Keresés

Részletes keresés

kürtök Creative Commons License 2017.10.14 0 0 49728

Nem elhanyagolható az árkülönbség az egyes, más gyártók által, különböző típusokhoz gyártott objektívek között. A canon és a sony egy klasszissal olcsóbb mint a niki.

Előzmény: kürtök (49727)
kürtök Creative Commons License 2017.10.14 0 0 49727

Neked adok igazat, a retus lr vagy photoshop a fotó vége, és nem amikor az ember a gombot felengedi, ettől függetlenül mindent megteszek én is azért, hogy a bemeneti anyag tuti legyen, és ne a sz...ból kelljen várat építeni.

Én is gyalogzoom párti vagyok, ezért vettem a sigma 20 mm fixemet, hogy végre mindig az legyen a gépen. A 18-200 zoomobi, nikon, és a benne lévő vr nagyon hiányzik, a nyugodt kézre visszaállni az elmúlt évek után nem volt könnyű. De a zoomot már régóta csak akkor használtam, ha égett a ház.

A kolléga statisztikája nagyon jó. Nekem még eszembe sem jutott, figyelemre méltó ötlet, vásárlás előtt, amikor az ember a működési területét próbálja behatárolni, több mint ésszerű.

Ha hobbifotós, egy 18-200 mm-es zoom, és egy 10-20 mm-es széles elegendő lehet, de különösen az utóbbinál nem elhanyagolandó az árkülönbség.

Előzmény: mckmester (49722)
kürtök Creative Commons License 2017.10.14 -1 0 49726

Sajnos én csak Nikont használok így nem tudom összehasonlítani a Sonyval, de sztem a Nikon jobb. Viszont nem árt előtte megnézni az objektív árakat is, a sonyhoz biztos olcsóbban fogsz mindenféle tartozékot vásárolni később. Ez is szempont, és nem ártanan tudnunk azt is, mihez kell? Csak fotózni jártában-keltében, vagy ennél percízebb távlataid vannak? 

A Nikon nekem teljesen bejön, nem gondolkodtam még típusváltáson az elmúlt 13 évben, de zsebbenyúlós, a más gyártóktól neki szánt obik terén is. A minőség, a könnyű kezelhetőség, és ahogy az árát tartja használtan is kárpótol mindezért. 

Előzmény: esc0bar (49725)
esc0bar Creative Commons License 2017.10.14 0 0 49725

Sziasztok,

 

nikon d5300 vagy sony a6000?

Kellene néhány pro és kontra a döntéshez!

 

Köszi

s.feco9 Creative Commons License 2017.10.12 0 0 49724

Elnézést, nem ide akartam!

s.feco9 Creative Commons License 2017.10.11 -1 0 49723

Típusváltás miatt eladó kedvenc Canon EF 200mm f/2.8L II USM objektívem és Sigma 2X teleconverter EX APO. Az obi gomba, karcmentes a napellenzőnél van 3 kis kopás, első (után gyártott) hátsó sapka, gyári napellenző kicsit kopottas a hord táskától), gyári szatyorban, hibátlan működésű, eladó.
Sn: 114355
Ár: 162 ezer Ft.
A telekonverter karcmentes, nincs doboza, nagyon jól teljesít az obival, vele készült képek, ahogy kikerült a gépből: https://photos.app.goo.gl/zH4gPl0CoMEdmT2f2
Sn: 2009302
Ár:32 ezer Ft
A kettő együtt: 182 ezer Ft
Veszprémi, igény esetén Budapesti átadással.
sfeco9@freemail.hu

mckmester Creative Commons License 2017.10.04 0 0 49722

"Bár ez picit ellentétben van azzal, hogy egyes kivételes eseteket leszámítva nem nagyon szeretnék utómunkával foglalkozni."

 

Pedig a végeredmény minőségén általában többet dob mint a 10x zoom. Egy kis retus itt, egy kis plusz fény ott, kis élesítés, kontraszt, torzítás korrekció + a horizont egyenesbe állítása után és mindjárt más az eredmény.

