Keresés

Részletes keresés

YAVIN Creative Commons License 2000.02.04 0 0 881
T. Derek !
Köszönöm ezt a nagyszerű jellemrajzot, amit vélhetően nem kaptam volna meg, ha nem írom le a beállítottságomat. Bravó :-(((( Maximálisan sikerült a lényeget kiszűrnöd a mondanivalómból.

Én ugyan nem minősíteném a Te gondolkodásmódodat, csak szeretném beállítottságodtól függetlenül megkérdezni :
1. Rendszeresen utazol vasúton ? Ha igen, akkor mi a véleményed a szolgáltatásról ?
2. Tapasztaltál-e bármiféle javulást a korábbi sztrájkok után a szolgáltatás színvonalában ?
3. Kell-e változtatni a vasút jelenlegi hatékonyságán ? Ha igen, akkor Te a mindenkori kormány helyében mikor és hogyan kezdenél hozzá ?

Előzmény: nyers (876)
Intruder Creative Commons License 2000.02.04 0 0 880
Kedves jean-sol !

"Hallottak már arról, hogy a sztrájk a demokrácia fontos eleme? Ha nem, esetleg be lehet iratkozni egy politológia kurzusra, vagy el lehet olvasni egy könyvet a demokrácia működéséről. "
Nos. Ehhez csak annyit fűznék hozzá hogy, ha nem csak bekopiztad volna a hozzaszólásodat hanem mondjuk belekukkantasz az előző nyolcszáz akárhány hozzábüfibe akkor láthatnád, hogy a vasutas sztrájkkal egyet nem értők nem magával sztrájkkal mint intézménnyel nem értenek egyet hanem a jelenlegi vasutas sztrájkkal. S azért ez rohadtul nem mindegy.
"A fentiek értelmében,úgy gondolom az önző és szűklátókörű megközelítés helyett /én sem keresek annyit ; csak az utasokkal b*nak ki/ inkább megértéssel és szolidaritással kell MINDEN sztrájk felé fordulni. "
Gondolom, hogy ez csak poénnak szántad. Mert nehogy már mindegy legyen, hogy ki, mikor, hol, milyen céllal, mekkora kárt okozva, évente hány alkalommal stb.. sztrájkol.
"A sztrájk a "politikai fékek" egyike, mely lehetővé teszi a népnek a hatalom közvetlen gyakorlását /demokrácia=a nép hatalma/, valamint korlátozza a képviseleti rendszerben aktuálisan kormányon lévők, illetve a munkáltatók "túlhatalmát". "
Megint tévedsz. Milyen fék és mit fékez.???? A sztrájk az érdekérvényesítés legvégső eszköze a munkáltatóval szemben. Nem pedig a véleménnyilvánítási mindennapi módja. Mondjuk nem igazán örülnék neki, ha mindenki öt percenként sztrájkolna ha valami nem tetszik amit az aktuális hatalom (legyen az számomra szimpatikus vagy sem, mindegy) tesz v. tervez tenni.
"Nálunk a sztrájk mint politikai fék eddig nem nagyon működött, és ez meg is látszik az ország demokratikus politikai berendezkedésén. Aki figyelemmel kíséri a demokrácia működését más európai /vagy egyéb/ országokban azt tapasztalhatja, hogy a sztrájk mindenhol elfogadott és rendszeresen alkalmazott módszer. Példaként lehet említeni Franciaországot, Lengyelországot, Angliát, de szinte bármely EU tagállamot, ahol - országunkkal ellentétben- szinte minden héten sztrájkol valaki.
A vasutasok sztrájkja mindanyiunk számára fontos, mert most teremtődik meg magyarországon a sztrájk hagyománya.
A sztrájk kellemetlenséget okoz, de ha nem okozna, senki nem venné komolyan"
Hát igen ebben tényleg sok igazság van. Mondjuk azért hozzátennék két dolgot:
- a jogos és indokolt sztrájknak.
- a fent említett országokban azonban vannak még egyéb szerintem fontosabb hagyományok is ilyen például az ügyfél központú szolgáltatás vagy a szigorú munkafegyelem. Szerintem ha van valami amit érdemes lenne átvenni akkor ezzel a kettővel kellenne kezdeni, aztán jöhet sztrájk. S fel kellenne számolni az állami szektorban azt a hozzáállást, hogy én vagyok itt fasza csávó örülj, hogy kiszolgállak. Mert tudod nem én vagyok a mozdonyvezetőért, az orvosért, a tanárért, a rendőrért, a pincérért, b@szakodó apeh ügyintézőért hanem fordítva. Hogy hogyan jön ez ide?? Az hogy a vasutas sztrájk szimpátia indexe erősen a 10%-hoz a tart a lakossági körében (és mondjuk itt is....) nem azért van mert mindenki cső hülye és nem tudja, hogy milyen fasza dolog és szép hagyomány is sztrájk. Hanem mert nem lehet attól eltekinteni, hogy szolgáltatást (jelen esetben vasutat) használók (utasok) milyennek tartják a szolgáltatás minőségét, szolgáltatást végzők (jelen esetben vasutasok) hozzáállását és az ehhez párosuló jövedelmet. S ha ezt összekomparáljuk az évenkénti sztrájkok számával akkor igencsak lehangoló eredményt kapunk.
Például azzal a hozzáállással amit itt egy korábban hozzászóló vasutas említett, miszerint azért koszosak a vonatok mert az utasok baromi primitivek (ami persze lehetséges) és mindent összekoszolnak (csak azért hogy bosszantsák szegény vasutasokat) a privát szférában nem sokáig lehetne megélni. Mondjuk sok egyéb mellet ezért nem lenne célszerű a fizetéseket a privát szférához viszonyítani.

