Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2024.01.12 0 0 21759

Cegléd + Szajol (és tagtársai)-n nem olyan indikátor van.

Előzmény: Grgabácsi (21753)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.12 -3 0 21758

Tegnap voltam Thales laborteszten és meg lettem vesztegetve egy tábla csokival :-)

 

 

 

Itt tudtam meg, hogy magyar kerek fényadók átmérője 160 mm

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.11 -3 0 21757

Ez érdekes. Olyan lenne mint a csoki meg mosópor. Azaz nyugati meg keleti piac. Errefele a Siemens saját biztberhez nem ad saját fényadót. Elsődlegesen a Zelisko-val kooperál és ő uralja a piac egy részét.

Előzmény: _Nyuszi (21752)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.11 0 0 21756

Utánakérdeztem, a Siemens nem tud róla. Saját termékek.

Előzmény: Grgabácsi (21753)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.11 0 0 21755

Régen voltak, csak a korszerűsített (hideg-meleg ellenállásos áramlökés-t figyelő) fényáramkörök már nem támogatják.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21747)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.11 0 0 21754

Köszi!

Előzmény: Grgabácsi (21753)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.01.11 0 0 21753

Szerintem van Zelisko, talán a 30-as és/vagy a 100/120-as Simis IS-einek a zöld indikátorai olyanok.

Előzmény: _Nyuszi (21752)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.11 0 1 21752

Zelisko optika nincs a MÁV hálózatán, én úgy tudom.

A Siemens által alkalmazott optika típusa a saját berendezéseiben: Siemens 136.

Előzmény: oldmumus_v.2 (21751)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.11 -5 0 21751

Mivel a Siemens fényt adó dolgot nem gyárt (ellentétben a konkurencia Thales/GTS), így valakivel kooperál. Pl. ZELISKO

Az általam ismert fényt adó dolgok a biztber által vezérelt nappali és éjszakai áramerősség kapcsolására realizálják az előírt fény karakterisztikai paramétereket.

Előzmény: _Nyuszi (21749)
korpi41 Creative Commons License 2024.01.11 0 2 21750

Szorosan nem ide tartozik, inkább csak érdekesség:

Kelenföld 1-es villamos végállomás. LED-es Percept optika. Elektronikus meghajtással, ami bekapcsolt világítás esetén méri a fényáramot, kikapcsolt esetben, pedig feszültségméréssel a kábelzárlatot ellenőrzi. És alkonykapcsolótól érkező jel alapján éjjel-nappal átkapcsolást végez. Mindekettőhöz beállítható a fényáram értéke.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21747)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.10 0 1 21749

A SIMIS IS a LED-es jelzőkre biztosan tudja.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21747)
r1232 Creative Commons License 2024.01.10 0 1 21748

Mintha a 30a ledes térközjelzői tudnák ezt. Éjszaka nem vakítanak, világosban is jól láthatók.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21747)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.01.10 0 0 21747

Csillebérc kivételével nem találkoztam még vele, és szívesen venném ha tudnál több információt is mondani.

Előzmény: r1232 (21746)
r1232 Creative Commons License 2024.01.10 0 1 21746

Akiknek olyan úri huncutságaik vannak mint az éjjel-nappal átkapcsolás. :)

 

Szvsz itthon is van már ilyen huncutság.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21743)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.10 -3 0 21745

"Vagy a láthatatlant nappal.

Van, amikor tud ebből gond is lenni."

 

 

Vagy ha villog, azaz érvénytelen jelzésképet ad. Alap esetben a biztber jól meg tudja figyelni azaz trafó sekunder része  után van egy relé. Azon az elven megy, hogy ha áramot vesz fel

akkor világít. De sajnos van olyan sorozat kapcsolás ahol a relé azt érzékeli és mégsem világít vagy az egyik nappali a másik éjszakaiba, vagy villog, esetleg egy fény nem világít.

Ha a trafó után nem 12/12V egyenletes a feszültség elosztás sekunder oldalon. A Thales SEA a legprofibb ebben mert maga CAN-BUS adat és áramellátás és diagnosztika meg minden egyben.

 

 

"Általában alkonykapcsolós, de kézivezéreltet is ismerünk."

Hol és milyen rendszerrel üzemel az alkony kapcsolós?

Előzmény: segélyvonókészülék (21744)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.01.10 0 0 21744

Vagy a láthatatlant nappal.

Van, amikor tud ebből gond is lenni.

