Keresés

Részletes keresés

inspectorcallahan Creative Commons License 2014.12.20 0 0 9120
Nem akarom a definíciókon lovagolni, de van mgk ápoló és gépész személyzettel (alváltozata a kim), esetkocsi mentőtiszt/orvos + ápoló + gépész felállással és rohamkocsi ahol szakorvos vagy szakorvosjelölt az egység vezetője. Viszont tényleg nem ez a lényeg. A bevethető autó tényleg kevés és hulladék. Ebben egyetértünk. Az irányítás elég meredek dolgokra képes de a fenti XVII. kerületi esetben nem hibáztak, ezt elég biztosan tudom. A leintés pedig úgy működik, hogy -mivel nem tudható hogy aki leint nem súlyosabb-e mint akihez riasztottak- megállunk, de mivel onnantól már azért a betegért vagyunk felelősek, ezért elkezdjük az ellátást és rádiózunk a kicsnek, hogy küldjön mást az eredeti címre. Gondolj bele, hogy mész egy részeg fejsérültért, de leintenek újraéleszteni vagy szülést levezetni. A te logikád szerint tovább kellene hajtani.
Előzmény: cucu (9119)
cucu Creative Commons License 2014.12.19 0 0 9119

Üdv

 

Időrendben megpróbálok válaszolni...

 

Van olyan, hogy orvosi esetkocsi, mint ahogyan van orvos nélküli -ONE- esetkocsi is. Sőt, van kiemelt estkocsi is, a KIM. Meg van roham és van roham1 és van a MICU. De nem ez a lényeg.

 

Az utóbbi időben hozott rendelkezések erősen behatárolják a mentést, ami tovább gyengíti a bevethetőséget. Miközben amúgy is létszámcsökkentést tartanak. Meg a kivont gépkocsik, amelyek létszámukat tekintve nem kerülnek vissza...

 

Ha az RSI-vel kapcsolatos mizéria úgy igaz ahogyan azt te leírod, akkor mivel magyarázod, hogy az egyébként az állomáshelyén lévő keresztúri esetkocsi helyett (amely ismétlem, 250 méterre van a szóban forgó halálesettől) egy távolabbi helyszínről küldenek segélykocsit. Időpont 16 óra tájéka, csak nem most volt váltás?

 

A szolnoki tragédiáról szintén nem értünk egyet. Úgy tudom, mindhárom sérült végül is elhunyt a kórházban.

Hogyan is van az, hogy 05.50-kor értesítik a mentőket a 22 éves fiatalember elgázolásáról, akihez elindul a mentő. Majd ezt a mentőt útközben leintik... tessék? Mit intenek le? Egy szirénázó, balesethez tartó mentőt, amelynek adott volt a célja!? Ennek a mentőnek folytatni kellett volna az utat a feladata felé!

Majd ez a szituáció megismétlődik még egyszer; a fiatalemberhez küldött második mentőkocsit megint csak leintik egy újabb baleset miatt... Még szerencse, ha lehet ilyet mondani, hogy nem történt több baleset akkor, mert talán még most is ott feküdne a zebrán... Komolyan mondom, mintha la pour 'l art jelenetbe csöppentünk volna.

 

Egyébként én már voltam hasonló esetnek a szemtanúja, amikor a baleset mellett elment két mentőautó is szirénázva, és csak a harmadik jött oda.

 

Úgyhogy ez a szervezés mentési szempontból rosszabbul nem végződhetett volna, ez egyszerűen tragikus! Az OMSZ -és ezt nem én mondom- mélyrepülésben van, melynek nem feltétlenül ők az okozói.

Minden tiszteletem a vonuló állományé, ide értve az irányítást is!

 

Végül: sajnálom, hogy a hozzáértők nem merik véleményüket megírni...

Előzmény: inspectorcallahan (9117)
cucu Creative Commons License 2014.12.18 0 0 9118

Nem értek veled egyet. Majd kifejtem.

