egyébként a benzinszintjelző mutatója mennyire ad pontos adatokat? feltételezve persze, hogy jól működik, a kocsi meg mondjuk alapjáraton áll percek óta sík talajon.
amikor eléri a két piros csíkból a felsőt, olyankor mennyi lehet benne kb literben? például a felső szegmensben, tényleg akkor éri el a tejét pl ha már csurig van a tank, vagy hamarabb is?
Az enyémben három éve vettem az autót és kitudja mikori? az aksi DE 62Ah "párducos".
Az a helyzet hogy soha nem volt semmi gond vele és szerintem mivel a 120-as skodriban sem volt 55Ah alatti ha nagyobb az aksi akkor azt nem terheli meg úgy az indítás.A generátor pedig fel tudja tölteni. Tévhit hogy megterheli mert egy nagyobb aksit nem merít vissza az indítás annyira mint egy kicsit. Ami a vásárlást befolyásolja az a méret meg a pénztárca!
Láttam már 150Ah aksit hátsó ülés mögött 120-ban!! na azzal benzin nélkül is haza lehetett menni:):)
Nálunk a tescoban nemrég volt 15-ért 44Ah-s Bosch akksi az is megért volna annyit simán. Az enyémben pedig perion van akksi szaküzletben vettem és ott mondta a faszi, hogy varta a belseje és ők gyártják. 4 éve benne van, de még bírja pedig nincs fűtött garázs, aztán egyik reggel lehet nem fog megnyekkenni sem.
Ha rászánsz egy pár ezerrel többet, inkább az 55 Ah-t tedd bele. Elfér. Én is most vettem, WhiteHorse (vagy mi), Auchanban 14.990Ft volt. Másnap a TESCO-ban láttam EXIDE-t 17.000-ért akciósan. Nem biztos, hogy megéri, most ilyet dobok el, 4 évet sem bírt.
Alaposan felmentek az árak azóta, hogy utoljára ilyesmit vettem.
Valószínüleg nem értesz hozzá azért irsz le ilyet a diagramm addig érvényes amíg beviszik valamelyik hitelesítő szervízbe ott ráteszik a padra és ha nem tudja azt amit leírtam akkor szétszed-fogaskerék csere-újramér! Na ezt azért írtam mert ha legközelebb vízórát raksz valahova az újat nem fogadják el csak a hitelesítettet!!!!
Hali! A vízórás dolog biztos mert nagyon sokszor ott voltam a hitelesítésnél mivel a vízműnél dolgoztam kb15évig. De szereztem is be külfödről ilyen hitelesítő berendezést!
ma majdnem bajba kerültem, (illetve tegnap) mert szárítottam a tankot A Nagy Telitankra erre otthon hagytam a kártyám :D 20km út haza a délutáni csúcsban, jó volt. főleg amikor néha már 0-ra leesett a mutató, aztán egy nagyobb fékezésnél löttyent még oda egy kis benzin akkor feltámadt :)
a 98-as benzin ér valamit? én Carrera 95-öt tankoltam egyszer-kétszer, érzésre csendesebb volt a motor egy kicsit. újabban a blokk tanulsága szerint 3-5% körül etanolt kevernek bele a környzetvédelem miatt plusz elvileg minimálisan oktánnövelő.
a diszkont kúton ahol tankolni szoktam, annyi a 98 mint máshol az alap 95 literje (még annyi sem, mer forgalmas utak mellett bőven 360ft fölött is láttam sima 95-öst). pár hónapja is fontolgattam egy próbát, amikor a 98as 345 körül volt.
Elégnek elég a 44Ah, én is Periont vettem 4 éve a felimbe, mert régen a 120-asban bírta vagy 5 évig. Bár ez az új már Ca technológiás volt vagy mi... K
ét héttel a garancia lejárta után álló helyzetben megadta magát, zárlatos lett. Azóta ott "figyel" a hátsóudvaron a "lomok" között, rá sem bírok nézni...
Azóta egy Varta van benne, 12ezer volt akciósan valemelyik multinál.
