Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

peti931 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13839

Hát nekem 98 előtti 1.3-as feliciám van, még a facelift előtti. Szóval abba kellene majd belepróbálni egy 6N lámpát. Ha esetleg találok róla valamit megosztom itt.

 

És még annyi hogy a golf 3 hátsó lámpa cseréről akkor semmit nem tudtok?

Előzmény: Sipi01 (13835)
wille.e Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13838

Helló.

Én is gondolkoztam már rajta és úgy olvastam valahol,hogy az A Vectra lámpa is jó hozzá.

Viszont kérdésem is lenne:ha teljesen fullosan kitankolok,akkor elég ha öntök bele benzint,indítózom és ennyi.Nem kell semmi mást csinálni ugye?

Mert meg akarom nézni hogy egy teljes tankal mennyit tudok menni pontosan.

Előzmény: Sipi01 (13835)
Pityuuuu Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13837

Szerintem a legegyszerűbb, ha bemegy az ember egy értelmes bontóba, ahol tartanak kiszerelve sok mindent és nem csak kérésre szerelik ki, majd kikéri egy felicia és egy polo lámpáját. Máris látszanak a különbségek, ha vannak.

Előzmény: Sipi01 (13835)
Kmarci28 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13836

Én nem tudom, de felénk űúgy szokás, hogy a vízpumpát meg a bordás ékszíjjat együtt cserélik ugy 50000 és 70000 futtot  km között. Tehát ha már 68000 km futott, akkor nem hiszem hogy van értelme megvenni. Mellesleg az új gyári szlovákiában kb ennyibe kerül, vagy olcsobb. Persze ha valakinek kell akkor rajta.

Előzmény: Felicka (13828)
Sipi01 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13835

 

Szia! Én is gondolkodtam, hogy kicserélem az első lámpákat „angel eyes” lámpákra, több személytől hallottam, hogy a Polo 6N első lámpa egy kis átalakítással beépíthető. De ez idáig még nem volt szerencsém összehasonlítani a két lámpát, pedig jó lenne oda próbálni egy 6N lámpát, hogy lássam, mit kellene alakítani, mert ha igen sokat kell, illetve utána festeni akkor inkább hagyom. Helyette akkor a lámpa magasság állítást alakítom át elektromosra. Találtam egy szlovák oldalt ahol vannak képek az átalakításról és ott a homlokfalat, megvágták illetve a hűtőrács mellet is nagyobb lett a rés és ott is valamivel kitöltötték. Az mindegy, hogy melyik feli?

 

 

 

http://www.tuning.sk/dokument-skoda-felicia-mpi-tuning-styling-by-iwan-vase-upravene-auta

 

 

 

Előzmény: peti931 (13830)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13834

Legfőképp három okból nem érdemes / szabad hidegen egyhelyben állva melegíteni.

 

1. Egyhelyben járatva, mivel nincs terhelve a motor, lényegesen lassabban melegszik, magyarul sokkal tovább (idő) jár "hidegen", mintha mennél vele

2. Kapcsolódik az 1. ponthoz, a hideg motorból több szénhidrogén jön ki a rosszabb égés és a dúsabb keverék miatt, mindamellett a kipufogógáz is hideg a terheletlenség miatt, ez a két tényező jelentősen terheli a katalizátort

3. Ha egyhelyben járatod a motort, a fogyasztásod végtelenhez közelít, hiszen az egyhelyben állás közben elégett benzinnel nem haladtál semmit.

 

Az olajat nem úgy kell elképzelni, hogy hidegen semmi kenőhatás nincs és tönkremegy a motor, ha hidegen mész vele. A modern multigrade olajak hidegen is _kiválóan_ kennek, ellátják feladatukat. Normálisan lehet közlekedni csont hideg motorral is, az égvilágon semmi baja nem lesz. Legalábbis nem károsabb, mint a hosszú alapjáraton járatás, amikor folyamatosan effektíve benzinnel mosod a hengerfalat. Egyvalamit nem szabad, _teljes_ terhelésen menni hidegen. Haladni, közlekedni minden további nélkül.