Általában alkonykapcsolós, de kézivezéreltet is ismerünk.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21743)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.01.09 0 0 21743

Akiknek olyan úri huncutságaik vannak mint az éjjel-nappal átkapcsolás. :)

 

(Ami egyébként jó dolog tud lenni, elég csak megkérdezni bármelyik járművezetőt a Szentendrei HÉV-ről, mennyire jó fényes lámpákat nézegetni sötét környezetben.)

Előzmény: oldmumus_v.2 (21707)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.09 0 0 21742

Úgy tudom, ott 75 Hz-es foglaltságellenőrzés van. Váltókörzetet nem tudom. Egy baleset miatt hozzá kellett nyúlni a bekötéséhez, azt tudom.

Azok nagyállomási berendezések, úgy tudom; nem ismerem őket közelebbről.

Előzmény: V43 1448 (21736)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.09 0 0 21741

Jaj, azt ne emlegessük. :)

Nagyon nehezen született meg és olyan is lett..

Előzmény: Fizolti (21739)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.09 0 0 21740

Ajka, Apafa - Császárszállás egy egészen más berendezés. A kérdezett foglaltságérzékelés ott 75 Hz ütemezett - a váltókörzetben is. (Ajka a villamosításig 50 Hz-es volt.)

Előzmény: V43 1448 (21736)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21739

Jó, hát cikket azért nem én írtam az itteni D55-ök beüzemeléséről.  :)  

Előzmény: _Nyuszi (21729)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.08 -1 0 21738

van még egy tippem: biztber és komponenseinek áramellátása

Előzmény: _Nyuszi (21734)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.08 -1 0 21737

aha, tehát akkor nem a villamos járgány zavarja

Előzmény: _Nyuszi (21734)
V43 1448 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21736

Köszi ,ezt egészen eddig nem is tudtam. Egyszer azt hallottam (nem hivatalos forrásból) ,hogy az volt a csere oka ,hogy nem távkezelhető. 

 

Amúgy annál a fajta szovjet berendezésnél ami pl: Apafán van ott a foglaltságérzékelés van másképp megoldva?

Előzmény: _Nyuszi (21728)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21735

Érzésre: Polacsek az, ahol kell nyomogatni a jelzőoldó, vágányútoldó gombokat. (Alakjelzős esetben a főkulcsos jelzőkarkiválasztás sokat segít a felismerésben*.)

 

SH az, ahol van valami vágányútválasztó herkentyű, vannak vágányúti és különféle jelzőblokkok, mindemellett még biztosított is.

 

*Persze volt annak idején provizor berendezés jelleggel Polacsek működésű SH is. (A vágányúti blokk elzárása összehasonlítja a rendelkezőherkentyű és az állítóbakban elfordított kulccsal valamelyik vágányútra már lezárt őri kulcsszekrénykét.)

Előzmény: Fizolti (21732)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21734

?

Ez a fajta biztber (szovjet kisállomási) nem tud üzemelni hazai villamosított vonalakon (függetlenül attól, hogy jármű van-e ott vagy nincs).

Előzmény: oldmumus_v.2 (21733)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.08 -2 0 21733

DIN EN 50121-3-1

Előzmény: _Nyuszi (21728)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.08 -1 1 21732

Kecskemét-alsó pu. inkább Szeged Rókus rokona, nem Polacsek (de egykoron valóban volt).

 

Eben a tekintetben meddig tart a Polacsek, honnan számítják/számítod másnak? 

 

Hasonlóan jó kérdés lehet az SH határa is.

 

(Remek megfogalmazás Bácsbokod-Bácsborsód ÁVU-jából: "SH rendszerű kulcsrögzítős biztosítóberendezés")

Előzmény: Divrotcé (21694)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21731

Tamásit eddig kihagytuk.

 

2-es, 4-es vonalakon a szovjetek előtt sem.

 

Orosházi tanyák nyertek.

 

120a: Sülysáp, Tápiószecső, Mende, Gyömrő, Maglód, Rákoshegy. (Rákos kezdőpontját is volt aki lepolacsekezte/lepolacsekozta, mindenestre az nembiztosított volt .)

 

100: Tuzsér, Komoró, Fényeslitke, Kisvárda, Pátroha, Sóstóhegy (esetleg még: Demecser, Nyírbogdány, Kemecse).

Előzmény: V43 1448 (21720)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21730

"De azok elött is lehetett valamilyen berendezés (valószínüleg kulcsos)."

Általában jelzőberendezés volt a vonalon, egy-két kivételtől eltekintve. (Igaz ez egészen Neszmélyig.)

Előzmény: V43 1448 (21724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!