Keresés

Részletes keresés

urál Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6288

Európai fővárosok, ez a helyi hagyomány nem?

Előzmény: csanyiv (6274)
urál Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6287

Meg lehetne csinálni egy szép átmenőpályaudvart a Szabadkai útnál, ahol a villamos végállomása is van. A fejpályaudvart meg úgy ahogy van eldózerolni és az egész dunapartot egy szép korzóvá rehabilitálni, egy reprezentatív házsorral, vagy legalábbis kiszabályozni a helyét, hogy idővel majd beépülhessen.

 

Előzmény: felucca (6276)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6286
remélem az így gondolkodó közlekedés tervezők nem jutnak túl sok munkához.. :-)
Előzmény: mestska (6283)
BA123 Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6285
Temesvár 350 ezres város. Erre lenne igény abban biztos vagyok.
Az meg elég furcsa hogy az egykori déli köztpont Szeged, ahonnan a közutak és a vasutak kiágaztak minden irányba most zsákutca. Szeged jövője múlik azon hogy megépülnek-e ezek az utak és vasutak vagy sem.
Előzmény: attus germanicus (6277)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6284

Nem tudom, hogy milyen kihasználtsága van annak a vonal(t?)nak...

 

napi 5-600.000 utazást biztos nem bonyolít le.

(talán még 5-6.000-t sem...)

úgyhogy jöhet a busz...

Előzmény: Rooger Preed (6281)
mestska Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6283

az meg elég naív elképzelés, hogy villamosfelújítástól és troli beüzemeléstől tömegek fognak kiszállni az autóból...

 

ha majd a kedves autós azt tapasztalja, hogy a villamos meg a troli elhúz mellette a szegeden is egyre gyakrabban kialakuló dugók miatt, akkor átül, nem olyan naív elképzelés ez...

Előzmény: Törölt nick (6270)
mestska Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6282

A elsinki folyosóban nincs kikötve, hogy annak feltétlenül Budapest-Szeged-Temesvár vonalnak kell lennie. Ha ugyanez megvalósul minőségi szinten Budapest-Békéscsaba-Arad-Temesvár vonalon, az ugyanilyen jó.

Másrészről viszont ha az újszegedi állomásnak normális kapcsolatai lennének a várossal, esetlegesen, mint ahogy az elképzelésekben szerepel, a leendő kötöttpályás kapcsolatot is biztosító új déli hídon keresztül bemenne a városba, akkor nem is hiányozna az a vasúti híd. Aztán, hogy honnan jön a vonatocska, Makóról, Battonyáról, vagy aradról, az részletkérdés.

Előzmény: Rooger Preed (6280)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6281

Nem tudom, hogy milyen kihasználtsága van annak a vonalnak.

 

Ennyi erővel a 2-es és 3-mas metrót is buszra cserélhetnénk...

Előzmény: Törölt nick (6279)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6280
Ha jól emlékszem, akkor Helsinki folyosóról van szó.
Előzmény: attus germanicus (6277)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6279

vagy a vicinálist lecserélik buszra, ami átmegy a közúti hídon... :-)

(sokkal gazdaságosabb)

Előzmény: Rooger Preed (6278)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6278

Igen, erre gondoltam.

Az, hogy a mostani vicinális egy jobb tömegközlekedési szolgáltatást nyújtó állomásra kerül, fel lehet hagyni egy épületet és vonzóbb lehet egy picivel a vasút már le se merem írni. :)

Előzmény: felucca (6276)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6277

Ki akar Bp-ről Temesvárra menni vonattal? Vagy szállítani? Mondjuk a közúti forgalom igényeihez viszonyytva mekkora igény lehet ez? 1%? 0,5%?

Előzmény: felucca (6276)
felucca Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6276
Például azért, hogy Budapet és Temesvár között legyen közvetlen vasúti összeköttetés. Ez csak elég erős indok, nem?
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6275

Ja, csak ne felejtsük el, hogy tiszta lappal indulva könnyű.

 

kissé alábecsülöd a döntés és a feladat súlyát.

 

az árvíz nem csinált "tiszta lapot", csak egy qrva nagy kuplerájt.

 

a legegyszerűbb úraépíteni/kipofozni mindent, úgy ahogy volt.

 

aztmondani, hogy akkor most az egész dózer (még dózer sem volt), feltöltjük a területet, és egy normális út- és városszerkezetet alakítunk ki, az azért nehéz.

 

ma ez nem is nagyon menne...