Előzmény: georg-b (13833)
georg-b Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13833

Azt értem, hogy nem szabad felpörgetni, mert hideg és sűrű az olaj, és kicsi a kenőképessége. De miért ártana neki, ha mittomén 10 percet hagyom alapjáraton, hogy melegedjen? Melyik alkatrésznek nem tesz jót?

stemplis Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13832

Igaza van apukádnak. 1- max. 2 perc melegítés bőven elég. Utána indulj el, és amig nem üzemmeleg a motor, addig ne pörgesd nagyon, kapcsolj fel hamar.

Előzmény: georg-b (13831)
georg-b Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13831

Sziasztok!

 

Egy kérdés a hideg idővel kapcsolatban:

Beindítottam a Felit és hagytam, hogy felmelegedjen a motor. Elképzelésem szerint ez jó, mert hidegen csak alapjáraton megy a motor, és csak akkor indulok el, ha már kicsit meleg, kb 70 fok, így a kopás is kisebb, mintha hidegen pörgetném fel a motort. Édesapám szerint viszont ez nem jó, és pont ez tesz rosszat a motornak. Ezt csak dízelnél lehet csinálni.

 

Véleményetek?

peti931 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13830

Sziasztok!

 

Olvastam itt korábban, hogy a Plo 6N első lámpát be lehet tenni a Feliciába. De azóta semmi hír az esetleges válaszról. Ha valaki csinált már ilyet, vagy tud valamit, az leírhatná. És olyat is láttam már hogy a hátsó lámpát pedig a Golf 3-ra cserélték le. Megnéztem, egyébként, és alakra az első polo 6n lámpa és a hátsó golf 3 lámpa is úgy néz ki mint a feliciáé.

 

Előre is köszönöm a válaszokat.

 

Üdv., Peti.

Bo10 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13829

Csatlakozom a kérdéshez. Ez komoly, h csak a dugattyúkat kell kicsrélni. Mondjuk én tuti nem nyúlnék a motorhoz, túl kezdő vagyok, azt elrontok valamit... :)

De ezt csak nem lehet drága megcsináltatni :D

Előzmény: Stevyy (13816)
Felicka Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13828

A szervókormány beépítés miatt feleslegessé vált kormányművem és generátorom elkelt,de a vizpumpám még meg van. 5000 Ft-ért ELADÓ!

Ezt szerintem még tartaléknak is érdemes megvenni,hiszen ez eredeti gyári alkatrész,és még csak 68ezer km" futott".

Én az utángyártott szélesebb ékszíjtárcsásat vettem 17ezerért.

 

 

Elérhetőség:  Tel. 06702779980, fischercsab@citromail.hu(Pest megye)

printer71 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13827

    Az enyémben 3 pólusú Brisk van (  MPI 50 KW ) .Indítással a legnagyobb hidegben sincs gond ,de hogy a fogyasztást csökkentené az szerintem legenda . Én szoktam itt a fogyasztásra panaszkodni ,habár ez most megoldódni láttszik egy számítógépes vizsgálat eredményeképpen .

   Itt egy hasonló kérdésre a válasz totalcaros Motordoki-tól

 

             http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/03/25/astraba_lehet_3_polusu_gyertyat_tenni/

Előzmény: joombie (13825)
vwopel Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13826

Milyen gyertya?

Csökkeni fog a káros tér, de erre még jobb a 4 pólusú:-DDD

Előzmény: joombie (13825)
joombie Creative Commons License 2011.01.02 0 0 13825

Szeva mindenkinek!

Meg tudja mondani valaki,hogy miért jobb a 3 pólusú gyertya ?

Egyáltalán érdemes belerakni a 40 kilós 1.3 MPi-be ?

Lesz valamiféle változás ?

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13824

Szia!