 

 

Az "utólag kivágom" stratégia még a DSLR -ek esetén is korlátozottan alkalmazható. A zoom kényelmes dolog ez tény. A 20% azért elég magas arány. Főleg úgy, hogy ebből elég sok felvétel az ami végállásban készült. Csak te tudod eldönteni. Ha úgy érzed, hogy túl nagy kompromisszum, akkor szerintem hagyd a fenébe.

 

Kis mellékág:

A  "gyalogzoom" többször működik mint nem. Jó a Hungaroringen mondjuk pont nem :-).

Én pl a fixek használatával tanultam meg egy csomó mindent a fotózásról.  Ott nincs ugye zoom, cserébe általában van képminőség. Úgymond rákényszerít a kreativitásra. Egy zoommal sokszor csak szemed elé emeled a keresőt, tekersz egy ránézésre jó kivágást és "katt".

A 35 és 50 -es fixekkel tanultam meg igazán azt az alaptételt, hogy ha az elképzelt képet keresve rendesen körbejárod a fotózandó témát, akkor sokszor megtalálod a "jó" helyet.  Na szerintem valahol itt kezdődik az, hogy nem csak "elkattintod", hanem "alkotod" a képet. Egyik oldalon bekorlátoz, a másik oldalon pedig megnyit egy csomó lehetőséget. Számomra az is beszédes, hogy az igazán haladók egy nem elhanyagolható része simán elvan 2 - 3 db fix objektívvel egy nyaraláson.

Vagy a fotós aki ha kedve tartja, akkor egy szál Fuji X100s -al utazgat. 

https://blog.light-phenomenon.com/wordpress/in-the-streets-of-marrakesh-with-the-fujifilm-x100s/
https://blog.light-phenomenon.com/wordpress/traveling-in-myanmar-with-the-fujifilm-x100s/

Van egy kiváló 23 mm objektív rajta (ekv 35 mm) és hali. Azért néha irigylem a fazont  a látásáért.

Előzmény: zsuri (49721)
zsuri Creative Commons License 2017.10.04 0 0 49721

Tegnap megcsináltam a statisztikát a fókusztávolságra (a régi gépem 28-210mm-t tudott), kb. ez az eredmény nagyjából 6000-7000 kép alapján:

- a képek 50%-a a 28-50mm tartományban készült

- a képek 80%-a a 28-120mm-es tartományban készült

Tehát van egy haranggörbe 28 és 120mm között 50mm-es csúccsal. A 120-210mm viszonylag kevesebbet használt, érdekes módon a 210mm-nél van egy kiugró tüske ami nagyjából azonos az előző harang maximumával (50mm). Szerintem ennek 2 oka lehet: az egyik, hogy makró módnál ide kell állítani (bár nem tudom, ilyenkor az exif-be mi kerül), másrészt gondolom mikor esetleg nagyobb kellett volna akkor is kénytelen voltam itt megállni, tehát a 210mm-es tüske szerintem a >=210mm-t jelenti.

 

Mondjuk a képet picit árnyalhatja, hogy - bár szoktam szelektálni a képek közül, hiszen a számláló 10e-nál már átfordult és mégis csak 6-7e képem van - azért nem mondanám, hogy csak a legjobban sikerült képeimet őriztem meg. Mondjuk úgy, hogy azokat amik nem sikerültek feltűnően rosszul :-)

 

Háát, elgondolkodtató: végül is nem elképzelhetetlen, hogy egy 3-4x-es zoommal lefedem a használat 80%-át, a maradék >120mm-t meg utólag kivágom, ha amúgy is nagyobb a felbontás. Bár ez picit ellentétben van azzal, hogy egyes kivételes eseteket leszámítva nem nagyon szeretnék utómunkával foglalkozni.

Előzmény: mckmester (49712)
zsuri Creative Commons License 2017.10.04 0 0 49720

Nem csak "kapd és lőjj" kell :-) Ez egy felhasználási terület. De szeretek tájképeket és makrót is fotózni.

