Én a Viessmann karos föjelzöit akarom, mostanában beinduló terepasztal építésemhez felhasználni. Tudom hogy nem hazai kinézetü, de örülök hogy legalább ilyet lehet kapni. (Remélem az Erkel utcaiak tényleg tudnak ilyennel szolgálni!) Nem olcsó, kb 8000 Ft, de nekem már csak 8 db-ra van szükségem, az még kigazdálkodható.
Üdv mindenkinek.Ez az én mozdonyom,kb 7 éve festettem át,nemrég előkerült a szekrény mélyéről mivel büszkélkedtem vele kicsit.Akinek mutattam nagyon megtetszett ezért megigértem neki hogy lefestem az övét is.A gond hogy ahol a matricát vettem a bolt megszűnt és szükségem lenne címre ahol kapni még ilyet.Illetve érdekelne még hogy kapható ehhez a modellhez pályaszám,kapaszkodó vagy lépcső?Előre is kösz
akkor használj alakjelzőket.... Sokkal szebbek... :))
Magyar fényjelzőket nem nagyon tudom, hogy bárki is gyártana TTben, a Deáknál volt régen H0s, vettem is 3 db-ot hogy majd az alapján fabrikálok valamit, na azóta is pihennek a dobozban...
Keress valakit, akit fotómarat és kérd meg, hogy csinálja meg...
SMD ledekkel én is próbálkoztam, a fejlap nyák lemezből készült, csak megakadt a projekt, az árbóc oszlop kialakítására nem volt ötletem. (hacsak nem rézmaratás...)
Így négyfényű magyar jelző is készíthető és csaknem mérethelyes.
Nem próbáltam, hűtőkocsim nincs, sajna egyenkőre csak kettő mozdonyom van, azok is üzemben, tehát nincs miről levenni. Azért köszi a tippet, szerintem reszelés lesz ebből!
Bocsánat, tudom, hogy ez nem a Börze topic, de a TT-s falkaszellem:-)))
OFF Eladók profiltisztítás miatt az alábbi, dobozukban tárolt, csak próbakört futott idehaza vásárolt, még garancilis modellek: 1. Piko 47410 DB Ep.V. 182 025-7 (gar. 2007. X. 7.) 2. Piko 47411-2 DB Ep.V. ES 64 U2 - 048 Dispolok (gar. 2008. X. 25.) 3. Piko 47412 DB Ep.V. 182 019-0 Railion (gar. 2008. IV. 27.) 4. Piko 47413 DB Ep.V. 182 009-1 DHL (gar. 2008. VII. 5.) A modellek átvehetőek 2007.01.28-tól a csíkos-műhelyben, vagy postaköltség átvállalásával postázhatóak is, ez esetben részletek egyeztetése e-mailben! Egy mozdony ára: 10.000Ftwww.csikos-muhely.hu ON
A linkben szereplő megállapítás, miszerint SMD ledet nem lehet kapni nem helytálló, mert én kb. fél éve vettem kék színűt 5mm-es méretben és még piros is volt 3mm-es. Elektronikai boltban hozzá lehet jutni.
Mellesleg olcsóbb is mint a "hagyományos" félgömb fejű led, mert esetemben a kék színű SMD LED olcsóbb volt (ha jól emlékszem fele annyiba került, mint a Félgömb).
Úgy hogy aki kellő bátorsággal, elszántsággal rendelkezik, csak bátran lásson neki!!! :-)))
nos nem hittem el magamnak hogy barkácsboltban kapok ilyen kis anyacsavart, de az első bíztató hozzászólás után ugy döntöttem megnézem. nos: találtam, tökéletesen rámegy az "apára", egy a baj vele, hogy széles. probálgatom itthon hát persze hogy nem fér be az adott helyre, aztán kicsit kimartam dremel multival az anya helyét, és már passzolt is.
köszi a hozzászolásokat:)
/hogy mindig anyacsavar nélkül lettek volna? akkor nekem hogy került 2 db hoz mégis az is a csomagba, de mind1, probléma megoldva, téma tultárgyalva.../
johogy szóbajött a magyar jelző, énis akartam kérdezni. néztem a linket a készitéséröl, hát az még HO hoz is nagy ( 1:80 ) , TT hez akkormeg mekkora? vagy még belefér? nem hasonlitgattam még HO jelzőket TT hez.
TT -s magyar jelzőt ezekszerint nem gyárt senki? ha de akkor ki és kb mennyiér adják?
Én saját készítésű fényjelzőket használok, 3mm-es ledekkel. Fogok feltenni képeket ha odáig eljutok. Van itt egy link, ahol találhatsz saját készítésre nagyon alapos útmutatást. Nem kis kézügyesség kell hozzá, de legalább a magyar vasútra hasonlít.
Engem érdekelnek a fotóid! A lyukkal én is játszottam, mépedig úgy, hogy egy csepp pillanat ragasztót tettem oda, de mégsem sikerült tökéletesre. Szög helyett pedig az asztallap alá szerelhető állítóműhöz tartozó szettben lévő merev acélhuzallal próbálkoztam.