Kedves Kálmán!
Végig követtem azt a 'szópárbajt' ami közted és ff között zajlott és meg kell mondanom nem értek egyet a sztrájkkal de nagyon hasznosnak tartom a hozzászólásaidat mert sok olyan dolog is kiderül amiről más forrásból aligha értesülhetnénk. Azonban van valami amit meg kell mondanom mindig is zavart ha végig olvastam a hozzászólásaidat. Mégpedig az a gondolat amit sohasem mondtál ki de mindig ott volt sorok között, hogy aszondja itt aztán mindenki a vasutasok ellen van. A gonosz kormány, a korrupt vezetők (persze nem szakszervezetiek ők ugye szentek...), a hülye utasok akik nem értik meg a vasutasok problémáját és mindent összekoszolnak, és szemét nyugati kapitalistát akik egy veszteséges MÁV-ot akarnak gagyi pénzért megvenni. És persze itt vannak a másik oldalon a szakszervezetek és az egyszerű vasutasok akik hősiesen kűzdenek a gonosz elnyomás ellen. Már ne haragudj de szerintem ez elég gyermeteg elképzelés.Te sem gondolhatod teljesen komolyan, hogy kivétel nélkül minden MÁV vezető korrupt szemét állat és nem ért a vasúthoz, minden elképzelésük hülyeség, és csak a saját pecsenyéjüket sütögetik a vasutasok kárára, ellenben a szakszervezeti vezetők az el nem ismert vasúti zsenik.... Tudod a vasúthoz tényleg nem értek (ezért volt számomra érdekes amit írtál) de a privát szférában elfogyasztottam néhány céget és amikor azt mondod, hogy "Ebből is látható, mennyi joga van a magyar munkavállalóknak! SEMMI" akkor egyrészt nem tudom, hogy mihez viszonyítasz másrészt kénytelen vagyok megállapítani, hogy halvány fogalmad sincs arról, hogy a magánszférában akár külföldön akár máshol milyen jogai vannak a munkavállalónak. Mondjuk aligha foglalkozhat főnöke fizetésével vagy hogy milyen kocsival jár (és nevetséges lenne ha ezt hozzná fel érvként ha megkérdeznék, hogy miért sztrájkol...), vagy hogy a céget ki adja és ki veszi meg és mennyiért és mikor,és hogy milyen átszervezést hajtanak végre cégen belül, kit vesznek fel és kit nem adott területre (pl. mozdonyvezetők). (Na most ehhez képest mennyire nincsen semmi jogotok??!!!) Ha nem tetszik kereshetsz másik munkahelyet. S képzeld sok millió ember dolgozik ilyen jogokkal és cég mégis működik, nyereséges és az emberek kapnak fizetést. Mert a saját munkájukkal foglalkoznak és azt csinálják a lehetőségekhez és képességeikhez mérten a lehető legjobban. Apropó reform... Azt mondtad, hogy a MÁV vezetőinek nem érdeke az igazi reform. S a szakszervezeti vezetőknek igen?? Most őszintén.... Egyébként a reformot azzal kezdeném, hogy a kutyaütő baktert vagy állomásfőnököt ugyanúgy kirugnám mint a láblógázó titkárnőt vagy a rossz üzleteket kötő managert. Egyformán nincs szükség egyikre sem, még ha bakter kevesebbet keres akkor sem.

