Keresés

Részletes keresés

esencia Creative Commons License 2009.05.03 0 0 17005

Berg Tamás előadásának 31. oldalán számol ezzel a Tisza híddal:

http://eco.istergranum.hu/engine.aspx?page=showcontent&content=hir_hianyzo_kapcsolatok

A híd a Tiszán lehetne magyar területen is, de nagyobb probléma, hogy a szlovák D1 a hármas határtól északra több mint 20 km-re van, és közben az ágcsernyői átrakókörzet több tucat K-Ny irányú vágánnyal. és a Bodrog ártere(természetvédelmi terület).

Egyébként is egy ilyen nemzetközi út határátlépési pontját egyeztetni kell, úgyhogy az egész csak álom.

Marad a Tokajt délről kerülő út új Tisza híddal, és a 39-es bővítése.

 

Előzmény: Törölt nick (17002)
kese123 Creative Commons License 2009.05.02 0 0 17004
Ha jól számoltam, akkor az A5 Eszék - Diakovár közötti 32,5 km-es szakasza netto 2,6 mrd HUF/km-re jön ki. Ez egyébként sík vidék...
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.02 0 0 17003
(cigándnál kész is a tysa híd hozzá...)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.02 0 0 17002

Én igazából az M300-at nem értem, hogy az minek épül.

 

mert sok pé-pé-pénz van benne... :-(((

 

 

Kivéve akkor, ha a Szlovákia-Románia forgalmat erre az útvonalra tereljük át a 38-as út helyett.

hátaz bajos lesz, mer a szlovákok nemigen fognak tysa hidat építeni záhonyná...

 

akkómán inkább a 49et kéne főúti kiépítésbe megnyútani saújhelyig, oszt jónapot...

 

 

Az M3-(fél)M49 tengely viszont hasznos lesz.

 

ezesetbe az M3 része nem is kéne...

Roger Preed Creative Commons License 2009.05.02 0 0 17001
Én igazából az M300-at nem értem, hogy az minek épül. Kivéve akkor, ha a Szlovákia-Románia forgalmat erre az útvonalra tereljük át a 38-as út helyett.

Az M3-(fél)M49 tengely viszont hasznos lesz.
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.02 0 0 17000

Nagyon nem kell buherálni, oda van írva horvátul, hogy le lehet tölteni nagyban, csak azt nem vettem észre :)

még egy:

 

A13  projekttábla
http://www.vlada.hr/var/vlada/storage/images/multimedija_i_fotogalerije/fotogalerije/2009/travanj/predsjednik_vlade_na_obiljezavanju_pocetka_radova_na_dionicama_podravsko_bilogorskog_ipsilona/02/1270166-1-cro-HR/02.jpg (3,5 MB)

_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.02 0 0 16999

Na megbuheráltam a linkeket.

2-3 megás fotőkról lehet térképészkedni :)

 

A12 meglévő szakasz bővítés + most elkezdett új szakasz

http://www.vlada.hr/var/vlada/storage/images/multimedija_i_fotogalerije/fotogalerije/2009/travanj/predsjednik_vlade_na_obiljezavanju_pocetka_radova_na_dionicama_podravsko_bilogorskog_ipsilona/08/1270217-1-cro-HR/08.jpg (2,6 MB)

 

A12 most el nem kezdett szakaszai:

http://www.vlada.hr/var/vlada/storage/images/multimedija_i_fotogalerije/fotogalerije/2009/travanj/predsjednik_vlade_na_obiljezavanju_pocetka_radova_na_dionicama_podravsko_bilogorskog_ipsilona/07/1270211-1-cro-HR/07.jpg (3,4 MB)

 

A12 elválási ponttól (A13) és az egyház képviselői:

http://www.vlada.hr/var/vlada/storage/images/multimedija_i_fotogalerije/fotogalerije/2009/travanj/predsjednik_vlade_na_obiljezavanju_pocetka_radova_na_dionicama_podravsko_bilogorskog_ipsilona/13/1270247-1-cro-HR/13.jpg (3,1 MB)

 

A12 projekttábla

http://www.vlada.hr/var/vlada/storage/images/multimedija_i_fotogalerije/fotogalerije/2009/travanj/predsjednik_vlade_na_obiljezavanju_pocetka_radova_na_dionicama_podravsko_bilogorskog_ipsilona/01/1270160-1-cro-HR/01.jpg (1,8 MB)

