Keresés

Részletes keresés

TTbakter Creative Commons License 2007.01.23 0 0 777

!!!

Tényleg, ígérem, hogy életem első asztaláról teszek fel képet, még mielőtt csak azt hinnétek, hogy vetítek!!!

De!

Alíg tudtam az elképzelésemet (pályát) rágyömöszölni a 100x140-es asztalra!

Így egy picit (ha kell részletezem), megcsüngtem az alagút bejáratokkal.

Tudna v.ki feltenni egy szemből fotózott szimpla, ill. dupla alagútbejáratot?

Egy méretarányos fotónak, vagy egy festetlen bejárat fénymásolatának is örülnék, mindezt word-ben. Nagy kérés?

Vagy mondjatok egy webhelyet, ahol jó bontásban (lehetőleg 2D-ben), szert tehetnék egy bejárat mintázatára!

 

Köszönettel várom a  választ!

 

Üdv:

 

TTbakter

hamel Creative Commons License 2007.01.23 0 0 776

SMD ledekkel én is próbálkoztam, a fejlap nyák lemezből készült, csak megakadt a projekt, az árbóc oszlop kialakítására nem volt ötletem. (hacsak nem rézmaratás...)

Így négyfényű magyar jelző is készíthető és csaknem mérethelyes.

Előzmény: norbi145 (771)
TTbakter Creative Commons License 2007.01.23 0 0 775

!!!

Nem próbáltam, hűtőkocsim nincs, sajna egyenkőre csak kettő mozdonyom van, azok is üzemben, tehát nincs miről levenni. Azért köszi a tippet, szerintem reszelés lesz ebből!

Előzmény: ho (764)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.23 0 0 774
Bocsánat, tudom, hogy ez nem a Börze topic, de a TT-s falkaszellem:-)))

OFF
Eladók profiltisztítás miatt az alábbi, dobozukban tárolt, csak próbakört futott idehaza vásárolt, még garancilis modellek:
1. Piko 47410 DB Ep.V. 182 025-7 (gar. 2007. X. 7.)
2. Piko 47411-2 DB Ep.V. ES 64 U2 - 048 Dispolok (gar. 2008. X. 25.)
3. Piko 47412 DB Ep.V. 182 019-0 Railion (gar. 2008. IV. 27.)
4. Piko 47413 DB Ep.V. 182 009-1 DHL (gar. 2008. VII. 5.)
A modellek átvehetőek 2007.01.28-tól a csíkos-műhelyben, vagy postaköltség átvállalásával postázhatóak is, ez esetben részletek egyeztetése e-mailben!
Egy mozdony ára: 10.000Ftwww.csikos-muhely.hu ON
umbriel73 Creative Commons License 2007.01.23 0 0 773
Ezek a fényjelzők nekem nem tetszenek. De hát ízlések és pofonok.
Előzmény: alfalf (772)
alfalf Creative Commons License 2007.01.23 0 0 772

Uplink írta régebben fényjelző ügyben:

 

Inkább nézzél körül a http://www.viessmann-modell.com/en/produkte/tt.php?id=2&offset=0&sprache_nr=2&gr_nr=3

lapon, írd fel a jelző katalógus számát és ballagjál el az Erkel utcába...

 

:)

Előzmény: BlackC (770)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.23 0 0 771

A linkben szereplő megállapítás, miszerint SMD ledet nem lehet kapni nem helytálló, mert én kb. fél éve vettem kék színűt 5mm-es méretben és még piros is volt 3mm-es. Elektronikai boltban hozzá lehet jutni.

 

Mellesleg olcsóbb is mint a "hagyományos" félgömb fejű led, mert esetemben a kék színű SMD LED  olcsóbb volt (ha jól emlékszem fele annyiba került, mint a Félgömb).

 Úgy hogy aki kellő bátorsággal, elszántsággal rendelkezik, csak bátran lásson neki!!! :-)))

 

Én szurkolok neki a sikerhez :-))

BlackC Creative Commons License 2007.01.23 0 0 770

nos nem hittem el magamnak hogy barkácsboltban kapok ilyen kis anyacsavart, de az első bíztató hozzászólás után ugy döntöttem megnézem. nos: találtam, tökéletesen rámegy az "apára", egy a baj vele, hogy széles. probálgatom itthon hát persze hogy nem fér be az adott helyre, aztán kicsit kimartam dremel multival az anya helyét, és már passzolt is.

köszi a hozzászolásokat:)

/hogy mindig anyacsavar nélkül lettek volna? akkor nekem hogy került 2 db hoz mégis az is a csomagba, de mind1, probléma megoldva, téma tultárgyalva.../

 

johogy szóbajött a magyar jelző, énis akartam kérdezni. néztem a linket a készitéséröl, hát az még HO hoz is nagy ( 1:80 ) , TT hez akkormeg mekkora? vagy még belefér? nem hasonlitgattam még HO jelzőket TT hez.