Üdv.
Intruder

popi Creative Commons License 2000.02.04 0 0 879
Azért nincs eredménye mert ez nem is sztrájk. Ez nyammogás, ez egy nagy rakás .........!!
Ennek egyik oka, hogy a magyar sztrájktörvény egyáltalán nem liberális, sőtt ezért nem is igazán lehet sztrájkolni.
A másik, hogy a sok nyuszi vasutas nem mer sztrájkolni. Ha nem képesek sztrájkolni, akkor nem kell sztrájkolni.10% érdekeiért sztrájkolnak???
Láttál te már francia sztrájkot? mert én igen. az sztrájk.Ott nem több járatot indít a "BKV", ha a vasutasok sztrájkolnak hanem ugyanannyit vagy kevesebbet!!!
Előzmény: nyers (876)
Derek Creative Commons License 2000.02.04 0 0 878
"Ami meg a jobboldali, a priori szervilitást illeti, ajánlom figyelmbedbe pld. a három baloldali Sándort: mondjuk Nagyot, Németet és Gáspárt. Gratulálok, mind előítéletmentes gondolkodásodhoz mind antropológiai éleslátásodhoz!"

En meg figyelmedbe ajanlom, hogy az a rendszer 10 eve megbukott. Kire gondolsz Nagynal, Nagy Imrere?
Hidd el aki a mostani hatalomnal nyal az a reginel is nyalt, ez rendszerfuggetlen. Csak most nepnemzeti jobboldali szinben. 89 elott pedig nem lehet baloldalrol beszelni , mert diktatura volt, es a baloldal be volt tiltva. 1948-tol egyfolytaban. Es mikor volt az MSZMP es klienturaja baloldali, legalabb az alapfogalmakkal legyel tisztaban.

Előzmény: nyers (877)
nyers Creative Commons License 2000.02.04 0 0 877
Kedves Derek!

Tartok tőle, hogy bal-, ill jobboldali beállitottságtól függetlenül szemetek a mozdonyvezetők. Ami meg a jobboldali, a priori szervilitást illeti, ajánlom figyelmbedbe pld. a három baloldali Sándort: mondjuk Nagyot, Németet és Gáspárt. Gratulálok, mind előítéletmentes gondolkodásodhoz mind antropológiai éleslátásodhoz!

Előzmény: Derek (875)
nyers Creative Commons License 2000.02.04 0 0 876
"Hallottak már arról, hogy a sztrájk a demokrácia fontos eleme? Ha nem, esetleg be lehet
iratkozni egy politológia kurzusra, vagy el lehet olvasni egy könyvet a demokrácia
működéséről."

Három hónap alatt három? Nulla eredménnyel és napi félmillió bosszankodó emberrel?! (Sztrájk előtt ennyit vitta MÁV) Miközben most napi 10 ezret buknak a mozdonyvezetők? Most akkor szerinted minden hónapban kell egy fontos elem, és mindíg a mozdonyvezetőktől? Nem akarod esetleg finanszírozni őket?

Előzmény: jean-sol-partre (867)
Derek Creative Commons License 2000.02.04 0 0 875
"Elárulom, hogy - jobboldali beállítottságom mellett - én ezidáig minden esetben ( akár hiszed, akár nem korábban is ) a mindenkori kormány mellett ( a vasutasok ellen ) foglaltam állást, "

Nagyon helyes, jobboldalitol a szervilitas es a hatalom, legyen az akarmilyen, annak a kiszolgalasa teljesen termeszetes, hiszen akinek az ur hivatalt adott annak eszt is adott hozza.
Hat hogy kepzelik azok a koszoskormu prolik, hogy kinyissak a pofajukat es neadj isten meg sztrajkolni is merjenek, felrugva eezel a vilag rendjet. Majd a kormany eldonti, hogy mi jo nekik, addig is kuss.

