Hát nekem 98 előtti 1.3-as feliciám van, még a facelift előtti. Szóval abba kellene majd belepróbálni egy 6N lámpát. Ha esetleg találok róla valamit megosztom itt.
És még annyi hogy a golf 3 hátsó lámpa cseréről akkor semmit nem tudtok?
Szerintem a legegyszerűbb, ha bemegy az ember egy értelmes bontóba, ahol tartanak kiszerelve sok mindent és nem csak kérésre szerelik ki, majd kikéri egy felicia és egy polo lámpáját. Máris látszanak a különbségek, ha vannak.
Én nem tudom, de felénk űúgy szokás, hogy a vízpumpát meg a bordás ékszíjjat együtt cserélik ugy 50000 és 70000 futtot km között. Tehát ha már 68000 km futott, akkor nem hiszem hogy van értelme megvenni. Mellesleg az új gyári szlovákiában kb ennyibe kerül, vagy olcsobb. Persze ha valakinek kell akkor rajta.
Szia! Én is gondolkodtam, hogy kicserélem az első lámpákat angel eyes lámpákra, több személytől hallottam, hogy a Polo 6N első lámpa egy kis átalakítással beépíthető. De ez idáig még nem volt szerencsém összehasonlítani a két lámpát, pedig jó lenne oda próbálni egy 6N lámpát, hogy lássam, mit kellene alakítani, mert ha igen sokat kell, illetve utána festeni akkor inkább hagyom. Helyette akkor a lámpa magasság állítást alakítom át elektromosra. Találtam egy szlovák oldalt ahol vannak képek az átalakításról és ott a homlokfalat, megvágták illetve a hűtőrács mellet is nagyobb lett a rés és ott is valamivel kitöltötték. Az mindegy, hogy melyik feli?
Legfőképp három okból nem érdemes / szabad hidegen egyhelyben állva melegíteni.
1. Egyhelyben járatva, mivel nincs terhelve a motor, lényegesen lassabban melegszik, magyarul sokkal tovább (idő) jár "hidegen", mintha mennél vele
2. Kapcsolódik az 1. ponthoz, a hideg motorból több szénhidrogén jön ki a rosszabb égés és a dúsabb keverék miatt, mindamellett a kipufogógáz is hideg a terheletlenség miatt, ez a két tényező jelentősen terheli a katalizátort
3. Ha egyhelyben járatod a motort, a fogyasztásod végtelenhez közelít, hiszen az egyhelyben állás közben elégett benzinnel nem haladtál semmit.
Az olajat nem úgy kell elképzelni, hogy hidegen semmi kenőhatás nincs és tönkremegy a motor, ha hidegen mész vele. A modern multigrade olajak hidegen is _kiválóan_ kennek, ellátják feladatukat. Normálisan lehet közlekedni csont hideg motorral is, az égvilágon semmi baja nem lesz. Legalábbis nem károsabb, mint a hosszú alapjáraton járatás, amikor folyamatosan effektíve benzinnel mosod a hengerfalat. Egyvalamit nem szabad, _teljes_ terhelésen menni hidegen. Haladni, közlekedni minden további nélkül.
Azt értem, hogy nem szabad felpörgetni, mert hideg és sűrű az olaj, és kicsi a kenőképessége. De miért ártana neki, ha mittomén 10 percet hagyom alapjáraton, hogy melegedjen? Melyik alkatrésznek nem tesz jót?
Beindítottam a Felit és hagytam, hogy felmelegedjen a motor. Elképzelésem szerint ez jó, mert hidegen csak alapjáraton megy a motor, és csak akkor indulok el, ha már kicsit meleg, kb 70 fok, így a kopás is kisebb, mintha hidegen pörgetném fel a motort. Édesapám szerint viszont ez nem jó, és pont ez tesz rosszat a motornak. Ezt csak dízelnél lehet csinálni.
Olvastam itt korábban, hogy a Plo 6N első lámpát be lehet tenni a Feliciába. De azóta semmi hír az esetleges válaszról. Ha valaki csinált már ilyet, vagy tud valamit, az leírhatná. És olyat is láttam már hogy a hátsó lámpát pedig a Golf 3-ra cserélték le. Megnéztem, egyébként, és alakra az első polo 6n lámpa és a hátsó golf 3 lámpa is úgy néz ki mint a feliciáé.
Csatlakozom a kérdéshez. Ez komoly, h csak a dugattyúkat kell kicsrélni. Mondjuk én tuti nem nyúlnék a motorhoz, túl kezdő vagyok, azt elrontok valamit... :)
Az enyémben 3 pólusú Brisk van ( MPI 50 KW ) .Indítással a legnagyobb hidegben sincs gond ,de hogy a fogyasztást csökkentené az szerintem legenda . Én szoktam itt a fogyasztásra panaszkodni ,habár ez most megoldódni láttszik egy számítógépes vizsgálat eredményeképpen .
Itt egy hasonló kérdésre a válasz totalcaros Motordoki-tól
Nem tudod véletlenül, hogy a központi injektoros, 50kW-os Feliciába a gyárban milyen gyertyát raktak? Az érdekelne, hogy konkrétan amikor a gyárból kijött, milyen gyertya volt benne.
Ha tegyük fel most kicserélem a dugatyúkat a 40Kw-os motorban 50-re, akkor lesz 1 68LE-s motorom?:D És miben tér el a 2 dugattyú teteje, én még csak 40-est láttam.
sziasztok,tud valaki segitenni?miert van hogy hidegen nehezen gyul sz auto es palubni pocsitacson egy haromszog jelemik meg es benne egy felkialto jel,es szaladgal az alapgaz is.tidtok segitenni?
Csak a dugattyú teteje más,különben semmi más hókuszpók nincs.Sem vezérlésben sem elektronikában.A régi 105-120-ban is igy volt erősebb és gyengébb motor.
Fogyasztása feltehetően javulni fog. Igen attól, hogy erősebb lesz kevesebbet fog enni. Több erő ugyanannyi súlyt mozgat, így kevésbé fog erőlködni a motor. Gyári fogyasztási adatok szerint is a 40 kW-os többet eszik, mint az 50 kW-os.