Előzmény: kürtök (49718)
mckmester Creative Commons License 2017.10.03 0 0 49719

"Úgy gondolom ritkábban fényképeznék raw-ban, emiatt a raw nekem nem is elvárás"

 

...Még  

 

;-)

 

Előzmény: zsuri (49715)
kürtök Creative Commons License 2017.10.03 0 0 49718

Igen, a 10x zoomhoz már nagyon nyugodt kéz kell... a kapd és lőjj, amire a topictársnak szüksége van, a vissza nem térő pillanatokhoz, majdhogynem kiüti ezt a zoomot a felhasználásból.

Előzmény: mckmester (49704)
kürtök Creative Commons License 2017.10.03 0 0 49717

Mivel törekszünk a lehetőleg kifogástalan alapképre raw-ban is, jó megoldás egyszerre raw és jpeg-t beállítani a gépen, így megmarad a gyors felhasználhatóság és a későbbi retusálás lehetősége egymás mellet.

Előzmény: zsuri (49715)
gravir007 Creative Commons License 2017.10.02 0 0 49716

A mai gépek jpg feldolgozása nagyon jó. Pl. a Canon amiről korábban szó volt, a tesztkép alapján baromi jó zajszűréssel és jpeg feldolgozással rendelkezik.

De komolyabb gépeknél is van amikor rendesen meg kell dolgozni azért, hogy utófeldolgozásban elérje az ember a gép jpg-jének a szintjét.

A raw-nak akkor van értelme, ha utólag komolyabban bele akarunk nyúlni a képbe.

Előzmény: zsuri (49715)
zsuri Creative Commons License 2017.10.02 0 0 49715

Úgy gondolom ritkábban fényképeznék raw-ban, emiatt a raw nekem nem is elvárás, feltéve hogy ami jpg-ben kijön a gépből az elfogadható. Persze ha van raw is annál jobb.

Előzmény: faki (49713)
zsuri Creative Commons License 2017.10.02 0 0 49714

Jó ötlet, próbálok egy statisztikát csinálni.

Előzmény: mckmester (49712)
faki Creative Commons License 2017.09.29 0 0 49713

"De őszintén szólva jobban örülnék, ha a fényképezéskor már olyan lenne a képkivágás, mint amit szeretnék, és nem utólag kellene kivagdosni."

 

Régebbi Panasonic kompaktokban, talán pont a TZ sorozatban is volt egy extra optikai zoom vagy valami hasonló nevű funkció, ami a neked kellő képkivágást csinálta. Ha ez fontos, érdemes letölteni a használatit, nekik többnyire fenn van a magyar is, biztos van róla szó benne. Fujinál meg vedd figyelembe, ha nem RAW-ban akarsz fotózni, hogy a gépen belüli JPEG feldolgozás elég sokat hozzátesz az összképhez.

Előzmény: zsuri (49707)
mckmester Creative Commons License 2017.09.29 0 0 49712

"Másrészt még sosem volt 18-20MP felbontású gépem és nem tudom megmondani, hogy ilyen felbontás esetén egy 4x zoom-os géppel croppolással el tudom-e érni ugyanazt a zoomolást a minőséget megtartva."

 

Többnyire nem. Ahhoz olyan objektív kell, amit szerintem csak a Leica kompaktokba építenek be, de lehet abba sem.

 

"De őszintén szólva jobban örülnék, ha a fényképezéskor már olyan lenne a képkivágás, mint amit szeretnék, és nem utólag kellene kivagdosni."

 

Helyes.

Mondom, hogy inkább spórolj egy TZ100 -ra, minthogy anyagi okok miatt ilyen kompromisszumokat kelljen kötni. 

Saját példámat tudom hozni. Én is régen leszoktam az ilyesmiről, mert a fotózás nem létszükséglet, a hobbimat meg csak olyan eszközzel tudom igazán élvezni, amit szeretek is és nem kell azon agyalni, hogy "mi lett volna ha...". 

 

 

A használt x20 -at azért mertem (halkan) javasolni, mert bőven befér a keretbe és a 7x zoomon kívül mindenben előrelépés a Minoltához képest. Na jó a fogása nem olyan, de cserébe befér egy nagyobb zsebbe is. Nekem az ekv. ~ 28 - 112 mm beleférne a kompromisszumba, de ebben ezek szerint különbözünk. 

