Keresés

Részletes keresés

janoka419 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5898
köszönöm, javítom. hogy utálom, amikor valaminek nincs időm utánanézni. tuti, hogy akitől átvesszük, hagy benne két-három hibát (persze amikor magam írok, akkor néha én is, arról nem is beszélve, hogy néha a nifesek sem tudják, mennyi az annyi)
Előzmény: Törölt nick (5866)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5897

ott biztos, hogy tudna...

nézd meg a guglin, ez a bisko egy kis hegyifalu a semmi közepén...

itt a csp forgalma sem lehet túl nagy, meg a helyi utaké sem...

 

egyértelműen a kapuk egy pontban elhelyezése miatt lett így kialakítva...

Előzmény: mestska (5895)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5896

Az ilyen utólagos benzinkutakhoz kapcsolódó infrastruktúrát ki fizeti meg?

 

valószinű, hogy a kút építőjével csináltatják meg az egész pihenőhelyet...

a területért és a kizárólagos használati jogért cserébe nem is nagy ár...

Előzmény: Rooger Preed (5890)
mestska Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5895

pedig mennyivel 1xűbb lenne trombitálás nélkül

 

ja, csak kapacitásilag nem biztos, hogy képes lenne működni.

Előzmény: Törölt nick (5884)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5894

nekem igazából tetszik...

(lenyűgözőek ezek az első ránézésre áttekinthetetlen csp-ok...)

 

itt a probléma az, hogy a kapus rendszer által igényelt trombita kialakítás miatt volt szükség a bonyolításra, igen jelentős többletköltséget okozva...

Előzmény: Fricy (5892)
Fricy Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5893
Köszi!
Előzmény: AcidMan (5865)
Fricy Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5892
Hát ez úgy néz ki, mint az ökörhugyozás! :D
Előzmény: Törölt nick (5884)
Fricy Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5891
Semmi. Azokat már úgy építették, hogy elfér mellettük az út. Mint ahogyan régen az M7-esen.
Előzmény: Rooger Preed (5890)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5890

Az ilyen utólagos benzinkutakhoz kapcsolódó infrastruktúrát ki fizeti meg?

 

A másik, ha 2*3 sávosra bővítik az M0-t, akkor mi lesz a mellette lévő benzinkutakkal?

Előzmény: radio100jozsi (5883)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5889
örülök, hogy segíthettem a mítoszdöntésben... :-)
Előzmény: AcidMan (5888)
AcidMan Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5888
Persze, hogy elsiettem, mert égett a ház. :-)
Az A4 kivételével egyiken sem jártam soha, azzal meg ugye nem példálózhatok a leállósáv hiányát illetően, szal csak ezeket találtam.
De legalább bennem is megdőlt a mítosz.
Előzmény: Törölt nick (5867)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5887

ja, ez benne van a cikkben is... :-)

na mind1, képek viszont nincsenek...

 

mindenesetre szégyengyalázat ez a bürokratikus szarakodás...

 

mellesleg, hamán kutakról van szó:

be lehetne vezetni azt a jó francia szokást, hogy a pályán a kutak előtt 5-10 km-re táblán tüntetik fel a következő, meg az azután következő 2-3 kút távolságát...

amúgy ott is kb. 40-50km-enként vannak kutak...

Előzmény: Törölt nick (5885)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5886

Egy árva benzinkút sincs az M7-es sztráda balatoni szakaszán

Pedig Siófoknál ott vannak az AGIP kutak nem? :)

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5885

egyelőre...

 

de Blellénél is épül egy, meg Bújlaknál:

 

Előzmény: radio100jozsi (5883)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5884

új pamfletek a hac.hr-n:

http://www.hac.hr/docs/brosure/hac_knjiga_en.zip

http://www.hac.hr/docs/hac_sestanovac-en.zip

 

kicsit bonyolítják a csomópontokat a kapuk miatti trombita-kényszer:

 

pl: bisko IC:

 


pedig mennyivel 1xűbb lenne trombitálás nélkül:

 

radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5883

Frissen téma volt, hogy nincs elég benzinkút a Horvát pályákon, azért is olcsóbbak.

Hát az M7-esen sem sok van:

 

http://index.hu/gazdasag/magyar/bkut070806/ Egy árva benzinkút sincs az M7-es sztráda balatoni szakaszán

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5882

nekem a váltás nem segít mert jobban fáradok utasként, mint a volán mögött, pihenni meg érdemben nem tudok a kocsiban...

úgyhogy kb. este 10ig vittem vagy 1300-at, aztán bekómáltam, kénytelen voltam átadni... :-)

 

Előzmény: attus germanicus (5881)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5881
Az én rekordom pár napja Düsseldorfból haza egyedül(!) 1.120 km. Reggel indultam, estére itthon voltam. Mindezt egy nem is túl gyors autóval. Amúgy meg a rekordom Bp-Koppenhága egy húzásra, de ott ketten mentünk, feltváltva (Nürnberg - Würzburg - Hamburg - Kolding felé).
Előzmény: Törölt nick (5879)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5880

Jövőre kész lesz ez is?

