Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Inner Circle Creative Commons License 2022.10.03 0 0 218090

Az Aldis kézi kompresszoron is van tizedre pontos digitális műszer. Nyilván nem túl erős cucc, mire a nulláról felfújod, szakállad nő (vajon honnan tudom...), de beállítgatni jó lehet.

Előzmény: altimus (218086)
Paco155 Creative Commons License 2022.10.03 -1 0 218089

"ha mindegyik egyszerre szép lassan (ahogy normálisan szokott) ereszt a gyári nyomás alá 1/2 év alatt, "

Ott valami probléma van, nekem sosem fogy a levegő a kerekeimből.  Ugyanazzal az órával mérem mindig otthon, ugyanazzal a kompresszorral. 

Előzmény: pettinke (218088)
pettinke Creative Commons License 2022.10.03 0 0 218088

azért kell a kütyü, mert az ABS jeladós módszerrel csak a különbséget veszed észre - az egyik kerék leereszt és a csökkent átmérő miatt elkezd többet forogni. ha mindegyik egyszerre szép lassan (ahogy normálisan szokott) ereszt a gyári nyomás alá 1/2 év alatt, azért nem fog nyivákolni (a Giuliettában ilyen van, sose szól, pedig kipróbáltam, hogy egy szezonig nem fújok bele)

Előzmény: Inner Circle (218083)
Paco155 Creative Commons License 2022.10.03 -1 0 218087

Azt azért megpróbálhatnád, hogy hogyan viselkedik, ha az előírt gyári értékre állítod be. 

Előzmény: altimus (218086)
altimus Creative Commons License 2022.10.02 0 0 218086

igen, en kompromisszumos megoldasnak 2.3-at toltottem mindenhova (illetve a gumis, mert neki van digitalis meroje) a benzinkutnal az a gep amit probaltam egy kalap szar volt, ugralt a mutato fel, ala, azon nem lehet tizedpontossagra allitani a nyomast.

Előzmény: TtK (218081)
altimus Creative Commons License 2022.10.02 0 0 218085

persze, meg boven garancialis. majusi. ugyhogy meg jo sok ido van az elso kotelezo szervizig. epp azert vettem uj autot, hogy ne kelljen szervizbe jarnom, ugyhogy tudok ezzel elni.

 

azert erdeklodtem, mert most rendeltem egy teli gumi szettet felnivel, mert a 19-es felnikre nem akartam teli gumit venni, meg ez a fancy felni nem is a legjobb telen. 2-3 alkalommal megyunk sielni, es az osztrakoknal kotelezo a holanc ... ugyhogy inkabb rendeltem 17-es felniket, jo lesz az telre.

Előzmény: Paco155 (218079)
altimus Creative Commons License 2022.10.02 0 0 218084

nem ertek hozza, biztos vannak eltero megoldasok. azt tudom, hogy a giuliaba jelado van, minden kerekben, ami 15eFt. nem is ezzel van bajom, hanem azzal, amit irtam. az elozo automban sikerult ketszer eltornom a kutyut, amikor megprobaltam a kutnal feltolteni a gumit.

 

a giuliaban allo helyzetben is jelzi a kereknyomast a szamitogep. es ahogy irtam volt ugy, hogy a napos oldalon ket tizeddel tobbet jelzett a ket kerekben. mar egytizedes elteresre is jelez a szamitogep.

Előzmény: Inner Circle (218083)
Inner Circle Creative Commons License 2022.10.01 0 0 218083

A céges autó Skoda volt, a mostani családi a gyerekszám miatt VW Touran, azaz ugyanaz az elektronika. Egyikben sincs semmi a kerékben, valszeg az ABS jeladóról veszi le a fordulat jelét és annak alapján nézi a keréknyomást. Beállítod a kútnál azt, ami neked tetszik, rányomsz az OK-ra, és onnantól fogva az eltérést nézi.

Minek egyáltalán a külön kütyü a gumiba?

Előzmény: altimus (218077)
pettinke Creative Commons License 2022.10.01 0 0 218082

nekem sem volt sose fals riasztás, se a Giulián, se a Stelvión. ha ősszel hidegebb lesz, akkor szól egyszer az első hűvös reggelen, fújsz bele, aztán kuss van.

Előzmény: TtK (218081)
TtK Creative Commons License 2022.10.01 0 0 218081

Nem lehet, hogy az a baj, hogy mind a négy kerékben ugyanazt a nyomást állítod? Elöl 2.2 hátul 2.4 az előírás. Legalábbis nekem a 200 lovas benzinesnél így van. Nekem akkor szokott sipákolni, mikor reggel jönnek a hidegek. Akkor hazafelé megállok a kúton és fújok bele egy-két tizedet. Fals risztás nem szokott lenni.

Előzmény: altimus (218077)
Piritu Creative Commons License 2022.09.30 0 0 218080

Érdekes amit írsz. Nekem még sose sipákolt, pedig ahogy te is írod sűrűn előfordult hogy a "napos" oldalon 0,1-0,3-al több volt a rendszer szerint a kerékben. Induláskor 0,1 különbségre se jelezte az elmúlt 100e km alatt...

