Az lehet de Én ezt konkrét dologra értettem.Most pl. nézhetem azt amit a keleti bejárat előtt láttam hogy kb 24m-esre lánggal darabolták a bontott sineket.(bontás után,nem beépítés előtt.....)
Gondolom majd a kétéltű kupacba hordja és gondolom ugy szállítják el.
Most amit majd gyártunk az 54-es vissznyeremény használt... ez felmérés után lánggal van kiszabva a 120m-es bontottakból a használható darabok. Sokkal nagyobb idő igénye lenne ha robellal v. fűrésszel lenne szabva mert akkor be kellene a görgősorba tenni,mert egyébként befeszülne vágáskor... ez már régi tapasztalat. Viszont a (precizen) lángvágottal sincs probléma mert a hegesztőgép programaja is "tudja" a lángvágott illesztést... nem 25-30mm-t hanem 40mm-t tol össze anyagában..no mind1 :az ide lángvágott sinek nem barbár munkát igényel,ezt tudni kell minőségben elvégezni.
...aki+ azt hiszi hogy olyan könnyű ,mondjuk 54 sínt szépen összevágni ugy hogy ne kelljen félóráig köszörülni az először ne óbégasson hanem próbálja+...nem könnyű
Annyira tetszik hogy itt némelyek csak a másik fikázásához értenek.
Majd teszek fel képet hogy lehet pontosan lánggal egyenesen,pontosan vágni (össze)hegesztéshez.Persze akkor is van utó munka(köszörülés,gépi kefélés,bár az főleg a kontakt miatt kel), hozzáteszem Én nem tudok gyönyörűen láng vágni,max a hegesztőgéphez konyítok ,de azért nem tudom megszokni hogy a mávnál csak a mv-k értenek itt mindenhez,a többi meg nem is ember.
El tudom képzelni. Gondolom a méhtelepi aprítási színvonal... Forgácsolóként dolgoztam már 300mm-es lemezből vágott cuccal, a szokásos 5...8mm-ert hagyták rá, az oldalferdeség is 3mm alatt volt. Reve, ráfolyás, minden egyéb letakarítva és nem igényelt különösebb odafigyelést, hogy a "hősokkot" kapott foltok is a forgácsba távozzanak... :)
A témában nem vagyok szakértő, de el tudom képzelni, hogy a beépítendő "szavatolt minőségű" sínszálak darabolására nem a lángvágás - mint technológia - van rendszeresítve. Ezért, ha szembejön a pályában egy lángvágott sínvég, akkor valószínűsíthető, hogy a továbbhaladás során egyéb, súlyosabb, aggodalomra okot adó műalkotás is előfordulhat.
Komolyra fordítva: valószínűleg azért, mert lehetnek a vágás nyomán olyan revéből is származható maradékok a sínkoronán, amik a kerék futófelületén sérülést okozhatnak, vagy a sín anyagába nyomódva az esetleges későbbi hegesztés törésének kiindulási pontjává válhatnak.
Gyakorlatilag akkor nem használják ki az alkalmat arra, hogy az estlegesen meglévő pályahibákat egy ellenőrzött süllyesztés keretében tovább csökkentsék a pályában.
Alkalmas kisebb mértékben a pálya hibák javítására is.
Hát... (Kezelési utasítás)
"A DGS-aggregátokkal ellenőrzött módon készíthető elő az elkerülhetetlen kezdeti beállítás. A vágány megfelelő méretű lesüllyesztésével – anélkül, hogy a vágánygeometria ennek során megváltozna – a zúzottkőszemcsék tömörebben rendeződnek. A rendeltetésszerű használatban leírtaktól eltérő minden egyéb felhasználás nem rendeltetésszerű, éppen ezért nem megengedett."
2+1db-ot gyártott az FKG Kft / MÁVGÉP, és valóban Ukrajnába szánták, aztán itt maradtak.:
FVG-01 90 55 9684 001-7 többnyire Székesfehérvár használja ha működik éppen
FVG-02 90 55 9684 002-5 Celldömölk (Szfváron nem volt) - üzemen kívül
TVG-1401M / FVG-003 99 55 9684 003-4 Miskolc - huzamosabb ideig ez sem üzemelt
Az elképzelés nem volt rossz: klimatizált, WC-s, rendes ülések vannak benne (001 és 002-ben legalábbis) és nyomokban ergonómiát is tartalmaz, de a gyakorlati kivitelezés sajnos nem sikerült valami jól, mert elég sok "gyerekbetegsége" van, illetve a mai munkaerőhiányos világban erősen túlméretezettnek tűnik munkásszállításra. A legfőbb baja mégis az, hogy nagyon érzékeny a pálya állapotára.