Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9839

Mit össze nem szenvednek ezzel az M9-es 51-54 közötti átkötésével.

 

De az M4-es Üllő-Albertirsa szakaszáról a csend is dúrva, egy 20000 jármű/nap forgalmú szakaszról semmi hír, miközben meg 4-5000-es forgalmú utakra ap épül.

Előzmény: part_wish (9829)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9838

M31 már csak 2010 szeptemberére van kiírva...


banyek, akkor ez a 40-50mrd támogatás elúszott...

(nem 2009 az M0K+31 befejezési 6árideje??)

Előzmény: Rooger Preed (9837)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9837
Számomra az mellbevágó, hogy az eredetileg 2006-ra elkészülő M31 (amit még a zöldek is kértek) már csak 2010 szeptemberére van kiírva.

Aminek örülök, hogy végre nem 2010 májusa előtt lesz a dömping, így nem lesznek a választásokra elbaszott autópályák.

És vak vagyok, vagy tényleg vannak a térképen olyan szakaszok, amik a prezentációban nincsenek?
M8 Dunaújváros-Kecskemét, M9 Dunántúlon, stb.

Lacinak M35 ügyben totál igaza van, de akár azt is felhozhatnánk, hogy az M44 mi a faszért nem Kecskeméttől indul? Pláne, hogy kb Tiszaugig az a legrosszabb szakasz.
Előzmény: part_wish (9829)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9836

amúgy ez az egész kibaxott M35özés egy faxság, ha ehelyett az M4et építik, akkor kb. meglenne a szolnok-OH közötti szakasz, és nem az M3 felé kellene nagy kerülőre terelni a nagyvárad felől jövő forgalmat.

 

a Bp-nagyvárad-kolozsvár-brassó-bucuresti meg simán lehetne úniós korridor.

monnyuk IV/B néven, és akkor jöhetne rá a zúniós pénz:

 

Előzmény: Törölt nick (9834)
AcidMan Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9835
Hopsz, most látom, hogy nem csak a KÖZOPos dolgokat sorolták fel...
Előzmény: AcidMan (9833)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9834

ráadásul az M4 azon kívül hogy kanyirgós, még feleslegen is kerüli délről bújfalut:

 

 

(persze a hosszabb nyomvonal jobb, hisz így meg tudunk szabadulni az aszfaltfeleslegünktől, amiből -mint közismert - túltermelési világválság van...)

Előzmény: Törölt nick (9832)
AcidMan Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9833

de az M4 üllő-albertirsáról rohadt nagy a hallgatás továbbra is.

 

Mert az a KMOP-ban szerepel. Egyébként Üllő-Abony néven, 42 km.

Előzmény: part_wish (9829)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9832

- én még ilyen M44 kecskeméti bekötést nem nagyon láttam...

 

arra gondolsz, hogy az M5be és M8ba is bé van kötve?

szerintem csak simán nem tudják még hova kössék...

 

(viszontha mégis mind2 pályába bé akarják kötni, akkor én az M5-M8 közötti negyedkörívet javaslom M508 néven és abba kössék az M44-et... :-))

 

- ezek szerint M10 is pöpöpöben képzelik el?

 

vagy EIB hitelből...

 

- M4 majd tényleg ilyen puklis lesz (karcag-berettyófalu)

 

már bocs, de egy alföldön mégis hogy akarsz egyenes pályát építeni???

(megáll az eszem!!! :-))

 

 

- M9: most csinálnak egy bonyhád északi elkerülőt, hogy aztán majd

felé építsenek egy új szakaszt?

 

az szerintem csak egy 2x1es bekötő, csak véletlenül duplavonallal rajzolták...

 

 

a 31est végig 11féltonnázzák.

a településeken keresztül.

 

most őszintén: mé kell elbaszni azt a kevéskez pézt is?????

Előzmény: part_wish (9829)
M43 Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9831
Szép fogás! Benne van a kedvencem is, az M8 is.
AcidMan Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9830

- M0 bővítés M1-M6 között: hogyan jön ez ki nekik 6,6 km-re?

 

Sztem így.

Előzmény: part_wish (9829)
part_wish Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9829

 

ilyen új térkép volt már?

 

2008-2013

 

- én még ilyen M44 kecskeméti bekötést nem nagyon láttam

- ezek szerint M10 is pöpöpöben képzelik el?