 

A12 és A13 elválási ponttól. azaz Vrbovectől határig valamivel rosszabb felbontásban

http://www.vlada.hr/var/vlada/storage/images/multimedija_i_fotogalerije/fotogalerije/2009/travanj/predsjednik_vlade_na_obiljezavanju_pocetka_radova_na_dionicama_podravsko_bilogorskog_ipsilona/05/1270199-1-cro-HR/05.jpg (2,8 MB)

 

A12-A12 határmenti csatlakozás

http://www.vlada.hr/var/vlada/storage/images/multimedija_i_fotogalerije/fotogalerije/2009/travanj/predsjednik_vlade_na_obiljezavanju_pocetka_radova_na_dionicama_podravsko_bilogorskog_ipsilona/09/1270223-1-cro-HR/09.jpg

(3, 9 MB)

 

Az utolsó kettőn (05.jpg, 09.jpg) az építendő szakaszok címe is látható és A12-nél 33,7 km-est említi, tehát nemcsak a pirossal, hanem a sötétlilával jelzett szakaszt is, addig, ahol a párhuzamos 41-es úttól elválik az A12.

_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.02 0 0 16998

Lehet, hogy a projekttáblán csak a kivitelező nagyzol, de ott egy 33,7 km-es szakaszról van szó (Gradec - Velika Mucna), nem 20 km-ről.

Itt van az utolsó, 14. képen, ha lejjebb görgetitek a képeket.

http://www.vlada.hr/hr/multimedija_i_fotogalerije/fotogalerije/2009/travanj/predsjednik_vlade_na_obiljezavanju_pocetka_radova_na_dionicama_podravsko_bilogorskog_ipsilona

 

A különbözet a lila szakasz, ami a mi térképünkön még 9,9 km, itt már 13,7 km; a 7-8. képen a beszédet mondók mögött látszik :) 

Az autópálya-társaság cikke is a 33,7 km-es szakaszt határoz meg Gradectől Velika Mucnáig, és az egyértelmű ebből a szakaszból 20-at most kezdtek meg.

 

Ezeken a képeken az is látszik, ami a mi térképünkön nem, mert vastagabb a vonal rajta, hogy a lila szakasz rögön elválik a párhuzamos 41-es úttól az A12-es pálya nyomvonala és onnantál már a koprivnicai elkerülő jön (világoskékkel).

 

(A képeket külön nem tudom meghivatkozni, mert eltörik a link, remélem így még jó lesz a galéria hivatkozás.)

 

Nekem már csak az a kérdés, hogy a szerződéses összegben benne van-e ez a 13,7 km (szerintem nincs), és hogy ezt lilával jelzett 13,7 km-t mikor kezdik építeni ?? (szerintem pár éven belül, az is lehet hogy még az idén...)

_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.02 0 0 16997
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.02 0 0 16996
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.02 0 0 16995
nem, az ssc-n is ue. nikken osztom az észt... és nekem sokkal szebb avatarom van... :-))
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.02 0 0 16994

Köszönöm Laci!

Ez már jobb képminőség - mostmár tudtam miért kellett a fájlnév végére írnom, hogy low - , egyben is van, angol cikk is mellette van.

Csak nem Te tetted fel? :)

_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.02 0 0 16993

A12

http://roads.extra.hu/road_plans/a12_sv_helena_gola_low.jpg

 

A13

http://roads.extra.hu/road_plans/a13_vrbovec_terezino_polje_low.jpg

 

Sötét zöld meglévő szakaszt bővítik, pirosak építéséhez kezdenek hozzá most. Szerintem a lilához is hozzákezdenek legfeljebb két éven belül (10 km)

Világoskék pedig a távolábbi ködös tervek lehetnek, bár szerintem Koprivnica környékén fognak valamit haladni, mert addigra már közel lesznek.

 

Az eredeti tervben a koprivnicai elkerülő elejéig (Reka) akarták idén elkezdeni a munkákat, ami a lilával jelzett úthoz képest újabb 10 km haladás jelentene.