Előzmény: altimus (218077)
Paco155 Creative Commons License 2022.09.30 -1 0 218079

Ha ilyen fiatal az autó akkor szerintem még garanciális.  Esetleg kérdezd meg a márkaszervizt, hogy a TPMS-rendszert le tudják-e tiltani Examinerrel az autódban úgy mintha benne sem lenne. Ekkor nem kéri a keréknyomásellenőrző modulokat. 

Előzmény: altimus (218077)
altimus Creative Commons License 2022.09.30 0 0 218078

Az meg hagyjan ha csak a gumit daralja le a felni. Az fajdalmasabb ha a felnit daralja le az aszfalt.

 

Ide tartozik, hogy a Giulia tolatokameraja egeszen jo, es igen hasznalhato az a szines vonal is, amit bejelol a kepen tolataskor. A rahagyas kicsit nagy ugyan, vagy 15 centi, ugyhogy amikor azt jelzi, hogy epp a jarda peremenel van az auto, akkor kb 15 cm meg a res, de ezt par parkolas utan mar meg lehet tanulni kompenzalni.

 

Ami viszont az elozo automban igen prima dolog volt az az, hogy tolataskor lebillentette a jobboldali tukrot, es a tukorbol piman latszott a jarda pereme. Centi pontosan be lehetett alni a jarda melle. Valami ilyesmit itt is be lehetett volna programozni, habar valami mechanikus mokolas is kellene hozza a tukron, hogy le tudjon fordulni. Habar behajtja magat ha az ajtot bezarom, ugyhogy meg akar tudhatna egy kicsit tekeredni is.

Előzmény: TtK (218076)
altimus Creative Commons License 2022.09.30 0 0 218077

Keves olyan funkcio van az uj autokban amit nagyon utalok, de ez a kereknyomas ellenorzo rendszer ez az. Az uj Giuliaba 2 honapig nem panaszkodott, aztan elkezdte azt, hogy az egyik kerekben 0.1 bar-al kevesebb a nyomas. Aztan egy masikban. Egy normal benzinkutnal lehetetlen az automata fujoval ugy beallitani, hogy tized pontosan ugyanannyi legyen a 4 kerekben a nyomas, marpedig ez a rendszer ezt kovetelne meg. A multkor ugy alltam meg, hogy az egy oldalon levo ket kerek a marha nagy napsutesben volt, a masik oldalon a ket kerek arnyekban. Ez ket tized kulonbseget jelentett, ami miatt jott az ertesites az alfa connectben. En meg ugy vagyok vele, hogy hagyjanak engem beken ezzel a faszsaggal.

 

Az igazan rossz elmeny az az elozo automban volt, ami egy jaguar xf volt. na ott egy kettized mm vastag csovon kellett volna fujni a gumit, ami krateresre korrodalodott es _ketszer_ ket kulonbozo alkalommal teptem ki kezzel a benzinkutnal az egeszet, amikor lecsavartam rola a muanyag kupakot, hogy toltsek bele levegot. Pedig nem tekertem brutalisan. Mind a ket alkalommal 40 ezer Ft volt a mobil gumis, aki kijott a kuthoz, plusz eltoltottem vele masfel orat ketszer. Ugyhogy a nyari gumi cserenel egyszer kivetettem mind a negyet a kerekekbol. Ezutan vagy 3 evig, amig megvolt az auto menetkozben a kozepso kijelzo egyfolytaban jelzett. Bosszanto volt, de egy ido utan letakartam.

 

Ugyhogy elsosorban nem az vezet, hogy megsporoljak 4x15 ezer Ft-ot, hanem en egyszeruen utalom ezt a dolgot. Ramkenyszeritenek valamit, ami nekem nem kell. Persze tudom, kevesebbet fogyaszt az auto az eloirt kereknyomasnal.

 

Mindegy, megrendeltem 4 teli felnit, 4 teli gumival, elso korben a nyhomas ellenorzo nelkul, aztan majd meglatom milyen idegesito rendszer fog emiatt az idegeimre menni.

Előzmény: TtK (218076)
TtK Creative Commons License 2022.09.30 0 0 218076

Folyamatosan nem fog sípolni, de minden indításnál fel fogja dobni a hibaüzenetet és világítani fog a műszerfalon a sárga lapos gumi.

Amúgy meg: értem én, hogy nem szívesen ad ki az ember tízezreket ha nem muszáj, de ez a funkció kivételesen még hasznos is. Ismerősnek volt már olyan, hogy a lassú defektet jelezte és nem kellett megvárni míg tök lapos lesz a gumi és ledarálja a felni.

Előzmény: altimus (218074)
Paco155 Creative Commons License 2022.09.30 -1 0 218075

Valószínűleg pont ezt várhatod.

Előzmény: altimus (218074)
altimus Creative Commons License 2022.09.29 0 0 218074

Tudja valaki, hogy konkrétan mi történik egy 22-es Giuliával, ha a kerekekbe nem tetetem bele a keréknyomás ellenőrző jeladókat? Tervezek 4 új téli felnit venni télre gumikkal és nem igazán hiányozna a keréknyomás ellenőrző, úgyhogy nem rendelnék, hacsak nincs valami nagyon nem kívánatos következménye ennek. (pl folyamatos sípolás, pittyegés, basztató üzenet a műszerfalon ...)

papirusz8 Creative Commons License 2022.09.08 0 2 218073

Heppiend!

