SMD ledekkel én is próbálkoztam, a fejlap nyák lemezből készült, csak megakadt a projekt, az árbóc oszlop kialakítására nem volt ötletem. (hacsak nem rézmaratás...)
Így négyfényű magyar jelző is készíthető és csaknem mérethelyes.
Nem próbáltam, hűtőkocsim nincs, sajna egyenkőre csak kettő mozdonyom van, azok is üzemben, tehát nincs miről levenni. Azért köszi a tippet, szerintem reszelés lesz ebből!
Bocsánat, tudom, hogy ez nem a Börze topic, de a TT-s falkaszellem:-)))
OFF Eladók profiltisztítás miatt az alábbi, dobozukban tárolt, csak próbakört futott idehaza vásárolt, még garancilis modellek: 1. Piko 47410 DB Ep.V. 182 025-7 (gar. 2007. X. 7.) 2. Piko 47411-2 DB Ep.V. ES 64 U2 - 048 Dispolok (gar. 2008. X. 25.) 3. Piko 47412 DB Ep.V. 182 019-0 Railion (gar. 2008. IV. 27.) 4. Piko 47413 DB Ep.V. 182 009-1 DHL (gar. 2008. VII. 5.) A modellek átvehetőek 2007.01.28-tól a csíkos-műhelyben, vagy postaköltség átvállalásával postázhatóak is, ez esetben részletek egyeztetése e-mailben! Egy mozdony ára: 10.000Ftwww.csikos-muhely.hu ON
A linkben szereplő megállapítás, miszerint SMD ledet nem lehet kapni nem helytálló, mert én kb. fél éve vettem kék színűt 5mm-es méretben és még piros is volt 3mm-es. Elektronikai boltban hozzá lehet jutni.
Mellesleg olcsóbb is mint a "hagyományos" félgömb fejű led, mert esetemben a kék színű SMD LED olcsóbb volt (ha jól emlékszem fele annyiba került, mint a Félgömb).
Úgy hogy aki kellő bátorsággal, elszántsággal rendelkezik, csak bátran lásson neki!!! :-)))
nos nem hittem el magamnak hogy barkácsboltban kapok ilyen kis anyacsavart, de az első bíztató hozzászólás után ugy döntöttem megnézem. nos: találtam, tökéletesen rámegy az "apára", egy a baj vele, hogy széles. probálgatom itthon hát persze hogy nem fér be az adott helyre, aztán kicsit kimartam dremel multival az anya helyét, és már passzolt is.
köszi a hozzászolásokat:)
/hogy mindig anyacsavar nélkül lettek volna? akkor nekem hogy került 2 db hoz mégis az is a csomagba, de mind1, probléma megoldva, téma tultárgyalva.../
johogy szóbajött a magyar jelző, énis akartam kérdezni. néztem a linket a készitéséröl, hát az még HO hoz is nagy ( 1:80 ) , TT hez akkormeg mekkora? vagy még belefér? nem hasonlitgattam még HO jelzőket TT hez.
TT -s magyar jelzőt ezekszerint nem gyárt senki? ha de akkor ki és kb mennyiér adják?
Én saját készítésű fényjelzőket használok, 3mm-es ledekkel. Fogok feltenni képeket ha odáig eljutok. Van itt egy link, ahol találhatsz saját készítésre nagyon alapos útmutatást. Nem kis kézügyesség kell hozzá, de legalább a magyar vasútra hasonlít.
Engem érdekelnek a fotóid! A lyukkal én is játszottam, mépedig úgy, hogy egy csepp pillanat ragasztót tettem oda, de mégsem sikerült tökéletesre. Szög helyett pedig az asztallap alá szerelhető állítóműhöz tartozó szettben lévő merev acélhuzallal próbálkoztam.
Üdv mindenkinek az lenne a kérdésem,hogy ki milyen jelzöket használ a terepasztalán ha van képetek fel is rakhatnátok ,meg hogy hol és mennyiért lehet beszerezni . Elöre is köszönöm
Ilyen picurka csavarokat mint az M2, M3 esetleg órásnál próbálj meg szerezni, mert ezek már nem feltétlen barkácsbolti árúk.