Előzmény: inspectorcallahan (9117)
inspectorcallahan Creative Commons License 2014.12.18 0 0 9117

Ilyen kategória nincs egyébként a mentőknél, hogy orvosi eset, vannak esetkocsik és rohamkocsik és a többi most nem felsorolt típus. A keresztúri esetkocsi is pont olyan mint a pestlőrinci, hidegkúti, kispesti, gyöngyösi vagy épp a pannonhalmi, jobbára mentőtisztek dolgoznak rajta, vagy ritkábban részállású orvosok, de speciel a keresztúrin túlnyomó többségben mentőtisztek. Az RSI-t pedig azért kár idekeverni, mert reanimációban pont nem kell RSI-zni, hiszen az a megtartott keringésű betegek esetében követendő eljárás. Mivel keringés nélkül nincsen tónusa az izmoknak, így gyógyszer sem kell a feltáráshoz, ezért ilyen szituációban minden mentőtiszt intubálhat, akár a C kompetenciával rendelkező nullkilométeres mentőtiszt III-ak is. Szerintem is vannak hibák a szolgálat működésében (hajaj), és nem vagyok az RSI minden áron való erőltetésének a híve, de félinformációkból levont téves következtetésekkel nem kellene hergelni egymást.

A szolnoki eset pedig inkább arra példa, hogy nem lehet felkészülni minden élethelyzetre, mert mégis mekkora a valószínűsége annak, hogy közel egyszerre, egy városban történik 3 gázolás? Rosszul hangzik, de igaz, hogy az élethez szerencse is kell. Ha áll benn még 8 mentőautó az állomáson, akkor is ez történt volna, mert ugyanígy megáll az első egység, visszajelez, indítják a második autót, leintik, ő is visszajelez, elindul a harmadik egység, aki végül ellátja a legelőször bejelentett sérültet. Ez a sztori mentési szempontból csak ennél rosszabbul végződhetett volna, mert itt még volt annyi szabad kapacitás, hogy tudjanak mindenkihez azonnal autót küldeni.

Pl. vonatbaleset idején sem jó infarktust elszenvedni, mert ha mindenki a kárhelyet számolja fel, nem lesz kapacitás más betegre.

Előzmény: cucu (9116)
cucu Creative Commons License 2014.12.17 0 0 9116

"Az OMSZ úgy méltatlan ahogy van. Persze lehet, hogy csak a KMR-t vetítem ki az egész országra. Nagyon-nagyon remélem, hogy a vidék még nem süllyedt le erre a legalja erkölcsi szintre. Hulladék autókkal, hulladék személyzettel szállítjuk a lakosságot.

 

Az OMSZ halott. Nem tudom mit lehetne tenni. Ez így reménytelennek tűnik."

 

 

Neked címzem, mivel, az utóbbi események kapcsán hangulatilag egyezek a véleményeddel.

Tehát vissza térve az általam említett ominózus XVII. Pesti úti halálesetre, amikor a 111-es orvosi esetet nem küldték a 250 méterre lévő tragédiához, hanem valahonnét Kőbányáról vagy Zuglóból (ezt csak ők tudják megmondani) küldtek segélykocsit, miközben az adományokkal is felszerelt kerületi orvosi esetkocsink bent állt az állomás helyén.

 

Ezzel kapcsolatban kaptam néhány jó szándékú figyelmeztetést, hogy így, meg úgy, nem kéne ezt feszegetni. Én meg amondó vagyok, hogy nem vagyunk Észak-Koreában, hogy ne merjük a véleményünket elmondani. Különösen, ha mindezt jobbító szándékkal tesszük...

 

Mint amúgy laikus, a saját szavaimmal leírva a következő folyamatot látom borzasztóan veszélyesnek.

 

1.) Évek óta tart a létszámleépítés, új felvétel jóformán nincs is. 

2.) A létszámleépítéssel párhuzamosan megkezdték a gépkocsipark lecserélését is. Ez azt jelenti, hogy leselejteznek pl. 20 gépkocsit, és üzembe helyeznek 15-öt. Vagyis mínusz 5 az eredmény. Ha csak Budapestet nézem, ahol egyre nagyobb a lakosság létszáma, sok a külföldi, egyszóval igazi világvárossá fejlődtünk, ez nem áll arányban a mentési feladatokkal.