TT -s magyar jelzőt ezekszerint nem gyárt senki? ha de akkor ki és kb mennyiér adják?

 

üdv:BC

umbriel73 Creative Commons License 2007.01.23 0 0 769
Én saját készítésű fényjelzőket használok, 3mm-es ledekkel. Fogok feltenni képeket ha odáig eljutok.
Van itt egy link, ahol találhatsz saját készítésre nagyon alapos útmutatást. Nem kis kézügyesség kell hozzá, de legalább a magyar vasútra hasonlít.
Előzmény: sikumegalifter (767)
umbriel73 Creative Commons License 2007.01.23 0 0 768
Engem érdekelnek a fotóid!
A lyukkal én is játszottam, mépedig úgy, hogy egy csepp pillanat ragasztót tettem oda, de mégsem sikerült tökéletesre. Szög helyett pedig az asztallap alá szerelhető állítóműhöz tartozó szettben lévő merev acélhuzallal próbálkoztam.
Előzmény: szvoby-tt (766)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.23 0 0 767
Üdv mindenkinek az lenne a kérdésem,hogy ki milyen jelzöket használ a terepasztalán ha van képetek fel is rakhatnátok ,meg hogy hol és mennyiért lehet beszerezni . Elöre is köszönöm
szvoby-tt Creative Commons License 2007.01.23 0 0 766

Ilyen picurka csavarokat mint az M2, M3 esetleg órásnál próbálj meg szerezni, mert ezek már nem feltétlen barkácsbolti árúk.

 

Asztallap alatti váltóállítással én is sokat sz.rakodtam, de nagyrészt sikerült. Egy miliméteres szöggel viszem át a mozgást a váltóhoz. Ez szorosan passzol az állító műanyagok lyukába (nincs jobb 5letem az elnevezésére, bocsi:)). Ha mégis lötyög az a gáz, mert akkor nem tudja rendesen mozgatni. Lehet próbálkozni ragasztással, csak azzal meg később lesz probléma.

Ha érdekel vkit csinálok fotót róla.

ho Creative Commons License 2007.01.23 0 0 765
YES! Nekem PIKO papírtalpfás volt az első vasutam! :) Az valami megdöbbentő látvány volt pár éve mikor előkerült a 40 vagy 50 éves startszett! Egy kör pálya, 2db laposelemről működtetve, egy 2tg gőzös + 2 kocsi. Baromi jókat játszottam vele 6 évesen!
Előzmény: tothocska (755)
ho Creative Commons License 2007.01.23 0 0 764
Próbáltad mozdony, vagy BTTB gyártmány 4 tengelyes hűtőkocsi ütközőjét is? Azok vastagabbak, mint az átlag.
Előzmény: TTbakter (750)
Bill Nagith Creative Commons License 2007.01.23 0 0 763

A Roco-s váltóállítóművet eredetileg az N-es mérethez gyártották/ják/,de ugyanezt a szerkezetet a Tillig is forgalmazta, Tilliges dobozban. A kettő között a különbség csak a csatlakozójukban volt, meg persze az árukban is . A Tilliges jóval többe került. Ezért ajánlották a kereskedők a TT-seknek a Roco N-es állítóművet.

A váltóállítómű dobozában mindíg csak "apa"csavar volt. A TT-s váltókhoz adtak kompletten apa és anyacsavart is. A Tillig azonban kifejlesztett /valószínüleg / egy saját gyártású váltóállítóművet és azóta ,sőt már azt megelőzően is "elfelejtette" a váltókhoz mellékelni a csavarokat. Így meg kell venni az új Tilliges váltóállítóművet, amiben persze benne vannak a csavarok.No comment.

 

Én  az átmeneti időszakban optikusnál szereztem be a hiányzó csavarokat.