Előzmény: YAVIN (868)
jean-sol-partre Creative Commons License 2000.02.04 0 0 874
Kedves Popi!
Már értem.
Köszi!
emil ment

jean-sol

jean-sol-partre Creative Commons License 2000.02.04 0 0 873
Kedves Popi!

Ezt nem értem. Milyen kasuki?

jean-sol

Előzmény: popi (872)
popi Creative Commons License 2000.02.03 0 0 872
mi van veled kasuki!!!
Előzmény: jean-sol-partre (871)
jean-sol-partre Creative Commons License 2000.02.03 0 0 871
Kedves Initex!

A tanárok miért nem sztrájkolhatnak?

Más országokban a tanárok is sztrájkolnak, ha érdekeik úgy kívánják, leginkább úgy, hogy összefognak másokkal./pl.:a többi közalkalmazottal, de arra is volt már példa - Franciaországban -, hogy, többekkel együtt, a tanárok a vasutasok sztrájkjához csatlakoztak!/

Az hogy nálunk az emberek úgy gondolják: a tanárok /orvosok, mentősök stb./ nem sztrájkolhatnak azt mutatja, hogy Magyarországon a sztrájknak nincs hagyománya.

jean-sol

Előzmény: initex (870)
initex Creative Commons License 2000.02.03 0 0 870
jean-sol-parte:
A sztrajk hagyomanyat??
A tanarok eddig se sztrajkolhattak, es ezutan se fognak. Ezen nem valtoztat a mostani sztrajk sem.
Előzmény: jean-sol-partre (867)
popi Creative Commons License 2000.02.03 0 0 869
007
Előzmény: jean-sol-partre (867)
YAVIN Creative Commons License 2000.02.03 0 0 868
T. BITBULL !

A kérdésfelvetésed pártválasztás szerint osztja meg a Tasztaltársakat és szvsz ezzel a problémát máris inkább érzelmi síkra terelted, amire jelen esetben nincs szükség.

Ha belátod, hogy a vasutasok gyakorlatilag minősíthetetlen munkavégzése illetve sztrájkja - pártállástól függetlenül - minden adófizető zsebére ( és idegeire ) megy, úgy szvsz a kérdés inkább az lehetne : empátiával a vasutasok mellett ( a mindenkori kormány, hatalom ellen ) vagy adóforintjaink ésszerű felhasználására tekintettel a vasutasok ellen ( a mindenkori kormány, hatalom mellett ) foglalunk-e állást vasutassztrájk idején.

Elárulom, hogy - jobboldali beállítottságom mellett - én ezidáig minden esetben ( akár hiszed, akár nem korábban is ) a mindenkori kormány mellett ( a vasutasok ellen ) foglaltam állást, hiszen úgy gondolom valamennyi kormány egy veszteségforrás megszüntetése, mérséklése érdekében politizált / politizál és vélhetően egy jól működő vasút kialakítására törekedett / törekszik.

És hogy miért érdemes a mindenkori kormánynak bármely területen - azaz a vasút esetében is - a veszteségeket alacsonyabb szintre korlátoznia, illetve miért kell támogatni ebben a szándékában a mindenkori kormányt valamennyi adófizetőnek ? Pl. változatlan adóterhek mellett több pénz juthatna a szvsz sokkal fontosabb egészségügyre, oktatásra stb., vagy esetleg az adóterhek csökkenthetők.

Lehet hogy a fentieket demagógiának tartod, de én már kurvára unom, hogy egyszer leszednek a menetjegy árával + még az adómból akarják ezt a gusztustalan helyzetet tovább fenntartani

Előzmény: BITBULL (859)
jean-sol-partre Creative Commons License 2000.02.03 0 0 867
Tisztelt mindenki!

Mivel erről az oldalról eddig kevesen közelítették meg a dolgot, bekopizom amit a másik sztrájkos topicban mondtam.



Tisztelt sztrájkellenzők!

