Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3857

nézegetem ezt a térképet, és asszem kezd összeállni a kép:

ez amolyan csiki-csuki.

 

igaz, hogy csak néhány szakasz fizetős D4-nek, de ha nagyobb távolságot akar menni, nemigen tud úgy kunkorogni, hogy minden fizetős szakaszt elkerüljön...

ergo mindenképpen tejelni kell. (a vidéki dunahidak, mind tejelősek)

viszont a lokálfuvarozók (pl. tüzépesek) mentesülve vannak... (hacsak nem esnek egy piros szakaszba...)

 

az 5-ös lóg ki a sorból, mert az végig díjmenetes...

Előzmény: _roadrunner_ (3852)
mestska Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3856

Mert ezek a legnagyobb problémái

 

Te hol élsz?

Előzmény: urál (3855)
urál Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3855
Mert ezek a legnagyobb problémái. Azonkívül mert van és az egész várost kielégítő módon lefedi. Az úthálózat nem, az sok helyütt egyszerűen nincs.
Előzmény: g86 (3854)
g86 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3854
Ezt már többedszer olvasom, légyszi magyarázd már el, hogy miért túlfejlett a tömegközlekedési hálózat, ha már Pestimrén vagy Rákosakárhol vagy a Budakeszi úton vagy Újpesten sem lehet felférni a buszra, a Hungárián a villamosra? (A piroshetest, négyeshatost direkt nem is említem.)
Előzmény: urál (3813)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3853
most mit csodálkozol? elég, ha a rendelet életbelépésének dátumát nézed: április 1. :-)
Előzmény: _roadrunner_ (3852)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3852

Egy kicsit OFF a most folyó vitához képest.
Ez már botrány...
Drága GKM rossz térképet rakott a vasárnaptól díjasítandó utakhoz.
Így az is venni fog autópálya-matricát, akinek az új - általam sokat szidott - rendelet szerint sem kellene. Bp. környékén járók teherautók különösen vigyázzanak!

 

A térkép helytelenül díjkötelesnek jelöli sárga színnel a D2-D4 kategóriák számára a következő szakaszokat, amelyek amúgy továbbra is ingyenesek nekik:
(itt a térkép: http://www.gkm.gov.hu/data/704813/terkep_gkm_fout.jpg - 2,5 MB)
- M0 (végig)
- M0-n belüli gyorsforgalmi utak (M1, M3, M4, M5, M7)
- 403-as főút Nyíregyháza keleti elkerülő, ez tudomásom szerint főút, ha autóút lenne, akkor viszont fizetős

Szerintem ez nem véletlen. A hivatalos térképen a sárga színnek nincs jelmagyarázata se, az indexes kis térképen - itt: http://index.hu/cikkepek/0703/belfold/gkm.jpg -, ami ugyanez amúgy, ott viszont van. Az Index tehát nyugodtan félretájékoztathat. A GKM-et viszont nem lehet rajtakapni, mert nem írta ki, mit jelölt sárgával.

 

Nincs rajta viszont a rendeletben és a tájékoztatóban M19-esként kijelölt
- 19-es út (régi M1-es) Győrtől keletre

 

A tavaly év végén átadott M35 pedig nincs is a térképen, a dunaújvárosi M8 híd viszont felépült...

 

Ezenkívül tisztázatlan a következő út helyzete.
Amennyiben "gyorsforgalmi út", akkor elvileg a személyautóknak is fizetős:

- a 8-as főút Várpalota-Veszprém között, ez autóútnak van kitáblázva, tehát elvben mindenkinek fizetős lesz és akkor itt jó a térkép.
Viszont a tájékoztató meg azt írja, hogy az összes autóút D1-es kategóriának ingyenes, ez a rendeletben nem így van, hanem tételes felsorolás van az ingyenes gyorsforgalmi utakról és ez nincs benne.

 

Hab a tortán, hogy a megváltozik a hatvani elkerülő fogalma személyautóknak is. Ezután sem lehet ingyen elkerülni Hatvant, pedig mostmár lehetne.
Eddig az M3 Kerekharaszt és a 21-es út közötti szakasza volt ingyenes, ezután pedig a 21-es és az új 32-es úti csomópontok között. Aki nem járatos arra, elárulom: nincs átfedés. Ezek szerint eddig nem egy hatvani városrészt kerülhettek el ingyen?

