Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Ezért vannak a különféle igazgatók a volánon belül, hogy gazdaságossá tegyék a céget. Jelen esetben elérjék a minisztériumtól, hogy ők azt igenis gazdaságosan tudják csinálni. :)
Az egész ország területén lassan az összes volán-társaság beismeri, hogy a fővárosi járatokból lehet iszonytató mennyiségű hasznot leakasztani, ezért cserébe pedig az a minimum, hogy igazodnak az utasokhoz. OFF Eger-Bp.-Eger közt decembertől egész nap félórás ütem van, kivéve az utolsó 2-3 járatot.. :)
Ja, és az több, mint újitás (új szemlélet) a Pannon részéről, hogy kilépett saját árnyékából és igazodott a valós utazási igényekhez (az uránvárosi egyetemi kollégiumig közlekedik és nem az autóbuszállomásig).
Jó, tettszik ez a 20,40-0,15 :D Utóbbi időben olyan divat lett ez az esti buszok indítása, aminek én személy szerint nagyon örülök. :)) pl egerbe,zegre,veszprémbe,pécsre megy ilyen éjszakai busz
Erről van szó. :-) [Kicsit a PoliDili témakörbe átcsúszva megjegyzem, hogy volt már liberális közlekedési miniszterünk, és ha ő sem képviselte a verseny- és piacpárti szemléletet, akkor ki a túró fogja?]
"Minden külföldi országban egyértelműen a vasút hozza a pénzt, a busz nem alternatíva, többnyire csak ráhordó szerepet kap."
Azért a korrektség kedvéért tegyük hozzá, hogy ezekben a külföldi országokban nem olyan állapotban vannak a vasúti pályák, mint nálunk. :-)
A vasárnapi járatnál inkább a visszirány időfekvése (20.40-0.15) lehet ziccer helyzet, amivel sok diák fog élni. A másik előnye a vonathoz képest, hogy nem kell átszállnia Pécsre érkezés után (vonatról a 4-es helyi járatra), hanem mindjárt a kóterig megy a járat. Így összességébe csökken az "ügyfél" utazási ideje.
A JOB-465-nél nemvolt kérdőjel (netről sikerült beazonosítanom) A JOB-412-vel viszont mellélőttem. Nem illik a sorba. Viszont "fehér folt"volt a listámon. Leánykori nevének ismerete után egy másik sorba passzolhat. A JOB-386, v. a JLZ-945 követi, ha jól tévedek. Most már túl sokat elárultam... :-)
"Annyit tennék még hozzá, hogy ha a MÁV akarná, simán le tudná nyomni árban és menetidőben is a gyorsbuszt, de sajnos erre nincs rákényszerítve." Ezért kell a verseny!!! Elegem van abból(szerintem nem vagyok egyedül), hogy a vonatok piszkosak, megbízhatatlan mértékben késnek, ezen felül még az IC-re pótjegy, hogy legyen klímád, meg tiszta wc-d... Na, NEM! Igenis legyen a busz a távolsági közlekedési eszköz. Olcsóbb, tisztább és ott általában a járatok/volánok vannak az utasokért, nem fordítva... Alapvetően (szerintem) az ötletgazdának is a költséghatékonyságon túl az volt a célja, hogy ezzel elérje magyarországot is az a fajta igényesség, hogy tiszta, pontos, kényelmes járműveken utazhasson a kedves utas. Magyarul a MÁV elkezdi majd takarítani a kocsijait, a pályákat megpróbálja elfogadható szinten tartani, ahol ugye megkapta az elsőbbséget... Minden külföldi országban egyértelműen a vasút hozza a pénzt, a busz nem alternatíva, többnyire csak ráhordó szerepet kap.
Én általánosságban sem vagyok híve ennek a párhuzamosság-ellenességnek (több helyen is leírtam már, hogy miért), illetve a konkrét esetről kifejtettem a véleményem az 1985. hozzászólásban. Annyit tennék még hozzá, hogy ha a MÁV akarná, simán le tudná nyomni árban és menetidőben is a gyorsbuszt, de sajnos erre nincs rákényszerítve.
Én azt nem értem, hogy miért kell Dunaújvárosba beküldeni...
Amúgy nagy összegben mernék fogadni rá, hogy előbb-utóbb megjelennek a "gyorsított" másodrészek Pécs és Budapest között, hiába akarja a szaktárca megtiltani a párhuzamosságot.
Megpróbálom elterelni "i d ő u t a z ó" úr figyelmét, hátha közlékenyebbé teszi az "új buszos" témában (nem mellékesen önös érdekből). Amolyan kis számsorféleségek kiegészítését várnám:
1. JOB-465 JOB-463 JOB-412??, de valami szigetvári JOB-468 JOB-470 FKF-632 JOB-378
2. JOB-473 ????- valamelyik komlói, v. nem is PV-s JOB-460 JOB-466 JLZ-945, v. JOB-386??? JLZ-941???
Így talán nem uncsi a kérdés:-)) (Meg remélem azokat írtam, amiket szerettem volna - J-sek nem mindegyike megy fejből)
azt hiszem, szembesültünk a közbeszerzési eljárás mellőzésének egyik hátrányával: információéhségünket csupán a kedves olvtárs jóindulatából cseppenként adagolt félmondatokkal vagyunk kénytelenek csillapítani.. de nekem őszintén szólva tetszik, kicsit olyan, mint a karácsony :))
Nemsokára láthatsz majd egy nem szép (ronda) midibuszt Pécsett, majd egy normális szólót is. Utóbbi nem teszt busz lesz, hanem... Szóval merciről szó sincs.