 

Egyébként a döntéshez érdemes a kedvenc (megtartott?) képeidből fókusztáv statisztikát készíteni. Az ExifTool vagy az ExposurePlot jó erre. Ez utóbbi grafikus eszköz, talán azzal könnyebb.

Akkor kiderül, hogy a képek hány százaléka készült olyan zoommal, amit mondjuk a Fuji már nem tud. Meglepődnék, ha 10% fölött lenne ez, de inkább 5% körüli értéket valószínűsítek. Persze nem vagyok jós :-), nem ismerhetem a fotózási szokásaidat. Mondjuk ha videózol is, akkor az úgy macerásabb.

Ennek fényében kell értékelni, hogy mire van ténylegesen szükséged. Én pl. emiatt gondolkodom erősen azon, hogy lecserélem az túrás/utazó objektívemet egy kisebb átfogású, de jobb képminőséget adó darabra.

A múltkor valakinek kijelentettem, hogy hiányozna a 18-135 tele vége. Aztán ellenőriztem a dolgot és rájöttem, hogy nem annyira van az úgy, mint gondoltam. Nagyon nem.

Előzmény: zsuri (49707)
gravir007 Creative Commons License 2017.09.29 0 0 49711

Azért jobb a képe, tedd fel ISo800-ra, éjszakaira a képet és nézd meg pl. a boros üveget. Ott jól látszik, hogy a canon azért nem látszik sokkal rosszabbnak, mert nagyon erős zajszűréssel dolgozik. Így nem látszik annyira zajosnak, de tűnnek el a részletek.

Az egy másik kérdés, hogy melyik a jobb egy ilyen erősen, de elég jól dolgozó zajszűrés vagy egy érzékenyebb szenzor, de kisebb zajszűréssel. Lehet, hogy az aki nem utómunkázik, jpg-ben fényképez a canon zajszűrése többet hozz...

Előzmény: exhighand (49709)
gravir007 Creative Commons License 2017.09.29 0 3 49710

Ezt komolyan írtad, hogy a "nagy gyártók" kompaktjai jobbak mint egy nem "nagy gyártó" tükröse?

Elhiszem, hogy valaki canon/nikon fanatikus, de azért ilyen hülyeségeket ne írjunk már...

Előzmény: kürtök (49702)
exhighand Creative Commons License 2017.09.29 0 0 49709
Előzmény: zsuri (49706)
zsuri Creative Commons License 2017.09.29 0 0 49708

Amúgy nagyon tetszik a Canon G5x és Olympus Stylus 1 is (ráadásul az utóbbinak 7x zoom-ja van), csak a fránya kiemelt EVF miatt már elég nehéz zsebre dugni őket. Pont tegnap voltam a Media Markt-ban és ahová a TZ70 még becsúszott oda a G5x már nem. És az Olympus még nagyobb is a Canon-tól. Szerencsére éppen ott volt mellettem a biztonsági őr és nem utólag találták meg a zsebemben a fényképezőt :-)

 

Érdekes, hogy bár fogásra sokkal jobb a Canon G5x, mint a Pana TZ100, a Panasonic kereső elhelyezése a szélén sokkal ergonómikusabb (legalábbis aki a jobb szeméhez teszi annak), mert az orr pont elfér a fényképező mellett, nem ütközik az LCD-be.

Előzmény: mckmester (49704)
zsuri Creative Commons License 2017.09.29 0 0 49707

4x vs 10x zoom: hát annyit tudok, hogy a mostani gépemen 7x zoom van (28-210) és azt teljesen kihasználtam. De mondjuk az a gép 5MP-es volt. Biztosan tudnék élni kisebb átfogással is, de ha van lehetőség a 10x-re miért ne? Az én szemszögemből a TZ100-al az árán kívül más kompromisszumot nem kell bevállalni pl. az említett X20-hoz képest. A TZ70 már más tészta, ott ugye gyengébb fényben már erősebb zajosodás van - kérdés hogy ez a zajosodás nagyobb-e mint a régi gépemen. Ha nem, akkor nekem az is megfelel. Mondjuk az is igaz, hogy a zaj csak egy része a képminőségnek. A Minolta 7x zoom objektívja elég jó minőségű volt, nem biztos hogy a TZ70 30x objektívje tudja ugyanazt.

