi hős!

Igazad van, a Suzuki kifejezetten rossz példa volt. Egyébként nem bölcs vagyok, hanem Bölcs, ami jelen esetben nem melléknév, hanem a vezetéknevemből adódó becenév...

Előzmény: igazi hős (18)
Bölcs Creative Commons License 2000.01.28 0 0 21
Csak úgy fröcsög belőled a rosszindulat!
Olvastál már egyáltalán Auto Bild-et, vagy csak a neve után ítéled meg???
Egyetlen számban több információ van, mint az egy év alatt Magyarországon megjelent összes autós lapban együttvéve!!!
Egy tesztnél 50 féle tulajdonságot pontoznak, de ami fő, hogy nem csak véleményt olvashatsz, hanem TÉNYEKET is!!!!!!!!!!!!!!
Előzmény: gabek (19)
Zak Creative Commons License 2000.01.28 0 0 20
Hát igazából outsider vagyok a témában, de elmondom, amit tudok, utóbbi néhány hónapban változott a véleményem a koreaiakról.

- Közelmúltban összetalákoztam azzal az 5 éves céges Nexiával, amit régebben használtam néha, most 160e km felett van kicsit. Az elsô 30-40e km során elôjött hibákat (nehezen indult, gyenge futómű, zörgések, elektromos izék) akkoriban orvosolták, azóta nincs vele különösebb gond, pedig többen is használják és nem kímélik (lady driver).
- Tegnap ültem egy 3 éves Racer taxiban, 220e km, kívül belül tip-top, taxis aszonta, hogy sosem volt komoly baja, valszeg megint Daewoo lesz helyette, ha nem tud dízel W124-est venni.
- Rokon lecseréli a céges 1.4sx Bravajat, nagy eséllyel Nubira II. lesz utána. [Mongyuk én Mareat vennek... :-))) ] Brava elôtt Espero volt, maximálisan elégedett volt vele (szerintem ronda belülrôl és gyenge a futóműve, de ennyi) azért akar megint Daewoot.

Sz'al nem köll csak úgy rámondani, hogy fos.

gabek Creative Commons License 2000.01.28 0 0 19
Ha már autós újság... Az Auto Bild-ről csak annyit, hogy a német Bild (és csoportja) egyenlő a magyar Blikk színvonalával. Nem igazán tartom mérvadónak az olyan sofőrök véleményt, akik kapnak egy verdát a seggük alá, hogy ugyan már járjanak vele és "teszteljék", amíg két riport között a városban autókáznak. Ezeknek sokkal többet számít, hogy milyen könnyen kezelhető a rádió, milyen szép színe van az autónak, meg hogy milyen praktikus a sárfogó gumiszőnyeg. A baj csak az, hogy egy kereket nem tudnak kicserélni és nem tudják, hol kell kinyitni a motorházat. Kb. ilyen szinten vannak az Auto Bild "tesztjei" is.

GABEK

igazi hős Creative Commons License 2000.01.28 0 0 18
Nem akarom egy Bölcsön a következetességet számon kérni, de szerinted a Szuzi mikori tervezés? Mert az utóbbi 15 évben igazi változás nem törént rajta, legfeljebb finomítás (pl. nagyobb, csillogó márkajelzés, ahogy az autó presztizséhez illik :-(
Előzmény: Bölcs (17)
Bölcs Creative Commons License 2000.01.26 0 0 17
A Tico egy majdnem 20 éves konstrukció (Suzuki, majd Maruti), míg pl a Lupo néhány éves. Igazad, van, a mostani kisautók felettébb biztonságosak tudnak lenni. Sajnos azért akad ellenpélda is: pl "magyar Suzuki".
Sajna nem elég a passzív biztonság, ha a műszerfal pl kemény műanyagból van és egy komolyabb ütközésnél össze-vissza vagdalja az ember képét...
Előzmény: I. Blasius (16)
I. Blasius Creative Commons License 2000.01.26 0 0 16

Állítólag az új Nubira futóműve klasszisokkal jobb lett, legalábbis a tesztelők szerint.