 

(ott van neworleans. képesek szarakodni a házak felújításával, ahelyett hogy ráküldenék a dózereket - az sokkal olcsóbb lenne. és a területfeltöltésről, ill. annak elmaradásáról még nem is beszéltem...)

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (6271)
csanyiv Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6274

:D :D :D

 

És milyen jól el is lettek nevezve körútjaink: Prágai, Varsói, Zágrábi?

Innen nézve csekély rombolás árán (ami a 70-es években nem lett volna nagy gond), akár be se kellett volna hozni a tranzitot a Szőregi úton, hanem a Kendergyári út vonalában - ahová a Déli híd megépülése esetén most is tervbe van véve valami gyűjtőút - rávezethették volna az Újszegedi hídra. :)

Persze akkor még ott dübörgött a Kendergyár, nem mellesleg édesanyámmal az egyik laborban...

Előzmény: urál (6264)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6273

gondolod ez az a kivétel, ami erősíti a szabályt?

 

:-) Én még ilyen naiv ifjú vagyok.

 

az meg elég naív elképzelés, hogy villamosfelújítástól és troli beüzemeléstől tömegek fognak kiszállni az autóból...

 

Ugyebár írtam, hogy forgalomkorlátozásokat kell foganatosítani, de ezeknek előfeltétele a jelenleginél jobb tömegközlekedés, amúgy meg az se lenne rossz cél, hogy újabb tömegek ne szálljanak kocsiba, mert erre is van esély...

Előzmény: Törölt nick (6270)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6272

szép retus... 

(egyáltalán nem látszik, hogy special effec, mivel csináltad?)

Előzmény: urál (6264)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6271

akkor még tudtak hosszú távlatokban gondolkodni...

 

Ja, csak ne felejtsük el, hogy tiszta lappal indulva könnyű. Másrészt kíváncsi lennék rá, hogy az akkori távlati gondolkodók (ismerve az akkori Újszegedet, ami kb. semmi nem volt) gondoltak-e arra, hogy valaha is kell a körútra akár csak egy híd is...?

Előzmény: Törölt nick (6266)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6270

Utóbbi nekem valahogy logikusabbnak tűnik, biztos ezért is csinálják így.

 

gondolod ez az a kivétel, ami erősíti a szabályt?

 

az meg elég naív elképzelés, hogy villamosfelújítástól és troli beüzemeléstől tömegek fognak kiszállni az autóból...

 

a híd azért lenne fontosabb, mert már vagy 40 év késésben van, és csökkentené annyira a krt északi részének és a belvárosnak a forgalmát, hogy már nem is lenne olyan nagy a forgalom...

 

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (6259)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6269

a dolog ott csúszott el, hogy ezek folyó keresztésénél nem, ill. jó nagy késéssel épült meg a híd...

Előzmény: Törölt nick (6266)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6268

De azt is nézd, hogy az M43 megépülte után mennyivel csökken a másik két híd terhelése.

 

gőzöm nincs. bizonyára észrevehető mértékben. (bár szerintem messze nem annyival, mint amennyire gondoljátok)

 

továbbá a déli hídnak legalább olyan fontos a normális városfejlődésre gyakorolt hatása, mint a másik híd forgalomának csökkentése...

 

Amúgy tényleg kéne egy másik híd. Vasúti, de minél előbb.

van aki szerint meg minek?

Előzmény: Rooger Preed (6265)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6267

>Amúgy tényleg kéne egy másik híd. Vasúti, de minél előbb

Erre a vasúti hídra jelenleg kb. nulla igény van. Legalábbis a közútihoz képest elhanyagolható.

Előzmény: Rooger Preed (6265)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6266

itt van néhány mondat szeged a gyűrűs sugaras hálózatának kialakulásáról:

 

Szegeden az 1879-es árvíz ebből a szempontból tabula rasa-t teremtett, amely a modern urbanizáció kiindulópontja lett. Az olvasó számára szemléletesen írja le a régi Szeged eltűnését, azt, hogy miként töltötték föl a város vizenyős részeit, átlag két méterrel magasítva a térszintet, alakították ki a párizsi mintájú két körutas, sugárutas utcaszerkezetet. A középkori külső teljesen eltűnt, de a középkori tagoltság részben fönnmaradt: az egykori suburbium lett City, azaz megmaradt gazdasági és kulturális központnak.

 

akkor még tudtak hosszú távlatokban gondolkodni...

Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6265

"Az M43 nem szegedi híd, az egy országos ap. hídja"

 

De azt is nézd, hogy az M43 megépülte után mennyivel csökken a másik két híd terhelése.