 

Másrészt még sosem volt 18-20MP felbontású gépem és nem tudom megmondani, hogy ilyen felbontás esetén egy 4x zoom-os géppel croppolással el tudom-e érni ugyanazt a zoomolást a minőséget megtartva. De őszintén szólva jobban örülnék, ha a fényképezéskor már olyan lenne a képkivágás, mint amit szeretnék, és nem utólag kellene kivagdosni.

Előzmény: mckmester (49704)
zsuri Creative Commons License 2017.09.29 0 0 49706

Szerintem a Fuji X20-nak 2/3-os érzékelője van, ami kb. 2x olyan nagy felületű mint a "normál" kompaktok 1/2,3-os érzékelője. Amúgy a régi gépemben (Minolta Dimage A1) is 2/3-os érzékelő volt.

Előzmény: exhighand (49705)
exhighand Creative Commons License 2017.09.28 -2 0 49705

Ne dőlj be a gyári propagandának. A Fuji X20 semmivel sem jobb képminőségű, mint mondjuk egy Canon PowerShot 530. Minden 1/2,3"-os érzékelős gép kicsit zajos. Az csak a különbség közöttük, hogy mennyire sötét felületeken kezd el működni a zajcsökkentés. Lényegi eltérés nincsen. A Sony HX60 mindent tud, sőt még többet is, GPS nincsen benne. Nekem volt ilyen, elképesztő a stabilizátora 900mm ekvivalens simán megtartható vele kézben.

Előzmény: zsuri (49701)
mckmester Creative Commons License 2017.09.28 0 0 49704

Szerintem

 

TZ100.

Ha az tetszik, akkor azt mondom, hogy ne add alább. Abban a gépben minden benne van ami neked kell.

 

Teendők

 

1. Spórolsz decemberig

2. Kivárod a fekete pénteket

 

Vélhetőleg a leárazott TZ100 -ra így összejön a pénz. Már ha szerencséd lesz  és valahol bekerül a körbe.

 

Mondjuk ha a helyedben lennék, akkor elgondolkodnék azon, hogy tényleg kell-e a 10x zoom. 

Ha elég a négyszeres is, akkor nézz meg egy használt Fuji X20 -at. Az egy nagyon eltalált kompakt gép és használtan már 80-100 000 körül egész jókat lehet fogni.

 

 

Előzmény: zsuri (49701)
kürtök Creative Commons License 2017.09.28 -2 0 49703

Feltettem egy Sigma 10-20 mm obit a jófogásra, ez az amelyik megtartja a teljesen nyitott blendét teljes zoommal is. 450 euró újonnan, erre ír a manus, hogyaszongya:

 

Cserébe érdekelne egy Samsung Galaxy S7 Edge arany színű, 32GB-os, Telekom függő telefon? Hibája: a le lett ejtve és az üveg betört, de szerencsére használat közben nem zavaró.

kürtök Creative Commons License 2017.09.27 0 0 49702

Kompakt gépekben kukkolós, sajnos ez eléggé leszűkíti a kört, pedig jó ötlet, mert az akksi is tovább bírja, ha nem a képernyőt kell folyamatosan használni.

A kis gépekben én nagy gyártót választanék, mert azoknak a kompaktjai is jobbak kell legyenek, mint egy közepes tükrös, mint sony vagy Panasonic.

Lumix, Canon, én ebben nézelődnék, bár a Nikon coolpix a behúzható objektívvel sem túl nagy... igaz, nincs kukkolónyílása.

Előzmény: zsuri (49701)
zsuri Creative Commons License 2017.09.27 0 0 49701

Sziasztok!

 

Még a nyár folyamán írtam ide, segítséget kértem zsebre dugható kisebb méretű gép vásárlásához, akkor 50e forint korláttal, mivel a tervek szerint bicajozáshoz/boardozáshoz (is) vittem volna. Szóba kerültek használt csúcs-kompaktok és MILC gépek. Végül nem vettem semmit és azóta picit változott a helyzet.