 

A tájékoztatóban továbbra is vannak M2, M4, M15, M19 jelű utak, sőt Kaposvárnál M9 is.

 

A D4-es kategóriának újonnan díjasított főúti útszakaszok pontos szelvényszámai a félreértések elkerülése végett nincsenek feltüntetve a rendeletben. (Autópályánál egyszerűbb, mert legtöbbször elég csomópontokat megadni.) Ezeket a díjasított főúti szakaszokat (pirossal jelölve) át se néztem nagyon a térképen.

 

airdace Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3851
jó, ne legyünk nagyon off, mondjuk azt, hogy így a legegyszerűbb gdp-t növelni, kész.
lennének más lehetőségek is, csak az emberek nagy részének gondolkodásába be van építve az autó, mint egy vírus. nem tudnak másban gondolkozni, emiatt aztán a dolog átsző mindent. annyira, hogy egyesek sportnak nevezik a forma1-et vagy a dakart (ennyi erővel lehetne sport a műanyag fröccsöntés vagy a bányarobbantás is).

na mind1, eltérő síkokon gondolkozunk. nem mondom, hogy a tied jobb vagy az enyém, csak más.
Előzmény: Törölt nick (3847)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3850

derűs jövőkép... :-(

sebaj, mindig lesz aktuális bűnbak, akit hibáztathatunk, hogy nem fejlődik a város, mert nem csinál kényelmes (=átszállás nélküli) tömegközlekedést...

Előzmény: urál (3849)
urál Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3849

Hát úgy kábé semekkora. Ugyan miért fejlődne Budapest! Minek, fejlődni ott van Tirana meg Bukarest.

Előzmény: Törölt nick (3848)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3848

elég nagyvonalú tervek... és ez még csak a hungárián belüli rész... :-)

 

becslésed szerint ezeknek mekkora része valósul meg a következő 20 évben?

Előzmény: urál (3837)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3847

ez mán qrvára offtopic, de javaslom, hogy vesd össze az országok percapita GDP-jét és a per1000capita autószámot.

 

nagyjából lineáris a buli: vagyis ahol több az autó több a zsozsó...

Előzmény: airdace (3841)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3846

és biciklislobbi eléggé le van maradva...

 

haggyámá... most kaptak (igéretet) 60mrd jó magyar huf-ra...

Előzmény: airdace (3841)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3845

De ettől még a politikai erőtérben kialakulhat olyan szituáció, ahol olyan politikusok győznek, akik magasról tesznek a nemzet alapvető érdekeire, mint ahogy a szavazóik is...

 

motorway timeline lásd: 1997-2000... :-(

Előzmény: urál (3839)
urál Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3844

Persze, minnél jobban közeledünk a neolitikumhoz, annál jobban csökkennek a bevételeink és a kiadásaink! Csak nem vagyok benne biztos, hogy ez a cél.

Előzmény: airdace (3841)
urál Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3843
Bontanám azt is.
Előzmény: RadiX (3840)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3842

azokon a helyeken, ahol volt pénz útfejlesztésre, rájöttek 2-3 évtizede, hogy egész egyszerűen nem lehet annyi utat építeni...

 

ok. mondjál ilyen helyet.

ami azért hasonlít budapestre: 2M+1M agglo, kb. 3000 körüli városi népsűrűség,

 

melyik ehhez hasonló nyugati városban nem tudnak elegendő utat építeni?

 

de naívság azt várni, hogy ettől csökken vagy változik a dugó nagysága.

 

valóban. ha a 31es irányba (jászberényi/pesti u.) mész kifelé az esti csúcsban, az végig be van állva, egész a városhatárig sűrűn lakott területen megy keresztül...

 

ha a hungáriától kifelé lenne egy 2x2es gyorsforgalmi, nyilván az is be lenne állva...

 

logikus...

Előzmény: mestska (3838)
airdace Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3841
ehhez képest a gyalogos- és biciklislobbi eléggé le van maradva..
nem is csoda, a bicikligyártás (de főleg a gyalogosoké) nemzetgazdaságilag nem éri meg.

egyébként, hihetetlen fontos nemzetgazdaságilag az autó, ha nem suzukiról vagy audiról van szó.
persze hogy kevesebb lenne a gdp, ha kevesebb lenne az autó, meg a fizetések is, de a kiadásaink is csökkennének. na jó, hát erre leginkább egy ökonometriai modell kellene.
Előzmény: urál (3839)
RadiX Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3840
> 5. Baross utca - Vajda Péter utca átkötés - úgy érted egy dózerral megcéloznád a kálvária teret?

