Keresés

Részletes keresés

tom sawyer Creative Commons License 2021.12.27 0 0 13359

Egész pontosan áramvonalas csepp alakja van. 

Előzmény: kopterg (13358)
kopterg Creative Commons License 2021.12.27 0 0 13358

Nyert! Pont egy ilyesmi fotót kerestem, amin jól látszik a kipufogó és a géptértető találkozása, és a kipufgót körülölelő védőlemez hátulja. Ez uttóbinál nem voltam biztos abba, hogy teljesen kör keresztmetszetű, egy támlemezzel, vagy egy ellapított forma. De így látható, hogy a kettő kombinációja.

Előzmény: M63,008 (13357)
M63,008 Creative Commons License 2021.12.27 -1 0 13357

A 006 vezetőállásról lőtt képe az egyik? :-)

Előzmény: kopterg (13356)
kopterg Creative Commons License 2021.12.27 0 0 13356

Szuper! Köszönöm! Két fotó meg is adta válaszokat.

Előzmény: M63,008 (13355)
M63,008 Creative Commons License 2021.12.26 -1 0 13355
Előzmény: kopterg (13354)
kopterg Creative Commons License 2021.12.21 0 0 13354

Keresnék 0-ás Púposok kipufogójának környékéről használhaó fotót még a két "kéményes" korszakból! Tudna valaki segíteni?

NyegLEO_001 Creative Commons License 2021.08.28 0 0 13353

"Dok jelleggel", ahogy mondani szokták :D

Augusztus 20.-án lezárva a Vasúttörténetiben 

nohab Creative Commons License 2021.08.09 0 1 13352

Ezek a frissek már teljesen más okból vannak mint a régiek, régen egyszerűen az volt az ok, hogy a könyv szerinti érték és a műszaki állapot nem jártak kéz a kézben, és amikor ki volt adva, hogy év végén x darabszámú M62/M40-nek mennie kell a selejtbe, akkor rossz esetben ehhez pályaszámok is voltak megadva, jobb esetben csak az, hogy a legalacsonyabb könyvértékűeknek kell menniük selejtbe. Valahol ezt úgy kezelték, hogy igyekeztek a legmagasabb könyvértékű gépeket a legjobb műszaki állapotban tartani, valahol meg úgy, hogy mentek előre a racionális(nak tűnő) járműfenntartás útján és amikor ilyen helyzet volt, akkor a műszakilag legszarabb gép, ami lehettett éppen a legmagasabb könyvértékű is, megkapta azt a pályaszámot amit selejtezni kellett és viszlát. Több M62-es is volt, amelyiknek 3 különböző pályaszáma volt az életében.

A H-MNOS által reaktivált Púposok esetében a hatóság talált ki valami számomra értelmezhetetlent, ezért kellett átszámozni mindet (kivéve a 114, mert az ugye pont a fenti trükközés miatt az eredeti számát kapta vissza, hiszen hiába volt ő korábban is fizikailag 114, a papír erről nem tudott).

Előzmény: misi967 (13350)
Edericsi Creative Commons License 2021.08.06 0 1 13351

224-es

Előzmény: 5047 032 (13348)
misi967 Creative Commons License 2021.08.05 0 0 13350

A legutolsó ilyen:    220 ként vitte el a nosztalgia Hatvanból....219 lett belőle azonnal.

Előzmény: nohab (13349)
nohab Creative Commons License 2021.08.05 0 0 13349

Reális a "házon belüli" átszámozás Szombathelyen.

Nagyüzemben tolták a 90-es években, ha az ontopic gépeknél akarunk maradni, akkor is számos példa van rá (221<-->228, 212<-->004, 209<-->114). M62-eseknél meg jóval több.

Előzmény: Féksarus (13335)
5047 032 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 13348

Sziasztok!

 

Szerintetek melyik Startos Púposra lenne esély vasárnap a Füred - Tapolca By+BDbh kocsikból kiállított vonatokra? 

nememlexemki Creative Commons License 2021.06.23 0 0 13347

tarján felé bz-k járnak

a csörgők 108-vonalon járnak most

Előzmény: nohab (13346)
nohab Creative Commons License 2021.06.21 0 0 13346

Nem tudjátok véletlenül, van esély arra, hogy Hatvanban valahogyan Púpos keveredik az egyik Csörgő helyére néhanapján?

