Keresés

Részletes keresés

janoka419 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6169
persze csak hülyéskedtem, szerintem azt már idén elkezdik/elkezdték.
ami viszont komoly: 2009-re meg kell csinálni az M31-est, különben tényleg elveszítjük az M0 keleti szektorra kapott uniós támogatást.
Előzmény: janoka419 (6168)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6168
a mura-híd, ha a horvátok, akik építik, felveszik a magyar tempót :)
Előzmény: Rooger Preed (6152)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6167

az 5-ösről Vásárhely felé tartóknak nem kéne arra az egy évre se bejönni a városba

 

Ugyebár ez a Rókusi (és Makkosházi) körutat érinti, és hát ugye ott nagy túrás lesz, ha építik a villamost, vagy azt is elhúznák a projekt végére? mert ha nem, akkor különösen fontos lehet ennek a szakasznak a korábi átadása!

 

Arról nem tudsz valamit, hogy fenti körútszakaszokon mennyi lehet annak az átmenőforgalomnak az aránya, amit ez az összekötő kivezetne onnét?

Előzmény: csanyiv (6166)
csanyiv Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6166

Mármint mit nem értesz?

Hogy tervezik-e külön átadni?

Ezt nem tudom, de logikus lenne. A hamarosan épülő M43-as második etapja (2,9 és 9,7km között) ezt a szakaszt fedi. Az első szakasz, ami már át lett adva belőle az M5-tel egyidőben, az az M5 Szeged-Észak csomópontot köti össze az 5-ös úttal, most ezen jön be a városba a kamiontenger. Persze ennél többet kezdenek el építeni, Makóig valami 32km-t, de ott van az Algyő melletti kőolajmező meg a 2x2 sávos Tisza híd építése, ezért gondolom hiába kezdik el Maroslelénél meg Makónál egyszerre a munkát, azokat nem lehet átadni,amíg a nagyobb műtárgyak kész nincsenek, mert nem vezetnek sehova. Viszont az 5-ösről Vásárhely felé tartóknak nem kéne arra az egy évre se bejönni a városba, ha azt 6,7km-t átadnák, tekintve, hogy mind a két végén (és közben is Sándorfalva-Ópusztaszer irányába) lesz csomópont.

Előzmény: andras100 (6163)
csanyiv Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6165

Hát ez a kettő (ugye ez lenne elvben a harmadik körút két eleme) semmilyen távlatban nem fog már hidat kapni, még elvi szinten se folyik erről egyeztetés, egyrészt mert mindkét irányban sűrűn beépült mindkét part, másrészt mert megváltozik/ott a fő forgalomáramlási irány. A Móravárosi helyett lehet már választani a NY-i elkerülő utat, vagy kintebb az M5-öt, a másik irányban meg hamarosan az M43-ast. Móravárosra és Alsóvárosra egyébként jellemző, hogy még a nemrég befejezett csatornázási munkákat is alagútfúrásos technikával oldották meg a Klinikák irányában, mert valami 2,3km-en keresztül kellett volna a főgyűjtővel átvágni a lakóházas övezeten.

Van ellenben elképzelés egy harmadik, ún, déli hídról, ami része lenne későbbi elővárosi vasúti álmoknak is Szőreg-Deszk-Klárafalva-Makó irányába; ez a mostani Bécsi körút folytatásában épülne a szegedi oldalon és Újszegeden a Temesvári körút folytatásában megépülő új (még tervezés alatt álló) körúttal bezárná a Tisza Lajos gróf által annó megálmodott kört. Ez egy közúti-vasúti kombi-híd lenne, nem sokkal délebbre egyébként a II. világháborúban felrobbantott és azóta fel nem épített vasúti hídtól. Ennek a hídnak a tervezése erre az uniós költségvetési ciklusra van ütemezve (a részletes szabályozási terv 2006-ban elkészült), az építése meg úgy 2015 körülre (legalábbis a Szeged 2015 program része) - megkönnyíti a város dolgát, hogy az odavezető 2,2km-es négysávos úthoz a jövőre épülő Tisza Park (vagy mifene) urai virítják a lóvét.

 

http://www.ujszeged.hu/terv2.jpg

Kábé ez lenne a sokat vitatott dél-újszegedi hídfő. A nagyobbik (ma még nem létező) körforgalmi csomópont a 43-as út és a Temesvári körút kereszteződése.

 

Itt meg egy áttekintés a településszerkezetről:

http://www.szegedvaros.hu/szesz2006/pdf/big/szt_zona.pdf

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (6159)
andras100 Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6164

Annyit tudunk, hogy Pécsre a kultúrális fővárosi rendezvények miatt 2010-re oda kell érni az autópályával. Kapóra is jön a választások évében az átadás. 2009-es átadásra a folyamatban lévő munkák közül nem csúszik át semmi, a tervek szerint. Abban az évben remélhetőleg több kisebb munka elkészültéről ( elkerülők, burkolatmegerősítések ) olvashatunk majd. Emlékeztetnék azonban sajnos mindenkit, hogy például Abony elkerülő is valami hihetetlen tetű lassú módra épült, 11-12 km normál 2 X 1 sávos út, semmi híd, felüljáró közben ( csak a szolnok felőli végén ) több, mint 3 évig az alapkőletételtől. Törökszentmiklós elkerülő úgyszintén csak 2.5 évig készült el, ha jól emlékszem.