Asztallap alatti váltóállítással én is sokat sz.rakodtam, de nagyrészt sikerült. Egy miliméteres szöggel viszem át a mozgást a váltóhoz. Ez szorosan passzol az állító műanyagok lyukába (nincs jobb 5letem az elnevezésére, bocsi:)). Ha mégis lötyög az a gáz, mert akkor nem tudja rendesen mozgatni. Lehet próbálkozni ragasztással, csak azzal meg később lesz probléma.
YES! Nekem PIKO papírtalpfás volt az első vasutam! :) Az valami megdöbbentő látvány volt pár éve mikor előkerült a 40 vagy 50 éves startszett! Egy kör pálya, 2db laposelemről működtetve, egy 2tg gőzös + 2 kocsi. Baromi jókat játszottam vele 6 évesen!
A Roco-s váltóállítóművet eredetileg az N-es mérethez gyártották/ják/,de ugyanezt a szerkezetet a Tillig is forgalmazta, Tilliges dobozban. A kettő között a különbség csak a csatlakozójukban volt, meg persze az árukban is . A Tilliges jóval többe került. Ezért ajánlották a kereskedők a TT-seknek a Roco N-es állítóművet.
A váltóállítómű dobozában mindíg csak "apa"csavar volt. A TT-s váltókhoz adtak kompletten apa és anyacsavart is. A Tillig azonban kifejlesztett /valószínüleg / egy saját gyártású váltóállítóművet és azóta ,sőt már azt megelőzően is "elfelejtette" a váltókhoz mellékelni a csavarokat. Így meg kell venni az új Tilliges váltóállítóművet, amiben persze benne vannak a csavarok.No comment.
Én az átmeneti időszakban optikusnál szereztem be a hiányzó csavarokat.
A padló alatti váltóművekkel hogy boldogulsz? Én szintén régi típusú U profilú sínekből építkeztem anno, és a váltóművek elrejtése miatt volt a legtöbb gondom. Még a normál váltók esetében működött a dolog, de az átszelési kitérőknél (6860 számú) eléggé gáz volt a helyzet. A mai napig nem tudtam orvosolni a problémát... Mondjuk az én asztallapom ~20mm vastag asztallap, de nem ez volt a gond, mert utána kipróbáltam vékonyabb padló alatt és ott sem váltott rendesen a váltómű: a mágnes húz rendesen, de a váltó nem mozdul csak a szükséges út feléig... időnként sikerül teljesen is odaállnia, ekkor viszont nincs benne semmi visszahúzó erő, ha kézzel hozzáérek.
Véleményem szerint, ha van "apa" csavarod, akkor anyát tudsz venni hozzá, mivel valószínűleg nem egyedi gyártásúak. Mivel európai gyártmány mindkettő, így a felhasznált csavaranyag metrikus menetelésű, így csak egy mintát kell magaddal vinned (ez a biztos a pontos méret megállapításhoz) és bármelyik csavaráru boltban kapsz majd anyát. De ez csak az én kezdő véleményem, lehet hogy a többiek rácáfolnak :-)
Én már annyira öreg vagyok, hogy a TT-s kalapsínek elődjére is emlékszem. Ronda volt, és a talpfaimitáció végei legömbölyítettek voltak, erezete nem volt, tehát még azt sem mondhatták el róla, hogy legalább megpróbálja a valóságot modellezni. A keresztmetszete pedig nem U , volt, hanem inkább a Gauss görbére emlékeztetett. Most nem pakolnám ki a szekrényt egy fotó kedvéért, da ha a kezembe kerül, pótolom. A budapesti Dob utcában volt egy pöttöm trafik, ahol egy idős hölgy még sokáig árult használt TT-cuccokat, nála sokáig szerepelt a kínálatban, 2-3 Ft volt egy egy darab... (a villamosjegy -vonaljegy- meg 50 fillér, csak a miheztartás végett)
Ebben az időben a Piko H0-ban meg papírtalpfás kalapsíneket csinált.
