Itt a helye minden adatnak,képnek videónak,ami a jó öreg Púposokkal kapcsolatos.Emlékezzünk meg méltán a Ganz-MÁVAG egyik legjobb,sokak által kedvelt dízeléről....még mielőtt végleg kihalnak!
Nyert! Pont egy ilyesmi fotót kerestem, amin jól látszik a kipufogó és a géptértető találkozása, és a kipufgót körülölelő védőlemez hátulja. Ez uttóbinál nem voltam biztos abba, hogy teljesen kör keresztmetszetű, egy támlemezzel, vagy egy ellapított forma. De így látható, hogy a kettő kombinációja.
Ezek a frissek már teljesen más okból vannak mint a régiek, régen egyszerűen az volt az ok, hogy a könyv szerinti érték és a műszaki állapot nem jártak kéz a kézben, és amikor ki volt adva, hogy év végén x darabszámú M62/M40-nek mennie kell a selejtbe, akkor rossz esetben ehhez pályaszámok is voltak megadva, jobb esetben csak az, hogy a legalacsonyabb könyvértékűeknek kell menniük selejtbe. Valahol ezt úgy kezelték, hogy igyekeztek a legmagasabb könyvértékű gépeket a legjobb műszaki állapotban tartani, valahol meg úgy, hogy mentek előre a racionális(nak tűnő) járműfenntartás útján és amikor ilyen helyzet volt, akkor a műszakilag legszarabb gép, ami lehettett éppen a legmagasabb könyvértékű is, megkapta azt a pályaszámot amit selejtezni kellett és viszlát. Több M62-es is volt, amelyiknek 3 különböző pályaszáma volt az életében.
A H-MNOS által reaktivált Púposok esetében a hatóság talált ki valami számomra értelmezhetetlent, ezért kellett átszámozni mindet (kivéve a 114, mert az ugye pont a fenti trükközés miatt az eredeti számát kapta vissza, hiszen hiába volt ő korábban is fizikailag 114, a papír erről nem tudott).
Nagyüzemben tolták a 90-es években, ha az ontopic gépeknél akarunk maradni, akkor is számos példa van rá (221<-->228, 212<-->004, 209<-->114). M62-eseknél meg jóval több.
2 Bo-bo szabadult fel a csoki szolgálatból.a 402 (B.örs) és a 437(Rákos+R.rendező+R.palota+Angyalföld).A többi dolgozik.Ja,jövő héttől rövid ideig ismét megrendelte a Starttól a rákosit a Cargó.