Nagyon érdekes és tanulságos volt olvasni a Rolling Stones-fanek homepage-ét. Nem akarok "ellenlábaskodni", vagy fölemlegetni holmi ostoba "Beatles kontra RS" vitát (mellesleg ez a vita nem, vagy legföljebb RS-oldalról létezik), mindenesetre azt javaslom: nyissunk mi is itt egy oldalt, azaz írjon mindenki, aki vonzalmat érez a Történelem Legnagyobb Zenekara, a BEATLES iránt! Kicserélhetnénk egymással a véleményünket, információinkat stb. Profi rajongók, figyelem! Máris a figyelmetekbe ajánlok egy hasznos weboldalt: www.rarebeatles.com
Megtörtént.
Azok legalább nem voltak 100%-ig offok.
nade ez:
"A The Doors azon kevés együttesek közé tartozik, ahol sem a zenén, sem a szövegen nem érezni az idő múlását. (Persze nem minden számukon).
Titokzatos, izgalmas, ősi, mégis modern világ jellemzi őket. Páratlanok."
"Bár a valós számok halmazán nemigen t'om értelmezni a hozzászólásod (a Can't buy me
love-ban az alany maga a mesélő, azaz nem az egyes szám 2. személy nem tud szerelmet
venni Maccának, hanem ő maga!)"
Már pedig csak a valós számok halmazán lehet, anélkül nem megy...
Apropó Can't Buy me Love-- ha hallottad volna a dal koncert verzióját, ahol Paul maga konfereálja be úgy a dalt, hogy You can't Buy me Love, hát akkor talán most te is jónak találnád a szám címének a magyarítását. Mellesleg a you ebben az esetben általános alanyként szerepel.
A többi példáknál örömmel várom a te általad írt változatokat, s aztán megbeszélhetjük itt a topikban, hogy melyik miért jó, vagy rossz.
Bár a valós számok halmazán nemigen t'om értelmezni a hozzászólásod (a Can't buy me love-ban az alany maga a mesélő, azaz nem az egyes szám 2. személy nem tud szerelmet venni Maccának, hanem ő maga!), de a kedvedért itt van még néhány kedvencem, a gyengébbek kedvéért kiemeléssel:
Egy lyukra meredve (Fixing a hole)
Benned, kívüled (Withon you without you)
Te sohasem adod nekem a pénzedet (You never give...)
ÁSD EL(!!!) (Dig it)
ÁSS EL(!!!) egy pónit (Dig a pony)
A The Doors azon kevés együttesek közé tartozik, ahol sem a zenén, sem a szövegen nem érezni az idő múlását. (Persze nem minden számukon).
Titokzatos, izgalmas, ősi, mégis modern világ jellemzi őket. Páratlanok.
Abból a szempontból, amit írtál a hozzászólásodban a Stones kontra Beatles vitához, igazad van. A tipikus Rhytm and Blues számok jóval nyersebben, erőteljesebben szólnak a dallamos slágereknél. Szvsz egyébként a Stones volt az R'n'B zenekarok közül a legpoposabb. Példa: Time Is On My Side, Congratulations, Tell Me, Under The Boardwalk, Poison Ivy, You Better Move On, As Tears Go By stb. Mint ahogy a beatzenekarok közül pedig a fiúk játszották a legerőteljesebb hangvételű zenét. S ahogy a Yer Blues bizonyítja, tudtak (volna) bluest is írni és játszani.
Szunce!
Azt hiszem nem von le semmit a Doors nagyszerűségéből, ha azt állítom, hogy amíg nem jelent meg első LP-jük, legjobb akaratuk szerint sem tudtak igazán hatni a világ rockzenéjére, s a Beatles sem tudott versenyre kelni velük. Hiába voltak már az 1965-ös megalakulásukkor jobb zenészek mint a toplistás zenekarok többsége, s voltak kitűnő kész számaik, legjobb esetben is az a néhány ezerre tehető ember ismerte őket '67 januárjáig, akik a koncertjeiken ott voltak.
Krisztofer!
Azt százszázalékos biztonsággal nem tudom megmondani, hogy a Baby It's Youban kinek az ötlete volt ez a hangszerelés. Lehet, hogy Martiné. Ami biztos: A fiúk, különösen John szerette a Shirellest, akiik eredetileg lemezre vették ezt a számot. Mind Martin és mind a fiúk rendelkeztek zenei intelligenciával és kreativitással, a különbség az volt közöttük, hogy Martin tanult is zenét, míg a fiúk autodidakták voltak. Ugyanakkor Martin nem volt egy erőszakos típusú producer, hagyta érvényesülni a fiúkat. Ötleteket viszont adhatott, és adott is, s a fiúk ezeket nemcsak meghallgatták, hanem nemegyszer tovább is gondolták. Úgyhogy a kérdésed eldöntetlen a számomra. A Baby It1s You viszont továbbra is kedvencem.
A Halhatatlan Beatles "remixét" én is láttam, s jóleső nosztalgiával fedeztem fel benne, hogy néhány oldalt szentel a '80-as évek közepén és végén működött három Beatles-szel kapcsolatos klub működésének. Azok a régi szép idők, amikor három Beatles klub is működött egyszerre Budapesten!
