A 32-es Malom megállóhelye közelebb van a 8-as Gömöri megállóhelyéhez, mint a 32-es Gömöri végállomása. Édesapám is, aki a 8-as Repülőtér megállóhely közelében dolgozik (az Északi ipartelep Sajóhoz közeli oldalánál), a Malomnál szokott leszállni a 32-ről és elmenni a 8-as Gömöri megállóhelyéhez és átszállni a 8-asra.
És ne feledkezzünk meg a párhuzamosságról sem. :-D
Egyébként az útvonalterveken kívül két csomóponti problémát is meg kellene oldani, mert így hiába is variáljuk a járatokat, ha sorozatosan dugókba kerülnek. Ez pedig a Búza tér és a martintelepi felüljáró. Tudom, beszéltünk ezekről, viszont belvárosi körgyűrű ide vagy oda, de ezek akkor is problémák maradnak.
És ha a 'C' változatban a 32-es nem fordulna jobbra a Zsolcai kapu felé, hanem menne tovább az Ady E. - Szeles u. - Gömöri útvonalon, majd ott megfordulna és ugyanitt vissza?
És esetleg egy D verzió, ami a B verzió + a 2-esnek nem a Búza térnél lenne a végállomása, hanem a Tiszai Pályaudvarnál, így a vonattal érkező túristák számára is közvetlenül elérhetővé válna Tapolca és a Barlangfürdő, valamint így a Tiszai--SZTK kapcsolat is meglenne.
Akkor C verzió, mert az előző kettő egyike sem tartalmazza a Tiszai -- SZTK kapcsolatot: a B-hez képest változás, hogy a 31-es a Búza tér -- Üteg u. vonalon éri el a Tiszait, a 32-es viszont megoszlik két változatra, amiből az egyik a Soltészről Selyemréten át a Tiszaira megy (Tiszai -- SZTK kapcsolat visszakerül), a gömöris 32-es meg fordulhat vissza a 65-ösökön röviden, kihagyva a Búza teret, mert az Avassal innentől a 31-es adja ezt a kapcsolatot.
Ennek egyetlen hátránya, hogy a Gömöri -- Búza tér kapcsolat vész el.
Valamint a Bláthy és Andrássy diákjai/tanárai számára is előnyösebb a B verzió, mivel így az iskolák és a Tiszai közötti közvetlen elérés is jobban meg lenne oldva, így nemcsak a villamosokkal utazhatnának ezen a távon az emberek, hanem 31-esen is, így a villamosokon lévő tömeg is enyhülne ezen a szakaszon.
Valamint a Szinvapark és a Centrum is közel vannak egymáshoz, így azon egyetemisták, akik a Centrumnál szállnak fel/le, akkor akár a 31-est is választhatják a 22-es helyett, így valamelyest a 22-esen is enyhülne a tömeg.
A probléma egy része mindenképpen kommunikációs. Mi itt is sokat vitatkozunk és vannak köztünk jobban és kevésbé hozzáértők, valamint kompromisszumra jobban és kevésbé készek -- és a kevesebb hozzáértés + kicsiny kompromisszumkészség tud rombolni, ezt ugye megtapasztaltuk nem egyszer.
"Odaát" egy másik gondolkodásmód van, amivel még nehezebb a hangot megtalálni, mert egyszerűen mások a mozgatórugói, a fogalmai, az értékrendje. Tárgyaltam már nem egyszer országgyűlési képviselővel és államtitkárral is -- borzasztó nehéz _mindkét_ oldalnak. (A képviselővel még szerencsém is volt, mert valamikor mérnök volt, tehát legalább az alapfogalmak szintjén nem kellett mindent megmagyarázni. Igen, ez a Zöld Nyúl ;) kapcsán folyt le.) A következő probléma, hogy ha esetleg sikerül is valamiben megállapodni, még számos szinten íródhat az felül. Márpedig -- és ezt nem értik sokan -- vannak rendszerek, mint pl. a közlekedés -- amik a kis beavatkozásra is tudnak nagyon rosszul reagálni. Ez az a gondolkodásmód, amit a szakemberek (egy része) ismer, a politikusnak meg ha nem tudja, megmagyarázni is képtelenség...
És igen, erre tevődik még rá, ha valóban nem fontos a vezetőknek a város. :(
/a/
PS: Gondolod, hogy bármelyik pályázó képviselő rászánna időt, hogy körülnézzen, hol van pl. a városi közlekedésnek működő (nem trollok által szétbarmolt) fóruma és esetleg még tárgyalna is velük, vagy belépne az eszmecserébe? I don't think so.