 

Nem tudod véletlenül, hogy a központi injektoros, 50kW-os Feliciába a gyárban milyen gyertyát raktak? Az érdekelne, hogy konkrétan amikor a gyárból kijött, milyen gyertya volt benne.

Előzmény: hubo44 (13820)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13823

Mpi-nél nem tudom, de Spi-nél a 40 és 50 kávés motor között azért van más különbség is, mint a dugattyú.

Dugattyúk, vezérműtengely, hengerfej, szelepek, ECU.

Előzmény: Droid72 (13812)
glx16 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13822

A cseh Teszveszen nézz körül, néha van fent

Itt van egy pl.

http://aukro.cz/item1388685689_palubni_pocitac_na_felicii.html

 

Előzmény: Bo10 (13821)
Bo10 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13821

Köszi szépen a válaszokat.

 

Érdekelne a szaküzlet meg a cikkszám, 1 pár bontót meg ugyis fel akarok keresni a kövi héten.

 

Amugy ien "palubni pocsitacsot" be lehet szerezni valahonnan?

 

BUÉK!!!

Előzmény: OT2176 (13804)
hubo44 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13820

De ez nem okozhat motor hibat. Ez čak fad pont eš hô merô ki/be kapčolaš.

Előzmény: glx16 (13819)
glx16 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13819

Sokféle oka lehet, hogy nehezen indul. Érdemes megpróbálni egy fojtószelep tisztítást:

http://www.sof.hu/?q=node/9/67

 

Illetve sokan mondják, hogy ha hullámzik az alapjárat, az lehet vizes benzintől is (páralecsapódás a tankban)

Ha 1.3-as a gép, vezérműláncban mennyi km van?

 

A palubní počitač leírásában én két helyen látok háromszögben felkiáltójelet:

 

(19. oldal)

 

(10. oldal)

Előzmény: bryanka (13815)
hubo44 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13818

Palubny počitač mutaša a atlag fodastaš štb.

Előzmény: nagydajab (13817)
nagydajab Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13817

"nehezen gyul sz auto es palubni pocsitacson" Ezt leirnád más szavakkal?  Mert nekem nem jön le hogy mit is kérdezel. :(

Előzmény: bryanka (13815)
Stevyy Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13816

Ha tegyük fel most kicserélem a dugatyúkat a 40Kw-os motorban 50-re, akkor lesz 1 68LE-s motorom?:D És miben tér el a 2 dugattyú teteje, én még csak 40-est láttam.

Előzmény: Droid72 (13814)
bryanka Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13815

sziasztok,tud valaki segitenni?miert van hogy hidegen nehezen gyul sz auto es palubni pocsitacson egy haromszog jelemik meg es benne egy felkialto jel,es szaladgal az alapgaz is.tidtok segitenni?

Előzmény: Droid72 (13814)
Droid72 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13814

Hi!Furat löket ugyanaz,a 40kw-os és az 50kw-os is.

Előzmény: Stevyy (13813)
Stevyy Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13813

Sziasztok!

 

Ha jól értem ezt a dugattyús témát,akkor simán bele lehet tenni a 40KW-os blokkba az 50-est? Gyűrűk is egyeznek???

Droid72 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13812

Csak a dugattyú teteje más,különben semmi más hókuszpók nincs.Sem vezérlésben sem elektronikában.A régi 105-120-ban is igy volt erősebb és gyengébb motor.

Előzmény: ms1964 (13809)
Pálmai 2 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13811

Minden forumozonak eredményekben gazdag,baleset es műszaki hiba nélküli boldog újévet kivánok ,Pálmai 2

Pityuuuu Creative Commons License 2011.01.01 0 0 13810

Fogyasztása feltehetően javulni fog. Igen attól, hogy erősebb lesz kevesebbet fog enni. Több erő ugyanannyi súlyt mozgat, így kevésbé fog erőlködni a motor. Gyári fogyasztási adatok szerint is a 40 kW-os többet eszik, mint az 50 kW-os.

Előzmény: ms1964 (13809)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!