Egyébként kár szídni a Tico méretű autókat, szerintem az egykori szocialista ipar bármelyik tagja veszélyesebb a biztonság szempontjából. Az Auto Bild szerint egyébként egy ma tervezett kisautó pl. egy VW Lupo biztonságosabb, mint egy tíz évvel ezelőtti Sierra, vagy hasonló nagyságú autó.

Előzmény: Bölcs (15)
Bölcs Creative Commons License 2000.01.26 0 0 15
Sziasztok!

Sajnos csak a Daewoo palettára tudok szorítkozni, mert más koreai autót még nem vezettem, a magyar autósújságokat pedig inkább vicc- és szennylapgyűjteménynek tartom, mintsem megbízható forrásnak. (Auto-Bild hetilap 300 Ft-ért, igaz németül...)
Szóval.
Volt szerencsém a Tico-tól a Leganzáig majd mindegyik típust vezetni. Általánab jók az autók és az idő múlásával kifinomultabbak is lettek.
A Racer és egy tízéves Kadett közül a Racer legalább nem rozsdásodik :) .
A Tico méretű autók márkafüggetlenül koporsókká válnak, ha 50 felett nekimész valaminek. Viszont alattam mindig 6 alatt fogyasztott és soha semmi gond nem volt vele. Nem egy kényelmes darab, az igaz. A Matiz ellenben szerintem szép kis kocsi lett. A kezelőszervei jók, a műanyagok puhák és nagyon jól megy!!! 140 felett kissé imbolyog :)
A Lanos-t vezettem a leghosszabb ideig. Ez a nagyobb 1.6-os motorral szerelt példány volt, légkondival. Gond sose volt vele, de piszkosul sokat fogyaszt városban. (igaz téptem a száját és ment a légkondi)
A Nubira már egy finomabban összerakott autó, a saját tervezésből. Sajnos néhány iszonyú igénytelen dolog sokat ront rajta. Pérsze pénzkérdés, de a beszerelt CD-s rádió (Daewoo) egy Sokol rádió minőségét produkálja. És ennek az autónak kritikán aluli a futóműve, kanyarban alulkormányozottá válik és iszonyú instabil lesz nagyobb sebességnél.
Minezek persze csak féligazságok, hisz az autók mind egyévesnél fiatalabbak voltak. Ki tudja, lesz e velük gond 3-4 évesen???

Előzmény: I. Blasius (13)
gsz Creative Commons License 2000.01.26 0 0 14
Tehát mégegyszer: ebben az esetben nem a Daewoo-t szidtam, hanem az egész autóipart, amiért ilyen méretű autót mernek gyártani. Persze ugyanezt mondhatnám a motorokról, robogókról stb. is, szóval végeredményben mindenkinek joga van azt csinálni magával amit akar. Engem mindenesetre meglep, hogy milyen "bátrak" az emberek.

Mindazonáltal az, hogy a Smart medicinlabdaként visszapattant az akadályról messze nem olyan nagy probléma, mint hangzik. Két dolog számít: az egyik, hogy az ütközés a lehető legtovább tartson, azaz a test lassulása a lehető leghosszabb ideig, a lehető legkisebb intenzitással menjen végbe, a második, hogy az utascella ne nagyon deformálódjon. Az elsőbe az is beletartozik, hogy a test ne ütközzön pl. a merev kormánnyal, műszerfallal stb. Persze a visszapattanás nem jó, de ha relatíve lassan megy végbe, még nem katasztrófa. Úgy egyébként a medicinlabda nem nagyon pattog, azaz nagymennyiségű mozgási energiát nyel el a deformálódása.

Az viszont igaz, hogy egy Lada ill. Tavria mellett ezek a járgányok passzív biztonság szempontjából sokkal gondosabban tervezett darabok.

