Keresés

Részletes keresés

urál Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3637
Persze, hogy nem szabad szembeállítani, ezt az közúti közlekedésre ellenségként tekintőkön kívül senki sem kérdőjelezi meg, ugyanakkor azt is látni kell, hogy jelenleg Budapesten nem a tömegközlekedési hálózatok kiépítettségében van súlyos elmaradás, hanem a közúthálózat fejlettségében!
Előzmény: attus germanicus (3636)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3636

>az autóval közlekedő (agglo to suburb relációban) sok időt megspórol

Én pl. autóval legalább 30 perccel többet utaznék naponta, mint így, vonattal.

Az autózásra építő nyugati nagyvárosokban ez még látványosabb. Brüsszelben autóval bejárni átlag másfél-két órával több idő, mint vonattal. Pedig ott olyan közúthálózat van, hogy fél Európa csodájára jár.

Úgyhogy ennyit erről.

 

>jelentős adóbevételforrás

Aminek duplájába kerül kiépítnei a megfelelő városi úthálózatot. Mert ugye kocsival egy sávon egy óra alatt kb. 2.000 autó, azaz kb. 2.800 utas szállítható el. Vonattal az általam ismert csúcs 17.000 ülőhely egy vágányon.

 

>idővel beáll egy egyensúlyi állapot, természetesen egy a mainál alacsonyabb tömközl. részaránnyal.

Mennyi ma a modal split Budapesten, mennyi Bécsben, Münchenben, Párizsban?

 

Ne essünk tévedésbe: Budapesten ma a közúti és a vasúti hálózat kb., egyformán rossz állapotban van. Mindkettő fejlesztendő, és sosem egymás kárára, hanem együttműködve.

Előzmény: Törölt nick (3628)
mestska Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3635

most van egy átrendeződés, idővel beáll egy egyensúlyi állapot, természetesen egy a mainál alacsonyabb tömközl. részaránnyal.

 

tévedés. pont az a cél, hogy a mai arány ne romoljon. sőt, hosszabb távon visszanyerjen apró százalékokat.

Előzmény: Törölt nick (3628)
mestska Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3634
ne késsen a vonat 15-20 perecet (nem az időjárási szélsőségesetekre gondolok...)

- ne legyen összefosva(grafiti), összeszarva (felvagdosott ülések, szotyola és szemét) a szerelvény...

- ha nem is légkondi, de legalább valami ventillátor

 

Az ütemes menetrend bevezetése óta a késési mutatók is javultak, ez látszik. Ergo a magyar munkamorát is lehet javítani, a késések egy jó része ugyanis ebből származott. A megfelelő színvonalú vonatok üzembeállítása már megtörtént, vagy hamarosan megtörténik.

 

az autóval közlekedő (agglo to suburb relációban) sok időt megspórol,

tömközlekedő (agglo to suburb relációban) elbaszarint egy csomó időt

 

Az európai szemszögből nézve teljesen lényegtelen, hogy az usában m,ire jöttek rá. Az egy autós közlekedésre felépített ország, így vannak kialakítva a városok is. A tömegközlekedés a legtöbb helyen marginálisan jelentkezik csak.

ezzel szemben európa nyugati részén már rájöttek arra, hogy fejlett tömegközlekedéssel vissza lehet fordítani a modal split romlását, épp ezért hatalmas pénzeket invesztálnak a tömegközlekedési szektorba. sikerrel.

Merthogy épphogy a tömegközlekedéssel nyer időt, lévén autóval mindennap másfél órát áll a dugóban.

 

európai városszerkezettel nem tartom megfelelőnek az amaerkai hozzáállás átvételét.

Előzmény: Törölt nick (3628)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3633
lehet, hogy a szakasz főtervezője nő volt... őt a fallikus műtárgyak vonzzák... ;-)
Előzmény: urál (3630)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3632
nekem az M6-tal csak az a bajom, hogy ha az eu ennyire nyomatja ezt a korridort, akkor jó lenne ha beszállna a buliba, mert a forgalmi igényhez képest ez nekünk egy picit drága buli... pláne így PPP-ben...
Előzmény: part_wish (3629)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3631

ha áttervezik a szakaszt (pl. nem lesznek alagutak), akkor ezeket nem kell újra megkérni?