én is láttam az új Halhatatlan Beatlest. Nagyon aprólékos, de kalózlemezkről nem nagyon láttam adatot. (vagy csak figyelmetlen voltam?)
Pedig a borító montázsában szerepel néhány Yellow Dog lemez....
A Musiclandban csak használt lemezeket lehet kapni? Hol érdemes még bootlegeket keresni?
A Get Back anyagok közül a WBCN Reference Acetate kiadvány is jó szerintem.(Yellow Dog)
Amit leírtál, azzal lényegében én is tisztában vagyok. A kérdésem kifejezetten arra vonatkozik, hogy a dalok vajon mindkét lemezen ugyanazokból a felvételekből lettek keverve?
A Get Back lett volna eredetileg kiadva 69 tavaszán: kikeverték, kész volt a borító, aztán nem jelent meg. Más lett volna a számok sorrendje, az egész lemez afféle "próbaprojektnek" volt megcsinálva, számok közti beszélgetésekkel, leállásokkal stb.
Sokkal jobb, mint a Let It Be, és ennek nemcsak a klasszisokkal jobb keverés az oka.
Már kapható a Halhatatlan Beatles c könyv új kiadása is (3990 Ft). Nem tervezem a megvételét, de tegnap alaposan átlapoztam.
Jóval nagyobb alakú. mint volt, de a képek továbbra is fekete-fehérek. Kiegészült (javítások & frissítések) az adattára (lemezek + dalok) és némi kronológiai áttekintés is helyet kapott benne, h mikor milyen Beatles-témájú műsor volt itthon látható/hallható. Negatívum: a kitűnő számcímfordítások továbbra is változatlanok ('Nem vehetsz nekem szerelmet' és társai).
Mondjuk piaci szempontból nem igazán jókorra időzítették (vs Antológia).
Bevallom, én nem bántam kesztyűs kézzel az Antológiával, remélem, most már hamarosan megjelenik az ÉS-ben a kritika...
Egy kis ingyenreklám a Musiclandnek: a bolt a József körúton van, a Balha Lujza téri McDonalds mellett, lehet bootlegeket is vásárolni, valamint most éppen kapható az 1998-as kiadású, 3o. évfordulós Fehér Album fehér papírtasakban, csodás dizájnnal, limited edition, és mindez 3990 Ft-ért... Azt mondják, nem használt, vadiúj.
Az Antológia eddig nekem is nagyon tetszik. Külön öröm, hogy hosszú idő után végre valóban olyan dolgokat is olvashatok róluk, amelyek - legalábbis számomra - tényleg újdonságként hatnak. Az elmúlt évek Beatles könyveinek legtöbbje úgy tűnt mintha az előzőekből összeollózott gyűjtemény lenne. (kivétel: "McCartney" á la Benedek Sz. és talán a "Fejek forradalma").
Természetesen még nem olvastam végig, de ahogy a végére lapoztam, úgy láttam, hogy a Beatles utáni időkről nem esik szó. Szerintem igazán ezzel lenne teljes a történet. Pl kíváncsi lennék arra, hogy megfordult-e fejükben komolyan az újra összeállás, mit éreztek Lennon halálakor, ki kezdeményezte a Free As, és a Real Love elkészítését stb. (Bár lehet, hogy ezek az infók megbújnak valahol a vaskos könyben.)
Tényleg szerintetek ezek után ír még valaki a Beatlesről ilyen jellegű könyvet ? Lehet ehhez tényanyagban és terjedelemben ehhez hozzátenni.
Ja és még valami: Jó lett volna még a végére egy igazán teljes diszkográfia bootlegekkel, miegymással.
A korai Beatles könnyed hangzásáról csak annyit szeretnék hozzáfűzni az elhangzottakhoz, hogy érdemes meghallagtni egy-két korabeli zenekart. Ott akadnak igazán szirupos felvételek.
Fontos még azt is megemlíteni hogy a Doors Soft parade című lemezét bevallottan a Beatles Sgt.Peppere inspirálta. (ezt a dobos John Densmore írta valahol)
A Doors első lemeze pedig azért nem lett első, mert a Sgt.Pepper állt a slágerlista élén.
Akkoriban még a slágerlistán is volt értékes zene:-) Ma ez-tiszletet a kisszámú kivételnek-ez nem igazán van így.
Már olvasom az Anthology könyvet, szerintem nagyon jól sikerült. Más vélemény, kritika?
"Ehhez a Beatles - Stones - Doors témához csak annyit tennék hozzá: a Beatles nélkül
nincsen (illetve, ha van, egészen más) a Stones és a Doors is"
A Stones talán másmilyen lett volna, de a The Doors nem hiszem. Morrison annyira másképp állt a rockzenéhez -- számára ezköz volt a költészete népszerűsítsésére, s mint önálló egység csak ezen túl létezett, hogy aligha hiszem, hogy túlságosan befolyásolta volna a zenéjét, szemléletét a Beatles.
Az talán igaz, hogy olyan együttesek/előadók befolyásolták őt, amik/akik a B. által lettek befolyásolva, s így közvetve esetleg...De ha ezt nézzük a B. az összes együttesre hatott; sőt közhely, de az egész rockzene más lenne manapság nélkülük.
De Morrison nagyon tisztelte Elvist például, aki meg a gombafejűekre hatott...
Szóval nehéz ügy ez :-))))