Sziasztok! Úgy áll a dolog hogy az akkumlátorom beadta a derekát, kinéztem már egyet, csak nem tudom hogy a legjobb választás lenne-e. Perion lenne amit néztem, 2 év garanciával 44 Ah-s és 400 A indítóáramot ad le, elég ez 1,3-as Feliciába?
Ha 46 literes a tankja, akkor még kijöhet a 40 literrel 5,3-as fogyasztás, de azt én sem hinném el, hogy autópályán.
Én úgy tudom, hogy motorféknél kb. 1500- as fordulat alatt már ad neki benzint... de nem mondom biztosra. Nekem ez a spórolósabb, tapasztalatból mondom. Napi 100 km megyek vele 3 éve már a melóhely miatt, hidd el volt időm kitapasztalni minden variációt;)
Most ott tartok, hogy a kezdeti 6,2es fogyasztást már levittem 5.5-5,6 ra. Csak hát a benzinár meg folyamatosan emelkedik... :S
Biztos, hogy van olyan kút amelyik már alapból csal. És amint az előbb írtam, én is olvastam, hogy csorgatásnál szinte mindegyik többet mér.
Én amikor helyben tankolok, akkor általában mindig ugyanazt a kutat/kútfejet használom és voltam olyan pofátlan, hogy az első tankolásnál kannába tankoltam és lemértem otthon, hogy mennyi is az annyi. Azóta is időnként meg szoktam ismételni az ellenőrzést, mint a vám és pénzügyőrség:) Eddig semmi baj nem volt a mennyiséggel.
5.5-6 liter a tartalék? Akkor még 5.2 fogyasztás sincs hiszen 42 l minusz 6 liter az bezony 36 l. Tehát 750 km alatt 36 litert kajált autópályával a Felicia ami 4,8-nak felel meg. Ezen meg már csak röhögni tudok, annyira nem igaz.
"motorfék helyett kilököd üresbe és csak gurulsz"
Ezzel semmit nem spórolsz. Motorfék üzemben nem kap a motor kaját vagyis a fogyasztás 0, míg üresben alapjárati kaja van, tehát akkor melyik a spórolósabb?
A vízórához nem értek, de azt én is olvastam, hogy csorgatni nem szabad a tankolásnál, mert olyankor nem teljes keresztmetszeten folyik át a benzin, a mérő pedig úgy "forog" mint normál állapotban.
Én pl. tankolásnál "lekattanás" után csak annyit szoktam engedni, hogy kikerekítsem a fizetendő összeget 100 forintos végződésre.
Ki lehet hozni 5,2l fogyasztást is, ha 60-80 km/h sebességgel közlekedsz, motorfék helyett kilököd üresbe és csak gurulsz, nem pörgeted és időben felkapcsolsz, és ha viszonylag alacsony gördülési ellenállású gumik vannak rajta (megfelelő nyomással) .Ja és persze az alap, hogy jól be legyen állíva a motor. Így talán igen...
De azt én sem hiszem el, hogy autópályán ennyiből ki lehet jönni.
Amúgy a tartalék kb.5,5 - 6 liter a tankban (attól számolva, amikor a lámpa elkezd világítani)
A külföldi csodafogyasztáskhoz pedig érdemes hozzátenni, hogy sok egyenletes országút vagy autópálya, pláne ilyenkor még valamelyest kikormolodik a lerakodott dzsuva si a rendszerből, persze hogy jol fogyaszt az autó.
Dehogy fogja. Meg sem mozdul a mérőkerék sem. Persze nem az eszeveszett csepegésre gondolok, hanem ami csak csepeg lassacskán. Órától függően olyan 2 és 10 l/h fölött már észreveszi, tehát mondjuk 2 csap csepegését már valószínűleg mérni fogja, de egyet még tuti nem, ha nem haladja meg ezeket az értékeket. Egyébként a MOM honlapján hozzáférhet bárki ezekhez az adatokhoz és beazonosíthatja az óráját. Nekünk sajna csepeg most egy csap és nem feltétlen költenék rá ha nem muszáj, így megnéztem és nem mozdul az óra. Majd jövőre kicserélem azért, hogy ne pocsékoljam a drága ivóvizet még ha ingyen is van.
