Hasonlo de nem elektromos gyerekkoromban volt olyanom amit ugy kell müködtetni hogy egyszerüen kézzel elforditod azt a kis izét amin a nyil van és már vált is.Ha jol láttam a fuggerth féle váltok olyanok van valakinek képe arrol?
Hali nekem az a lényeg hogy ilyen kézi állitásu legyen van tiz elektromosom de nekem ez jobban tetszik ezt az állitot rá lehet épiteni ezekre is ,vagy vegyek ilyeneket
Ezekkel az "újdonságokal" én csínyján bánnék! Azért, mert egy gyártó ismételten előveszi a szerszámait, és esetleg egy újabb pályaszámon kiadja a korábban futott modelljét, az számomra - lehet, hogy csak nekem- nem újdonság. Az E95-ös egy gyönyörű darab, szépen, halkan fut, Piko trafóról is gyünyörű lassúmenetet produkál. Meg is voltam őrülve érte, kb 2005. februárja óta birtokolok is egy E95 02 psz-ú példányt.
A Piko sem "nyomul" TT-ben, az évi 1 újdonság minden, csak nem nyomulás.
2005 Taurus
2006 Herkules
2007 ICE
Az, hogy a gyártó a meglévő mozdonyszekrényt átfesti különböző vasúttársaságok színeire, az szerintem nem igazi újdonság. Tehát szerintem a Piko idáig "kétmozdonyos" gyártó. Üzletpolitikailag persze nyerő, hiszen sokan igyekszenek az összes festési változatot megszerezni, emiatt az eladott példányszám megsokszorozható, az új tamponok elkészítése pedig nagyságrendekkel kerül kevesebbe, mint egy új modell megtervezése, felszerszámozása.
Persze csábító, hogy 106 euróért már rendelhető az ICE3, júliusi szállítással, valszeg én is el fogok csábulni. Ez lesz a 3. Piko TT tipus.Ennek viszont nem sok festési változata várható...:-)))
Kellemes vonatozást mindenkinek, addig jó, amíg játszani tudunk!!
Nem lehet számítani arra, hogy a számítógépes tervezés és szerszámgyártás miatt elképzelhető, hogy egyre több mozdony kerül át TT-be is? (így a tervezési költségek több méretarányba oszthatóak el.)
A maketteknél már érezhető ez a tendencia, ráadásul a nagyot szokták kicsinyíteni, így a részletezettségre nem szokott panasz lenni.
A meghajtást persze nem lehet egy az egyben kicsinyíteni, ott viszont méretarányon belül lehet nagyrészt ugyanazt használni, mint ahogyan ez a BTTB-nél is volt.
Hát igen...a TT asztal (fejezzük ki őszintén!),elég gyér vót...Az N-es viszont QRVA jó volt de nekem akkor is a Z-s jött be a legjobban,ugyanis ott olyan profizmussal kell dolgozni,hogy az őrület,meg a mozdonyok technikáján is sok múlik!!!!Tehát nekem ez jött be a leginkább...De nem tecchet mindenkinek ugyanaz...
Úgy látszik, hogy a Piko-nak nagyon bejött a TT-s dolgok gyártása. Ezen felbuzdulva idén a BRAWA is bepróbálkozik. Itt lehet megnézni a 2007-es új TT-s mozdonyt: http://www.brawa.de/Produkte/TT.html Itt pedig a 2007-es újdonságok jönnek folyamatosan: http://www.lokshop.de
A TT asztal viszonylag rendben volt. A részletezettsége nem lett túlzásba víve, viszont a terep elég "egyhangú" volt a sok zöld fűrészportól.
Nekem az alapvető bajom az volt vele, hogy annak ellenére, hogy számítógép vezérelte, mindent manuálisan kellett rajta csinálni. A legnagyobb mutatvány az volt, hogy az alsó állomásról felment a vonat a felsőre és vissza.
Ha már számítógép vezérelte, akkor illett vona egy-két programot beállítani, amikor folyamatosan mozognak a vonatok.
Ennek a fajta "digizésnek" sok előnyét nem láttam. Szerintem hagyományos módszerekkel látványosabb futásokat is el lehet érni.
Azért az N-es asztal sem volt rossz, bár a szakaszolás automatizálását időnként manuálisan felül kellett bírálni.
Nekem a legjobban az alján a "Plany / poradniki" részben a Helyes vágányon a TT-vasuttal - (1972/73) Na dobry tor z TT-tkš tetszik! Csak magyarul. Hiába, a magyar világnyelv!
Ma voltunk a fiammal a 424-es kiállításon. Nagyon tetszett mindkettőnknek. Van kint egy TT-s asztal is digitális vezérléssel, fordítókoronggal, Zeuke sinekkel.
Az N-es asztalon reed-es vonatérzékelők voltak. Elgondolkoztam, hogy azokat kellene használni.