nagyon amatőr vagyok, sürgős segítséget szeretnék kérni. Bérelünk egy házat amiben van egy épített kályha, nem tudom a pontos nervét, így mellékelek egy képet, hogy értsétek miről van szó. Vásároltunk 4 m3 bükk (?) fát a bauhausban - látom épp erről a fáról van szó - , fedett fáskamrában tartjuk, kb. 3 hete ezzel fűtünk, napi 6-8 hasáb fát, attól függően mennyit vagyok itthon. (általában sokat) Reggel a férjem csinált tüzet, hajnalban, olyan 4-5 hasábbal, gondoltam most ránézek, rakok rá 1-2 darabot. kinyitottam a kályhát és nagyon meglepődtem, csöpög ki belőle a kátrány :((( (erről is készítettem képet) Mi ilyenkor a teendő? mármint úgy azonnal? nagyon nem szeretném tönkretenni a kályhát... túl vizes a fa? ha igen akkor mit tegyek? hagyjuk ki az ide fűtésszezont? van heyl a lakásban, ha ide behoznék 1 m3 mondjuk, itt hamarabb száradni mint kint az 5-6 fokban, az segít? Mit tegyek szerintetek?
pontosan nem mértem le az erdeim3 kaloda méreteit, itt is szokott "csalás" lenni. ha feltételezzük, hogy 1.7m3 az űrméret valóban olcsóbb a helyi szállító. nálam az volt szempont hogy 1m3-es kalodát remélhetően könnyebben fogok tudni békával mozgatni, ill. 50% az egy durva nedvességtartalom, lényegében friss vágás. aztán lehet hogy túlcizellálom a dolgot és jövőre (idénre megvan a száraz fám) ez is frankón kiszáradna, de a 25%-os jövőre már tuti jó lesz. hogy melyik fafajta a legjobb azt csak most tapasztalgatom. bükkel fűtök, illatából nem sokat érzek, nyersen nincs, ha meg ég akkor zárt térben ég, ha kiniytom az ajtót akkor bármilyen füstszag zavaró. bükkből gyújtóst hasogatni szenvedés, nehezen kap lángra, de ha már megtörtént akkor szépen és kevés hamuval porrá ég. aztán a különböző "iskolák" esküsznek a gyertyánra, csertölgyre és az akácra is. én a száraz fára esküszöm :)