 

3.) Eközben, -nem elég a leépítés és a kevesebb gépkocsi- bevezetésre kerül egy újfajta -nyugatról átvett- intubálási protokoll, az RSI, ami gyakorlatilag tovább növeli a hadra fogható, vagyis bevethető mentőegységek számát. Ugyanis szigorodtak a mentési előírások. Röviden úgy tudnám vázolni, hogy évtizedes gyakorlattal rendelkező mentőorvos is csak akkor végezhet az érvényben lévő protokoll szerint intubálást, ha van róla vizsgája. De ez sem csak úgy van, hogy levizsgázik belőle az orvos vagy mentőtiszt, hanem ha ezután 3 hónap alatt nem végzett RSI-t, akkor megint vizsgáznia kell. Különben vét a protokoll előírásának és felelősségre vonják.

Egyébként szinte minden kórház elutasítja a nem kórházi körülmények között végrehajtott RSI-t, és nem is szeretik, ha a mentő ezzel a módszerrel intubálja a beteget...

 

Szóval így már érthető, hogy miért nem azt az orvosi esetkocsit (111-es) riasztották, amely a halálesettől 250 méterre bent állt az állomáshelyén a teljes felszereléssel. Nyilván a személyzetnek nem volt meg a képesítése az RSI-hez, ezért küldtek egy jóval távolabbi helyről egy másik mentőegységet. 

Pedig ez így nagyon nincs jól... Emberek halnak meg egy elkapkodott, átgondolatlan szervezés miatt.

 

Közben hallom a hírekben, hogy átszervezik a mentésirányítást... Pedig lehet, hogy nem is azzal van a baj?

 

És még valami: Szolnokon történt december 1-én:

http://index.hu/belfold/2014/12/17/fel_ora_alatt_ert_ki_a_mento_a_haldoklohoz/

 

 

Előzmény: rebel EMT (9067)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.17 0 0 9115

A mentősök szerintem elhivatott emberek különösebb külső motiváció nélkül, bár...
...a motivációt próbálják a jól sikerült mentésekből meríteni, miközben dühíti Őket ha ...

- a szervezet/állam nevetségesen alacsony bérrel honorálja ezt a fontos és veszélyes munkát (veszélyességi pótlék és bármilyen máshol tapasztalható támogatás nélkül)

- valódi szakszervezeti jog és érdekvédelem helyett többlet stresszt okozó kontroll valós dolgozókon

- ha mindenki haszontalannak látja őket egészen addig a pillanatig, mikor a legnagyobb szükség van rájuk! (gondoljunk csak bele, milyen jól szemlélteti az emberek közötti egyenlőséget a tény, hogy váratlan helyzetben ugyanaz a mentőautó/mentős/eszköz menti a politikust, a milliós fizetéssel rendelkező gyárigazgatót, 3-4xes fizetésért dolgozó multis alkalmazottat, a drogos kis srácot, a buliban verekedőt, az épp szülni készülő kismamát, az Őt megtámadó sérültet és a hajléktalan embereket akik bár élnek még, rég lemondtak a reményről hogy valaha emberszámba veszik őket -ugyanaz a kátyúkon döcögő kocsi, ugyanaz a fáradt - demotivációval küzdő személyzet, ugyanazok az eszközök...)

- az autósoknak fogalmuk sincs hogyan reagáljanak a 'kékkel' közeledő autóval szemben (esetleg nem is figyelnek rá)

- nem veszik figyelembe, hogy jelenleg 100.000 emberre 3db mentőegység jut a nappalos műszakokban (este csak 2 ... = ha 3 ember rosszul van a 4. ; az 5. ; a 6. .... stb vár ... mennyit ... ki tudja?!)

- a média nyomása kell ahhoz, hogy a szervezet/állam lépéseket tegyen, de hogy jók e a lépések azt senki sem vizsgálja!

- a túlóra nem engedélyezett (akkor inkább áll az autó = kiesik egy mentőegység az adott területről)

- ha nem ér oda a fővárosban egy mentő időben, vidéki autókat vezényelnek el a saját területükről, ahol ha valaki megsérül...

- a szóvivőjük és a média csak a kútfej üzenetét és véleményét tolmácsolja, míg a mentést végzők célpontok kiknek csak hibáiról hallani, míg a jól sikerült akciókat természetesnek könyvelik el köszönet nélkül...

