Üdv az URAKNAK!Segítség kellene.Anya kapott egy elektromos bicajt.Azt írja a használatija, hogy minden gurulás után tölteni kell, illetve minden 2. nap, ha nincs használva.Én úgy tudtam, hogy nem kedvelik ezek az akkumulátorok a rátöltést.
Gondolkodtatok már el azon, hogy ha venne az ember fia 4db 3.2Vos 40Ah aksit (vagy 1db 12V/38Ah akut), az ugye ~12V amit ugye lehet 12Vos töltővel tölteni, és tennénk a végére egy 12V/48V DC-DC konvertert, így a motorhoz eljutna a 48V-os feszkó (1C mellett 10Ah-val)! Simán olcsóbb volna mint 16db lion hengert-téglát és 4db aksit pakolgatni jobbra ballra!
Mondjuk én az 1db 12V/38Ah aksin gondolkodom, mert így spórolnék kb 7kg-ot a bicómon, meg kb 20-25000Ft-ot az aksikon, meg újabb 15-20000Ft-ot a töltőn! Ugyanis van 12Vos proc.vez. töltőm! Jó okés, lenne a DC-DC átalakító pluszban!!! :)
Azt már nem mondom, hogy 1db 3.2Vos 160Ah lion tábla működne e így...... :P
Szerintetetk tudna ez működni????
Egy DC-DC átalakító átlag milyen hatékonysággal működik???
A fejburkolat alatt az Arizona Raptornál ez alább skiccen látható két csati van használaton kívül. Ahol valami feszkót tudtam mérni azt daírtam. Mérőcsúcs fordított polaritásánál sem változott semmi!
Csak a kíváncsiság, hogy mi lehet a funkciójuk? Hátha valaki tudja!
A Raptorom bizony már felment az egy emeletre is. Ugyanis a házban ott a lift végállomás. Óvatosan kellett a gázkart használni, hogy lépést tudjak vele tartani.
Ennek is van pedálrásegítéses funkciója, de ha lendult a motor utánna üresbe tekerem a pedált és a tekeréstől függ a sebesség. Nem optimális élmény a szabadonfutót tekerni! Inkább marad a gázkar használata.
Aki igazán szeret biciklizni, az sokat teker, a legkülönbözőbb áttételeken; ez függ a tereptől, széltől, fáradságtól, de leginkább attól, hogy mit akarunk éppen; kis nyomatékkal lassan tekerni, vagy nagy nyomatékkal lassan menni, vagy pörgetve lazítani, stb...
A gázkaros rendszer ide tökéletesen illeszkedik, akármelyik változatot kiszolgálja.
A pedelec (az olcsó, elterjedt) nem érzékeli a pedálnyomatékot, a rásegítés mindig konstans (általában 3 féle). A legerősebb már 200W -os motorral is kissé megrántja a gépet - a gázkar finomabb. Elinduláskor nagyon jól jön a max nyomaték, de csak pár másodpercig - ezt a pedelec nem tudja.
Meg pl. enyhe lejtő, hátszél, közepes tempó, rásegítés nélkül; gyerünk, egy kis száguldás, egy rövid, de erős gázadás - szerintem az E-bike -zés egyik legnagyobb élménye.
Vagy egy hosszú kaptató, kicsi gázzal, jó tekeréssel - egy jó gázadás óriási lendületet ad.
Murvás úton kicsi tempó, aztán gyorsitani erős tekeréssel és finom, de nagy gázzal - a hang, ami az első kerék alól jön, szerintem élmény.
Aztán, lehet ez nevetséges, de van úgy, hogy tolni kell, pl. rövid, extrém meredek emelkedő, nagyon rossz út; finom gázzal lehet tartani mellettümk a gépet, szinte bele lehet kapaszkodni.
És pedelec nélkül csak a motorfordulatszám korlátozza a sebességet.
Ellustulás azoknál lesz, akik eleve a robogó felé kacsintgatnak, a bringások inkább élve az új lehetőséggel, többet vállalnak be.
Nálam új a szett, másfél hónapos, kb. 20 - 30. töltés.
Köszönöm, magam is igyekeztem! Állítólag félidő-hosszabbítást kaptam, csak hivatalosan elfelejtették közölni!
Jól értem, hogy teljes pakk-feszültség, pillanatnyi áramfelvétel, rendelkezésre álló kapacitás, "cellánkénti" feszültség és beépített hat BMS? Jó ár a hatezer érte!
Most ugrik be, hogy már régebben is mutattad ezt a műszert és mintha valamilyen átkapcsolási trükkel minden cellára külön rá tudtál volna nézni vele!
Eredetileg azért lett véve a műszer hogy lássuk mennyi Ah van még hátra ,mert a Lifepo4 sokáig ugyanazon a feszültségen van ,és a mutatós műszer nem ad elég infót arról mennyit mehetünk még.
Ugyanúgy használható ólomaksikhoz is ,az csak plusz dolog hogy van beépített bmse is ,de azt a részt csak litiumokhoz kapcsolható.
Ágostonnak: akkuk feltöltve, rendelés indul! Milyen tudású a teljesítménymérőd? Az, hogy lítiumos akkukhoz: csupán egy porhintés, vagy olyan speciális védelem is van benne, amely nem írható felül, hogy savas akkukhoz is tökéletes legyen? Akkupakkra és legfeljebb hat cellára programozható? Mennyi az ára?
