Keresés

Részletes keresés

BA123 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6229
Füves pályás villamos, ez igen az első ilyen Magyaroszágon, és nem Pesten!
Miskolcon milyen villmaos fejlesztést terveznek? Úgy tudom Debrecenben egy új vonal épüle 2-es számmal.
Előzmény: strangerr (6225)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6228

itt nem inkább a körút bezárását és a hidat kellene nyomatni?

(vagy arra van egy külön keret?)

Előzmény: strangerr (6225)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6227

igaza van, elmehet a minisztérium a sunyiba, ez jogos igény...

 

a legjobb meg az lenne, ha épülne a folytatás a 10es felé...

 

a NIF most ül a szélcsatornás vizsgálódás eredményét tartalmazó jelentésen...

Előzmény: kofy (6226)
kofy Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6226

A mai sajtónapot az alábbi hírrel zárom:

 

Budakalász, az M0 és az ígért fejlesztések:

 

http://www.privatbankar.hu/html/cikk/kommentar.php?kommentar=19564

strangerr Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6225
Szegedi villamosról:

http://www.delmagyar.hu/szeged/cikk/huszonotmilliard_villamosra/2023617/

Jelzőlámpás kör lesz, mint Győrben, csak itt a kör közepén szétválik a villamos...:)

Szeged legforgalmasabb csomópontja, hogy fogják ezt megcsinálni...?
Előzmény: BA123 (6224)
BA123 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6224
Az uniós projektlistában is olvastam már erről a szegedi villamosról. Pontosan milyen villamospályát építenek Szegeden?
Előzmény: ifj. Nagy Gábor (6167)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6223

inkább új pályák építésébe fogtak, mintsem a régiek felújításába...

 

akkor mi is ráértünk volna az M7 felújításával? :-) 

 

És azért gondold el, az A3 vagy az A9 egymaga hosszabb, mint a komplett magyar hálózat.

 

ha az abszolult számokat nézzük, akkor mellé kell tenni, hogy hányan dobják össze a pénzt, meg mennyit tudnak összedobni.

azért ezek is elég durva számok.

 

az üa- és gépjármű-adó-bevétel sem lehet náluk csekélység... :-)

Előzmény: attus germanicus (6222)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6222

A 70-es évektől, amikor a háború után megint jobb lett ott a gazdasági helyzet, akkor inkább új pályák építésébe fogtak, mintsem a régiek felújításába. Így most ott az a helyzet, hogy a fő autópályák állapota általában rosszabb, mint a fiatalabb, kisebb forgalmú utaké.

1990 után meg ugye a végtelenül lerongyolódott keletnémet hálózatba öltek rengeteg pénzt. Emlékszem, '97 körül az A9-en Lipcse környékén még 20 km/h korlátozás is volt úthiba miatt. És azért gondold el, az A3 vagy az A9 egymaga hosszabb, mint a komplett magyar hálózat.

Előzmény: Törölt nick (6221)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6221

hát én sok német pályát nem tapasztaltam, csak az A8-at (ahogy innsbruck felé menet levágtuk a berchtesgadeni nyúlványt salzburgál), de az látványosan rosszabb volt, mint az osztrák A1:

 

no leállósáv, dübdübdübög, mint anno az M7es, kérdeztem is: mivanmán? a zendékában vagyunk?

 

de olvastam is róla, hogy több FŐ ap. elég elavult, túlterhelt náluk.

 

azt értem én, hogy ez nem kevés idő-pénz-enyergija, de azért nálunk már 60 éve dúl a kapitalizmus, lett volna lehetőségük ütemesen csinálni ezeket a melókat...

 

Előzmény: attus germanicus (6219)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6220
inkább BRÉKINGNYÚZ! :-)
Előzmény: kofy (6218)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6219

A3, A8 autópályák jelentős része még a hitleri időkben épült. Elég sok az emelkedő/lejtő, nincsenek bevágások, alagutak, se viaduktok. Az eredeti kiépítésben kapaszkodósáv sehol sincs, leálló se mindenhol.

A forgalom meg persze az akkorinak a sokszorosa.