Előzmény: csanyiv (6157)
andras100 Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6163

Viszont a régi 5-ös és a 47-es közötti szakaszt szerintem külön át tudják adni hamarabb, igaz csupán 6,7km.

 

Ezt nem értem. Tervez valaki ilyet Szegeden ? Honnét van ez az információ?

radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6162
Ja az óra 140-volt nekem is a pályán.
Előzmény: radio100jozsi (6161)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6161

Én az M3-on jártam így 2 hete vasárnap este( 20:30 körül). Előztem a belsőbe, mire a Suzuki Swift (új, és piros) már villogott rám miközben még a másik kocsi mellett voltam, aztán kirakom jobbra az irányjelzőt, hogy visszahúzódjak a szélsőbe, mire berántotta a kocsit a szélsőbe, és jobbról kielőzött, ha nem nézem jobban a visszapillantót, akkor csatt lett volna.

De tegnap Gyömngyösre sem volt semmi, tiszta idegbeteg autósok vannak az utakon. Én mentem 100-al a 31-esen Nagykátától Jászberénybe, és mit össze szenvedett mögöttem, mire ki bírt az Opel Astrával (10 éves feletti volt már). Pedig csak 90-el lehet menni. Lakott területet nem is meltíme, megy még valaki rajtam kívűl 60-al, mert nem úgy tapasztalom.

Előzmény: Rooger Preed (6143)
kvte Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6160

Litvániában, az egyébként tökéletes A1-es autópályán, Vilniustól távolabb több olyan csomópont is van, ahol a leállósávban egyszercsak buszmegálló van (lásd: Szerencs utca), és a keresztezést úgy oldották meg, hogy az elválasztósávban van egy-egy  R=10 m-es 180 fokos forduló lebetonozva, a jobbról betorkolló úttól 20-30 méterre... Ja és mindezt egy-egy lámpával sem védett zebra teszi teljessé...

 

 

Előzmény: Fricy (6092)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6159

szeged kb. olyan katasztrófa kicsiben, mint bp nagyban... :-(

 

kiváncsi lennék, hogy ott mikor csesződött el a pókháló kialakítása?

nemcsak a kiépítése, hanem egyáltalán a kiszabályozása...

 

pedig a móravárosi/rókusi krt is láthatóan 2 újabb hidat kiván...

Előzmény: csanyiv (6157)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6158
Nem arról híresek a kivitelezők, hogy egy területre koncentrálnának és azt megpróbálnák minél hamarabb a forgalomnak átadni. Pedig milyen jó lenne, ha kész lenne az M6 legalább az M0-6 csomópontja illetve az Érdi tetőn véglegesedne a csomópont.
Előzmény: csanyiv (6157)
csanyiv Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6157

Hát én szegediként örülnék, ha az M43-as Szeged-Makó szakaszának 2010 elejére ígért kivitelezése mondjuk 2009 nov-dec. lenne! Lesz az elektromos tömegközlekedés-fejlesztési projektnek egy-két olyan része, ami időszakosan teljes útzárat kíván a városban és érinti a városon átmenő nemzetközi kamionforgalmat lebonyolító utakat, ami így is elég durva. Ha ezt olyan tereléssel kell fűszerezni, ami érinti a legfontosabb helyi tömegközlekedést bonyolító főutjainkat, akkor lehet, hogy azokat a részeket megpróbálják majd a 3 éves projekt vége felé eltolni, hogy addigra a kész M43-as elvigye a tranzitot. 

Ami gond, hogy Algyőnél ugye ott az irdatlan Mol-telep, ahol fogalmam sincs mennyi mindent kell majd áthelyezni, aztán meg ott a híd, annak is kell 18-20 hónap, saccperkábé, az jövő tavaszi kezdéssel már necces kicsit. Viszont a régi 5-ös és a 47-es közötti szakaszt szerintem külön át tudják adni hamarabb, igaz csupán 6,7km.

 

M31-re tippelnék  

M3 Nyíregyháza-Vaja

M43 5-47 között 

M9 51-54 között

(M6 és M60 szakaszai csak együtt lesznek állítólag, így akkor gondolom az mind 2010)

Előzmény: Rooger Preed (6152)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6156

A tanulmány emellett felhívja a figyelmet arra is, hogy a díjfizetés bevezetéséhez

elkerülhetetlen a külsõ övezetekben az elkerülõ útvonalak fejlesztése

 

estleg kitérhetett volna arra is, hogy a "hasonló méretű" NYeurópai városoknak milyen kapacitású az úthálózata, és ott a miénkkel megegyező forgalmi terhelés mellett milyen átlagsebességet lehet elérni...

 

és akkor lehet, hogy meg is találtuk a megoldást...

Előzmény: attus germanicus (6153)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6155

a hosszabb kivitelezési idő csak annyiban befolyásolja a munkavégzést, hogy egyidejűleg hosszabb szakaszon kell dolgozni...

munkaerő van, gépet meg annyit hoznak az amcsik, amennyi csak kell...