Előzmény: BlackC (754)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.22 0 0 762
Igenis tanár úr!
:-)))))))))))))))))))))))))))
Előzmény: RhB (752)
Gashpy Creative Commons License 2007.01.22 0 0 761
EKW-vel még nem találkoztam. Ha más sem, akkor marad a saját építés.
Előzmény: tothocska (755)
umbriel73 Creative Commons License 2007.01.22 0 0 760
A padló alatti váltóművekkel hogy boldogulsz?
Én szintén régi típusú U profilú sínekből építkeztem anno, és a váltóművek elrejtése miatt volt a legtöbb gondom. Még a normál váltók esetében működött a dolog, de az átszelési kitérőknél (6860 számú) eléggé gáz volt a helyzet. A mai napig nem tudtam orvosolni a problémát...
Mondjuk az én asztallapom ~20mm vastag asztallap, de nem ez volt a gond, mert utána kipróbáltam vékonyabb padló alatt és ott sem váltott rendesen a váltómű: a mágnes húz rendesen, de a váltó nem mozdul csak a szükséges út feléig... időnként sikerül teljesen is odaállnia, ekkor viszont nincs benne semmi visszahúzó erő, ha kézzel hozzáérek.
Előzmény: digittrain (745)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.22 0 0 759
van néhány elado dolgom lásd 575 Hsz. +8 válto + 2ives + sok sin
alfalf Creative Commons License 2007.01.22 0 0 758

Üdv a fórumon BC! :)

 

( Karbantartás volt... van a fórumon )

Előzmény: BlackC (754)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.22 0 0 757
mindenkinél szarkszik az index vagy csak nálam
norbi145 Creative Commons License 2007.01.22 0 0 756
Véleményem szerint, ha van "apa" csavarod, akkor anyát tudsz venni hozzá, mivel valószínűleg nem egyedi gyártásúak. Mivel európai gyártmány mindkettő, így a felhasznált csavaranyag metrikus menetelésű, így csak egy mintát kell magaddal vinned (ez a biztos a pontos méret megállapításhoz) és bármelyik csavaráru boltban kapsz majd anyát.
De ez csak az én kezdő véleményem, lehet hogy a többiek rácáfolnak :-)
Előzmény: BlackC (754)
tothocska Creative Commons License 2007.01.22 0 0 755

Jó estét kívánok!

 

Én már annyira öreg vagyok, hogy a TT-s kalapsínek elődjére is emlékszem. Ronda volt, és a talpfaimitáció végei legömbölyítettek voltak, erezete nem volt, tehát még azt sem mondhatták el róla, hogy legalább megpróbálja a valóságot modellezni. A keresztmetszete pedig nem U , volt, hanem inkább a Gauss görbére emlékeztetett. Most nem pakolnám ki a szekrényt egy fotó kedvéért, da ha a kezembe kerül, pótolom. A budapesti Dob utcában volt egy pöttöm trafik, ahol egy idős hölgy még sokáig árult használt TT-cuccokat, nála sokáig szerepelt a kínálatban, 2-3 Ft volt egy egy darab... (a villamosjegy -vonaljegy- meg 50 fillér, csak a miheztartás végett)

 

Ebben az időben a Piko H0-ban meg papírtalpfás kalapsíneket csinált.

 

BTTB-s kalapsínkészletem és kitérőim száma oly számottevő, hogy nem mondhatok le a felhasználásáról. Álmomban azt tervezem, hogy a többszintes asztalom legalsó szintje egy hatalmas tároló lesz, ahol a láthatatlanságba burkolózva kapnak szerepet, továbbá alagutakban, hegyek belsejében lesznek beépítve. A látható részekre fogok modellsíneket venni. Ennek megfelelően sok átmenetem lesz, ha aktuális, meg fogom kérdezni, hogy is kell ezt csinálni, hogy ne boruljon fel rajta a szerelvény, és ne is szakadjon szét. De ez időben arrébb van még.

 

További szép estét.

BlackC Creative Commons License 2007.01.22 0 0 754

Sziasztok!