> Bingó! Nyílegyenesen! A p*****a a nyomornegyeddel, itt folytatódhat a Corvin-Szigony projekt Szigony-Orczy projektként!

Es mit csinalnal azokkal a hazakkal, amik az utobbi 5 evben epultek ott? Pl. azzal amit most epit(tet) a REV Rt a Vajda torkolataval pont szemben?
Előzmény: urál (3837)
urál Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3839

Azt értsd meg, hogy azokon a helyeken annyi utat építettek, amennyit csak lehetséges és csak azután hagyták abba, amikor már nem tudtak több utat építeni. Na így akár abba is lehet hagyni az útépítést. Ha megépítenénk annyi utat amennyit csak tudnánk és aztán!

 

De nem úgy, hogy semmit sem építünk és arról hantálunk, hogy úgyis hiába építenénk!

 

A tömegközlekedés felé, meg azért fordultak, mert ez a lobbi megerősödött. A tömegközlekedéslobbi egy ugyanolyan lobbi. Van politikus akit a villamosgyár pénzel és van akit az autógyár. A különbség csak az, hogy a nemzetgazdaságnak ezerszer jobban megéri az autógyártás, mint a villamosgyártás! De ettől még a politikai erőtérben kialakulhat olyan szituáció, ahol olyan politikusok győznek, akik magasról tesznek a nemzet alapvető érdekeire, mint ahogy a szavazóik is. Ezt ismerjünk kis hazánkban is, szóval nincs új a nap alatt.

 

A tömegközlekedés fejlesztése egyébként azért éri meg a politikusoknak, mert egy metróvonal építésén sokkal több milliárdot el lehet lopni, ha ügyesen csinálják, mint egy autópályaépítésen. A villamosok árába bele van kalkulálva a korrupció az autókéba nincs, mivel azért nem kell senkit lefizetni, hogy el tudd adni a legyártott autóidat. De ez most, tehát, hogy milyen érdekszövetségek állnak a tömegközlekedési lobbi mögött messzire vezetne!

Előzmény: mestska (3838)
mestska Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3838

az, hogy mennyire torz a logikájuk nagyon jól mutatja, hogy "dugóban eltöltött felesleges idő"-t, zajt, és egészségkárokat a közút externáliái közé sorolják.

 

pedig az nyilvánvalóan az elmaradt fejlesztés externáliája...

 

Látom nehéz megérteni, hogy azokon a helyeken, ahol volt pénz útfejlesztésre, rájöttek 2-3 évtizede, hogy egész egyszerűen nem lehet annyi utat építeni, ami ki tudná szolgálni a közúi közlekedést. Épp ezért fordultak a tömegközlekedés felé, ami jóval hatékonyabb, és persze környezetbarátabb.

 

Lehet és szükséges is Budapesten közúőthálózatot fejleszteni, de naívság azt várni, hogy ettől csökken vagy változik a dugó nagysága.

Előzmény: Törölt nick (3835)
urál Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3837

2. Dózsa-György út - Orczy út átkötés - elég sokminden van a nyomvonalban... és hogy egyszerűbb legyen még az eddigi legnagyobb soppingcenter is beleépül...

- alagútban vezetve gondoltad?

 

Sok nyomvonal lehetséges. Nekem az (a) lenne a legszimpatikusabb. A jelenlegi tervekben nem szerepel az átkötés az Orczy útig csak a Kőbányai útig, a Dózsa folytatása révén az Asztalos Sándor utcán.

 

4. Ferdinánd híd - Rottembiller utca átkötés - A szív u. elég keskeny... ledózerolnád ezt a tömböt??

 

Csak szélesítés lenne, valahogy így. Sokkal inkább egy fasor jönne létre, mint fontos út, nagy teraszokkal, kávézókkal, stb. Egy kis zöld a Terézvárosban és nem mellesleg egy töredékesen kiépült körutas kapcsolat befejezésre kerülne. Nem véletlenül épült pont oda a Ferdinánd híd!