Amúgy tényleg kéne egy másik híd. Vasúti, de minél előbb.

Előzmény: Törölt nick (6252)
urál Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6264

Játszunk el a gondolattal, hogy a déli híd épült meg. Átmegy rajta a villamos is az Újszegedi pályaudvarig, stb.

 

Tehát erről van szó.

 

Namost érvelj az északi híd mellett!

Előzmény: ghosty9 (6262)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6263
"Nyilván Szegeden is lenne hatása egy új hídnak a forgalomra és a városfejlesztésre is."

Lenne, ez nem is kerdes. De a "jo, akkor menjen a varosi forgalom (meg a tranzit is) a Belvaroson keresztul"-fele ervekre szerintem jo cafolat a mostani "kihaltsag".
Előzmény: attus germanicus (6260)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6262
"Az északi hídon kényszerűségből jár a forgalom, mert a délin nem tud."

Meg mert arra sokkal praktikusabb neki. (Akinek a deli lenne a praktikusabb, az inkabb megy a Regi hidon.)

"Ráadásul Újszeged egyetlen jelentős lakóterülete, az Odessza számára a déli híd jelentené az optimális kapcsolatot a város többi részével"

A belinkelt abran is messzebb esik a deli hid az ujszegedi lakotelepektol, mint a Regi (az uticelok jelentosebb resze meg plane). Emellett szerintem lassan Ujszeged vilagvegi resze is kiepul eleg jelentosen.

"Én csak azt nem értem, hogy eleve miért nem a déli hidat építették meg előbb!"

Volt mar ra par tipp nemreg (vasut, lakotelepek, vonzaskorzet).
Előzmény: urál (6261)
urál Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6261

Az északi hídon kényszerűségből jár a forgalom, mert a délin nem tud. Ráadásul Újszeged egyetlen jelentős lakóterülete, az Odessza számára a déli híd jelentené az optimális kapcsolatot a város többi részével, hátmég ha villamos is járna rajta. Én csak azt nem értem, hogy eleve miért nem a déli hidat építették meg előbb!

Előzmény: ghosty9 (6257)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6260

Azért a Te érvelésedben is van hiba. 12-15 évvel ezelőtt a Könyves Kálmán körút az Üllői úttol a Duna felé kihalt volt, meg a Dombóvári út is, a Szerémi út meg egy kis utcácska volt. Mégse gondolta senki, hogy baromság volna odatolni egy hidat.

Nyilván Szegeden is lenne hatása egy új hídnak a forgalomra és a városfejlesztésre is.

Előzmény: ghosty9 (6257)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6259

Akkor tegyük tisztába: te eredetileg a harmadik körút két végén építendő két újabb hídról beszéltél, mi meg egyről, ami a második, azaz a nevemet viselő Nagykörút :-) déli végét zárná be és tervbe is van véve, igaz nem a közeli jövőben.

 

A másik: jelenleg van qrvanagy tranzit a városon keresztül (a Bertalan hídon), a helyi forgalom pedig elég jelentősen terheli a Belvárosi hidat és a Belvárost, a villamospályák állapota városszerte kriminális.

 

Az M43-at megépítik, ez a tranzitot megoldja. Emellé van még ez a huszonmilliárd, amit így költhetnénk még egy hídra, vagy a tömegközlekedés fejlesztésére.

 

Ha az előbbit választjuk, akkor ugyan szebb lesz a térkép, és Újszegedről könnyebb lesz eljutni a város déli része felé és viszont, de a városi forgalom a továbbra is gatya villamosok helyett kocsival fog bonyolódni a központ felé.

 

Ha az utóbbit, akkor meg megteremtődik a színvonalas tömegközlekedés a belváros felé és szépen el lehet kezdeni a forgalomkorlátozást, eközben megtervezik a déli hidat (arra megvan a forrás a mostani időszaki pénzekben is) és a következő uniós költségvetési ciklusban megépítik, utána lezárható a Belvárosi híd.

 

Utóbbi nekem valahogy logikusabbnak tűnik, biztos ezért is csinálják így.

 

"hatékonyabb helykihasználás..."

 

Ehhez csak annyit, hogy ha pl. a nemtomhány szegedi oldali bevásárlóközpontból egyet újszegedre építettek volna, akkor híd nélkül is mindjárt jobb lett volna a helykihasználás és kevesebben mennének át a hidakon.

Előzmény: Törölt nick (6247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!