BTTB-s kalapsínkészletem és kitérőim száma oly számottevő, hogy nem mondhatok le a felhasználásáról. Álmomban azt tervezem, hogy a többszintes asztalom legalsó szintje egy hatalmas tároló lesz, ahol a láthatatlanságba burkolózva kapnak szerepet, továbbá alagutakban, hegyek belsejében lesznek beépítve. A látható részekre fogok modellsíneket venni. Ennek megfelelően sok átmenetem lesz, ha aktuális, meg fogom kérdezni, hogy is kell ezt csinálni, hogy ne boruljon fel rajta a szerelvény, és ne is szakadjon szét. De ez időben arrébb van még.
Elérkezettnek látom az időt hogy végre hozzászoljak a témához, és bebocsáttatást kérjek a társaságba:). azért is mert nagy problémám van
Elöször röviden rolam: 17,5 éves székesfehérvári vasutbarátnak tartom magam, és -vajon miért irok pont ide- TT s vasutmodellem van
van egy erősen épülőfázisban levő terepasztalkezdeményem. 3szintes lesz elvileg, hosszútávon 3 körös kezdetben 2 a cél, 1 tároloszint egy főkör 4vágányos állomással és egy mellékvonali kör. (hamarosan remélem elkészül a honlapom és akkor ott láthato lesz mire is gondolok)
1-2 hete olvasom a topicot, és mint sokan közületek, énis U profillal kezdtem, és az also szintre azt is épitjük be (apukammal épitünk), viszonylag időben döbbentünk rá hogy az I jobb lesz, szebbis, stb, eleget ecseteltétek már azthiszem
és akkor a probléma, közel 100k pénzér megvettük a szükséges tillig váltókat és ezekhez roco állitokat. volt korábban már 2 db roco állitom, naracsárga csomagolásu, teljesen tökéletes a tillig váltokhoz (ezt ajánlották alapbol mikor elöször vettünk ient). volt hozzá csavar és anyacsavar is a rögzítéshez! aztán jött a meglepi, a nagy-rendelés ben /modell&hobbi tol rendeltünk/, ugyanis (valoszinü csak "fejlesztett" a roco) szürke, látszolag igényesebb legalábbis boltosszempontbol célszerübb csomagolásu váltóállítók érkeztek, amikben nincs anyacsavar! csak "apa"...
van tilliges állitom is ahhoz van rendesen anyacsavar is
ebben kérném segitségeteket, lehet-e venni külön anyacsavarokat ill. mit tegyek, mert igy nemlehetséges a rögzítése az állitoknak a váltókhoz
valami gyanus egy kicsit, a korábbi roco állitonak a dobozában ugyanis van egy olyan kismüanyagzacsko is amiben ugyanugy nincs anyacsavar,mint az ujabbakhoz csomagolt zacsiban, dehát abban ottvan egy másik tasak amiben párban vannaka csavarok. viszont minden másik állitonak megvan a sajátja (a tilligeseknek) ugyhogy biztos nem azokbol került át véletlen hogy engem megtévesszen. vmint egy válto már be van épitve és annál is az állítóhoz kapott csavarokkal rögzitettünk
1000bocs ha már szerepelt a téma és ien hosszu szöveget irtam és köszönet annak aki végighámozta mitis akarok kinyögni:)
jamég vmi, létezik TT ben egyoldalú keresztválto? azaz egyik irányba kereszt másik irányba válto is, HO ban van azt tudom EKW nak híjja a roco, igazábol csak akkor érdekel ha olcsóbb mint a duplakeresztváltó
előre is köszönöm
üdv:BC
UI:köszönet alfalf nak, az ő honlapjárol találtam rá erre a topicra
az alsó képen levöböl 2m volt a 80as évek végén-90es évek elején,
de akkor még BERLINER TT BAHNEN-nek hivták!kár hogy csavarozásnál idövel eltörtek nekem,mert elég mostohán,terepasztal nélkül,hurkolt padlószönyegen gyilkoltam öket..sajnos..kispénzüség panelbörtönketrec átka...
Előkerült 3 db ütközőbak, ezekből kettőnek nincs ütközője.
Van egy-két használaton kívüli kocsim, gondoltam leveszem ezekről és felteszem a bakokra, de rögtön láttam, hogy a bakok ütközőjének az átmérője nagyobb, mint a kocsiké.