Előzmény: csanyiv (6154)
csanyiv Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6154

Nekem azért tűnik soknak ez az ütem, mert az utak nagyobb része inkább hegy-, mint dombvidéken épül, gondolom igen sok műtárgy kell majd. Nem véletlen gondolom az sem, hogy a Brassó-Ploiesti szakaszt próbálják halogatni, az a legdurvább rész, ott eddig szűk hágókon ment a forgalom. Oda biztos kell majd egy-két komolyabb alagút - nem is része  a Bechtel által épített 415km-es szakasznak. A másik meg az, hogy Románia a 2013-ig tartó ciklusban, függetlenül attól, hogy mennyivel nagyobb, valamivel kevesebb pénzt kap infrastruktúrafejlesztésre, mint mi - és azért ennek a pénznek mi is látjuk a korlátait. Ráadásként a román GDP szenzációs növekedése ellenére most van ott, ahol a magyar, talán májusban volt több először, mint nálunk. Szóval hajrá, de abból az ütemből, amit eddig ki bírtak izzadni, elég meredeknek tűnik az elképzelés...

 

Gondolom a projektsite kialakításában benne van az amcsik keze, nem volt ez jellemző korábban a románokra. Érdekes, hogy milyen nagy gondot fordítanak arra, hogy hány főt és milyen arányban alkalmaznak román munkaerőt, hogy folyamatosan írnak a szakszervezettel való egyeztetésekről. Vannak fotók is már az építés kezdete óta, havi bontásban pakolgatják fel, látható, hogy milyen sok echte amerikai csőrös kamion vesz részt a földmunkákban, a többi meg általában csuklós dömper.

Előzmény: Törölt nick (6132)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6153
A budapesti közlekedési dugók okai és következményei

Erhart Szilárd Közgazdasági Szemlében megjelent tanulmánya - a szerző engedélyével. Mennyibe kerülnek a budapesti dugók? Romlik-e a dugóhelyzet és ha igen, ez milyen gazdasági károkat okoz?

veke.hu
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6152
M31? Vagy az 2010 lesz?

Van olyan ap, amit ha jövőre elkezdenek, akkor végeznek 2009 őszére?
Előzmény: part_wish (6151)
part_wish Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6151

Mondjuk 2009-re nincs sok átadás betervezve

 

egészen pontosan egyelőre egyetlen kilométer sem... jövöre lesz hetvenvalamennyi (bár ugye ha reálisak vagyunk, akkor tervezzünk át ebből valamit 2009-re), de aztán a többi (ami még tendereztetés alatt van, vagy még úgysem) márcsak a választások után szerintem.

Előzmény: _roadrunner_ (6149)
Fricy Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6150
Meg kéne néznem akkor. Májusban jártam arra utoljára.
Előzmény: Rooger Preed (6147)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6149

Süt a kérdésedből a rosszindulat :)) Vagy csak a realitásérzék.

Mondjuk 2009-re nincs sok átadás betervezve; így egy kicsit lehet javítani a választás előtti év statisztikáján.

Előzmény: Rooger Preed (6147)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6148
Egy ismerősünk is valami hasonlót csinált, a féklámpát kapcsolta be ilyenkor (fékezés nékül), egy ideje viszont új kocsija van.
Előzmény: Rooger Preed (6146)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6147
Melyik szakasz lesz kész hamarabb? Az M0-Érdi tető vagy a Dunaújváros-Szekszárd? :)))

Amúgy valamennyit haladtak. Állnak a Felső utca környékén a tartóoszlopok, az érdi piac mellett halad a földmunka, foltokban már látszik, hogy merre fog menni a 6-os. De van egy olyan érzésem, hogy ebből nem lesz csak 2009-re átadás.
Előzmény: Fricy (6145)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6146
Én az óvatos ballábféket szoktam alkalmazni... :)
Előzmény: _roadrunner_ (6144)
Fricy Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6145
Az M6 építése kapcsán a pár hete elkészült Nagytétényi út korrekción felmarták a friss aszfaltot több helyen is. Érdekes...
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6144

Ez se nagy dilemma, várja ki a sorát, amíg előzésben vagy. Tedd ki az elakadásjelzőt :) Szörnyű, milyen "emberek" vannak az utakon, de ez már egy másik topik.

Előzmény: Rooger Preed (6143)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6143
Már az is pofátlanság, ha valaki levillog, mikor 140-el előzök egy ap belső sávjában.
Előzmény: _roadrunner_ (6142)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6142
Ott engem se érdekelne (2x1 sávos úton...), a pofátlanságnak is van határa.
Előzmény: Fricy (6140)
Fricy Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6141
Már eszmét cseréltünk erről, kicsit lejjebb elolvashatod a véleményeinket.
Előzmény: andras100 (6139)
Fricy Creative Commons License 2007.08.12 0 0 6140
Engem is levillogtak az M2-n, pedig a tábla szerint Vmax=90-el mentem. De nem nagyon érdekelt a dolog.
Előzmény: _roadrunner_ (6138)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!