- ha a munkájukat nehezítik könnyítés, fejlesztés és ésszerűsítés helyett

- ha nem vizsgálják felül, mennyire eredményesek az alkalmazott megoldások/módszerek statisztikailag (több siker vagy több halott?)

cucu Creative Commons License 2014.12.14 0 0 9114

Tehát a gépkocsi adott, a felszerelés -így vagy úgy- adott.

 

Lassan a személyzetet is a kerületnek kéne adnia?

 

Ezek szerint hiába támogatom az OMSZ alapítványt, ha nem tudnak megfelelő mentő személyzetet biztosítani, akik használhatják is az eszközöket.

Mindegy, megyek, feladom a csekket, hátha egyszer valaki hasznát veszi...

Előzmény: Hnorbert (9112)
cucu Creative Commons License 2014.12.13 0 0 9113

:)

Jó, csak felsoroltam, mit kaptak...

Gondoltam, hogy valaki szóvá fogja tenni....:)

Előzmény: Hnorbert (9112)
Hnorbert Creative Commons License 2014.12.13 0 0 9112

Előfordul, hogy nincs orvos, sem mentőtiszt az autón. A fantombabának pedig nincs felsőfokú képesítése, így a sok cuccal együtt is csak ONE marad.

Előzmény: cucu (9111)
cucu Creative Commons License 2014.12.13 0 0 9111

Még annyit erről a 111-es orvosi esetkocsiról, hogy a kerület vezetése év elején adott át a mentőállomásnak életmentő eszközöket 1 Millió Ft összegben, amelyek nyilván a 111-esen lettek elhelyezve.

 

Ezek az eszközök a kerületi Hírhozóban olvasva:

fantombaba

defibrillátor

újfajta törésrögzítő

négy garnitúra légútbiztosító eszköz

fejrögzítő

intraosszeális fúró, megfelelő tűkkel.

 

Ez utóbbi igen fontos szerepet játszik, ha nem találnak vénát, mert akkor a térd alatti csontba szúrva biztosítható a gyógyszeres ellátása a sérültnek.

A négy garnitúra légútbiztosító eszköz szvsz az intubáláshoz való.

 

Na már most, ha ennyi minden van a 111-esen és bent is volt annál a tragikus összeesésnél, akkor hogyan is van ez?

 

Előzmény: inspectorcallahan (9101)
cucu Creative Commons License 2014.12.13 0 0 9110

Érdekelne, ha többet mondanál róla, még utána is néznék!

Előzmény: nagygabor01 (9109)
nagygabor01 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 9109

Sziasztok!

 

Lehet, hogy nem ide tartozik, de az egyik apróhirdetéses oldalon találtam Nysa mentős pólót. Csak hátha érdekel valakit :)

 

g

cucu Creative Commons License 2014.12.12 0 0 9107

https://www.youtube.com/watch?v=cUlseuyoIFA

 

Finoman kiosztotta az államtitkárt a celdömölki átadáson a Polgármester.

cucu Creative Commons License 2014.12.12 0 0 9106
cucu Creative Commons License 2014.12.11 0 0 9105

Már úgy értve, hogy akkor, amikor odaértem a tragédia helyszínére, előtte 10 perccel jártam a mentőállomás előtt és bent állt a 111-es.

Előzmény: cucu (9104)
cucu Creative Commons License 2014.12.10 0 0 9104

Így van. Nem elég a szoftver, vas is kell hozzá.

Amúgy 10 perce ott jöttem el a mentőállomás előtt és bent állt a 111-es.

Előzmény: Hnorbert (9103)
Hnorbert Creative Commons License 2014.12.10 0 0 9103

Tény, hogy az irányítás (is) tud meredek dolgokat produkálni, de szarból nem lehet várat építeni. Csinálhatnak akármilyen high-tec irányítást, ha egyszer nincs autó, akkor nincs autó.

cucu Creative Commons License 2014.12.10 0 0 9102

A 111-es orvosi esetkocsi. Persze azt nem tudom, hogy ténylegesen orvos van-e rajta, de ahol én eddig láttam menteni, akkor mindig volt rajta orvos.

Előzmény: inspectorcallahan (9101)
inspectorcallahan Creative Commons License 2014.12.10 0 0 9101

Lehet, hogy az állomáson voltak, de nem voltak bevethetőek, mivel az előző ellátás után felszerelést raktak rendbe, vagy ambulánsuk volt, esetleg amikor a 602-t elindították, még betegnél voltak, és közben szabadultak fel, netán nem volt mentőtisztjük és ONE-ként futottak. Sok mindenre képes az irányítás, de ennyire talán még nem rosszak.

