Keresés

Részletes keresés

urál Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3667
Mennyi az állami bevétel a tömegközlekedésen és mennyi a közútin (adók az üzemanyagon, a gépjárműveken, stb.) és mennyi a kiadás (tömegközlekedés fenntartása, fejlesztése és ugyanez a közutak esetében)?
Előzmény: attus germanicus (3666)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3666
Ez ténykérdés, nem számít, hogy mit gondolsz Te, vagy én.
Előzmény: Törölt nick (3662)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3665

Ja, szerinted a 10 perces követés is szép lenne? Klassz. Kár, hogy ma Budapesten 2 kivétellel mindenütt ennél sűrűbben járnak vonatok (a 2 kivétel egyvágányú vonal).

A példa egyébként nem Japán, hanem Európa, konkrétan München, de csak kb. ugyanezt tudja Párizs, Stuttgart, Hamburg, Berlin, Frankfurt, Bécs, meg még egy pár.

 

És mindenütt számolnak állóhellyel a rövidebb utazások számára. Mégis szívesen utaznak az emberek.

Előzmény: Törölt nick (3658)
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3664
"It was about the automobile-fethisism..."

Az ugyanaz a skala, csak forditva. Az, hogy valaki szereti az autojat (itt vagyok ugye mindjart en), nem sokat jelent azon a teren, hogy megis mit gondol a nagyvarosbeli alkalmazhatosagarol. (Mellesleg pedig jaja, ismetelhetnem feluccat: a munkahelyet es a lakohelyet, azt ugy dobja a gep...)
Előzmény: Törölt nick (3649)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3663

nemfeltétlen.

a tömközl.-t egyéb adóbevételekből is lehetne finanszírozni...

(bár ez értelemszerűen egyéb területek finanszírozására hatna ki: nyögdíj, egészségügy, oktatás, államigazgatás, stb.)

Előzmény: felucca (3661)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3662

Tévedés, a tömegközlekedés sokkal olcsóbb. Mármint az államnak.

 

ok. maradjunk annyiban, hogy te így gondolod. én meg fordítva.

Előzmény: attus germanicus (3655)
felucca Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3661
Csak tudod, ha a közút önfinanszírozó lenne, azaz nem vonnák el az ott keletkező nyereséget, akkor nem lenne pl. tömegközlekedés (sem).
Előzmény: Törölt nick (3657)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3660

azt azért ne hagyd figyelmen kívül, hogy a kötöttpályás gerincre hordó buszjáratok menetidejének javítása is a közúti kapacitás bővítésével valósítható meg.

Előzmény: attus germanicus (3656)
urál Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3659

Ha nem látod értelmét, akkor mégis miért vagy demagóg? Nem lehet demagógia nélkül a budapesti tömegközlekedési hálózat és a közúthálózat fejlettségére azt mondani, hogy egyformán elmaradott.

Előzmény: attus germanicus (3656)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3658

Nem. Attól még, hogy Te nem hallottál róla, létezik vonat 120 másodperces követéssel is.

 

a japókra gondolsz?... hát azok sokmindent megcsinálnak, amit mi a büdös életben nem fogunk...

 

szerintem nálunk már a 10 perces követés is szép teljesítmény lenne... (tehát a kb. 2h-s csúcsban 12 szerelvény)

állóhelyet meg lécci ne számolj vonaton... nem marhavagonokról beszélünk...

Előzmény: attus germanicus (3654)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3657

Bár igaz. Most mondta H123Laci, hogy nincs pénz tömegközlekedést fejleszteni, ezért inkább a közútit kell. Ragyogó okfejtés!

 

a közút önfinanszírozó (lenne, ha nem keresztfinanszíroznának az onnan elvont adókból)

 

az meg, hogy most 40éves elmaradást kellene a közutakon bepótolni (nyilván extraforrásokkal), az ugyanmár ne az alágazat hibája legyen...

Előzmény: felucca (3652)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3656

>Nem látom, hogy lefedetlen területek lennének a tömegközlekedésben, míg komplett főútvonalak hiányoznak a városban!

Nem látom, hogy lefedetlen területek lennének a közúthálózaton, míg komplett gerincvonalak hiányoznak a kötöttpályás hálózaton!

 

Tudok én is demagóg lenni, csak minek?

Előzmény: urál (3650)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3655

>de figyelmenkívül hagyják a gazdasági lehetőségeket: itt egyszerűen nincs ANNYI PÉNZ a tömegközlekedés dotálására, mint nyugaton...

Tévedés, a tömegközlekedés sokkal olcsóbb. Mármint az államnak.

Ha meg a racionális magyarázataimat ismételten rajongásra meg modellvasútra vezeted vissza, az nem engem minősít, és akkor talán nincs is miről beszélnünk.