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.06.21 0 0 13345

Borzasztó meleg volt tegnap a Vasúttörténeti Parkban, de a gőzösözés nem maradhatott el. :-) Ezt neg csak úgy ha már arra jártunk, ugye. ?-)

 

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.06.13 0 0 13344

Na most már egyre biztosabb, hogy jászberényi a helyszín

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (13343)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.06.13 0 0 13343

Egy elkapott pillanat, inkább csak dokumentum jelleggel. :-)

 

C50 Creative Commons License 2021.05.25 0 0 13342

Mostanában sűrűn ott van valami nosztalgiás mozdony.

Előzmény: division by zero (13341)
division by zero Creative Commons License 2021.05.25 0 3 13341

Rákosrendezőn ma délután:

 

Sir John B. Creative Commons License 2021.03.21 0 2 13340

Tegnapi Púposkodás Szajolnál Szolnok felé:

 

 

EMD sound is music Creative Commons License 2020.12.09 0 1 13339

saját célú pálya Creative Commons License 2020.12.09 0 0 13338

A 219-es Púpos és a 001-es Nohab Vecsésen, november 30-án délelőtt.

cseuztompi Creative Commons License 2020.11.02 0 0 13337

Tudja valaki, hogy miért van ennyire elásva a 114? Van valami gondja? Működésképtelen?

 

A fotó tegnapi és kaputelefonnal készült...

 

zolyg76 Creative Commons License 2020.10.24 0 0 13336

A 224 és 235. Valamint a 232 FKI. 

Előzmény: Prometheus111 (13334)
Féksarus Creative Commons License 2020.10.23 0 0 13335

Állomásítás 1994-ben:

M40.221 : Szombathely

M40.228 : Szombathely

M40.229 : Tapolca

 

Reális a "házon belüli" átszámozás Szombathelyen. De a többi?

Előzmény: hol_itt_hol_ott (13332)
Prometheus111 Creative Commons License 2020.10.22 0 0 13334

Hatvanban hány púpos van? Akkor majd a záhonyi klasszik púposok is nosztalgiához kerülnek?

hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2020.10.18 0 0 13333

Máris javítom magam... :(

 

Hisz ha a 228-as pályaszámot is selejtezték 1996-ban, akkor azt is újra állományba kellett venni, méghozzá az eredeti 221-es gépen.

Viszont akkor az eredeti 221-est is selejtezni kellett 1996-ban...

 

Azt hiszem én feladom...

Előzmény: hol_itt_hol_ott (13332)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2020.10.18 0 0 13332

Ennél a 3 gépnél nálam is borzasztó nagy kavar van. Megpróbálom összeszedni mi van nálam.

 

M40 221--->M40 228' 1996-ban.

 

M40 228 selejt 1996-ban. Selejtezés után számozták át 229'-re és nem vették vissza állományba.

 

M40 229 selejt 1996-ban. Selejtezés után számozták át 221'-re és újra állományba vették. M40 221'-ként újra selejtezték 1998-ban.

 

 

A 229-es pályaszámtól búcsúztak 1996-ban.

A 221-es pályaszámtól búcsúztak 1998-ban.

A 228-as megvan a mai napig.

 

Aztán lehet én is totál rosszul próbáltam kibogozni a szálakat az évek alatt.

Előzmény: Féksarus (13329)
misi967 Creative Commons License 2020.10.18 0 0 13331

Úgy hírlik hogy hamarosan véget érhet a hatvani Púpos-üzem

 

 

Ha minden igaz az összes pupos a nosztalgiánál köt ki....

Előzmény: Törölt nick (13328)
EVM Creative Commons License 2020.10.18 0 0 13330

2 Bo-bo szabadult fel a csoki szolgálatból.a 402 (B.örs) és a 437(Rákos+R.rendező+R.palota+Angyalföld).A többi dolgozik.Ja,jövő héttől rövid ideig ismét megrendelte a Starttól a rákosit a Cargó.

Előzmény: Törölt nick (13328)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!