 

Egyrészt megadta magát a mostani gépem (Minolta A1) stabilizátora: sajnos nem csak hogy nem működik, de beinduláskor 5-10 másodpercig kattog és utána ferdén állítja be a CCD-t, úgyhogy a bal felső sarokban egy fekete folt van minden fényképen (az objektív széle, gondolom). Másrészt mégis úgy döntöttem, hogy nem a bicajozáshoz optimalizálom a gépet, arra továbbra is telefont használok, úgyhogy az "ütésállóság" kevésbé szempont, viszont továbbra is azt szeretném, ha zsebbe csúsztatható lenne (lehet picit nagyobb kabátzseb is :-) Másrészt feljebb toltam 100e forintig a keretet.

 

Képminőségben nem szeretnék az A1-től lejjebb menni - feljebb sem szükséges :-) Zoom tekintetében ez a 7-10x elég lenne, a csúcs kompaktok 3x zoom-ját picit kevésnek találom. Valamiféle EVF mindenképpen kell, előfordul hogy sípályán szeretném használni és ott ha süt a nap a hátsó LCD használhatatlan. Szeretnék 720p videót is, de azt mindegyik tudja. Elsőre a Panasonic TZ-100 tűnne ideálisnak, csak elég drága.

 

A Panasonic TZ100 ideális lenne, csak drága. Tetszik még a Panasonic TZ-70 (esetleg Sony HX90), annak az ára megfelelő, viszont nehezen tudom eldöteni, hogy hozza-e az A1 színvonalát. Szép képe volt, de mondjuk azért az A1 sem volt a zajmentesség bajnoka kevés fény esetén, gyakorlatilag majd' mindig ISO100-ban használtam emiatt, a 400-800 csak végszükség esetére volt ott.  Bár a TZ70 szenzora kisebb és nagyobb a felbontása, viszont azért a technológia is sokat fejlődött az utóbbi években, úgy tűnik kisebb CCD/CMOS-ból is szebb képeket hoznak ki, mint régen.

 

Szerintetek?

exhighand Creative Commons License 2017.09.20 0 0 49700

"Sokszor van olyan érzésem, hogy soha nem jön el a nap, amikor kijelenthetem: meganultam a szakmát."

 

Nahát, egy az egyben ezt érzem én is. Csak nálam súlyosabb a helyezet, mert technikai oldalról még csak-csak, de fotóművész a büdös életben sem leszek. 

kürtök Creative Commons License 2017.09.20 0 0 49699

Az analógot csak a képkidolgozás pocsék minősége miatt hagytam abba. Láttam embereket már évek óta rohangálni meg villogni a papírzsebkendőnyi digitális förmedvényeikkel, 72 dpi jpeg, a fekete már egész élethű volt, de ugye jajjjj fotósoppa' aszcsinálok vele amit akarok. Mondok neki, gyere hozzánk dolgozni ha ilyen profi vagy... akkor ugye bemerevedés.

Az volt az elhatározásom, hogy amíg nem lesz pénzem normális, az analógomnak megfelelő digitális gépre, nem veszek. Nem volt, mégis venni kellett. Azután ezt pofára esések tömkelege, mert ugyanúgy kezdtem a fotózást, ahogy az analóggal abbahagytam. Csak a jó ég tudja, hány éjszakát töltöttem a monitor előtt, megnéztem az összes németül és magyarul készült youtube filmet a témáról, felfedeztem hogy a digitális világban szinte eltűntek a korlátok (szinte), és eltűnt a keserű szájíz... de súgóm még most is van, szinte naponta nyaggatom a szerencsétlent, de jól bírja... Szóval egy új világ, és igen csak észnél kell lenni, hogy oda sorold magad, ahova a pénztárcád engedi, abból viszont ami csak kifér a csövön. Sokszor van olyan érzésem, hogy soha nem jön el a nap, amikor kijelenthetem: meganultam a szakmát. Ez az egyetlen gombóc a torkomban, de a képek kárpótolnka mindenért.

És még mindig éjszakázok a monitor előtt. Három éve vagyok ebben a brancsban, végül is ez fiatalnak számít.

Előzmény: exhighand (49696)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!