Előzmény: Törölt nick (3641)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3654

>csúsztatunk kollega? ha elméleti maxban számolunk, akkor:2x2 gyosforgalmi

Ja, én csúsztatok, de Te vetsz össze direktben 2×2 sávot 2×1 vágányos vasúttal... De ez persze biztos normális...

 

Amúgy egy autóban elvileg lehet 5 utas, gyakorlatilag nincs. Ellenben a példában felhozott vasútvonalon mozog a 17.000 ülőhelyen 17.000 ülő és még kb. 8.000 álló utas. Tehát kapacitáskihasználásban is a vonat nyer.

Ezt én nem akartam felhozni, de ha már Te felhoztad...

 

>kb. 1000utas/vonat -> 60min/17vonat = kb. 3perc/vonat követés???

nem kevered a metróval véletlenül???

Nem. Attól még, hogy Te nem hallottál róla, létezik vonat 120 másodperces követéssel is.

Előzmény: Törölt nick (3639)
urál Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3653
A főváros közúthálózata a hetvenes éveket testesíti meg. Azóta nem fejlődött szinte semmit. Igen, sajnos egész Budapest a hetvenes években kénytelen élni.
Előzmény: felucca (3652)
felucca Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3652
Bocs, hogy ismétlem magam, de hol élsz? 1970-ben?
Emlékszem a brosúraszövegekre: Budapesten az emberek 95%-ának kevesebb, mint 300 métert kell gyalogolni az első megállóig.
A lefedetlen területeket emlegetni annyi, mintha az egészségügyi ellátást azzal jellemezném, hogy hány kiló kalmopirint zabálunk meg egy évben.

Országosan, a régióban és Budapesten nem rúg labdába a tömegközlekedés a közúti mellett. Semilyen paraméterében.

Bár igaz. Most mondta H123Laci, hogy nincs pénz tömegközlekedést fejleszteni, ezért inkább a közútit kell. Ragyogó okfejtés!
Előzmény: urál (3650)
felucca Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3651
Mindenki dönt, hogy hová költözik és hol dolgozik.
Ha tömegközlekedéssel háromórás átszállásos, akkor járjon autóval, kevesebb, mint a fele alatt, bár főbelőném magam, ha naponta két órát kellene egy autóban vezetéssel eltöltenem.
Ebben az esetben és ebben az irányban valószínűleg nincs nagy közúti kapacitáshiány, ha ez ilyen kényelmes. Ha majd sokan fognak ott lakni, meg ott dolgozni, akkor lesz.

Erre az egyik oldal azt mondja, hogy kapacitáshiány van, és meg kell szüntetni.

A másik oldal azt mondja, hogy bár az ember okosnak képzeli magát, közösségi szinten egy tyúkkal vetekszik az intelligenciája.

A harmadik oldal pedig azt mondja, hogy a kiköltözés okait kellene szemügyre venni, talán egyből kiderül, hogy nincs is kapacitáshiány.
Előzmény: Törölt nick (3646)
urál Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3650

Nem látom, hogy lefedetlen területek lennének a tömegközlekedésben, míg komplett főútvonalak hiányoznak a városban! A budapesti tömegközlekedésnek olyan apró-cseprő problémái vannak, hogy hogyan kössünk össze villamosvonalakat a Belvárosban és nem olyanok mintha komplett kerületekben hiányozna a tömegközlekedés, vagy ha lenne is, akkor is csak egy kósza buszjárat, amit ködös reggeleken szoktak látni fel-fel, de inkább eltűnni. A hidak, a körutak hiánya analógia szempontjából ezt jelenti.

 

Ki lehet jelenteni, hogy a budapesti tömegközlekedés fejlettsége kielégítő, míg a közúthálózat katasztrofális mértékben alulfejlett.

Előzmény: mestska (3647)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3649
no.no. You missed the point. It was about the automobile-fethisism...
Előzmény: ghosty9 (3648)
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3648
Elmisszelted a pointot. Autoellenessegrol volt szo.
Előzmény: Törölt nick (3646)
mestska Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3647

hogy jelenleg Budapesten nem a tömegközlekedési hálózatok kiépítettségében van súlyos elmaradás, hanem a közúthálózat fejlettségében!

 

mindkettőben súlyos elmaradások vannak hasonló méretű más európai városokat és a budapesti igényeket tekintve.

Előzmény: urál (3637)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3646

ügyes vagy.

és akinek a munkahelye van "atszallasos-gyaloglasos haromoras ut"-ra, amit autóval "kevesebb, mint a fele alatt" tehet meg?