- M4 majd tényleg ilyen puklis lesz (karcag-berettyófalu)

- M9: most csinálnak egy bonyhád északi elkerülőt, hogy aztán majd

felé építsenek egy új szakaszt?

 

prezi:

http://www.nif.hu/docs/vallalkozoi_prezentacio.ppt

 

- M0 bővítés M1-M6 között: hogyan jön ez ki nekik 6,6 km-re?

- M3 vásárosnaményig: már most 2011 dec szerepel, eddig mintha valami hamarabbi szerepelt volna, no nem mintha ez annyira hiányozna.

 

vasút:

- budapesti elővárosi projektek: nagyvonalúan minden konkrétum nélkül beírtak egy 2011-2014-et ide..

 

közút:

- monori körforgalom végre szerepel a táblában. bár nagyberuházásként meghirdetve, hehe..

 

de az M4 üllő-albertirsáról rohadt nagy a hallgatás továbbra is.

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9828
ezt elqrták... :-)
BA123 Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9827
Mármint Szlovákiában?
Igen, most beindultak a gépek, amire nincs pénzük, azt kiadták PPP-ben. Így az északi pálya nagy része 2012-re elkészül, csak néhány szakasz marad, azt meg gondolom 2014-15-ben adnák át:
Előzmény: M43 (9826)
M43 Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9826

Jogos. Főleg az M0 befejezésével már tényleg jó alternatíva az M3-M1. Van már céldátuma a a teljes kiépítésnek (gondolom még min. 10 év)?

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9825

Egyébként van valami racionális szakmai magyarázat arra hogy...

 

persze:

erre a célra ott van nekik az M1-M0-M3-M30 útvonal.

ami nekik 0 pézbe kerül, ennél meg elég nehéz olcsóbban építeni... :-)

Előzmény: M43 (9819)
BA123 Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9824
Ennek elég sok indoka van. Az egyik legfontosabb, hogy a síkvidéket magyarok lakják. De azért ez valószínűleg csak a +1 indok volt. Szlovákia meghatározó városainak többsége ezen a vonalon található: Trencsény, Zsolna, Poprád, Eperjes. Délen nincsenek jelentős városok, Nyitra és Besztercebánya a kivétel, de ezeket a városokat elég jó kapcsolat fűzi Pozsonyhoz, és az északi pályát is aránylag könnyen el lehet majd érni. Besztercebányától keletre nincs jeletős város Kassáig. Így a lakosságnak kisebb részét érné el a déli pálya, ráadásul épp a magyarokat.
És ott van még a Tátra, mint Szlovákia legfontosabb idegegforgalmi értéke. És az sem elhanyagolható, hogy a legfontosabb tranzitútjuk a Zsolna-Pozsony irány, amit úgyis meg kellene építeniük, és ha ezt a szakaszt levonjuk, akkor már nem is olyan hosszú és drága ez az északi nyomvonal

A déli pályának egyébkénzt azért sincs sok értelme, mert ha kész lesz az M0, nem sokkal lesz hosszabb az út Pozsony és Kassa közt Budapesten keresztül, mint az a déli pályájukon lenne, és rövidebb lesz mint az északin. Szóval felkészülhetünk rá, hogy a szlovákok egy része felénk fog autózni. A szlovákok helyében én sem építeném délre a pályát.
Előzmény: M43 (9819)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9823

A freeway meg az ingyenes autópálya, gondolom.

 

nem.

 

a freeway a motorway/autobahn/autostrada amerikai megfelelője...

(a free nem a díjra, hanem a különszintű csp-ok biztosította  akadálytalan haladásra utal...)

 

a fizetős útra a turnpike kifejezést használják, ami ánglisül "toll road"...

Előzmény: M43 (9820)
M43 Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9822
Bocs, kicsit köhög az internetem
Előzmény: M43 (9821)
M43 Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9821
Igen, az USÁ-ban beltway. A freeway meg az ingyenes autópálya, gondolom.
Előzmény: Törölt nick (9818)
M43 Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9820
A beltway újdonság. A freeway megy az ingyenes autópálya, gondolom.
Előzmény: Törölt nick (9818)
M43 Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9819
Igen, 10 km-es alagúttal az északi szakaszt: szép darab lesz. Egyébként van valami racionális szakmai magyarázat arra hogy a Pozsony-Kassa autópályát mért a Tátrán erőltetik át csigalassan készülő alagutas-viaduktos szakaszokkal már pár évtizede, és miért nem először déli sikvidékeken epítették meg? Már rég készen lehetne töredék pénzből.
Előzmény: Törölt nick (9818)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9818

jólmondta.