Ahhoz Germániában sincs elég kapacitás, hogy egy lendülettel átépítsenek több ezer km autópályát. Két hete néztem, az A3 teljes hosszán kb. tíz helyen volt útépítés, ez mindenhol magába foglalja a háromsávosítást is. A8 hasonló, ott láttam készülő bevágásokat, kisebb völgyhidakat. Haladnak, még ha nem is olyan sebességgel, ahogy a forgalom növekedése indokolná.

Olaszországban kicsit más a helyzet (ez részben igaz a délnémet pályákra is): sokhelyütt olyan macerás az építés, hogy boldogok, ha a 4 sávnak találnak helyet, ehhez még kapaszkodó és/vagy leálló már nagyon megdobná a költségeket. Gondolj bele pl. a Raccordo Appeninicoba (Bologna - Firenze), abban nem is tudom, van-e olyan, ahol egyszerűen a talajra ráépítik az utat, nem kell semmilyen műtárgy.

 

És nincs is jobb buli, mint amikor a 35-tel kapaszkodó kamiont előzi a belső sávban a másik kamion 45-tel.

Előzmény: Törölt nick (6215)
kofy Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6218

UPDATE!

 

M6 vs. Paks

 

http://www.hirado.hu/cikk.php?id=224611

BA123 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6217
Igaza van annak aki azt írta hogy ez kultúra kérdése. A kultúra meg főleg idő és gazdagság kérdése. Minden társadalom előbb-utóbb kiépíti a maga kis helyi kultúráját, csak ki kell várni. Apám már régi motoros, szerinte nagyon sokat javult a közlekedési kultúra Magyarországon az elmúlt húsz évben.
Egyébként én azt tapasztaltam hogy az északi olaszok nagyon hajtanak velük nem bírta a tempót a 19 éve kadettem, a déliek viszont nem. A franciák és a spanyolok tartják a sebességhatárt, így ott szinte mindenkit megelőztem (kivéve az emelkedőket) :)
Előzmény: Rooger Preed (6216)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6216
Azért ehhez az is kell, hogy minél Északabbra menj.

Finnországban a 100-as táblánál alig mennek 100 fölé. A magyar sebességhatár+10-el haladva sorra előzöd az embereket.
Németországban, Ausztriában mennek rendesen, de ha kimész előzni, akkor lelassítanak 200-ról és várnak, hogy szabad legyen az út.
Olaszországban ha egy 140-el haladni vágyó előtt mész 135-el, akkor egyből csattan balra az index.

Nálunk meg a presztízs- és márkaharc a mai napig megvan, bár 10 évvel ezelőtt szerintem rosszabb volt ilyen szempontból a helyzet.
Előzmény: attus germanicus (6210)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6215

de nem is szívesen mennék a kamionok mögött 60-al....

 

ahol olyan meredek, hogy a kamion belassul 60ra, ott már kapaszkodósáv kell(ene).

ezexerint ott nem van?

Előzmény: attus germanicus (6210)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6214

no, nekem aztán végképp nem sürgős, életemben kétszer jártam arra.

de akkor így van esély még egy 2009-es útátadásra, ugye, innen indult az ügy.

Előzmény: Törölt nick (6212)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6213

Egy-kétszer végigautóztam már Európát, nemegyszer kisautóval.

 

hátha nem1x, akkor 2x. de akkor mind2 alkalommal kisautóval. jól értem? :-)

Előzmény: attus germanicus (6210)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6212

na az a híd legyen a legnagyobb gondunk...

 

(a határátkelésnél úgyis lassítani kell, meg valahol meg kell állni brunyálni is, a lányok meg nem szeretik elintézni a susnyásban...)

Előzmény: janoka419 (6211)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6211

Június 6-án írták alá a szerződést, hová kapkodnának? Nyáron úgyis meleg van, a vízközelben még szúnyogok is. Majd talán ősszel, bár akkor meg elég gyakran esni szokott, esetleg télen, ha nem lesz túl hideg vagy túl sok hó vagy túl sok eső.

Tanulnak ezek a horvátok :)

Előzmény: BA123 (6185)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6210

Ez kultúra kérdése is. Egy-kétszer végigautóztam már Európát, nemegyszer kisautóval. Németországban, ahol a belső sáv nem 130, de még csak nem is 160, elég izgalmas művelet kimenni előzni, és tudom, hogy amíg megelőzök hegynek fel 4 kamiont, addig jópár autót feltartok magam mögött - de nem is szívesen mennék a kamionok mögött 60-al. De nem egy, és nem kettő út alatt összesen egy alkalomra emlékszem, hogy a mögöttem jövő levillogott. Az A3-ason volt Nórnberg és Würzburg közt. Egy magyar rendszámú fekete terepjáró.