A cég kapott egy direkt utasítást a tulajdonos önkormányzattól, amely végső óráit éli és így hajtotta végre. A jelöltnek vagy bejön a húzása (ahogy a 39-esnél másnak bejött) és akkor még négy évig fizetjük az adónkból -- vagy sem. Ezt a III.ütem szavazói döntik el. /a/
A 29,31,32 trió "vonatozása" a II.ütemben kisebb probléma, mint ugyanez pl. a Csabai kapuban, vagy a Szentpéteriben. A belső forgalom ugyanis csekély, utána pedig teljesen más célpontokra mennek a járatok, egymás terhelését egyébként sem veszik át. (Komolyabb a reggeli egyetemvárosi forgalom, amikor a 29-es besegít, de abban az alig félórában a követés is sűrű.) /a/
Azzal a menetrenddel, amivel a 31A indul, megvalósítható. ;)
Arról itt régebben volt szó, hogy a 32-es megosztásával a Tiszai közvetlen kapcsolat visszaadható lenne a III.ütemnek, illetve volt olyan ötlet, hogy a Tapolcai elágazás és a Lévay között megcserélhető lenne a két viszonylat (31-es és 32-es) útvonala -- ezzel az utóbbi változattal egyébként vannak fenntartásaim.
Mennyire lenne hülyeség, ha a 35É-s napközbe is közlekedne, hogy így az SZTK is elérhetővé válna a III. ütem számára? Esetleg mennyire lenne gond, ha ez a buszjárat a Centrum után a Tiszaiig lemenne 35T-s jelzéssel? Szerintem így a 35T-s értelmesebb lenne, mint a 31A-s, és a 35 és 35T összesen olyan sűrűn közlekedhetne, mint most a 35-ös, így talán plusz buszt nem nagyon kéne beiktatni (már ez utóbbi nem tudom, hogy mennyire igaz).
Kedden a 35-re várva is a 22-es buszok elég "menetrendszerűen" jöttek. A megállóba két 22-es is érkezett egyszerre, utána amikor ezek elmentek, akkor rövid időn belül jött a harmadik 22-es. És a 29-es, 31-es és 32-es vonatozását még mindig nem szüntették meg a II. ütemben. :
A Villamospótlóra minek menetrend, a jelenlegi tragikus állapotok mellett úgyis össze-vissza járnak. Nem ritka a 7-8 perc késés sem. Utána meg párosával. 5 perc alatt 4 villamos jött le egyszerre a délutáni csúcsban is.
Ma sem kellett volna beleolvasnom a topic-ba. Egyszerűen tragikomikus amit most a 31A-val művelnek, ez túltesz a 21A, meg az ide-oda-amoda bekanyargó járatok rémálmán.
Én azt látom, hogy 2007 előtt ész nélkül húzogatták be az új járatokat, végpontokat, ezért lett egy nyilvánvalóan túlburjánzott hálózat. Aztán a racionalizálással átestünk a ló túlsó oldalára, mert akkor az volt a cél. Most pedig, amikor kiderül, hogy itt se jó, ott se jó, akkor megint nem vesz (nem vehet?) egyetlen hozzáértő sem (tisztelet a kivételnek, de sajnos ő csak nekünk irogat, én azokra gondolok akik ezért kapják - állítólag - a fizetésüket) egy nagy levegőt, hogy akkor gondoljuk újra ezt vagy azt a részét a hálózatnak, indokoljuk meg, terjesszük fel, hátha elfogadják, hanem megint csak bele-belepiszkálnak az egyébként is elszabott hálózatba, egyre áttekinthetetlenné, használhatatlanabbá téve azt. Értem én, hogy van a megrendelő, meg az ő érdeke, meg a kényszer, meg a kilométerkorlát, meg a nem tehetem, meg a le-he-tet-len stb... stb... de könyörgöm, senkinek nem fontos maga a város?
Ezzel a 31A menetrenddel a cég még mélyebbre süllyedt a szakmaiatlanság mocsarába... Ezúton is gratulálok mindenkinek, aki ezt összehozta.
"Szeptember 13-án hétfőtől változik a villamospótlók menetrendje, a sűrűbb 1-es és 1A autóbuszok mellett ritkábban fog járni a pótló"
Úgy látszik az MVK kezd egyre jobban rájönni arra, hogy az 1/1A-s buszok sokkal jobban helyettesítik a villamost, mint a villamospótlók, mivel nem kell átszállni sem, ha valaki a város keleti és nyugati vége között akar utazni.
A II.ütemieknek meg a belvárosba nincs, csak a szélére a 32-es képében, szóval lehetne miért "tüntetni" (és a 22-es ötlettel még csak költséges sem lenne a megoldás), a Győri kapuból annak idején a 18-assal eltűnt a Szentpéteri kapu, meg a reptér környéki célpontok elérhetősége, plusz nem kellett volna sok, hogy a Diósgyőri kórházhoz is az a járat legyen jó. A Győri kapu déli részéből a 33-as kétoldali lecsonkolása folytán szintén elérhetetlenné vált a Csabai kapu (Népkert, SZTK) és az átszállás sem olyan jó, mint a 35-ösről a 31-esre. A Kilián a maga jussát már visszakövetelte. Komlóstető is visszakapta a DIGÉP-es bejárást.