Mennyit fordult a világ, pár éve azt mondtam volna sose adod el. Öreg, nagyköbcentis benzines, sok kilóméteres, ráadásul automata. Erre pikk-pakk eladod. Jó nem kértél sokat érte, meg hát mindjárt jön a dinnye szezon :D
Mikor eladtam az első 605-met pityergett az egész család, sőt az asszony féltékeny lett, hogy ha a 605-től megtudtam válni akkor lehet tőle is :D
Aztán megnyugodtak, mert vettem helyette egy másikat...
Tisztelt/Kedves Barátaim, ismeretlenül is itt e fórumon!
Már jelentkeztem talán többször is, h eladnám 605 SRI ('93, 2.0 b/gáz, aut, 330 ekm) autómat. Eddig minden alkalommal meggondoltam magam.
Most, azt hiszem végleges, visszafordíthatatlan döntésem. Nem azért, mert vmi bajom lenne szeretett autómmal. Jan végén pl. Spanyolországban voltam vele (6 ekm oda-vissza gond nélkül), márc elején ezzel voltam Ausztriában síelni. Szóval meg vagyok elégedve vele.
Vettem viszont egy másik peugeot-ot. Egy expert-et, amit bádogsátornak (kvazi-lakóautó) akarok kialakítani. Van napi használatú munkaautóm (tescogazdaságos, még a gázüzemnél is kedvezőbb fenntartású), így a 605 tartása már sok.
Az autó hajtáslánca rendben. Motor működik rendben, az olajat persze korának megfelelően csipegeti. Az automata váltóval soha nem volt gondom. Az önmagában - ahogy figyelem - komoly érték. A karosszéria sztem korához képest rendben, kivéve a jobb oldali küszöböt. Van vele tennivaló, nem tagadom, ha valaki parádés kocsinak venné. A belvilág korához képest megkímélt. Vonóhorog van rajta. Vizsga 2019 márc-ig
Adok hozzá négy db felnit - évszakos gumicseréhez kell.
Hogy mennyi az annyi? 150 eHUF (egyszázötvenezer forint).
Miért ennyi, ha ... 2002-ben vettem, akkor 89ekm volt benne. nem tom pörgették-e. Azt hiszem nem. Egy német emberé volt, megkaptam akkor a szervizkönyvét. Vigyáztam rá, rendesen kiszolgált. Valakinek még hasznára lehet.
Ha valakit érdekel, az oldstrugglerkukacfreemailponthu címre írjon.
Próbálom máshol is jelezni, h eladó. Aki hozza a pénzt, viheti.
Nem vagyok boldog.
De a 605 vége nekem a lakóautózás (bádogsátrazás, mint a lakóautózás óvodája) kezdetét jelenti.
Szerintem jaro motor nem kell hozza es valoszinuleg gyujtas sem - magnesszelepes kis motyok vannak benne, gyujtas nelkul is mukodokepes valamilyen szinten. Ha rossznak merik, szerintem akkor eselyes, hogy rossz (felteve ha nem sz*r a pad :).
Van tapasztalat arról a vizsgaállomásokon mennyire megbízható a lengéscsillapító mérés? Nálam a hátsókat mérték, de rossznak minősítették. Ki lett szerelve, összelett hasonlítva egy gyári bontottal, és egy utángyártottal, és a csillapítása nem különbözik a többitől. Szóval lehet rosszul mér a gép?
Az elektromosan állítható lengéscsillapítót is álló motornál kell mérni, vagy ott gyújtáson, járó motornál kellene?
Nálam minden rendben van a hőfokokkal, ha tényleg magas lenne, akkor folyamatosan tekernének a ventik, de teljesen rapszodikusan kapcsolgat. Ma is egyből indítás után ment a kettes fokozat kb fél percig, aztán le is állt egy időre.
Érdekes, de pl este (hűvösebb külső hőmérsékletnél) nem kapcsol be a venti még egyes fokozaton sem indításnál. Utána menet közben egy idő után igen. Így melegben viszont minden indítás után.