Ezt itt írják, a Horvát Koncessziós Autópálya-társaságok Szövetsége oldalán, a 2008-ról készült riportban, ami 2009. márciusban készült :

http://www.huka.hr/objekti/izvjesca/en/2008.pdf

5. oldalon táblázatban, a 2009-es munkakezdéseknél:

A12 Gradec-Reka 40 km,

ehhez képest "csak" 20 km-nek kezdtek neki most.

Törölt nick Creative Commons License 2009.05.02 0 0 16992

HÍDÉPÍTŐ MAGAZIN 2009/1
http://www.hidepito.hu/admin/upload/magazin/28.pdf


a tartalomból: M31, M43 tiszahíd, és még sokan mások...

Törölt nick Creative Commons License 2009.05.02 0 0 16991
kese123 Creative Commons License 2009.05.02 0 0 16990
Szép, mondhatni elegáns munka mindezt kideríteni, -- kösz! Nyílván erről van szó, és csak szomorú, hogy az egész magyar (komolynak tekintett) sajtó össze-vissza hablatyolt a dologról, egymás hülyeségeit kritikátlanul "átvéve". Ha még egy térképet is mellékelnél az elsőként megépülő szakaszokkal .... Szóval gratulálok!
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.01 0 0 16989

A12-A13

 

Egy két dolgot sikerült végre tisztázni.

Nem érnek a magyar határhoz két év múlva, csak egy-egy szakaszt kezdenek meg mindkét pályából, ezek:

A12 Sv. Helena (A4) - Vrbovec (A13) - Gradec bővítés 23 km +
A12 Gradec - Kloštar Vojakovački 20 km 1117 M HRK (45 mrd. Ft) + ÁFA
A13 Vrbovec 2 (A12) - Bjelovar 27,5 km 729,3 M HRK (28 mrd. Ft) + ÁFA
építési idő 22 hónap 2009.04.27-től

Mindkét pálya 86 km összhosszúságú lesz, ha a magyar határhoz érnek és 5 ill. 4. szakaszban épülnek majd meg, amelyekből most csak egyet-egyet építenek meg 2011-ig. Így kiderült, hogy nem is töredékárban megy, ahogy a lefordított hvg és index cikk sugallja, hanem a magyarral összevethető áron és most már sík területen is. Ha így folytatják, utolérnek árban.

 

Érdekes, hogy két külön szerződés van a pálya- és csomópontépítésre, valamint a pályán történő híd- és egyéb átvezetésekre és a műtárgyakra. Vajon miért? :)
Az is kiderült, hogy A12-t eredetileg 20 km-rel hosszabb szakaszban akarták idén megkezdeni. Ki tudja, lehet, hogy még elkezdik az idén, vagy nekik ez a válság...

 

Itt egy angol nyelvű cikk a munkakezdésről:
http://www.vlada.hr/en/naslovnica/novosti_i_najave/2009/travanj/predsjednik_vlade_na_obiljezavanju_pocetka_radova_na_dionicama_podravsko_bilogorskog_ipsilona

Az eredeti hír:
http://hac.hr/?task=search&stask=det&id=2249

Angolra lefordítva:
http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=hu&js=n&u=http%3A%2F%2Fhac.hr%2F%3Ftask%3Dsearch%26stask%3Ddet%26id%3D2249&sl=hr&tl=en

Magyarra lefordítva :)
http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=hu&js=n&u=http%3A%2F%2Fhac.hr%2F%3Ftask%3Dsearch%26stask%3Ddet%26id%3D2249&sl=hr&tl=hu

 

HVG
http://hvg.hu/gazdasag/20090427_horvat_autopalya_berzence_barcs_zagrab.aspx
Index
http://index.hu/gazdasag/vilag/2009/04/27/ket_ujabb_horvat_autopalya_eri_el_a_hatart/

 

A5 Dakovo - Eszék (32,5 km) megnyitása 2009.04.17-én:
http://www.vlada.hr/en/naslovnica/novosti_i_najave/2009/travanj/predsjednik_vlade_pustio_u_promet_dionicu_autoceste_beli_manastir_svilaj_od_osijeka_do_dakova

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.30 0 0 16988

azt mondjátok már meg, hogyha arra a kis-semmi forgalomra 16mrd-ért fasza új nyomvonalat építettek  nyíregyháza-záhony között, akkor mi a búbánatos fenének nyomják még az autópályát is?


merthogy abba az indiánrezervátumba 1 befektető sem fog menni az hóttziher...

