Nem tudom milyen évjáratot érdemes venni ,nincs összehasonlítási alapom .Az enyimet ismerem és máséban még nem ültem .
A kor néhány gombostűfejnyi rozsdában látszik ,de hát lakótelepen garázs nélkül hat év .....
Alváz és üregvédelem volt csinálva és azóta is hibátlan az alja .
Nem tudom mit kell nézni rajta mert nem volt semmi komoly problémám vele ,pedig minden nap használom még télen is .43000 km van benne .
A közeljövőben talán kuplungtárcsát kell cserélnem ,de még semmi jel nincs .
Kösz az info-t, elég megnyugtatóan hangzik. Azt hiszem, egyre inkább kedvem lett kipróbálni egy ilyen kocsit. Hány évesig érdemes szerinted venni? Azon kívül, amiket írtál a tiéden van valami jele már az időnek (pl. rozsda, repedezések)? Esetleg van olyan dolog, amit nagyon meg kell nézni rajta, ha vennék egy ilyet?
Riff-Raff:
Például egy ZAZ 966 vagy egy elnöki ZIL pont jó lenne. Erre én is gondoltam. :-)
Árja:
Kösz, én is erre számítottam, hogy bírja a megterhelést csak érteni kell hozzá. Szerelni szeretek, az nem gond. A kelet-európai alkatrészárakat pedig kifejezetten szeretem! :-)
Ki is próbálok egyet, biztos élmény vezetni.
Szia KRISZ
Nekem egy 94-es Tavriám van .
A hat év alatt:
egyszer elszakadt a kuplungbowdenem
amit 10 perc alatt helyben megoldottam ,
kicseréltem a vezéműszijjat mert úgy éreztem itt az ideje és betettem egy japán szijjat .
A hűtővíz egyszer felforrt .Termosztát kiherél .
Azóta 85-90 fok .
Olaj és szűrőcserék rendszeresen .
Fogyasztás városban 7 körül vidék 5-6 között.
Még nem hagyott ott sehol .
Az akkumulátorom is még az első .
Ha nem nagy a család akkor szerintem ennyi pénzért
nem kapsz jobbat .
Tisztelt KRISZ!
A TAVRIA nevű kisautó teljes mértékben megfelel az elvárásainak, amennyiben járműgépészeti ismeretei és hajlamai vannak. A kisautó, mivel magas hasmagassággal rendelkezik, nagyon jól bírja a földutakat, sajáttömege kicsi a motorja viszonylag erős, így a hegymenet sem okoz gondot (nem a 4. - 5. sebességi fokozatban).
Az alkatrészek beszerezhetőségével nincsenek problémák. (Elég sokat kellett vásárolnom az utóbbi időben.) Az árak kelet-európai szintűek. A kocsi szerelhetősége jó, kivéve néhány klasszikusan bennszületett orosz megoldást.
összegezve, csak akkor vágjon bele egy ilyen autó üzemeltetésébe, amennyiben kellő járműtechnikai felkészültséggel rendelkezik és bizonyos technikai megoldásokat kellő megértéssel tud kezelni.
Üdv. Egy tavria tulaj.
Láttam mostanában egy pár Tavriát az utakon, és érdekelne pár dolog. Kellene egy NAGYON igénytelen kiskocsi, amivel esetenként földutakon is el lehet menni, és belefér 1-2 nagyobb csomag is.
Mit tudtok nekem mondani róla? Elsősorban az érdekelne, hogy itthon milyen az alkatrészellátása (csak házi szerelés jöhet szóba), és mennyire szereti, ha kiveszik az aszfaltot a kereke alól (földút, por, rázkódás, ilyesmi).
Volt egy Pandám, de ez nagyobbnak látszik és talán igénytelenebbnek is. Nem baj, ha sokat kell szerelni, csak ne hagyjon ott, ha beszív egy kis port vagy a nagy melegben túlmelegszik a motor.
A hétvégén kipróbáltam a javasolt módszert és úgy vettem észre, hogy megszűnt a kellemetlen motorkihagyás. Köszönöm az ötletet, remélem egyébb ügyben is találkozunk a netten.
Üdv.
Zsombi
A Tavria Ukrán gép (Zaporozsec) .
Ukrán fejlesztés de NAGYON hasonlít a Szamarára
és sok alkatrész közös bennük .
Árja
Nekem még nem volt ilyen gondom de egy Szamarás ismerősömnek igen és ő az elektronikát cserélte ki .Azt a kis lapos izét amibe sok drót megy és az előgyújtást vezérli .Kérj egyet kölcsön akár egy Szamaráét is és próbáld ki
A következő jelenségre keresek magyarázatot: bármelyik sebességi fokozatban, nagyon kicsi gázpedál állásnál - rendszeresen, de teljesen váletlen eloszlásban - a motor kihagy. Ez jelenség különösen akkor zavaró, amikor a csúcsforgalomban kell közlekedni. Aki találkozott ezzel a jelenséggel és tudja, hogy mi a probléma jelezze.
Előre is köszönöm.
Tavria esetében könnyű a 0-zas, mert az egész kocsi egy nagy 0.
Annak idején jól szórakoztam az A2 teszten, amikor az új autó(?) levált a futófelület, lejött a kárpit, illetve röviden szinte mindennel gondok voltak. Nem véletlen, hogy 200K-ért már lehet 3-4 éves tavriát venni. SZVSZ a tavira az az autó, amire szószerint igaz, hogy ha ingyen adnák sem kéne! :-)
Azért nyitottam ezt a topicot ,mert hátha nem csak nekem van Tavriám és néha elkélne egy kis eszmecsere .
Tavria tulajdonosok jelenkezzetek!!!!!!!!!!!!