 

Elérkezettnek látom az időt hogy végre hozzászoljak a témához, és bebocsáttatást kérjek a társaságba:). azért is mert nagy problémám van

 

Elöször röviden rolam: 17,5 éves székesfehérvári vasutbarátnak tartom magam, és -vajon miért irok pont ide- TT s vasutmodellem van

van egy erősen épülőfázisban levő terepasztalkezdeményem. 3szintes lesz elvileg, hosszútávon 3 körös kezdetben 2 a cél, 1 tároloszint egy főkör 4vágányos állomással és egy mellékvonali kör. (hamarosan remélem elkészül a honlapom és akkor ott láthato lesz mire is gondolok)

1-2 hete olvasom a topicot, és mint sokan közületek, énis U profillal kezdtem, és az also szintre azt is épitjük be (apukammal épitünk), viszonylag időben döbbentünk rá hogy az I jobb lesz, szebbis, stb, eleget ecseteltétek már azthiszem

és akkor a probléma, közel 100k pénzér megvettük a szükséges tillig váltókat és ezekhez roco állitokat. volt korábban már 2 db roco állitom, naracsárga csomagolásu, teljesen tökéletes a tillig váltokhoz (ezt ajánlották alapbol mikor elöször vettünk ient). volt hozzá csavar és anyacsavar is a rögzítéshez! aztán jött a meglepi, a nagy-rendelés ben /modell&hobbi tol rendeltünk/, ugyanis (valoszinü csak "fejlesztett" a roco) szürke, látszolag igényesebb legalábbis boltosszempontbol célszerübb csomagolásu váltóállítók érkeztek, amikben nincs anyacsavar! csak "apa"...

van tilliges állitom is ahhoz van rendesen anyacsavar is

ebben kérném segitségeteket, lehet-e venni külön anyacsavarokat ill. mit tegyek, mert igy nemlehetséges a rögzítése az állitoknak a váltókhoz

valami gyanus egy kicsit, a korábbi roco állitonak a dobozában ugyanis van egy olyan kismüanyagzacsko is amiben ugyanugy nincs anyacsavar,mint az ujabbakhoz csomagolt zacsiban, dehát abban ottvan egy másik tasak amiben párban vannaka csavarok. viszont minden másik állitonak megvan a sajátja  (a tilligeseknek) ugyhogy biztos nem azokbol került át véletlen hogy engem megtévesszen. vmint egy válto már be van épitve és annál is az állítóhoz kapott csavarokkal rögzitettünk

 

1000bocs ha már szerepelt a téma és ien hosszu szöveget irtam és köszönet annak aki végighámozta mitis akarok kinyögni:)

 

jamég vmi, létezik TT ben egyoldalú keresztválto? azaz egyik irányba kereszt másik irányba válto is, HO ban van azt tudom EKW nak híjja a roco, igazábol csak akkor érdekel ha olcsóbb mint a duplakeresztváltó

 

előre is köszönöm

üdv:BC

 

UI:köszönet alfalf nak, az ő honlapjárol találtam rá erre a topicra

Bukephallosz Creative Commons License 2007.01.22 0 0 753

Juhé!

az alsó képen levöböl 2m volt a 80as évek végén-90es évek elején,

de akkor még BERLINER TT BAHNEN-nek hivták!kár hogy csavarozásnál idövel eltörtek nekem,mert elég mostohán,terepasztal nélkül,hurkolt padlószönyegen gyilkoltam öket..sajnos..kispénzüség panelbörtönketrec átka...

Előzmény: sikumegalifter (713)
RhB Creative Commons License 2007.01.22 0 0 752

modellt Otto Zeuke tervezte

 

Hát hányszor kell még a rossz helyesírás miatt bosszankodni? Szóval akkor helyesen:

 

modellt OTTo Zeuke tervezte :-))))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: Törölt nick (655)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2007.01.22 0 0 751
Aminek nem az az oka, hogy az U drága, hanem hogy az I olcsó (és az Uhoz szerintem jár hajtómű is).
Előzmény: prepo (746)
TTbakter Creative Commons License 2007.01.22 0 0 750

Kollégák!

 

Tegnap véglegesre felragasztottam az asztalt.

Előkerült 3 db ütközőbak, ezekből kettőnek nincs ütközője.

Van egy-két használaton kívüli kocsim, gondoltam leveszem ezekről és felteszem a bakokra, de rögtön láttam, hogy a bakok ütközőjének az átmérője nagyobb, mint a kocsiké.

Van ötletetek, hogy mivel és hogyan pótolható?

 

Köszi

alfalf Creative Commons License 2007.01.22 0 0 749

Ez is tény...

 

Szép mozdonyaid vannak! Grat! :)

Előzmény: prepo (746)
digittrain Creative Commons License 2007.01.22 0 0 748
Nekem maradt még jópár sín, ha gondolod megegyezhetünk...
Előzmény: prepo (746)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!