Hallottak már arról, hogy a sztrájk a demokrácia fontos eleme? Ha nem, esetleg be lehet iratkozni egy politológia kurzusra, vagy el lehet olvasni egy könyvet a demokrácia működéséről.
A sztrájk a "politikai fékek" egyike, mely lehetővé teszi a népnek a hatalom közvetlen gyakorlását /demokrácia=a nép hatalma/, valamint korlátozza a képviseleti rendszerben aktuálisan kormányon lévők, illetve a munkáltatók "túlhatalmát".
Nálunk a sztrájk mint politikai fék eddig nem nagyon működött, és ez meg is látszik az ország demokratikus politikai berendezkedésén. Aki figyelemmel kíséri a demokrácia működését más európai /vagy egyéb/ országokban azt tapasztalhatja, hogy a sztrájk mindenhol elfogadott és rendszeresen alkalmazott módszer. Példaként lehet említeni Franciaországot, Lengyelországot, Angliát, de szinte bármely EU tagállamot, ahol - országunkkal ellentétben- szinte minden héten sztrájkol valaki.
A vasutasok sztrájkja mindanyiunk számára fontos, mert most teremtődik meg magyarországon a sztrájk hagyománya.
A sztrájk kellemetlenséget okoz, de ha nem okozna, senki nem venné komolyan.

A fentiek értelmében,úgy gondolom az önző és szűklátókörű megközelítés helyett /én sem keresek annyit ; csak az utasokkal b*nak ki/ inkább megértéssel és szolidaritással kell MINDEN sztrájk felé fordulni.

üdv

jean-sol

Derek Creative Commons License 2000.02.03 0 0 866
" Az erős szakszervezetekről pedig csak
annyit, hogy ez minden csak nem a tagok és a többség érdekét
szolgáló szakszervezet"

En keszseggel elhiszem ezt neked, de akkor tanits mar meg engem es a hozzam hasonlo ertetlenkedoket, hogy szerinted milyen az az igazi tokos szakszervezet amelyik a tagok erdeket szolgalja. tanits man meg bizonyara evtizedeket toltottel el a szakszervezeti mozgalomban itt vagy nyugaton is, bizonyara oriasi tapasztalataid vanak ezen a teren , miert nem tanitod meg ezeket a csirkefogokat, hogy milyen legyen egy igazi szakszervezet.Osszehozlak a Gaskoval ha akarod, bizonyara orulne neki ha valaki megtanitana arra, hogy milyen legyen egy szakszi vezer. Bar ezzel mar tobben kiserleteztek a sajtoban es itt is , de ugy latszik megy a makacs feje utan.
Szedd pontokba itt , turelemmel kivarom, hogy kidolgozd a javaslatodat aztan majd eljuttatom az AFL-CIO-hoz, vagy az europai nagy szakszervezeti szovetsegekhez, meg le is forditom angolra, hogy vajon azok mit szolnak hozza, hatha javaslatod veratomlesztes lesz az elegge gyengulo szakszervezeteknek.
Ha nem voltal soha szakszervezeti tag akkor honnan tudnad milyennek kene lennie egy szakszervezetnek, ha meg voltal es az vagy akkor milyen szakszervezeti tisztsegre torekedtel, hogy megtanitsd annak a sok ven bolsinak, hogy milyennek kell lennie egy igazi fasza szakszervezetnek. Ja bizonyara azok az igazi szakszervezetek akik egyutt lihegnek a munkaadokkal es a kormannyal, mint ahogy ez volt 89 elott.