 

5. Baross utca - Vajda Péter utca átkötés - úgy érted egy dózerral megcéloznád a kálvária teret?

 

Bingó! Nyílegyenesen! A p*****a a nyomornegyeddel, itt folytatódhat a Corvin-Szigony projekt Szigony-Orczy projektként!

 

11. Kossuth Lajos utcai alagút - ez mi is lenne pontosan?

 

A Kossuth Lajos utca kéregalagútban, erről álmodik most mindenki, ez megmentené a kelet-nyugati tengelyt anélkül, hogy a Belváros forgalom alóli felszabadításáról le kellene mondani.

 

12. a Kós Károly sétány végleges kiváltása - és ez hogy kacsolódna a kacsóhPhez?

 

Az eredeti tervek alapján, csak most a Vágány utcába kapcsolódna be! A csomópontot csak egy kicsit kell átépíteni (a belső felüljárót kell szélesíteni!) + a régi favázas hullámvasutat néhány méterrel odébb kell rakni, de talán még azt sem, az is elfér alatt mivel a jelenlegi felüljáró fölött lenne értelme átemelni!

Előzmény: Törölt nick (3833)
airdace Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3836
Igen, a közút elmaradt fejlesztésének externáliája, mert az nem kerül pénzbe? Egyébként ha minden zajhatást alagúttal, CO2-kibocsátást villanymotorral (vagy szénelnyeletéssel) stb stb váltasz ki, az iszonyú sok pénz, akkor már tényleg olcsóbb a tömegközlekedés.


Persze, egy csomó minden ráépül az autóiparra, de ha kicsit gyorsabban alakítanánk át a dolgot, akkor alkalmazkodnának az iparágak. Mint ahogy leépült a 70-es években az acélipar, és más iparágak vették át a helyüket.
Előzmény: Törölt nick (3835)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3835

ahoy kartács!

 

felesleges a háttéripart belekeverni: csak a közvetlen sarc bőséges fedezetet biztosít... (..ana, ha nem másra pacsálnák el...)

 

az, hogy mennyire torz a logikájuk nagyon jól mutatja, hogy "dugóban eltöltött felesleges idő"-t, zajt, és egészségkárokat a közút externáliái közé sorolják.

 

pedig az nyilvánvalóan az elmaradt fejlesztés externáliája...

 

Előzmény: urál (3832)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3834

Igen, úgy látszik, a társaság nagyobb része .... problémaorientált.

 

na akkor jól érezheti magát a társaság, mert probléma van bőven... ;-)

Előzmény: felucca (3831)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3833

egész komoly fejlesztési terveid vannak a hungárián belül is...

 

2. Dózsa-György út - Orczy út átkötés, ennek több lehetséges nyomvonala lehetséges. Ezzel egy új teljes körút létrehozása.

- elég sokminden van a nyomvonalban... és hogy egyszerűbb legyen még az eddigi legnagyobb soppingcenter is beleépül...

- alagútban vezetve gondoltad?

 

3. Szilágyi Erzsébet fasor - Vágány utca közúti alagút

- szép példány... és milyen lyóól kapcsolódna a kormányzati negyedhez... :-)

 

4. Ferdinánd híd - Rottembiller utca átkötés Szintén egy új majdnem teljes körút.

- A szív u. elég keskeny... ledózerolnád ezt a tömböt??

 

5. Baross utca - Vajda Péter utca átkötés Ez egy hiányzó kapcsolat, amely egyben a városrehabilitációt is szolgálná.

- úgy érted egy dózerral megcéloznád a kálvária teret?

 

9. Hamzsabégi út megépítése No comment.

:-))

 

11. Kossuth Lajos utcai alagút A Belváros rehabilitációjának a része.

- ez mi is lenne pontosan?

 

12. a Kós Károly sétány végleges kiváltása Az eredeti tervek alapján a befejezetlenül maradt csomópont befejezése összekapcsolva a Vágány utca fejlesztésével 

- és ez hogy kacsolódna a kacsóhPhez?

 

+A rakpartok kéregalagútba süllyesztése. Ez a Dunapart felszabadítását jelentené a gépjárműforgalom alól.

 

 

szép kis lista... bele sem merek gondolni mibe kerülne....

rajzot tudnál mellékelni?