BA123 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6209
...nem is 130-al szoktam közlekedni:)...
Előzmény: Törölt nick (6208)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6208

jobbról NE előzz!

azonkívül, hogy tilos, télleg elég veszélyes, és te leszel a hunyó, ha a középsőben cammogó birka hirtelen ötlettől vezérelve beszédeleg eléd.

 

csakis balról előzd, de tempósan (annyira mereven nem kell a 130-at betartani), oszt ha mellette vagy dudálj rá, hogy vegye már észre magát...

(én legalábbis ezt szoktam...)

Előzmény: BA123 (6205)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6207

még jó, hogy továbbolvastam, mert épp ezt akartam írni... :-)

Előzmény: attus germanicus (6201)
BA123 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6206
Valószínűleg ez akkor működhetne jól ha lenne jó P+R annak aki nem akar a dugóban állni, meg ha figyelnék a belváros felől induló forgalmat is, amit csak valami állandó forgalomszámlálóval és egy számítógépes rendszerrel lehetne jól működtetni. Van olyan város ahol egy ilyen rendszer jól működik?
Előzmény: attus germanicus (6201)
BA123 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6205
Ez teljesen igaz, az M7-esen általában rajtam kívül csak a kamionok haladnak. És ilyenkor persze ha megelőznék egy autót a külsőben 130-al, akkor be kellene mennem a belsőbe mert ez így szabályos. Ott viszont megint nincs hely, mert 160-al tépnek a terepjárók, úgyhogy szabálytalanul balról előzöm a 110-el, a középső sávban cammogó autósokat. Meg kellen büntetni egy csomó embert hogy rájöjjenek hogy a külső sáv az nem kizárólag a kamionosoké...
Előzmény: Törölt nick (6202)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6204
tudom, hogy nem amiatt építik, de valahányszor cikkeznek az M6-ról mindig úgy adják elő, hogy "a rendezvénynek létfontosságú feltétele az M6, éshanincsmeg addigra, akkor irgumburgum világvége..."
Előzmény: BA123 (6186)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6203
tényleg nem. egyébként a nif ugye azt mondja, hogy ők a komplex pihenőhely alapjait megcsinálják (utak, parkolók, stb.), a benzinkutasoknak az épületet, a kutat, stb. kell megépíteni. tehát elvileg a sztrádaépítés költségeit nem sokkal jobban növeli, mint egy egyszerű pihenőhely.
Előzmény: Törölt nick (6174)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6202

ez a villogósdi-letolósdi télleg nem szép dolog, de a visszakekeckedés se túl dícséretes...

rá kell hagyni. de azért előzni tempósan kell...

 

nekem inkább azokkal van problémám, akik elfelejtenek visszamenni a külsőbe.

2sávoson nem annyira jellemző, ott többnyire észreveszik magukat, de 3 sávos szakaszokon már nagyon szembetűnő.

tömegesen ott korzóznak a középsőben (pedig üres a külső), így gyakorlatilag hiába a 3 sáv, nem javul észrevehetően az út kapacitása...

Előzmény: BA123 (6183)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6201
Ez már elég régóta működik is így, hellyel-közzel. Ettől szokott pl. ezen a topicon H123Laci idegbajt kapni, és szokta követelni, hogy ezt állítsák át, igenis inkább a belvárosban legyen dugó. Persze részben igaza van Lacinak, hiszen így az a forgalom is szív, amelyik el sem akar menni a belvárosig! Pl. tipikusan ilyen lámpa a XVII. Pesti úton a városhatár után befelé az első lámpa, ahol tudatosan kap kevés zöldet a befelé jövő irány, hogy inkább a pusztában pöfögjenek a dugóban állva, mint a lakótelep közepén ugyanezt.
Előzmény: BA123 (6196)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6200

Hehe! És belinkelték a topikot is. :D

 

szokták...

Előzmény: BoGar (6194)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!