Előzmény: Törölt nick (12)
I. Blasius Creative Commons License 2000.01.26 0 0 13

Én abszolút meg voltam elégedve a koreai ipar remekével, a család harmadik autó szerepét betöltő Daewoo Tico val. A BKV-nak kevés alternatívája van, amivel viszonylag olcsó a közlekedés, és könnyű a parkolás, ez ilyen volt. A Tico, ha baromként hajtottam, akkor sem fogyasztott 6 liternél többet télen sem, a városi dinamizmusa elegendő volt 60 LE-s kompakt autók legyorsulásához, autóúton a vége 140 volt, ráadásul mivel 5 sebességes volt, nem is volt zavaróan hangos. Kár, hogy ellopták, ezt sem gondoltam volna, hogy egy 900 Ezres autót megéri ellopni.

A Daewoo Nexia sem volt rossz, igaz egy ilyet bérautóként használtam három napig,a gyorsulása jobb volt, mint az 1,6-os 90 LE-s Escortunknak, a fogyasztása hasonló, és viszonylag kényelmes volt, bár azért a Ford jobb e téren.

A Daewoo Leganza nagyon jól néz ki, a belseje is igényes a képek alapján, 5 millióért inkább olyat vennék, mint egy Vectrat, vagy Mondeot.

A Hyundai-ok az újságok szerint nagyon megbízhatóak, az új Lantra szép is, és 1,6-os motorból 114 LE-t hoz ki, ami, ha a sportmotorokat nem vesszük (pl.1,6 Vti), akkor majdnem a legtöbb LE egy ekkora motortól.

Szerintem kár lesajnálni a Koreai autókat, én pl. előbb vennék koreai autót mondjuk 3 évesen, mint egy Fiatot.
Igaz a csúcsot még mindíg a japánok jelentik, de szerintem a koreai- ak idővel megközelíthetik őket. (bár a Toyotát sohasem SZVSZ)

Törölt nick Creative Commons License 2000.01.26 0 0 12
Légyszíves legközelebb ne felejtsd el közölni a többi autó tesztjét, csak az összehasonlítás végett. Mondjuk, a (Mercedes) Smart jobb, ami "medicinlabdaként visszapattant az akadályról"? Egy kisautótól ne várjon senki iszonyatos biztonságtechnikai megoldásokat, ez nem az a kategória. Ezért van az összehasonlítás, bármelyik kisautót megnézed, ezt kapod. Ez nem koreai sajátosság.
OFF: Ja, van még ott Lada Szamara és Tavria/OKA törésteszt. Nagyon tanúlságos elolvasni, és ezután ismét vetni egy pillantást az "esélyeidre" bármely koreai autóban, vagy bármely európai kisautóban.
ON
Előzmény: gsz (11)
gsz Creative Commons License 2000.01.26 0 0 11
Na, akkor felidézem, amit az Auto2 (www.auto2.hu) ír a Matizról, idézve az "Auto Bild" c. német lapot:

A lap szóhasználatával az ütközés úgy hatott, "mintha az arcodba léptek volna". A karosszéria 47 centit zsugorodott, az A-oszlop felnyomta a tetőt, amely összegyűrődött. A légzsákok egyszerre robbantak, de a kormányelmozdulás miatt a vezető nagy pofont kapott. A hátsó utas feje az elülső üléstámlába csapódott. A fejterhelések a második legrosszabb értéket mutatták. A vezetőt lángvágóval kellett kivágni a roncsból.

Szóval, szerintem összetörtek egy pár Matizt a Daewoo-nál is, és szemmel láthatóan a fenti eredménnyel meg voltak elégedve. Na, igazából nem a Daewoo-t akarom bántani, mert ilyen méretű autót nemhogy nem vennék, de szerintem nem volna szabad még gyártani se, annyira siralmasak az esélyeid egy ütközésnél. Tudom, hogy roppant gazdaságos, meg praktikus, meg minden, ami kell, de van egy pár szempont, amitől nem tetszik, ha "eltekintenek".

