én is kerestem egészen ma reggelig mert megrendeltem németországból. ez nálunk pont a beszerezhetetlen alkatrész kategóriába tartozik potom 18,000 ft volt a kettő kész nyereség :-(((
Az oldallemez 190 mm magas, a kerékkitámasztó hossza 400, szélessége 420, magassága 150 mm. Az enyémen nem pontosan olyan keréktámasz van, mint az általad beszúrt képen, keresztben csak egy darab 1/2 collos cső van behegesztve.
Elképzelhető, de ha ugyanezt megcsinálták a Barkas váltójával, akkor az nem lehetett túl hosszú élettartamú, kiindulva az utólag négyüteműsített Barkasokból...
Pedig az sem valószínű, hogy külön váltó készült volna hozzá...
Priluki megtudnál nekem adni néhány méretett ami nekem hiányzik és leszeretném gyártani előre is köszönöm.a plató oldalán lévő lemez magassága érdekelne és a kerék támasztó méretei.
Konkrétan lövésem sincs! De belegondolva, a 4T Wartburgot első nekifutásra úgy valósították meg, hogy a VW motort hosszában rátették a 2T váltóra, akkor semmi sem lehetetlen!
Bocsi, a hátsókerékhajtással nem voltam tisztában. :-(
Más: milyen váltóval gyártották a Barkas B1000-1-eket (gyári négyütemű VW 1.3-as motor). Gondolom nem azzal, amit a 4T Wartburgokba tettek, de talán nem is a hagyományos Barkasz váltóval.
valami nekem úgy rémlik hogy a barkas váltóhoz létezett vagy gyártott valaki kúp és tányér kereket azt cserélték.a két féltengelyt mi úgy házasítottuk középen össze fúrtuk majd egymásba dugtuk co val összevarrtam évekig nemvolt rá panasz
Nos, én nemigazán értek a dolgokhoz, de a logika a következőt mondja: a Wartburgokba épített váltó személyautókhoz készült, a Barkas-váltó meg inkább teherváltó. Ha így valaki pl. Dacia motorhoz dácia váltót épít, akkor az inkább személyautós. Elvileg Dacia motorhoz a pickup Dácsiák váltója jobban illene, ha Barkasba kerülne. Ha jól tudom, a Dáciáknál is többféle váltó volt.
Na ez még festék(nepper)szagú, az enyém sem tökéletes, de ezt nem venném meg semmi pénzért, pláne ennyiért! Vannak még ügyes emberek. A Dacia váltó: nézd meg a két autó féltengelyeit, szgk esetén is panaszkodtak a Dacia tartósságára, szerinted Barkasban meddig bírná? Nem véletlenül csináltak az NDK-ban más váltót majdnem ugyanahoz a motorhoz a Wartburg és a Barkas esetében. A megoldás egyszerű, már azt hiszem le is írtam, ha haladni akarsz akkor magas, tgk gumi, ha pörgőset szeretnél, amiben erő is van, akkor utcai szgk abroncs.
Már akkor is ennyire szorították a kétüteműeket, hogy divat lett a négyütemüsítés?
Mert ahogy leírod (és lehet olvasni máshol is), jóformán semmi gyakorlati előnyük nem volt: így is erőtlenek voltak, a teherbírás nem nőtt, a fogyasztás sem változott és a váltó élettartama is lecsökkent. De akkor miért?
ÜDV! Megboldogult Fővárosi Fürdőigazgatóságnál 90% ban Barkasok voltak aztán jöttek a 90 es évek és szépen belerakták a lada dacia stb négyütemű motorokat a gyári váltóra nos aki ismeri a munkaütemek közti különbséget két ill. négyütemű motorok között,az máris megérti miért nem mertünk kifordulni egy kereszteződésből csak akkor ha a horizonton már nem jött autó... ezen felül a motort is megviseli pörög de nem tudja leadni a teljesítményt a váltó miatt.végeredmény: hangos,erőtlen,sokat fogyaszt. tehát ha már négyütemüsítés akkor váltócsere(szerintem)
Hááát.... nem egy lóerőbánya, főleg hideg motorral! Ha már bemelegedett akkor meggyőzőbb, nem igazán vehető észre, hogy üresen mész, vagy van mögötted még egy személyautó. (Véletlenül pont egy 4T Wartburggal avattam fel.) Emlékeim szerint a kétütemű dinamikusabb volt, most meg éljen a lendületautózás!