 

csak akkor, ha valamelyik zöld szervezet bíróságon megtámadja az épengedélyt és leállítják az építkezést... ;-)

Előzmény: part_wish (3629)
urál Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3630

Nagyon belelendültek ebbe a viaduktépítésbe, pedig az alagút is izgalmas műtárgy! :)

Előzmény: part_wish (3627)
part_wish Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3629

úgy tűnik, hogy mégse valósul meg a bátaszék utáni 4 db alagút..

a végén még tényleg elkezdenek spórolni a beruházásokon..

 

csak akkor ezt nem értem:

 

a 79 kilométerre már valamennyi környezetvédelmi és építési engedély megszületett (az építési engedélyeket tavaly februárban és márciusban kiadták)

 

ha áttervezik a szakaszt (pl. nem lesznek alagutak), akkor ezeket nem kell újra megkérni?

 

Előzmény: part_wish (3627)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3628

szburbanizáció.

szuburbanizáció. ;-)

 

Hogyha megfelelő minőségű és színvonalú szolgáltatást nyújtasz nekik...

amikor kicsi voltam, nekem is voltak fantazmagóriáim, főleg a marsutazás lelkesített...

 

hogy éred el a  megfelelő minőségű és színvonalú szolgáltatást?

(a magyar munkamorál realitásánál maradva...)

 

kezdjük az alapokkal: (pl. ami nekem problemma) 

 

- ne késsen a vonat 15-20 perecet (nem az időjárási szélsőségesetekre gondolok...)

 

- ne legyen összefosva(grafiti), összeszarva (felvagdosott ülések, szotyola és szemét) a szerelvény...

 

- ha nem is légkondi, de legalább valami ventillátor, ami mozgatja a levegőt a nyári kánikulában, amikor az ember a saját verítéke képezte tócsában dagonyázik...

(meg napellenző függöny - mert ez kimaradt az új vonarokból...)

 

 

nagy autófetisizálás közepette...

mondjuk arról elvitáznék, hogy mi a nagyobb: az autofetisizmus, vagy a megszálott autósellenesség....

 

szerintem a gazdasági racionalitást se hagyjuk ki a képletből:

- az autóval közlekedő (agglo to suburb relációban) sok időt megspórol, rugalmasabb a munkavállalási lehetősége, el tud intézni egyéb dolgokat is, és nemzetgazdasági szempontból: jelentős adóbevételforrás

- a tömközlekedő (agglo to suburb relációban) elbaszarint egy csomó időt, rugalmatlan az rendelkezésreállási ideje, nem tud elintézni semmit, és nemzetgazdasági szempontból: a dotáció miatt adópénzfogyasztó

 

ezt nem én találom ki, erre az usában már rég rájöttek.

 

persze ebből nem következik, hogy a tömközl mehet a kukába.

sűrűn lakott területen és nagy forgalmi igényű viszonylatokban igenis megvan a létjogosultsága.

 

de ez a mindenáron tömközl. erőltetés a gazdasági racionalitással szembenáll.

most van egy átrendeződés, idővel beáll egy egyensúlyi állapot, természetesen egy a mainál alacsonyabb tömközl. részaránnyal.

Előzmény: mestska (3625)
part_wish Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3627
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3626
"a kötöttpálya télleg frankó dolog.
van belőle épp elég: 11 vasúti fővonal + 4hév... (ezek mind elővárosokat szolgálnak ki)
ugye ezenkívül nem akartok újabbakat? "

Hogy ez milyen gaz szoveg (mar bocs :-) )... Mintha ezt lehetne csak igy, darabra (meg csak nem is km-re!) merni, meg mintha a pontosan jaratas, normalis allapotu szerelvenyek (es palyak, bocs) ingyen lennenek. :-)

Hogy is volt az "ezt bizzuk a szakemberekre" duma? :-)
Előzmény: Törölt nick (3624)
mestska Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3625

pestről a közeli csilivili lakóparkokba a jólkereső réteg költözik ki.

(nem münchenről és nem sbahnról beszélek) 

ők tuti, hogy autóval fognak járni.

 

pont, hogy nem. Hogyha megfelelő minőségű és színvonalú szolgáltatást nyújtasz nekik, akkor ők is a kötöttpályás közlekedést fogják választani. Ez szerte európában bebizonyosodott márm, hogy a jól kereső, autós réteg egy része is vált, ha már elég nagy a dugó, és nem tudja tovább bőgetni a bmw-t.