Köszönöm, azt hittem itt is a műszerfal környékén lesz. Ránézek a vezérlőre a jeladók cseréje után. A vízszintjelző jónak tűnik, mert hűtőfolyadékcserénél világított pl többször is, amíg légtelenítettük.
A motor kb 3.5 éve volt kiszedve, akkor ki lett takarítva a teljes motortér, a hűtő is, szóval ott nem lehet nagy hiba.
Azért a lökös leszedésére nem hiszem, hogy mernék vállalkozni:) Igaz nincs pl lámpamosó, de akkor is.
Köszi a véleményt, szerintem is valamelyik jeladó lesz a rossz. A műszer lehet, hogy nem pontos (még ha annak is tűnik), de a ventik nem reális hőfok miatt kapcsolgatnak. Akkor megveszem az összes hófokjeladót ami a motoron van meg a szárítószűrőt a kapcsolóval és meglátjuk.
Én jártam úgy hogy amikor több hetet nem használtam a gépet fel ment 100-105 fokra. aztán visszamegy 85-90 fokra, és annál följebb nem is nagyon megy. Én arra tippelek az állástól kicsit megszorulhatott a termosztát. Az állandó ventilátor járás nekem is volt, amikor a barna csatit nem raktam vissza a jeladóra. Amikor pedig a klímám be van kapcsolva, akkor állandóan megy a ventilátor első fokozatban.
Nálam a ventivezérlő bitron a bal első sárvédőre van szerelve, kívülről, tehát a műanyag borítást le kell szedni, de ettől eltekintve jól hozzáférhető. Klímát megnézetném, mert jellemzően az szokta akár viszonylag hideg motornál is magasabb külső hőmérsékletnél is egyből, indítás után kettesre kapcsolni, az nem rendellenes jelenség. Még a vízszintjelzőt nézném meg a kiegyenlítőtartályban, illetve azt nem is mondom, hogy a hűtőfolyadék szintjét, hidegen, mert az gondolom rendben van. Az első lökös levétele gyerekjáték, azt is érdemes megcsinálni, és utána a hűtőket kitisztítani.
Nekem egy ideig az jelentett gondot, hogy érzésem szerint túl későn kapcsolt be a ventilátor, amikor a hőmérő 102-103C -t mutatott. Infra hőmérő pisztollyal méregettem különböző tartományokban, közvetlenül az érzékelő közelében és jelentős . 7-8 fokos eltérést mutatott az órához viszonyítva, ergo az érzékelő kalibrálása jó volt, csak az óra öregszik már, mint én...
Tudnátok tanácsot adni az alábbi hiba felkutatásában?
Van, hogy már indítás után egyből mennek a hűtő ventik alap fokozaton, van amikor már 70 foknál rákapcsolnak a kettes fokozatra. 90 fok fölé sose megy a hőfok, gyanítom a műszer jó, mert kb 5 perc járatás után már megy a műsor.
Menet közben már 90 fok alatt (kb 85 nél, ami jó is, mert ott kell nyitni a termosztátnak) van, hogy kikapcsol, aztán vissza. A múltkor leállítottam az autót kb 15 percre üzem-meleg állapotról, beindítottam, egyből indult a kettes fokozat, kivillant a kis piros lámpa a hőfok mutatónál és a STOP lámpa, majd elaludt, majd megint vissza... aztán elaludt és minden ment simán, de sajnos a két venti folytatta a show-t, ki-be kapcsolgatott.
A klíma ki/bekapcsolása nem befolyásolja a jelenséget és igazság szerint az sem működik rendesen, mert a kompresszort lekapcsolgatja teljesen véletlenszerűen. Aztán van amikor úgy marad és működik egy darabig.
Okozhatja ezt esetleg a szárító-szűrőn lévő jeladó? Azt cserélni fogom mindenképp, csak akkor már egy körben megrendelnék mást is, ami kellhet. Vagy itt is van valami bitronos doboz a műszerfal alatt, ami ezeket irányítja? Mint pl a 406 nál.