Az enyém nagyon hasonlít erre, igaz kemping, összehajtható és a kerekei 16 coll-osak, de az aksi pakk alatti vezérlő doboz alján van egy kis nyomógomb (alulról, nem látható), amivel át lehet kapcsolni gázkarosra illtve pedelec-re.
Akár a fórumukba, akár e-mailbe kérdezhetsz tőlük Trepák Zoli nagyon segítőkész!
Az akku 36V 10A Litium. Max sebesség 25-30 Km/h. Hatótáv 40-60 Km. Max terhelhetőség 110 Kg. A többit majd zoliék tudják. Lehet, másikat is tud ajánlani ami esetleg jobban tetszik. Nincs minden kint az oldalon!
Köszönöm a részletes választ. Sajnos elvitték a bringát. Most ajánlottak egy Alu-rexet, de itt is elég lutri az akksi. Meg mi van ha elromlik? Tudom valahol szervízeltetni? Egy rakás kérdés felmerül bennem azóta.
Ha veszek egy ólomakksis bringát, abba később tudok beletenni LiIon-os akksit? Mire kell figyelni? Azt olvastam, hogy a töltő az hozzá illeszkedjen. De az Ah az pontosan annyi kell legyen mint ami az ólomakksié?
Lithium akksik között is van különbség. Melyiket érdemes venni? Téynleg a LiFePO4-est érdemes?
Már rengeteg helyet megnéztem és egyre inkább hajlok a Lithiumos bringa felé, de olyan 200-ig max. Hol lehet olyat kapni, ami úgy is néz ki, mint egy bicikli, tehát például nem Lofty: http://bolthely.hu/kepek/elektromoskerekpar/00465.jpg
Ha utána volt töltve, elvileg nem probléma, és reménykedni kell, hogy nem volt mélykisülése. Elvileg 1-2 év alatt nem tud önkisülés útján mélykisülésbe jutni az LI akkumulátor - akkor már kuka sajnos - , ha jó állapotú. Ha meg utána is volt töltve, akkor főleg nem. Csak kérdés, hogy amit mondtak abból mennyi a valóság is egyben. Szóval óvatosan kell kezelni. No meg LI és LI akkumulátor között van különbség.
A Li alapú akkumulátorokról azt kell tudni, hogy ha hosszú távon tárolják és nem használják őket, akkor az ideális töltöttségi szintje 40-60% körül legyen, mert ez tesz jót az élettartamnak a gyártók szerint. Ha teljes töltöttségi állapotban van tárolva sokáig - évekig - akkor az elvileg nem olyan jó neki. Simán hosszú évekig eltárolható jelentős kapacításcsökkenés nélkül.
De ez az infó kevés, hogy véleményt lehessen róla mondani. a legegyszerűbb próba az lenne, ha tudnál vele menni tesztkört, amíg le nem merül.Vagy egy akkuteszt mondanám meg rendesen.
Viszont ez sem százszázalékos, mert a ciklusszám ebből nem fog kiderülni, de az állapotára azért valamennyire utal. A használt akkumulátor az mindig egy elég nagy lutri.
Volt főnököm mikor árulta az ezerkettes zsigát volt rajta vonóhorog. A garázsba volt egy cempigsátor utánfutó (pici kis valami). Az volt bizonygatva, hogy csak azt vontatta. Közben a korábban már eladott méretes utánfutóval hordta össze az építkezéshez amit lehetett!
Ha tényleg úgy van, akkor az még bírhatja. Persze függ az állasidő alatti töltögetéstől is. Azok sem szeretnek üresen állni és önkisülés ott is van.
Sziasztok! 2 éves LI-ion akksi az még mennyire jó? Lenne egy eladó kerékpár és ilyen van benne. Szinte állt a két év alatt végig. Párszor lett feltöltve.
Itt olvasható egy Tornádó e-bringa használsatija. Az akku töltéssel kapcsolatos infó a 7. és 8. oldalon van.
"A töltés befejezése után ne hagyja a töltőt 2-3 óránál tovább a hálózathoz csatlakozva, mert az a töltő és az akkumulátor tönkremeneteléhez vezethet."
"Az akkumulátor töltése • Először csatlakoztassa a töltőt az akkumulátorhoz és csak azután a töltőt a hálózatba. (220V) • A töltés befejezését a vörös lámpa zöldre váltása jelzi. • Ne használja az akkumulátort, ha nincs teljesen feltöltve. Ez megrövidíti az akkumulátor élettartamát. • A töltő nagyfeszültségű elemeket tartalmaz, ezért szétszerelni szigorúan tilos! • Csak földelt csatlakozóaljzathoz szabad a töltőt csatlakoztatni! • Töltés befejezése után először a hálózati csatlakozót húzza ki, majd az akkumulátorét. • Ne takarja le a töltőt töltés közben. • Csak száraz és fedett helyen használja a töltőt. • Ha a töltő túlmelegszik vagy kellemetlen a szaga, húzza ki a hálózatból és vigye szakszervizbe."
Arra való az a 55-és 1 fet-el küldött kép, itt a fet kapcsolgat igen gyorsan, és még a bekapcsolás időtartamát is folyamatosan tudod csabályozni- persze csak akkor ha nem félsz a pákától! Az ic láb számozása jó de most a beültetés tükörképe van, elcsesztem ! de már akkor feltettem .
A kerékpár akku töltőn (Tornádó 250 W os bicó) először világított a zöld és piros LED, aztán csak a piros. Nem tudom mit jelez, ha feltöltött,és meddig maradhat a töltőn !? Valaki tudna egy leírást tartalmazó oldalt , vagy leírná a töltő műkodését röviden ?