Semmikepp sem mosnam egy csoportba öket. Tisztessegtelen lenne a szilivel szemben, nem elismerni azt a kidolgozasi es müszaki szintet, amit kepvisel, a vilagitasfunkciokrol nem is beszelve.
Persze, ha analog palyan jaratod a modelleket, nem tudom ebböl mennyi erzekelhetö, de digitalis üzemben eleg meggyözö.
Szerintem ez a bizonyos modell konkretan a kisszerias szinttöl is elmarad (ahogy ez az elsö szeria kapcsan mar ki lett targyalva), - aminek köztudottan rengeteg korlatja van a nagyszerias gyartashoz kepest - ami a kinezetet illeti, nemhogy egy nagyszeriassal összevetve (Roco).
ČSD BixPost, ČSD Bix020, és mintha az M296-ban sem lenne belső világítás.
Csak zárfény van. A 1970-es évekbeli Schichtekben meg komplett volt. Ez van. Ettől még nekem nem rossz az MTB, megoldható ennyi, ha valakinek szükséges. Engem annyira nem zavar, hülyén néz ki nappal, ha világít (teljes analóg minden). Mivel nappal nézem, éjjel csak a világító kocsiablakok meg zárófények látsznak. Azon mit nézzek?
Hát ha neked a kifejezetten nekünk gyártott Piko-féle M62-kre gondolsz, gyönyörűen elszabták a vízszintes géptérrácsot a felmagasztalt krautok. Oszt mágis elfogyott a nagy fanyalgásban, mert német. Csak a szokásos krautmánia, mint az élet sok egyéb területén.
Az a rács 1000x durvább és feltűnőbb hiba, mint bármi a csehektől az M44-en.
No igen, a gyakorlat..:D a Piko Nohabot még ki is hagytad. Acme V63-ból kettő, Piko Szili kettő, Traxx két gyártótól, Bzmot, M63 MTB-től, Piko Nohab, plusz a személyvagonok.. Roco-tól asszem 4, Piko-tól 3. Ez 9 mozdony és 7 személyvagon (Acme Dráva IC, Hungária 3. készlete még benne sincs, bár a gyártó gyakorlatából kiindulva akár még évekig szerepelhet a katalógusban, megjelenés nélkül..).
A Bobóval mi a baj? És miféle Piko-bejelentésre utalsz Bobóval kapcsolatban?
Attól, hogy bármi hiba van bármelyik gyártó modelljével, nem adódik a következtetés, hogy a sietség volt az oka. Lásd pl. Piko Szergej hibás géptérrács. Ott sem volt vetélytársi nyomás.
„A Bobo is azért lett - gondolom- így elkapkodva, hogy terítsék még azelőtt, hogy a Piko akárcsak a bejelentésig is eljut”
Elkapkodva? :-o
Az a minőség simán (a külső megjelenés és a hajtás is) pariban van a nagy gyártók modelljeivel. És részletgazdag, jól kidolgozott annak ellenére, hogy a külseje sokkal változatosabb rácsozású, mint az M41-é, amit meg jónak vélsz.
Az, hogy a világítás nincs bekötve, nem egyedi náluk. A saját CSD-s dolgaik jó részében szintén nincs - nem hogy bekötve, hanem mellékelve sem. De ez nem a kapkodás, pláne az elkapkodás jele.
Ennek alapján elkapkodott volt a versenytárs nélküli V63-as is az ACME-től, hiszen girbegurba kasztnikról, egyéb problémákról írtatok hónapokig.
Szerintem is felismerték, hogy árban, és időben tudnak igazán versenyképesek lenni.
A Bobo is azért lett - gondolom- így elkapkodva, hogy terítsék még azelőtt, hogy a Piko akárcsak a bejelentésig is eljut. Szerintem amúgy a Piko a jelenlegi helyzetet tekintve nem fog sietni ezzel a projekttel, ha egyáltalán lesz belőle valami.
A Bz talán a Roco miatt lett összecsapva, ez az M63 meg az ACME miatt.
Amiatt gondolom így, mert az M41-nél, ahol nem volt ilyen külső nyomás, a többihez képest sokkal jobb eredményt értek el.
Nyugodtan tegezz... ez egy igazan kiveteles ev a magyar modellek kinalataban, de csak akkor mukodik ha sokunk havonta felre tud tenni ugy kb . 60 ezer forintot csak erre (ha kell nehany kocsi es terep dolog is akkor inkabb 100 ezer), pont most amikor az inflacio nem a javunkra dolgozik.
Eddig ugy latszik bejott mert a Bz/Bzx hamar elfogyott, az M41 is mar kifogyott, az M63 is kifogyott elsore egy honap alatt.
A Roco MAV-os cuccot Magyarorszagon nem kell elorendelni mert a magyar boltok felveszik a teljes sorozat nagy reszet, (mikozben a vilag tobbi resze nem nagyon kivancsi MAV-ra, akinek meg tetszik viszont elo kell rendelnie), a Piko meg eleg sok peldanyt keszit egy modellbol hogy vagy ket even at is lehet rendelni a gyartol, akarhol lakik az ember.
Gondolj(on) bele ..., az emberek pénztárcája is véges, főleg ilyen időszakban. Az M63 szériával kapcsolatban is szvsz elég volt számára ennyi "időelőny" és minden egyes eladott példánnyal potenciális vevőt csalogat(ott) el az A.C.M.E.-tól. (nyilván kiv. az, aki mindkettő gyártónál bevásárol, mert a két gyártó eltérő kiadásokat tervez(ett))
Azonban érdemes belegondolni, hogy gyakorlatilag 2023 év közepe van, és még a V43 001 / 430 326, Traxx (2 gyártó), M63 A.C.M.E. modellek váratnak magukra, ezen felül még nem is beszéltem a személy/teherkocsikról..
Szerintem rákapcsoltak a prágaiak, hogy amit tudnak (magyar) újdonságot kiadni, azt még a többiek előtt adják ki, hisz ki tudja kinél melyik modell lesz a befutó, és meddig ér az a bizonyos takaró.
Személy szerint én örülök neki, hisz nem egyszerre kell koncentrálni az összes modellre, hanem gyakorlatilag egész évben szépen el vannak osztva a modellek. (no az, hogy a gyakorlat mást mutat, az már más tészta :) )
Élek a gyanúperrel, hogy ez a műagyag öntött "tükör", valamelyik projektjéhez megvolt már az MTB-nek és besorolta a 001-es M63-asra is. Semmilyen hasonlóságot nem mutat, nem, hogy M63-as, de egy magyar mozdony tüköréhez sem.