Na, erre én is kíváncsi vagyok, mert ugyanebben a cipőben járok.
A B205L motornál a LUK 230mm az átmérő, Sachs-nál 218mm.
Azt mondják, jó bele a Viggen kuplungja is, na az a LUK-nál még mindig 230mm, de Sachs-ban már 228mm.
A gyári szett Sachs márkájú, csak azt nem tudom, hogy tud más átmérőjű lenni az ugyanazon célt szolgáló kuplugtárcsa.
A másik: a LUK-ot sokan nem ajánlják, csak a Sachs-ot, ugy néz ki, mintha más nem is gyártana hozzá szettet. Talán a Borg&Beck gyárt, de az is csak talán a Viggenhez.
Várjuk be a "tudósklubot", hátha jön valami érdemi infó!
Kuplungot szeretnék cserélni, de kezdem elveszíteni a fonalat, állítólag baromi nem mindegy, hogy mit rendelek, de nem tudták a legnagyobb alkatrészáruházak sem leszűkíteni a rendelésemet 1 alkatrészre (azt mondták vigyem be a kiszereltet az a biztos).
Kérlek, ha vki tud segíteni vagy ugyanilyen autója van/volt és cserélt rajta, akkor ne habozzon a válasszal!
Adatok: 9-3 2001-es évjárat B205E motorkód, alvázszám: YS3DF55C012042876.
Győrben több fekete Saab is szaladgál. Ha csak szigorúan Győrt vesszük akkor 9-3ng 2 legalább amit szoktam látni és 9-5 szintén. Az egyik 9-3 ng fórumtárs Gergely93 nick nevében.
Általában a gazdája a baja (ennek is a volt). Persze van egy-két kényes pontja, amire oda kell és lehet figyelni, de annyira nem szar, mint a híre. Inkább érzékenynek mondanám, mint rossznak. Szinte versenytechnika, és annak megfelelően kéne vele bánni is.
Kilométer szerintem stimmel,nem tekergették. Karbantartás volt, minősége kétséges nem szakmunka.De ez most már mindegy. Hajtókar törés, blokkon három lyuk, egyik dugattyút megette, eltűnt:).
Találkozóra kész lesz, remélem lesz időm kivinni. Most már jó kezekben van ,kap egy másik blokkot új alkatrészekkel.
Saab 9-5 Aero 2.3 turbo 250 le autómnál az alábbi részleges hiba lépett fel. Légzsák hiba visszajelzőlámpa világít, ekkor az index nem kűködik, klíma kijelzője kikapcsol, és a klíma vezérlő gombjai nem működnek. A hibajelenség nem állandó. Több diagnosztikai eszközzel is próbálkoztam kideríteni, mi lehet a hiba, viszont amikor tesztelni tudtam, soha nem állt fenn a hiba, így hibakód sincs.
Valakinek van valami ötlete, mi okozhatja a hibát? Esetleg valaki tapasztalt már ilyet?
Hozzáteszem hogy használt autóról beszélünk, aminek a legfiatalabb társai is már lassan 10 évesek, amikor az emberek többnyire ezek problémák elkerülése érdekében eladja az autót.
Valószínűleg a szalonból kihozva az első 10 év itt sem volt problémákkal teli.
Ez elég szomorú hír, így a viggen találkozó előtt.
Sovány vígasz, de amikor Én vettem a 9-3ng dezsőt, kb 1 évet állt még és ha mindent pontosan kiszámolnék több mint egy millát döntöttem bele és még mindig nem az igazi...
Vannak napok mikor szeretem, de volt pillanat amikor alágyújtottam volna. :D
Csak gondoltam megosztom veletek, a nagyon jó és szép kék viggen rövid történetét. Új gazdája vagyok. Régóta szerettem volna egy ilyet, ilyen kéket. Hétfői napon vásároltam meg, szerdáig bírta. Beleraktam a vásárlás óta 50 kilométert, ebbe benne van az a 8 km amíg a szervizbe elvontattuk, meg hazajöttem vele az eladótól a vásárlás napján. A motor kuka, kb hat számjegyű összeg a javíttatása. Egy jelképes pici 150 ezer forintos hozzá járulást szerettem volna az eladótól hogy mégse legyen annyira fájdalmas, és ismét szépnek lássam az autót. De sajnos nemet mondott,ez szerintem elég szomorú és nem korrekt.
Köszönöm!
Sajnos ezt elvitték, gyönyörű volt!
Keresek egy másikat, szerencsére itt elég sok van 😁 (Svédország, Norrbotten)
Az autók előélete és szervízháttere adatbázisból ellenőrizhető, ez nem gond.