Előzmény: ghosty9 (3645)
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3645
"mondjuk arról elvitáznék, hogy mi a nagyobb: az autofetisizmus, vagy a megszálott autósellenesség...."

Erre a kulonosen vicces kijelentesre meg terjunk ki azert. :-) Van autom. Nem kicsi, es a motorja sem az (bar az autos forumokon termeszetesen ez az entry level). Szeretem is. Csak eppen tudom, hogy hova (mire) valo. (Szuloket latogatunk vele, atszallasos-gyaloglasos haromoras ut helyett kevesebb, mint a fele alatt. Dolgozni nem azzal jarok, mert az busszal ugyanannyi (pedig lassuk be, a tomegkozlekedesnek az a legalja) es kenyelmesebb, biciklivel meg feleannyi ido.)
Előzmény: Törölt nick (3628)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3644
elkészült az általad kívanatosnak tartott gyorsforgalmi háló skicce?
Előzmény: felucca (3642)
urál Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3643

Akkor egyenlőre csak ketten vagyunk. :)

 

Figyelmen kívül meg azt hagyják, hogy lezajlott egy motorizációs boom, amely kapacitástöbbletet eredményezett a tömegközlekedésben, míg súlyos kapacitáshiányt a közúthálózaton.

Előzmény: Törölt nick (3641)
felucca Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3642
Szerinted nem kell túlragozni a dolgot.
Elvégre ez egy úttervezéses, útrépítéses topic, itt nagyon gáz olyat mondani, hogy ne így, meg mást.
Ide azért járunk, hogy egyre nagyobb számokat nyögjünk be hídhosszakról, meg alagúthosszakról.
Az egésznek az alapját piszkálni, az itt nem szalonképes.
Demagóg leszek: Majd jól szétnézek az indexen, biztosan van topic tűzerőről, meg fegyverekről. Nyilván az is nagy gáz, ha odamész, és arról kezdesz beszélni, hogy milyen szar dolog a háború.
Nyilván az is nagyon gáz dolog, ha idejön valaki, aztán elkezd aggódni, hogy rossz, rövidtávú, kitalálatlan az egész közlekedési koncepció.
A közútfejlesztések és a településfejlesztés összehangolatlanságáról értekezni meg ultragáz, belátom.

Verseny van a települések között. Nagyon jó. Ezzel egy ideig el lehet intézni, hogy ne kelljen gondolkodni, de csak egy ideig. Aztán megdöglünk.
Előzmény: Törölt nick (3614)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3641

kösz.

mán aszittem egyedül maradok...

bár xhwamt olvtárs is hasonló véleményen van...

 

 

én télleg megértem a toptársak vonat iránti rajongásást. (nekem is volt modellvasutam)

de figyelmenkívül hagyják a gazdasági lehetőségeket: itt egyszerűen nincs ANNYI PÉNZ a tömegközlekedés dotálására, mint nyugaton...

Előzmény: urál (3637)
part_wish Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3640

Ne essünk tévedésbe: Budapesten ma a közúti és a vasúti hálózat kb., egyformán rossz állapotban van. Mindkettő fejlesztendő, és sosem egymás kárára, hanem együttműködve.

 

szerintem ezzel a megállapítással mindannyian kiegyezhetnénk...

 

 

az a baj, hogy a KÖZOP túlnyomó része elaprózott közútfejlesztésre megy majd, vonatra, elővárosi fejlesztésre alig. én ezt az EU helyében nem fogadnám el. tőlünk nyugatra a nagyvárosokban például sorra kötik össze a föld alatt a fejpályaudvarokat és építenek ki működő kötöttpályás rendszereket. nálunk ez egyelőre csak az álmokban szerepel.

 

ami projekt meg a többi KÖZOP elemből is megvalósul és amikor megvalósul, az teljesen ad-hoc alapon dől el, hogy éppen melyik projekt hogyan van előkészítve éppenséggel és milyen politikai vagy egyéb érdek szól mellette/ellene. 

Előzmény: attus germanicus (3636)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3639

...kocsival egy sávon egy óra alatt kb. 2.000 autó, azaz kb. 2.800 utas szállítható el. Vonattal az általam ismert csúcs 17.000 ülőhely egy vágányon.

 

csúsztatunk kollega?

 

ha elméleti maxban számolunk, akkor:

2x2 gyosforgalmi: 2sáv*2000autó/h/sáv*5utas=20e utas/h

 

de a vonat hogyjönki?

kb. 1000utas/vonat -> 60min/17vonat = kb. 3perc/vonat követés???

 

nem kevered a metróval véletlenül???

Előzmény: attus germanicus (3636)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3638
Ebben sem értek egyet. Mindkettőben vannak nagy elmaradások.
Előzmény: urál (3637)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!