"A nap végén" nekem mindegy, hogy miért kell pluszban fizetnem, de az tény, hogy kell. Többet nem foglalkozok vele. Egyrészt úgy sem tudok mit kezdeni vele, másrészt az összeg nem éri el az ingerküszöbömet.
Mondjuk nem őszinte a mosolyom, mert (részben?) a lent mutatott vízóra jelenség miatt kell fizetni a társasházban plusz vízdíjat a sajátomon kívül. Azaz, hogy az egyéni mérők által mért fogyasztás összege kevesebb, mint a ház fő mérője által mért fogyasztás""
Azért kevesebb mert 1 páran lopják a vizet , ( és vannak méretlen csapok is sok helyen )
5 évig hiteles 1 óra , kár reklamálni
........ha kétségeid merülnek fel akkor vegyél tele 1 10 literes vödröt , előtte-utána olvasd le az órát.
Utána hagyd csepegni a csapot , azt is fogja mérni
LÁJK! :) Egy józan hang a fórumok egymásra licitálós, illetve a nagybátyám főnökének unokaöccsének fiának a plébánosának a szomszédja, aki a háború előtt autószerelő volt mondta, hogy...világában. ;)
Mondjuk nem őszinte a mosolyom, mert (részben?) a lent mutatott vízóra jelenség miatt kell fizetni a társasházban plusz vízdíjat a sajátomon kívül. Azaz, hogy az egyéni mérők által mért fogyasztás összege kevesebb, mint a ház fő mérője által mért fogyasztás.
Csak mert a vízóránál pont nem így van. Ott van egy bizonyos indulási érzékenység, ha ez alatt tudod tartani a nyomást, akkor észre sem veszi, hogy te engeded a vizet. A mai órák már minden kis vízfolyást észrevesznek, de pl egy csap csepegését még nem. A régiekkel lehetett szórakozni, hogy nagyon véknyan engedted a vizet és az óra nem mozdult meg. Ja és mégvalami az elején kis nyomásnál ebből következően nem pluszba, hanem minuszba fog csalni az óra, tehát kevesebbet fog mérni. +20 pedig az életben nem lesz, ez lehetetlen.
Példát is tudok mondani. Háztartásokban használatos MOM vízmérő óra mérési hiba diagramján.
Asszem jól látszik, hogy kis átfolyási mennyiségnél még minuszban van, majd hirtelen átcsap pluszba és aztán szépen kiegyenlítődik, tehát senki nem jár rosszul.
Az meg, hogy 1 tankkal elmegy 750 km-t autópályás szakaszokkal együtt és még a tartalék (ami mennyi lehet 3 liter?) megmarad én nem hiszek benne. Akkor kb 39 literrel elmentél 750 km-t ami 5.2-es fogyasztásnak fele meg, ami még a gyári adatok alatt is van és azért azt mindannyian tudjuk, hogy a gyári adatok sem teljesen igazak, illetve labor körülmények között talán. Tehát én nem hiszek benne. Tényleg nem vitatkozás képp, csak pusztán nem jön össze sehogysem szerintem.
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy bárhol külföldön tankolok, azzal többet tudok menni mint hazai teletankkal.
Szeptemberben Horvátországban egy tankkal 750km-t tudtam megtenni, de ha nem autópályázom, akkor még többet is, és még csak akkor ért bele a piros mezőbe a mutató. (tehát volt még tartalékom)
Amúgy a horvát benzinnel érezhetően jobban is megy a kocsi. Akárcsak ausztriában, vagy szlovákiában.
Hali! Nos a kutak hitelesítéséről annyit hogy a mérő egység áramlástól függően csal!
Tehát ha jól értettem barátom fia úgy magyarázta el hogy bármennyit tankolsz kb 1,5l a kutnál marad!
A hitelesítés ugyanolyan mint a vízóráknál van egy átlag átfolyás és ott kell a pontossági tartományon belül lennie alatta kb +20% felette +5-8% tehát ha lassan csurgatod akkor kevesebb folyik és többet számol.
Ha megnézed még nem is folyik a benzin de a mutató már jelez!
Az az érdekes hogy amikor kinnt tankoltam németországban lényegesen több km tudtam vele elmenni mint itthon! vaj' miért?