Üdv mindenkinek az lenne a kérdésem,hogy ki milyen jelzöket használ a terepasztalán ha van képetek fel is rakhatnátok ,meg hogy hol és mennyiért lehet beszerezni . Elöre is köszönöm
Ilyen picurka csavarokat mint az M2, M3 esetleg órásnál próbálj meg szerezni, mert ezek már nem feltétlen barkácsbolti árúk.
Asztallap alatti váltóállítással én is sokat sz.rakodtam, de nagyrészt sikerült. Egy miliméteres szöggel viszem át a mozgást a váltóhoz. Ez szorosan passzol az állító műanyagok lyukába (nincs jobb 5letem az elnevezésére, bocsi:)). Ha mégis lötyög az a gáz, mert akkor nem tudja rendesen mozgatni. Lehet próbálkozni ragasztással, csak azzal meg később lesz probléma.
YES! Nekem PIKO papírtalpfás volt az első vasutam! :) Az valami megdöbbentő látvány volt pár éve mikor előkerült a 40 vagy 50 éves startszett! Egy kör pálya, 2db laposelemről működtetve, egy 2tg gőzös + 2 kocsi. Baromi jókat játszottam vele 6 évesen!
A Roco-s váltóállítóművet eredetileg az N-es mérethez gyártották/ják/,de ugyanezt a szerkezetet a Tillig is forgalmazta, Tilliges dobozban. A kettő között a különbség csak a csatlakozójukban volt, meg persze az árukban is . A Tilliges jóval többe került. Ezért ajánlották a kereskedők a TT-seknek a Roco N-es állítóművet.
A váltóállítómű dobozában mindíg csak "apa"csavar volt. A TT-s váltókhoz adtak kompletten apa és anyacsavart is. A Tillig azonban kifejlesztett /valószínüleg / egy saját gyártású váltóállítóművet és azóta ,sőt már azt megelőzően is "elfelejtette" a váltókhoz mellékelni a csavarokat. Így meg kell venni az új Tilliges váltóállítóművet, amiben persze benne vannak a csavarok.No comment.
Én az átmeneti időszakban optikusnál szereztem be a hiányzó csavarokat.
A padló alatti váltóművekkel hogy boldogulsz? Én szintén régi típusú U profilú sínekből építkeztem anno, és a váltóművek elrejtése miatt volt a legtöbb gondom. Még a normál váltók esetében működött a dolog, de az átszelési kitérőknél (6860 számú) eléggé gáz volt a helyzet. A mai napig nem tudtam orvosolni a problémát... Mondjuk az én asztallapom ~20mm vastag asztallap, de nem ez volt a gond, mert utána kipróbáltam vékonyabb padló alatt és ott sem váltott rendesen a váltómű: a mágnes húz rendesen, de a váltó nem mozdul csak a szükséges út feléig... időnként sikerül teljesen is odaállnia, ekkor viszont nincs benne semmi visszahúzó erő, ha kézzel hozzáérek.
Véleményem szerint, ha van "apa" csavarod, akkor anyát tudsz venni hozzá, mivel valószínűleg nem egyedi gyártásúak. Mivel európai gyártmány mindkettő, így a felhasznált csavaranyag metrikus menetelésű, így csak egy mintát kell magaddal vinned (ez a biztos a pontos méret megállapításhoz) és bármelyik csavaráru boltban kapsz majd anyát. De ez csak az én kezdő véleményem, lehet hogy a többiek rácáfolnak :-)
Én már annyira öreg vagyok, hogy a TT-s kalapsínek elődjére is emlékszem. Ronda volt, és a talpfaimitáció végei legömbölyítettek voltak, erezete nem volt, tehát még azt sem mondhatták el róla, hogy legalább megpróbálja a valóságot modellezni. A keresztmetszete pedig nem U , volt, hanem inkább a Gauss görbére emlékeztetett. Most nem pakolnám ki a szekrényt egy fotó kedvéért, da ha a kezembe kerül, pótolom. A budapesti Dob utcában volt egy pöttöm trafik, ahol egy idős hölgy még sokáig árult használt TT-cuccokat, nála sokáig szerepelt a kínálatban, 2-3 Ft volt egy egy darab... (a villamosjegy -vonaljegy- meg 50 fillér, csak a miheztartás végett)
Ebben az időben a Piko H0-ban meg papírtalpfás kalapsíneket csinált.
BTTB-s kalapsínkészletem és kitérőim száma oly számottevő, hogy nem mondhatok le a felhasználásáról. Álmomban azt tervezem, hogy a többszintes asztalom legalsó szintje egy hatalmas tároló lesz, ahol a láthatatlanságba burkolózva kapnak szerepet, továbbá alagutakban, hegyek belsejében lesznek beépítve. A látható részekre fogok modellsíneket venni. Ennek megfelelően sok átmenetem lesz, ha aktuális, meg fogom kérdezni, hogy is kell ezt csinálni, hogy ne boruljon fel rajta a szerelvény, és ne is szakadjon szét. De ez időben arrébb van még.