Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
Nem. Attól, hogy valami nincsen részletesen körülírva, az még nem jelenti, hogy nincsen jogilag szabályozva. Ilyenkor jönnek képbe az általános jogelvek, vagy más, kisegítő szabályok.
szépen meghívlak hozám és megmutatom én merre járok gyönyörü táj. és gyere bringával és próbáld ki milyen az ut utánnam. nem fogom magamután eligazítan nehogy rossz képet kapjál.
Védett területet táblák jelzik,ez alap,hogy ilyen helyre nem megyünk be.Ahol nincs tiltás,oda be lehet hajtani.Aki védett területre merészkedik,megérdemli,hogy megbirságolják!
értem, akkor elbeszéltünk egymás mellett, mi itt a túristacélpontokról beszélünk. azzal semmi problémám pl. hogy ha valaki egy alföldi telepített erdőben krosszozik, ahova nem jár túrista és ahol (a telepített jelleg miatt) nincs védett állatvilág sem.
Mit fejtsek ki rajta ??? Leírják hogy mivel mehetsz autópályán - nem, azt írják mivel NEM mehetsz. Ami nincs ott, az játszik.
Leírták pl. hogy MIBŐL IGÉNYELHETSZ ÁFA-t vissza (ha már az adócsalók szóba jöttek) - NEM, azt írták le miből NEM . Ennek megfeelően, milliomos csemeték 'áfamentes' sportmotorokkal rohangáltak 4-5 éve, apuka zöldséges standjához feltétlenül kellett egy 150 lovas sportmotor...
nem arra vonatkozik :) arra vonatkozik hogy a FORGALMI célú utakon közlekedhetsz szabadon. az erdei út az nem forgalmi célú - azaz nem azért van ott, hogy a pontból b pontba eljuthass.
DE! feltenném a kérdést neked is, (bár eddig senki sem válaszolta meg):
MIÉRT FONTOS NEKED AZ HOGY EGY OLYAN HELYRE, AMELYNEK A LÉNYEGE A CSEND ÉS NYUGALOM EGY ZAJOS ESZKÖZZEL BEMEHESS?
Nem fontos - megélem a csendet pl. a Szlovák paradicsomban, vagy a Popradi tónál , többször is nyaranta.
De itthon -főleg az Alföldön- 4-5 órás fezsített gyalogtúrával max. azt érem el, hogy a tanyákról kiszaladó dzsukeleket nem tudom lerázni magamról. SZEMÉLYSZERINT én nem megyek NP erdeibe quadozni, de valóban jártam már erdőben.
Új nyomot soha nem szántok, ha nincs: be sem megyek. De egy-egy vadászlesig elmenni, fent elmélázni pár percre, na az igen, az gyerebe.
JA, és odaáig eljutni, bizony egy négyütemű, EURO minősítésű zaj- és károsanyag kibocsájtású ATV a legkímélőbb módszer, a mai technika kínálatából.
(És még véletlenül sem a NIVA-k és platós dzsipek : jó tudom, ők fizetnek érte hogy 2 tonnával/100-120 lóerővel szántsák a talajt.)
Ennyi a személyes tapasztalat. A javaslat pedig : EL NEM MOZDÍTHATÓ jelölések a be nem hajtásra, MINDEN jármű azonosítása, a TILOSBAN járók pedig egyetlen alkalommal kaphatnak csak felmentést (pl. elsőre, eltévedés miatt) Aztán helyi érdekeltségre fordítani a második alkalommal beszedett 50-100.000 forintot.
Ilyesmik járnak a fejemben, és hirdetem is őket. Da aki ezt meg is valósíthatná, inkább irodában ülve, 0 munkával keres milliókat. Ennyi.
Jó estét kívánok minden tisztelt Fórumozónak, Szojuz1 vagyok. Jómagam az elmúlt években több ezer kilométert tettem meg hazánk erdeiben.Szomorúan tapasztaltam, hogy több quados, terepmotoros illető gátlástalanul száguldozik keresztül- kasul az erdőben.Tisztában vagyok azzal,hogy sajnos kevés olyan pálya áll rendelkezésre, ahol ennek a sportnak a szerelmesei hódolhatnának a szenvedélyüknek. Addig is míg ez a probléma nem enyhül számottevően, arra kérek minden érintettet,ha gyalogos túristát lát, lesz szíves lassítani, és nem besuhintani a szent anyafölddel,(sárral)a szerencsétlent.Ezenkívül ajánlanám kedves mindnyájoknak,2-3 hetente tessék leszállni a nyeregből, és gyalogtúrát tenni.Kiválóan segít egészségünk megőrzésében.Köszönöm a kitűntető figyelmet!