Hogy ez nálunk az nagy autófetisizálás közepette mikor fog bekövetkezni meg hogyan fog bekövetkezni, az még nem látható pontosan most, kezdeti jelek azonban már most is vannak.

 

suburbanizáció

 

szburbanizáció.

Előzmény: Törölt nick (3624)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3624

Fricy, Attus, mestska:

 

pardon. pontosítok:

pestről a közeli csilivili lakóparkokba a jólkereső réteg költözik ki.

(nem münchenről és nem sbahnról beszélek) 

ők tuti, hogy autóval fognak járni.

 

valóban van olyan csoport is, amelyik kicsit távolabb valami olcsó faluvégire költözik, ahol az 50m2 panel áráért  kap egy 100m2 családi házat kerttel.

ők nem autóval járnak, mert a fizetésük rámenne a benzinre.

de ez már nem is suburbanizáció kategória...

 

a kötöttpálya télleg frankó dolog.

van belőle épp elég: 11 vasúti fővonal + 4hév... (ezek mind elővárosokat szolgálnak ki)

ugye ezenkívül nem akartok újabbakat?

bőven elegendő lenne, ha ezek pontosan járnának, és nem lennének összeszarva, összegányolva a szerelvények.

 

Ehhez a kötöttpályás sűrűséghez és kapacitáshoz képest viszont a városi és város környéki közúthálózat baromira le van maradva.

Szerintem először ezt a lemaradást kellene pótolni.

nem pedig keresztfinanszírozással a kötöttpályába tömni a pénzt.

Előzmény: mestska (3623)
mestska Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3623

a szuburbanizálódók főként a jólkeresők közül kerülnek ki.

szerintem őket semmilyen csilivili tömközl.-re nem csábítod át...

 

ne haragudj de most bunkó leszek:

egyre nagyobb zöldségeket írsz, háttérismeretek nélkül.

Előzmény: Törölt nick (3617)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3622
>a szuburbanizálódók főként a jólkeresők közül kerülnek ki. szerintem őket semmilyen csilivili tömközl.-re nem csábítod át...
Ez tényszerűen nem igaz. A müncheni S-Bahn túlzsúfolt, és nem azért, mert napi két vonat jön. Pedig ott se sokkal szegényebbek az emberek, mint Budapesten.

Városi, pláne nagyvárosi környezetben a közúti és a kötöttpályás tervezés-ejlesztés nem lehet egymás ellensége, mindenképpen együtt kell működniük.
Előzmény: Törölt nick (3617)
Fricy Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3621
Az "elővárositömegközlekedéspártiak" jobban preferálják a kötöttpályás megoldásokat.
Előzmény: Törölt nick (3619)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3620
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3619

Héló! itt nem M4-ezünk ám! :-)

 

nekem van egy olyan gyanúm, hogy az elővárositömegközlekedéspártiak elfeledkeznek egy apróságról:

 

a nyugati metrók/hévek/schnellvillamosok valóban nagyon csilivilik, de ugyanolyan (ha nem jobban) csilivilik az autók, meg a városi/város körüli utak is.

 

ha (valamilyen objektív szempontrencer szerint) pontoznánk ezeket, akkor

nyugaton szép magas pontot kapna mindegyik.

nálunk azonban a városi úthálózat nagyon elmaradna a tömegközlekedéshez képest.

először az egyensúlyt kellene visszaállítani, és ha ez megvan, akkor lehet mindegyiket arányosan fejleszteni...

(ráadásul az útépítés sok esetben tömközl beruházás is, hiszen a bkv busz is használhatja...)

Előzmény: Rooger Preed (3618)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3618
Ilyen mentalítás mellett nem. Érdekes, hogy ez Nyugaton működik. Persze nem M4-szintű beruházással...
Előzmény: Törölt nick (3617)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3617

a szuburbanizálódók főként a jólkeresők közül kerülnek ki.

szerintem őket semmilyen csilivili tömközl.-re nem csábítod át...

Előzmény: Rooger Preed (3616)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3616

Az a baj, hogy csak autóban gondolkoznak. A szuburbanizáció nem jár együtt az agglomerációs tömegközlekedés és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésével, így még erősebb a forgalomnövekedés.