Kis márkafüggetlen szerviz beszerezte csak a kilincset (gyári), műanyagossal szétszedette/összehegesztette az ajtóbetétet, minden szuper, 55e! Ennek most ki kell bírni újabb 10 évet.

Előzmény: papirusz8 (218072)
papirusz8 Creative Commons License 2022.09.03 0 0 218072

Állítólag jobb, mint a gyári, mert megerősítették a gyenge ponton.

Előzmény: Paco155 (218070)
Inner Circle Creative Commons License 2022.09.01 0 0 218071

Főleg ha senki nem hajlandó beépíteni. Még csak a felülete sem kopik.

Előzmény: Paco155 (218070)
Paco155 Creative Commons License 2022.09.01 -3 0 218070

Nem tudom milyen az utángyártott kilincs, akár örök darab is lehet.... 

Előzmény: Inner Circle (218069)
Inner Circle Creative Commons License 2022.09.01 0 0 218069

Legfeljebb úgy lenne értelme a furkálással szívni, hogy egy örök darab kilincset raksz közé, így nem 171e per kevésév lesz a mérleg...

(Tavalyelőtt tettünk fel elhúzható szúnyoghálót a teraszajtóra szemmel látható pénzért, idén szétesett, elszakadt benne egy zsinór. Megcsináltam, egy hónap múlva megint. Ehhez már szét kellett szedni és látszott, hogy vagy hat zsinór van benne és mindegyik egy lépésre a haláltól. Nagy szívás cserélni mindet, de lehetséges - viszont azért, hogy két évet bírjon, nekem ne tegyék bele ugyanezt.)

Előzmény: Paco155 (218067)
papirusz8 Creative Commons License 2022.08.31 0 0 218068

Írtam, hogy érthető! Köszönöm a hozzászólásokat.

Előzmény: Paco155 (218067)
Paco155 Creative Commons License 2022.08.31 -3 0 218067

Namégegyszer. Nem a 2.5 óra a baj meg hogy nem kapható. Hanem az hogy nem tudják JÓL megcsinálni. És becsületes szerviz azt nem vállalja.

Előzmény: papirusz8 (218066)
papirusz8 Creative Commons License 2022.08.31 0 0 218066

Hát igen, ez érthető.

Viszont egy külföldi oldalon 2.5 órát írt a szerviz, az utángyártott kilincs meg mindenütt kapható, ezért fura, hogy itthon senki nem akarja beszerelni.

Előzmény: Paco155 (218065)
Paco155 Creative Commons License 2022.08.31 -3 0 218065

171 ezer az  8-10 óra. Valószínűleg meglenne annyi idő alatt.  A problémát  inkább az jelenti, hogy a gyárnak van olyan présgépe ami alakos tehát biztosan mindenhol összeragad a két felület. A szerviznek nincs ilyenje. És gondolom párszor megpróbálták, de miután a tulajok folyamatosan visszajártak garanciába hogy szétesett az ajtóborításuk és ez a szerviznek mindig plusz időbe és pénzbe került  - így inkább már nem is kísérleteznek.

Előzmény: papirusz8 (218064)
papirusz8 Creative Commons License 2022.08.31 0 0 218064

Gyári lesz, én azt a furkászást nem vállalom. 171e - ez mennyi óradíj lenne?...

 

És igen, 'új' autók: csinálnak egy szar műanyag kilincset, az típushibásan törik, de nem cserélhető, mert ragasztják az ajtó két rétegét amelyek közé be van csavarozva. Még olyat is olvastam, hogy a márkaszerviz 'goodwill' módon ingyen cserélte garancia után, de az mondjuk Ausztráliában volt.

Előzmény: TtK (218063)
TtK Creative Commons License 2022.08.30 0 0 218063

Nyilván azért nem vállalják, mert annyit kell vele tökörészni, amennyit nem lehet óradíjban kiszámlázni. Gyári vagy DIY...

Előzmény: papirusz8 (218061)
Paco155 Creative Commons License 2022.08.29 -3 0 218062

Nem biztos hogy ennyire "új" autó van a környéken olyannak aki tanácsot is tudna adni.  Én fényezőknél próbálkoznék, azok szoktak ajtókárpitot leszedni-felrakni, hátha valamelyiknek van valami ötlete

Előzmény: papirusz8 (218061)
papirusz8 Creative Commons License 2022.08.29 0 0 218061

Sziasztok,

 

2012-es Giuliettámnak letört a belső kilincse.

 

Külföldi fórumokon azt írják, hogy a gyári szervizmegoldás a teljes ajtóbetét cseréje. Utángyártott kilincset ugyan lehet kapni, de azt nehéz beszerelni, mert ragasztott szegecseket kell szétfúrni. Szamosi nem vállalja.

 

Van valakinek ilyen tapasztalata, hol tudnák ésszerűen javítani?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!