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.30 0 0 16987
díjmentes
Előzmény: K_Pisti (16986)
K_Pisti Creative Commons License 2009.04.30 0 0 16986
Szeretném, ha valaki megmondaná, hogy az M8-as Pentele-híd fizetős vagy sem? 2007-es cikket találtam csak a neten, amelyben az állt, hogy talán ingyenes lesz. Az autopalya.hu térképén ingyenes a szakasz, de találtam én már abban olyan infót, amely ellent mondott a valósággal. Köszi!
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.30 0 0 16985

meg mégegy: kína építeni nagy híd

 

(monnyuk nekik könnyű: nem ismerik a lehetetlen foglamát... :-))

Előzmény: Fricy (16955)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.29 0 0 16984

BTW szintbeli kereszteződéseket ki akart eddig kiváltani?

 

én.

 

És ha ez a terv, minek épül ez a sok körforgó is?

 

azért, mert egyből jól megcsinálni olcsóbb, mint előbb szarul, aztán jól.

nemigaz, hogy még ezt sem érted...

 

 

Előzmény: ghosty9 (16983)
ghosty9 Creative Commons License 2009.04.29 0 0 16983
"felüljáró mindenképp kell, ha meg akarjuk szüntetni a szintbeli keresztezéseket"

Ööö, akkor viszont kell oda eléggé új nyomvonal is, vagy a meglévő részeket kell erőst átépíteni. Nem megy az sehogy, hidd el.

(BTW szintbeli kereszteződéseket ki akart eddig kiváltani? És ha ez a terv, minek épül ez a sok körforgó is?)
Előzmény: Törölt nick (16976)
szutyok Creative Commons License 2009.04.29 0 0 16982
Hát valszeg létrejött egy jó nagy állami ap. építésre szakosodott cég, foglalkoztat sok embert, aztán most újabb és újabb munkát kell neki adni, hogy ne boruljon be.

Csak azt nem értem, hogy ha ilyen árakon tudnak építeni, miért nem pályáznak nálunk is. Még a korrupcióval együtt is messze olcsóbbak lennének, mint bármelyik cég Mo-on.
Előzmény: mzdude (16979)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.29 0 0 16981

szerintem azért, mert erről még ők se tudtak... :-))

 

(az is arra utal, hogy ez hirtelen jött improvizáció, hogy a hálózati térképeiken egyáltalán nem szerepel...)

Előzmény: _roadrunner_ (16980)
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16980
Csak azt nem értem, hogy hogy nem tudtunk eddig erről. Két év múlva tényleg a határon lesznek két helyen is? Gondolom A5-tel is akkor a határhoz érnek a Duna mellett, az már a harmadik, de arról tudtunk legalább.

A kapcsolódó magyar fejlesztések hol vannak, hogy legalább egy sávban tudjuk rendesen rendesen fogadni a forgalmat? Tervek vannak egyáltalán?

Előzmény: mzdude (16979)
mzdude Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16979
Nem tudnak ezek mit kezdeni a pénzükkel? A barcsi ágat még úgy-ahogy értem, bár az utóbbi években nagyon megállt ott is az élet. Na de Berzencénél megy egyszerűen semmi nincs (a békés, eldugott vidéki élettől eltekintve), még a magyar rádióadók se jönnek be, a mobiltelefon meg átjelentkezik a szomszédba... Mitől lesz ott autópályát kívánó forgalom, és hova?
Előzmény: szutyok (16965)
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16978

A12-A13:
Itt van valamilyen térkép a nyomvonalakról:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=847442
Majd átrakom a honlapra.

 

Itt meg a hír, alig találtam, de megvan; guglival le lehet fordítani:
http://hac.hr/?task=search&stask=det&id=2249

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16977

az M3 bevezető szerencs utcai felüljáróját (meg az M3 2x3asítását a szentmihályi u-i csp és az M0 csp között) vajon mikor óhajtanak végre megcsinálni?

 

(tőlem mehet pépépébe is csak halaggyunk...)

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16976
felüljáró mindenképp kell, ha meg akarjuk szüntetni a szintbeli keresztezéseket, úgyhogy ezzel most nem mondtál újat...
Előzmény: ghosty9 (16974)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!