Előzmény: Törölt nick (3614)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3615
És tegyük hozzá: M9. Szegedről Pécsre ne Dunaújvároson keresztül legyen a leggyorsabb...
Előzmény: mestska (3607)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3614

Részben építési, részben hálózatfejlesztési moratóriummal.

 

szerintem meg nem kell túlragozni a dolgot...

 

ha a pesti városvezetés nem tud kellemes parkosított  lakókörnyezetet kínálni az erre igényt tartó fizetőképes keresletnek (nem osztogatással, hanem szervezéssel, egyéb adminisztratív eszközökkel) akkor ezek a lakosok kiköltöznek...

(verseny van a települések között is...)

 

egyszerűen nevetséges, hogy útépítés helyett ezen sopánkodunk...

 

kiköltözik 3-400e ember. ebből bejár 150e (a papa/mama).

egy ekkora város úthálózatának (ha az normálisan ki van építve) simán el kell bírnia +100-150e autót...

 

Előzmény: felucca (3610)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3613
Az M1-M3-ra??? szerintem nézd meg a térképet...
Előzmény: mestska (3607)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3612

A budapesti ún. "barnaövezetben", vagy "rozsdaövezetben" 68 km2-en állnak üresen a volt ipartelepek, mert egy értelmesen vezetett, a területeket feltáró gyűrűirányú úttal nem volt képes megkínálni őket a város.

 

egyetértek. nagy dőreség ezeket kihasználatlanul hagyni.

de ezek "feltárásához" városi főutakra van szükség, nem ap gyűrűre...

 

Legújabb számítások szerint az eddig megépült M0 mentén 150 km2 -en létesültek zöldmezős, kizárólag az autópálya által generált beruházások.

az M0 mellé meg olyan létesítmények kerültek, amelyek ott vannak jó helyen... (raktárak, bevásárlóközpontok, ipari parkok)

 

nem értem mi fenét számít 150 km2? ez bagatell terület... ráadásul ennek jelentős része parkosított...

Előzmény: felucca (3608)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3611

Miért vállalta el? Miért nem kritizálta? Miért nem zártak össze és gyakoroltak nyomást?

 

kétségkívül jogos kérdések... (de nem te kérdezed először: ezt már olvastam szaklapokban is... :-)

 

ez már szakmaetikai kérdés: hogyan ítéltetik meg az, aki szakmai meggyőződése ellenére elvállal olyan munkát amivel nem ért egyet...

 

ugyanis egy sziklaszilárd jellemű építőmérnök inkább elmegy taxizni, de nem prostituálja magát... ;-)

Előzmény: felucca (3606)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3610
"....a suburbanization kétségkívül jelentős forgalomgeneráló folyamat.
de hogyan tennél ellene?
mert a kapacitáshiányos állapot fenntartása elég kétélű dolog..."


Részben építési, részben hálózatfejlesztési moratóriummal. Ja, hogy abból forradalom lenne? Akkor inkább maradjon minden a régiben. Majd csak lesz valahogy, olyan még nem volt, hogy valahogy ne lett volna.
Előzmény: Törölt nick (3604)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3609
Majd berakok, de most végképp betenne nekem, ha ezt rajzolnám, ahelyett, amit kérnek tőlem....itt egyedül Urál kartács van abban a helyzetben, hogy összemosódik a munkája és a topicolás:)))
Előzmény: Törölt nick (3604)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3608
"....szerintem jó, hogy kiment. amire szolgál, az városon kívülre való..."

Akkor mégegyszer. számokkal:

A budapesti ún. "barnaövezetben", vagy "rozsdaövezetben" 68 km2-en állnak üresen a volt ipartelepek, mert egy értelmesen vezetett, a területeket feltáró gyűrűirányú úttal nem volt képes megkínálni őket a város. Ez lehetett volna (részben) az M0, csak hát ugye be voltunk szarva Mari nénitől, meg kellett az ő szavazata (au M0 részben legázolta volna Mari néni paradicsomoskertjének a sarkát).

Legújabb számítások szerint az eddig megépült M0 mentén 150 km2 -en létesültek zöldmezős, kizárólag az autópálya által generált beruházások.

Tehát szerintem is jó, hogy kiment. Kurva jól jártunk!
Előzmény: Törölt nick (3604)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!