Törölt nick Creative Commons License 2000.01.26 0 0 10
A kocsim egyébként május óta van meg, nincs még sok benne, 12000km lesz. Ugyan ezt még nem vehetem alapnak, de eddig természetesen hibátlanul működik minden. Három év vagy 100eKm + 6 év átrozsdásodás elleni garanciát adnak, szerintem egy megbízhatatlan autóra nincs ennyi. Ahol lakom, ott az legjobb utak egy Bp-i földút minőségét sem érik el, mégsem zörög benne semmi. Fogyasztása alacsony (még klímával is), a legnagyobb hidegben is indul, percek alatt felfűti az utasterét. Láttam a törésteszt eredményeket, rosszabbra számítottam. Egyébként nem véletlenül lett dupla légzsákos, azért mégse bízza a szélre az ember...
A Racereket és Nexiákat nem ismerem, de a többi típusnál sem hallottam meghibásodásokról.
(Ezzel szemben apám és egy ismerősöm Astra-jával elég sok a gond, lásd Opeles topic.)
jimmyboy Creative Commons License 2000.01.26 0 0 9
Hat fosnak nem fos, de az ketsegtelen, hogy a del-koreai kocsik minosege es biztonsaga kozeleben sincs a nemet, vagy egy francia autoenak.
Előzmény: Törölt nick (5)
gsz Creative Commons License 2000.01.26 0 0 8
Csak a politikai korrektség végett "nem csak az árukkal" helyett legyen "elsősorban nem az árukkal".
gsz Creative Commons License 2000.01.26 0 0 7
Nem állítottam, hogy a Hondák jobbak. Viszont szvsz, nem akarok szétlapulni egykedveskisaranyos Matizban vagy Lanosban, mert valami állat belémjön, mondjuk a Hondájával.

Egyébként semmi überallescsakanémetautóazautó, de azért szeretném, ha nem csak az árukkal versenyeznének. Talán a Hyundai Sonata (ha kinézne valahogy) és a Coupe (ha biztonságos lenne) megérne egy hosszabb pillantást. Apropó: a Hyundai talán a negyedik lett az ADAC legutóbbi megbízhatósági tesztjén, három japán márka mögött. Ez azért már valami.

Előzmény: Törölt nick (5)
farriss Creative Commons License 2000.01.26 0 0 6
Szerintem a Daewoo Matiz-t nagyon eltalaltak, nagyon jo kis auto, bizonyitja ezt, hogy nagyon sokat eladtak belole, es nem is nagyon panaszkodnak ra.
gabek,
ilyen hozzaszolassal meg is erdemled a trabantot. Nekem swiftem van, es inkabb egy swift mint egy trabant. Jobban ra bizom magam mint pl. barmilyen francia autora (tapasztalat)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.26 0 0 5
Hát, igazából a T. hozzászólóktól még egyetlen igazi érvet vagy tapasztalatot sem láttam idáig, mitől fos a dél-koreai kocsi.
Törésteszt-eredmények: nézzétek meg az auto2 oldalán, elgondolkodtató. Pl. egy Daewoo jobb eredményt ért el, mint egy Honda, de hát egyszerűbb nagyszájúnak lenni, mint utánaérdeklődni, olvasni.
Sajnos ebből a topicból sem lesz semmi, csak a sok überalles németautós jön majd ide fikázni.
Előzmény: gsz (3)
gabek Creative Commons License 2000.01.26 0 0 4
Inkább egy 10 éves Opel Kadet E, mint egy kínai importalkatrészekből összetákolt koreai Daewoo Racer. Minőségileg összehasonlíthatatlan.

A koreai autók az én szememben valahol a Suzuki Swifttel egy szinten vannak. Inkább egy használt Trabant, mint ezek.

GABEK

gsz Creative Commons License 2000.01.26 0 0 3
Valaki tud törésteszt-eredményeket? Amikor utoljára merészkedtem Daewoo, Hyundai és társaik irányába, még nagyon siralmas volt a kép.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!