Előzmény: urál (3795)
urál Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3832

Azt nem értitek meg, hogy az autó mögött ott áll az autógyártás, ami mögött ott áll az acélgyártás, a vegyipar, az olajipar, stb. Fellépni az autós közlekedés ellen ludditizmus, ennyi erővel komplett gyárakat is felrobbanthatnál, hogy ne gyártsanak geci autót, majd művelünk földet és vidáman visszatérünk a neolitikumba. Ja, hogy autógyártás, vegy és olajipar nélkül tömegközlekedésre sincs pénz! Hát persze, hogy nincs, de ez nem zavarja azokat, akik a vad autóellenes téveszméiket terítik itt.

 

Az autó, a közút nemzetgazdasági érdek. A tömegközlekedés meg luxus és szociálpolitika. Tömören ez a lényeg.

Előzmény: airdace (3830)
felucca Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3831
Igen, úgy látszik, a társaság nagyobb része szerencsére nem eszköz, hanem problémaorientált.
Előzmény: Törölt nick (3829)
airdace Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3830
Merthogy a gazdaságosságba neki nem számít bele a légszennyezés, zaj, ezek hatása az emberek egészségére, az ingatlanárakra, a dugóban eltöltött felesleges idő, stb. sem. Többek között ezért is, de egyébként sem önfenntartó a közút, a befolyt benzinadóknál lényegesen többet költenek útépítésre, felújításra.
Ha minden pénzt, amit autókra és benzinre költenek az emberek, tömegközlekedésre fordítanánk, nagyságrendekkel hatékonyabb rendszert lehetne kiépíteni.

Vannak persze kompromisszumos megoldások is :)
Ami lehet, hogy hatékonyabb is:

Pl. városon belül max. 500cm3-s vagy villanymotoros, Smart-méretű autók (+ nyilván motorok, biciklik) közlekedhetnek (kivéve ha 4/5 ember ül benne), és akkor támogatom a közút (+bicikliút)fejlesztést is (egy korrekt tömegközl rendszer mellett).
Ekkora méretű autók alatt jóval tovább bírja az út, és egy csapásra megkétszereződik a parkolóhelyek száma. Felfoghatatlan amúgy, hogy ezt miért nem bírják megcsinálni (persze a dolognak az autógyáraktól, vagy a rájuk ható szabályoktól, ösztönzőktől kéne valahogy elindulnia. x cm3 alatt csökkentett áfa stb.).
Előzmény: attus germanicus (3828)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3829

Ott még a leginkább elmebeteg szemlélettel sem felesleges egyik sem...

 

vagy mind2. és valami nagyobb kapacitású kell. pölö: metró. :-)

 

Egyébként legalább konszisztens...

igen, mondta a dilidokim, hogy egy jó téveszme, amely egységes, logikusan felépített, ezáltal önálló egészet alkot igencsak nehezen támadható...

 

 

Csak tudnám mi a túrót foglalkozunk itt a bp-i tömegközlekedéssel?

van egy rahedli egyéb topic kifejezetten erre a célra...

 

pár napja tettem egy "ártatlan" megjegyzést, hogy promomento a városi+környéki közutat kellene nyomatni, mert nagy a lemaradás...

erre az egész "útépítős" társaság nekiáll tömegközlekedést fejleszteni...

1edül urál tartja velem a frontot...

Előzmény: attus germanicus (3828)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3828

Ott még a leginkább elmebeteg szemlélettel sem felesleges egyik sem, mert mindkettő tele van, és ha az egyiket megszünteted, a másikra nem fognak felférni az utasok.

 

Amúgy a többi érved gyakorlatilag falra hányt borsó, hisz Laci alapgondolata, hogy a tömegközlekedés csak viszi a pénzt, tehát a minőségre egyáltalán nem kell törekedni, csak arra, hogy mindenkit elszállítsunk, akinek nincs pénze autóra.

 

Egyébként legalább konszisztens, mert ezzel az alapvetéssel valóban igaz, hogy a közúthálózat állapota összehasonlíthatatlanul rosszabb, mint a tömegközlekedési hálózat. Más kérdés, hogy az alapvetés tévedéseken alapszik, de ő, mint minden rendes mániás, még végiggondolni sem hajlandó az ellenérveket, így azok ismét csak feleslegesnek bizonyulnak.

Előzmény: Rooger Preed (3827)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!