Keresés

Részletes keresés

Atis57 Creative Commons License 2023.06.07 -1 0 11002

Szia!

 

A Szu ból kapott? Felsővezetékes TVG 

A régebbi helyeken volt . (80s vonalon ) Budapest, Hatvan,Füzesabony, Miskolc,Szerencs,1-1db  --de Nyiregyházán már az a magyar gyártmányú  sárga  volt.

A darabszámról nem tudok semmit se.A Kőér utcaiaknak  több darabjuk is volt.

Előzmény: kanizsella (11001)
kanizsella Creative Commons License 2023.06.07 0 0 11001

3651  (fortepan_194940 és 194941)

 

Ezen nem látni feliratot. (fortepan_194935)

 

Hány ilyen lehetett? Tud-e valaki többet róluk?

Előzmény: kanizsella (11000)
kanizsella Creative Commons License 2023.06.05 0 0 11000

3650

fortepan_269895

misi967 Creative Commons License 2023.06.05 0 0 10999

Az lehet de Én ezt konkrét dologra értettem.Most pl. nézhetem azt amit a keleti bejárat előtt láttam hogy kb 24m-esre lánggal darabolták a bontott sineket.(bontás után,nem beépítés előtt.....)

Gondolom majd a kétéltű kupacba hordja és gondolom ugy szállítják el.

Most amit majd gyártunk az 54-es vissznyeremény használt... ez felmérés után lánggal van kiszabva a 120m-es bontottakból a használható darabok. Sokkal nagyobb idő igénye lenne ha robellal v. fűrésszel lenne szabva mert akkor be kellene a görgősorba tenni,mert egyébként befeszülne vágáskor... ez már régi tapasztalat. Viszont a (precizen) lángvágottal sincs probléma mert a hegesztőgép programaja is "tudja" a lángvágott illesztést... nem 25-30mm-t hanem 40mm-t tol össze anyagában..no mind1 :az ide lángvágott sinek nem barbár munkát igényel,ezt tudni kell minőségben elvégezni.

Előzmény: Atis57 (10998)
Atis57 Creative Commons License 2023.06.04 -2 0 10998

Szia!

 

 nagyobbrészt igazad van --lehet? 

De ha egyes dolgokat konkrétan is nézel--már nem annyira biztos!

 

A drága Dissous gázzal fát égetni? Mikor a fűrészlap gyorsabban /olcsóbban viszi?

Előzmény: misi967 (10996)
misi967 Creative Commons License 2023.06.03 0 1 10997

...aki+ azt hiszi hogy olyan könnyű ,mondjuk 54 sínt szépen összevágni ugy hogy ne kelljen félóráig köszörülni az először ne óbégasson hanem próbálja+...nem könnyű

misi967 Creative Commons License 2023.06.03 0 3 10996

Annyira tetszik hogy itt némelyek csak a másik fikázásához értenek.

Majd teszek fel képet hogy lehet pontosan lánggal egyenesen,pontosan vágni (össze)hegesztéshez.Persze akkor is van utó munka(köszörülés,gépi kefélés,bár az főleg a kontakt miatt kel), hozzáteszem Én nem tudok gyönyörűen láng vágni,max a hegesztőgéphez konyítok ,de azért nem tudom megszokni hogy a mávnál csak a mv-k értenek itt mindenhez,a többi meg nem is ember.

 

Vetesi75 Creative Commons License 2023.05.31 0 0 10995

El tudom képzelni. Gondolom a méhtelepi aprítási színvonal... Forgácsolóként dolgoztam már 300mm-es lemezből vágott cuccal, a szokásos 5...8mm-ert hagyták rá, az oldalferdeség is 3mm alatt volt. Reve, ráfolyás, minden egyéb letakarítva és nem igényelt különösebb odafigyelést, hogy a "hősokkot" kapott foltok is a forgácsba távozzanak... :)

Előzmény: Atis57 (10994)
Atis57 Creative Commons License 2023.05.26 -2 1 10994

Szia!

 A MÁV (PFT ) nál ?  Hát azzal a remek pályamunkás gárdával........

 

De az idén láttam Szerencsen  --lángvágóval talpfa apritást! Na az mindent visz .!

Előzmény: Vetesi75 (10993)
Vetesi75 Creative Commons License 2023.05.26 0 0 10993

Lángvágni lehet kulturáltan is, nem feltétlen kell kinéznie okádék módon...

Előzmény: Vendégsín (10991)
Vetesi75 Creative Commons License 2023.05.26 0 0 10992

A témában nem vagyok szakértő, de el tudom képzelni, hogy a beépítendő "szavatolt minőségű" sínszálak darabolására nem a lángvágás - mint technológia - van rendszeresítve. Ezért, ha szembejön a pályában egy lángvágott sínvég, akkor valószínűsíthető, hogy a továbbhaladás során egyéb, súlyosabb, aggodalomra okot adó műalkotás  is előfordulhat.

Előzmény: Dni88 (10990)
Vendégsín Creative Commons License 2023.05.26 0 1 10991

miért is tilos?

 

Mert tiltja a D20-as... :-)

Komolyra fordítva: valószínűleg azért, mert lehetnek a vágás nyomán olyan revéből is származható maradékok a sínkoronán, amik a kerék futófelületén sérülést okozhatnak, vagy a sín anyagába nyomódva az esetleges későbbi hegesztés törésének kiindulási pontjává válhatnak.