Előzmény: iceland666 (865)
iceland666 Creative Commons License 2000.02.03 0 0 865
Már bocsesz a szélsőséges hozzászólásért, de: Hajrá Máv!!! Vasutas szakszervezetek - vezetői - elmehettek a picsába! Az én mamám ápolónőként dolgozik bruttó 55ezer forintos fizetésért, de még a sztrájk gondolota sem merült fel benne. A mentősökről, volánosokról, pénztárosokról nem is beszélve. Szerintem ezzel a sztrájkkal a drága vasutas szakszervezetek egyetlen dolgot érnek el: megutáltatják magukat. De sebaj az ellenszenv már eddig is nagy volt, most még nagyobb lesz. Lassan utolérik a rendőrség negatív népszerűségi indexét. Az erős szakszervezetekről pedig csak annyit, hogy ez minden csak nem a tagok és a többség érdekét
szolgáló szakszervezet. Különben is milyen sztrájk az, ahol a dolgozók 90 százaléka felveszi a munkát. Ha az idióta mozdonyvezetők nem lennének ennyire irányíthatóak, akik bábok módjára azt csinálják, amit a vezetés parancsol már rég elfelejtettük volna az egészet.
soltika Creative Commons License 2000.02.03 0 0 864
speaker
A te beirásod szerint Te valami SZOT-ra gondolsz.
/remélem hogy előbb utóbb valami hasonló is kialakul/.
most óránkánt 4 millával(MTV 1 szerint) játszik az Orbán és hosszútávon(másfél két év) 100-130 milliárdot akarna privatizációból saját kénye kedvére felhasználni.

Mi köze az Orbánnak a VASUTASVAGYONHOZ ?
üdv:
soltika + Finci kutya
/Mizó, Dam + Ezüsthajjjjós,stb/

medve Creative Commons License 2000.02.03 0 0 863
A MÁV-nak.
Előzmény: BITBULL (859)
Derek Creative Commons License 2000.02.03 0 0 862
"Ha meghagyják a több szakszervezet létezését, akkor a "nem" sztárjkolókat sztrájk esetén egytől egyig fizetés nélküli
szabadságra kelle küldeni, mivel munkavégzésük nem lehetséges és nem a munkáltató hibájából. "

Mar hogyne lenne a munkaltato hibaja, hiszen miatta van a sztrajk.

Előzmény: speaker (857)
Derek Creative Commons License 2000.02.03 0 0 861
"Rossz a szakszervezeti törvény, mert megengedi, hogy egy munkahelyen több szakszervezet is működhessen"

Szoval akkor vissza kene terni ahhoz a szisztemahoz amit nepunk nagy tanitoja Rakosi Matyas vezetett be,hogy egy munkahely, egy szakszervezet. En mindig tudtam, hogy jo tanitvanya voltal a bolsevikoknak.

Előzmény: speaker (857)
alfalfa58 Creative Commons License 2000.02.03 0 0 860
(De szívós vagy!)

Én nem szurkoltam egyiknek sem. Elleneztem a vasutassztrájkot - akkor is.

Előzmény: BITBULL (859)
BITBULL Creative Commons License 2000.02.03 0 0 859
Kedves medve és alfalfa58!
Egyikőtök sem válaszolt konkréten a kérdésemre.
Megismétlem ezért:
Az eddigi leghosszabb vasutassztrájk idején-mely a Horn-kormány alatt volt 1995-ben -kinek "szurkoltatok"?
1.A MÁV-nak és a tulajdonos-üzemeltető kormánynak.
2.A sztrájkoló vasutasoknak.

Más jelenleg kormánypárti olvtársak véleménye is érdekelne.

BITBULL Creative Commons License 2000.02.03 0 0 858
Kedves medve és alfalfa58!
Egyikőtök sem válaszolt konkréten a kérdésemre.
Megismétlem ezért:
Az eddigi leghosszabb vasutassztrájk idején-mely a Horn-kormány alatt volt-kinek "szurkoltatok"?
1.A MÁV-nak és a tulajdonos-üzemeltető kormánynak.
2.A sztrájkoló vasutasoknak.

Más,jelenleg kormánypárti olvtársak véleménye is érdekelne.

speaker Creative Commons License 2000.02.03 0 0 857
Rossz a szakszervezeti törvény, mert megengedi, hogy egy munkahelyen több szakszervezet is működhessen. Így előállhat, hogy egy szakszervezet tagjai sztrájkolnak, míg a többiek kijelentik, hogy nem, és nyújtják a kezüket a bérért, holott a sztrájkoló kisebbség miatt a többiek sem tudnak dolgozni.
Ha meghagyják a több szakszervezet létezését, akkor a "nem" sztárjkolókat sztrájk esetén egytől egyig fizetés nélküli szbadságra kelle küldeni, mivel munkavégzésük nem lehetséges és nem a munkáltató hibájából.
alfalfa58 Creative Commons License 2000.02.03 0 0 856
OFF Te csak ne akarj parazitálni engem! :-) ON
Előzmény: soltika (855)
soltika Creative Commons License 2000.02.03 0 0 855
alfal
Ha belinkelnéd vagy idéznéd, a mai nap folyamán legalább kétszer megfordult a fejemben a Demokrata vétel , de szerintem a kábszernek még két hétig hatnia kell.
Remélem addigra a Demokrata is kijózanodik.
üdv:
soltika + Finci kutya
alfalfa58 Creative Commons License 2000.02.03 0 0 854
"Katona Kálmán az elmúlt másfél év alatt mit tett a közlekedésért a vizügyért és a hirközlésért?"