Előzmény: cucu (9100)
cucu Creative Commons License 2014.12.10 0 0 9100

És ha nem tudom megmondani, akkor nem jönnek ki? Mert el tudom ezek után képzelni, amiket hallok...

 

Más történet.

Ma 16 óra tájban a XVII. Pesti úton a templom mellett, pár száz méterre a rákoskeresztúri mentőállomástól, összeesett egy ember. Én akkor értem oda, amikor már a rendőrök elkordonozták. A helyszínen egy Toyota szállítókocsi volt, személyzete újraélesztést végzett, persze eszközök nélkül.

Innentől számítva kb. 10 perc múlva megérkezett Kőbánya felől a 602-es mentő, ami állítólag roko, bár nem volt rá kiírva. Kb. 3 perc elteltével kezdtek elpakolni és letakarták az elhunytat.

És most jön az érthetetlen szituáció: A Földműves utcából szirénázva kikanyarodik a helyi 111-es esetkocsi és elviharzik Kőbánya felé.

 

Kérdésem a hozzáértőkhöz:

Ha a 111-es kerületi eset bent volt az állomáson, márpedig onnan jött ki, akkor miért nem őket küldték a kb. 250 méterre történt összeeséshez? Miért kellett egy csomó időt várni a 602-esre?

Kezdem tényleg elhinni, hogy az OMSZ irányítási rendszere az összeomlás szélén áll...

 

Előzmény: _Nyuszi (9099)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.12.10 0 0 9099

Mi mindig úgy kaptuk meg a babakocsin az eseteket, hogy tudtuk a gyerek nevét. Nagy könnyebbség néha. (Mondjuk a leggyakoribb, hogy segélykocsinak mentünk vagy szekunder szállítást kértek.)

Előzmény: cucu (9096)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.12.10 0 0 9098

Hordágyas jószágokban gondolkoztam.

Köszönöm szépen mindkettőtöknek.

 

Előzmény: Hnorbert (9097)
Hnorbert Creative Commons License 2014.12.10 0 0 9097
Előzmény: _Nyuszi (9094)
cucu Creative Commons License 2014.12.10 0 0 9096

Év elején egy fejsérült gyerekhez kértem segítséget és a 104-e egy női hang kérdezte a gyerek nevét. Mondtam, nem tudom, de ő ragaszkodott hozzá.

Nem tudom, ez mennyire normális dolog? Nem mindegy, és különben is miért kéne tudnom? 

alvin (ex JHE) Creative Commons License 2014.12.10 0 0 9095

Lesz itt még nemulass! :)

 

Üdv.!

Előzmény: inspectorcallahan (9092)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.12.09 0 0 9094

"+ indult egy 24 órás mentőtiszti kocsi."

Melyik? :o

Előzmény: inspectorcallahan (9093)
inspectorcallahan Creative Commons License 2014.12.09 0 0 9093

Volt 3 roham, 3 eset, 1 one kocsi, amiből lett 3 roham, 2 eset, 2 one + indult egy 24 órás mentőtiszti kocsi.

Előzmény: _Nyuszi (9091)
inspectorcallahan Creative Commons License 2014.12.09 0 0 9092
Előzmény: alvin (ex JHE) (9090)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.12.09 0 0 9091

A tisztek száma konstans kevés. :)

Mind a három esetkocsi 24 órás esetkocsi volt szeptemberig, nem? Azóta csak két esetkocsi van, ugyanúgy 24 órában. Vagy nem?

Előzmény: inspectorcallahan (9089)
alvin (ex JHE) Creative Commons License 2014.12.09 0 0 9090

Önmagában ezzel nincs baj, hogy ismét 10 év lesz a korhatár, mert gyakran már ilyen idős korukban rendkívül leharcoltak az autók... Az már nagyobb gond, hogy ezt a visszaállást időponthoz kötik, nem pedig egy újabb nagyszabású autóbeszerzéshez... Amúgy ez biztos ismét így lesz januártól?

 

Üdv.!

Előzmény: inspectorcallahan (9083)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!