 

ha jól sejtem...

sajna angol változat nincs (pedig írtam nekik, hogy jó lenne... :-((, de minden félpályás szakasznál a "2008. godina" szerepel.

mivel idén mindenütt dolgoztak, ez feltételezhető, hogy a befejezés dátuma...

Előzmény: radio100jozsi (5878)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5879

Jövőr nyáron meg már álom lesz lemenni Horvátba is...

 

hát az biztos, hogy egész más utazáskomfortot jelent...

mi 1 hete megdupláztuk napi futásteljesítmény rekordunkat: 1900km-ről egy menetben (21óra alatt) jöttünk haza... :-)

Előzmény: radio100jozsi (5877)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5878
Jövőre kész lesz ez is? Na akkor nem véletlen, hogy addigra meg kell csinálni a másik csövet is Sveti Rok-nál. Jól időzítenek mindent, ez tetszik a Horvátokban, van közlekedési koncepciójuk időben és térben is.
Előzmény: Törölt nick (5876)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5877

Én meg a Rab-ra mentem még 2002-ben, amikor még csak Karlovácig volt pálya Zágrábtól, és onnan a 23-as, 8-as úton szépen kanyarogtunk.

Itthon meg odafelé hajnalban nem volt vészes a feltúrt M7-es, de akkor még mehettünk Zamárditól végig a 7-esen (tán már a Becsehely-Letenye megvolt), utána meg Letenyétől csak Varazdinig volt pálya, és át kellett mászni a hegyeken, Novi Marofnál, hogy újra haladjunk a pályán Zágráb felé. Hazafelé meg vasárnap lévén Nagykanizsától a 61-esen jöttünk Dunaföldvár-52-M5-405-ösön, és szépen kikerültük a Balatoni dugulást.

Azok a régi szép idők:-)))

Jövőr nyáron meg már álom lesz lemenni Horvátba is.

Előzmény: Törölt nick (5874)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5876
tudom... :-)
Előzmény: radio100jozsi (5872)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5875

Az A4-es is jó pálya Letenyétől Zágrábig:-)

Végül is a fő útőér a turizmusnak az A1-es.

Előzmény: Törölt nick (5870)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5874

A 8-as út elég lassú, túlterhelt, és kacskariingós.

 

igen, mentem már rajt' a senj-gradina (pag szigeti kompkikötő) szakaszon...

hát, valóban nem egy sztráda...

inkább olyan vidámpark feelinje van az embernek, főleg, amikor 200-300m-re a tenger felett kanyarog az út a szakadék szélén korlát nélkül... :-)

Előzmény: radio100jozsi (5871)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5873

Az isztirai Y nem autópályxa, csak olyan mifélénk féle M0-ásos gyorsforgalmi út információim szerint. A Zágráb (Bosiljevotól az A1 kiágtól)-Rijeka pálya meg csak fél pálya nagyrészt, most épül a második fele, és tán jövőre lesz kész.

Abban igazad lehet, hogy nem 150 km/h-ra épűl, mint itthon, de tényleg a domborzati oka lehet.

Előzmény: AcidMan (5864)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5872
Zuta Lokvánál jön be a 23-as, a majdani A7-es Rijekáról.
Előzmény: radio100jozsi (5871)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5871
Igen Senj-nél jönnek fel a parti útról, és a 23-asnak van egy jó becsatlakozása a pályára. A 8-as út elég lassú, túlterhelt, és kacskariingós.
Előzmény: Törölt nick (5860)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5870

igenis, meg nemis...

 

amikor az árakat hasonlítgatjuk/ják, akkor főként az A1-et veszik alapul, ami végig azonnal 2x2+ls-val épült (leszámítva a 2 jumbó alagutat), tehát ott korrekt az összehasonlítás (kiépítettség szempontjából)...

 

A félpályás szakaszoknál valóban nem lehet direktben összehasonlítani a fajlagos költségeket...

 

mindenesetre szerintem ésszerűen jártak el, hogy azokon a helyeken félpályát építettek, hisz egyelőre az is elviszi a forgalmat (bár nagy a forgalom, de mindenki megy tempósan, nincsenek szakadt ifák és hétvégiházba cuccoló kalaposskodások), és baromi nagy javulást jelent a félpálya is a régi szerpentines főutakhoz képest...

(isztrián is és rieka felett is elég durva a terep...)

Előzmény: ghosty9 (5869)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5869
Ahamm, szoval meg keszen sincs. Hat akkor johogy olcsobb! ;-)
Előzmény: Törölt nick (5867)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!