Olvasd el a mai Demokratában... :-)

Előzmény: soltika (853)
soltika Creative Commons License 2000.02.03 0 0 853
kkálmi
A 100-130 milliárdos nagy részben privatizálandó MÁV RT. vagyonról tudsz e valamit ?
Hova és kiknek fog elmenni ez a vagyon?
/mekkora a vezetők és a vezetettek aránya ? és ebből mennyit (mármint a privatizálandó vagyonból) mennyit fog lenyúlni a posztkommunista állam és az éppen iletékes felduzzasztot vezetősége/

A Katona Kálmán az elmúlt másfél év alatt mit tett
a közlekedésért a vizügyért és a hirközlésért?

üdv:
soltika + Finci kutya
ps.:
Ha a sztrájkot komolyan gondoljátok akkor a szabványokat is át kellene nézni és a Financial Times szerint az ahhoz való pénzt is kikövetelni

kkalmi Creative Commons License 2000.02.03 0 0 852
Fecóka ! (830)

"Én sem értem miért akarnak olyan jól menő vonalakat megszüntetni, ahol naponta akár 4-5 pár BZ motorvonat elszállít vonatonként mindjárt vagy 8-20 embert? És ezeken a vonalakon jó esetben van még hetente vagy 3-4 félig rakott tehervagon is! És ezen vonatok, és vonalak fenntartása naponta mennyibe is kerül? Szorozd be 365 nappal, és kapaszkodj meg az íróasztalodba, amikor elolvasot a számológép kijelzőjén a számokat!"

Kapaszkodj meg! Nem is olyan nagy összeg!
A baj az, hogy ahogy te, így gondolkodnak a MÁV vezetői is. A vonal gazdaságosságának számításakor figyelembe kellene venni olyan tényezőket, hogy:
-akik igénybe veszik, más közlekedési eszköz igénybevételével el tudnának-e utazni?
-mennyi ember veszti el a munkahelyét (nem csak a vasutasok), és ennek milyen további következményei vannak
-az adott térségben milyen a közlekedés
-mennyivel nőne meg a balesetek száma, ha a forgalom egyéni közlekedésre terelődik
stb...

Pl: Azt senki nem mondja, hogy a közúti közlekedés mennyibe kerül a nemzetgazdaságnak, mert most ez nem divat. Csak a baleseti károk helyreállítása több, mint 50 milliárd forint évente! És akkor nem számolva a közút építésekre fordított összegeket. Mennyi földterületet vonnak el a mezőgazdaságtól? Mert nem csak az autópálya szélességét kellene nézni, hanem a két oldalán legalább 250-500 méter széles sávot, ami annyira szennyezett, hogy nem lenne szabad mezőgazdasági művelésre használni. stb.

Szóval lehet, hogy hosszabb távon gazdaságosabb lenne a vasút fejlesztése, csak a fő gond, hogy mindenki egyiknapról a másikra akar meggazdagodni.

" Meséld már el nekem, hogy egy ilyen vonalon egy forgalmi szolgálattevő, miután elmeneszti ezt a 4-5 vonatot mi a fenét csinál? Egyáltalán, minek van ott? (kereszt úgy sincs) Tudomásul kéne végre venni, hogy ezen vonalak nagyrésze akkor épült, amikor a Vasútnak, még a szekér volt a vetélytársa, és nem a busz, meg a teherautó. Milyen rendkívül nagy társadalmi problémákra gondolsz? Azokra, a sokszorosított levelekre, meg néhány halottak által írt levelekre, vagy az aláírásokra, amikről kiderült, hogy skan azért írták alá, mert azt hitték, hogy építendő új benzinkút miatt gyűjtenek aláírást?A vasút arra való, hogy nagy mennyiségü árut, sok utast GYORSAN és PONTOSAN elszállítson nagy távolságokra. Persze ettől függetlenül sajnos sok esetben nagy baromságokat csinálnak ez igaz. "