 

amerikaiul:  beltway

ánglisül:      ringroad, orbital motorway

békaevőül:  périphérique

 

de még nincs kész, még csak tervezik:

 

Előzmény: M43 (9816)
M43 Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9817

A magas olajár "jótékony" hatása: az amerikaiak kevesebbet autóznak, kisebb fogyasztású kocsikat vesznek és többet tömegközlekednek:

 

http://news.yahoo.com/s/nm/20080326/us_nm/usa_gasoline_dc

M43 Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9816
A körgyűrű - szerintem magyarul így nevezik, nekem a pozsonyi ismerősöm angolul úgy mondta hogy "ring road" - azt hiszem ez angolul körgyűrűt jelent...
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9815
füstszűrővel, vagy szűrő nélkül?  ;-))
Előzmény: Törölt nick (9814)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.27 0 0 9814
nagyjából valaki tudna mondani fajlagos költségeket autópálya építésre??

1. meglévő csp átépítés ára?
2. új csp építés ára?
3. félautópálya mellé a másik felének megépítése/km??
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.26 0 0 9813

most nézem az "úthálózat+széchenyi"-s találati listát, vannak benne érdekes anyagok:

 

http://www.uvt.bme.hu/targyak/kterv_I/kterv_I_II_kgysch/kterv_I_II_kgysch_1_3.pdf

 

http://www.kitt.bmf.hu/mmaws/download/Uj_uthalozati_elvekkel_a_videkert_MMA_Somfai_A.pdf

 

pl. nem gondoltam volna, hogy a ferihegyi gyorsforgalmi már 67 (hatvanhét) éves...

Előzmény: Törölt nick (9788)
viscosai Creative Commons License 2008.03.26 0 0 9810

Nem csuktam be a szemem a 70-es évek elején, mert nem tudtam volna vezetni pl. Bécs-Prága-Bp területén. Akkor azt láttam, hogy pl. bécsben sokkal több az autó és ezek a csotrogányok füstöt okádva dübörögtek a hidakon át. Amelyek közül egy le is szakadt.(nálunk azért eddig még nem)

;-)  Bp-en ugyan kevesebb volt a járgány, de pl. az 1-es felől a Flórián t.-nél már akkor is gibasz volt. Szóval nem volt még  égbekiáltó az  akkori szintkülömbség, ami azóta a többszörösére nőt országaink között. De ezért én inkább az utolsó 25 évünket hibáztatnám. Persze már csak úgy utólag.:-(((

Előzmény: BA123 (9795)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.26 0 0 9809

a nemrég befejezett pozsonyi körgyűrű...

 

hogy a micsoda???

 

amúgy valóban: lehet sok voltszoc példát hozni:

Ljubljana, Zagreb, moszkva, minsk...

 

 

Előzmény: M43 (9808)
M43 Creative Commons License 2008.03.26 0 0 9808
Igen, a 70-es években valóban nem az autópályaépítés volt a prioritás. Ezzel együtt legalább beépítési tilalmat kellett volna a munkáskörút leendő útvonalára elrendelni - ez semmibe nem került volna, most meg már annyira beépült, hogy legfejjebb a vasút alá lehetne beiktatni a pályát több szakaszon vagy alagútban. A Hungária körút nyomvonala 100 éven át beépítetlen maradt, pedig még lovaskocsik jártak, mikor kijelölték. Az már a 80-as évek közepén is az irrealitás határát súrolta, hogy a balkáni és hazai kamionforgalom és átmenőforgalom Bp-n az üllői út - Nagykörút - Petőfi híd útvonalon kényszerült araszolni, nem pedig egy elkerülőn. Még Szófiában és Bukarestben is épült egy országút alapú egyszerű elkerülő gyűrű, és a nemrég befejezett pozsonyi körgyűrű koncepciója is a hetvenes évekre nyúlik vissza (pedig ha Bp nem volt ekkoriban túl motorizált, a jóval kisebb Pozsony még annyira sem).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!