 

Előzmény: Dni88 (10990)
Dni88 Creative Commons License 2023.05.25 0 0 10990

A D20 MÁV utasítás értelmében a lánggal vágott sínvégen vasúti járművel áthaladni tilos. Ezt valaki meg tudná indokolni miért is tilos?

S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2023.05.10 0 0 10989

Azt hittem, hogy ezek olyan vagonok, mint pl. Amerikában a caboose kocsik, 

Előzmény: kanizsella (10988)
kanizsella Creative Commons License 2023.05.09 0 0 10988

hídmérleg - próbasúly - kocsi 44 55 959 8705-5 Yr

Atis57 Creative Commons License 2023.04.23 -1 0 10987

Sziasztok!

 

 köszönöm a felvilágositást + a videot is.

 

már csak az  1.emelés --2.süllyesztés ellentéte érdekes.

bontomromt Creative Commons License 2023.04.23 0 0 10986

Gyakorlatilag akkor nem használják ki az alkalmat arra, hogy az estlegesen meglévő pályahibákat egy ellenőrzött süllyesztés keretében  tovább csökkentsék a pályában.

Előzmény: Vendégsín (10985)
Vendégsín Creative Commons License 2023.04.23 0 1 10985

Alkalmas kisebb mértékben a pálya hibák javítására is.

 

Hát... (Kezelési utasítás)

 

"A DGS-aggregátokkal ellenőrzött módon készíthető elő az elkerülhetetlen kezdeti beállítás. A vágány megfelelő méretű lesüllyesztésével – anélkül, hogy a vágánygeometria ennek során megváltozna – a zúzottkőszemcsék tömörebben rendeződnek.
A rendeltetésszerű használatban leírtaktól eltérő minden egyéb felhasználás nem rendeltetésszerű, éppen ezért nem megengedett."

Előzmény: bontomromt (10984)
bontomromt Creative Commons License 2023.04.23 0 0 10984

Esetleg még annyit, hogy vibráció+nyomást alkalmaz egyszerre. Alkalmas kisebb mértékben a pálya hibák javítására is.

Előzmény: Vendégsín (10982)
bontomromt Creative Commons License 2023.04.23 0 0 10983
Előzmény: Atis57 (10980)
Vendégsín Creative Commons License 2023.04.23 0 2 10982

...mit tud?

 

Némi vibrációval utánozza egy pár tucat vonat áthaladásának hatását, ezzel gyorsítja a frissen ágyazott vágány zúzottkő ágyazatának tömörödését.

Előzmény: Atis57 (10980)
r1232 Creative Commons License 2023.04.22 0 0 10981

Dinamikus vágánystabilizáló.

Előzmény: Atis57 (10980)
Atis57 Creative Commons License 2023.04.22 -1 0 10980

Szia!

 Ez a csodagép mit tud?  Van róla YT videó ,de csak a fejesek pofáznak nem látni mit tudna csinálni.

 

Köszi..

Előzmény: gumidani (10979)
gumidani Creative Commons License 2023.04.21 0 2 10979

99 55 9126 002-2 

bontomromt Creative Commons License 2023.03.17 0 0 10978

A MÁV FKG gyártott 2db-ot belőle. Magyar tartozás fejében az ukránoknak lett gyártva, de visszamondták.

Előzmény: Ashi Valkoinen (10967)
szivats Creative Commons License 2023.03.13 0 0 10977

Csodálkoztam az este, hogy hogy-hogy még nem kérdeztem rá a "hiányra", de akkor "megnyugodtam", hogy már igen, csak nem emlékeztem rá.

Előzmény: RhB (10976)
RhB Creative Commons License 2023.03.13 0 0 10976

Én most sem tudok többet, azóta sem bogarásztam...

 

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=158380065&t=9121413

 

Előzmény: szivats (10975)
szivats Creative Commons License 2023.03.12 0 0 10975

Nem tudom, hogy létező járműre irányul-e a kérdésem, de ha volt/van

117 2034,

117 2035,

és

117 2037

 

akkor volt/van 117 2036?

Átnéztem a feljegyzéseimet, de nem leltem nyomára.

fatraktor Creative Commons License 2023.03.03 0 0 10974

2+1db-ot gyártott az FKG Kft / MÁVGÉP, és valóban Ukrajnába szánták, aztán itt maradtak.:

 

FVG-01   90 55 9684 001-7 többnyire Székesfehérvár használja ha működik éppen

FVG-02   90 55 9684 002-5 Celldömölk (Szfváron nem volt) - üzemen kívül

TVG-1401M / FVG-003   99 55 9684 003-4 Miskolc - huzamosabb ideig ez sem üzemelt

 

Az elképzelés nem volt rossz: klimatizált, WC-s, rendes ülések vannak benne (001 és 002-ben legalábbis) és nyomokban ergonómiát is tartalmaz, de a gyakorlati kivitelezés sajnos nem sikerült valami jól, mert elég sok "gyerekbetegsége" van, illetve a mai munkaerőhiányos világban erősen túlméretezettnek tűnik munkásszállításra. A legfőbb baja mégis az, hogy nagyon érzékeny a pálya állapotára. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (10967)
Áthaladójelző Creative Commons License 2023.03.02 0 0 10973

Á, tényleg! Még az is lehet, hogy anno pont te mesélted. :)

Előzmény: klapperes (10971)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!