Ez a legnagyobb probléma, hogy a vezetők is így gondolkoznak. A forgalmi szolgálattevő, mivel egyedül végzi a legtöbb ilyen kisállomáson a munkáját, így a vonat menesztésén kívül sok más munkája is van. Persze ehhez ismerned kellene a vasúti üzem technológiáját, és akkor tisztába lennél azzal, hogy milyen feladatok vannak egy állomáson a vonat menesztésén kívül. Néhány ilyen feladat:
Forgalmi feladatok:
-engedélyadás az érkező vonatnak
-vágányútbeállítás, lezárás, jelzőkezelés
-engedélykérés
-érkező vonat fogadása
-ha szükséges, írásbeli rendelkezések kiállítása, kézbesítése
-vonat menesztése
-visszajelentés
stb.
Kereskedelmi feladatok:
-jegykiadás
-bevételek beszállítása
-kisáruforgalommal kapcsolatos munkák (áru felvétele, vonatra feladás...)
-a menetjegybevételek elszámolása (un. pénztári zárlat elkészítése)
-menetjegyek megrendelése
-kiérkezett menetjegyek bevételezése
-áruforgalommal kapcsolatos feladatok (kocsimegrendelés felvétele, kiállított kocsi átadása, stb)
-hónap végén statisztikai kimutatások készítése
Egyéb feladatok:
-az állomási utasításgyűlytemény javítása (menetrend , üzletszabályzat stb.)
-az állomás utazóközönségnek megnyitott helységeinek takarítása, fűtése
-a szolgálati helységek takarítása
-utastájékoztatás: telefonon, személyes érdeklődőknek
-az állomás környezetének rendbentartása

Ezen kívül minden az állomáson felmerülő teendőt meg kell csinálni, amit nem tilt valamilyen utasítás.

(Azt pedig még hozzáteszem, hogy naponta, főleg nyáron, 6-8 egyéb vonat is közlekedik,a napi 14-16 -on kívül.)

Lényegében, ha itt megszüntetik a szolgálatot, akkor a szolgáltatás értékesítését végző dolgozót küldik el. Ezzel pedig nem csökkenne a veszteség.

Szerintem a vasút karcsúsítását a 6 területi igazgatóság megszüntetésével lehetne megkezdeni. A vezérigazgatóság munkáját pedig sokkal hatékonyabbá lehetne tenni, ha a nem szakembereket szakemberekre cserélnék, és megfelelő döntési jogkört kapnának, és nem akadályoznák egymást a bürokratikus rendszerben. Továbbá az állomásokon, nagyobb csomópontokon is lehetne létszámcsökkentést végezni, az irodai személyzet létszámának csökkentésével. Az itt felszabaduló munkaerőt azonban a vasúton belül kellene tartani, mivel jelenleg a szolgáltatási színvonal azért is ilyen alacsony, mert nincs aki végezze az ügyfelekkel kapcsolatos munkát. Nemegyszer látom, hogy a 8 kocsival közlekedő személyvonaton 1 vagy 1+1 fő teljesít szolgálatot, ami főleg este rossz, amikor a középállomásokon nincs pénztár, és a jegyet a vonaton kell kiadni. Sokan így egy-két állomást utazva jegy nélkül is tudnak utazni. Tehát itt is a létszám bővítésére lenne szükség.
És van sok olyan ember (tapasztalatból tudom), akiket le kellene cserélni, mivel nem érti meg, hogy miért fontos a piaci versenyben a legjobb szolgáltatás biztosítása, és nem végzi megfelelően a munkáját. De ez nem a fővonal-mellékvonal probléma, ez ettől független. Sőt, mivel a mellékvonalakon egy embernek kell végezni minden feladatot, így oda vasúti területen átfogó szakismeretekkel rendelkező emberek kellenek, tehát nem az a probléma, hogy a mellékvonalon nincsennek szakemberek.

Kozma Kálmán

Előzmény: Fecóka (829)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!