Keresés

Részletes keresés

Hatospista Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34230

Sziasztok .270 nm es viszonylag új ,szigetelt épület tetőtérbeépitéssel.meglévő központi fűtés fele ,kb 100 nm padlófűtés másik rész acélradiátorok thermoszelepekkel 13db ,kissebb-nagyobb+indirekt 150 literes villanybojlerre is rákötve.Vegyes kazán volt,most ki lett cserélve egy immergas vitrix tera 24 re. Két napja megy.padófűtés külön körön hőcserélővel.Előremenő beállitva 40 fokra .Visszatérő 36 fok.Padlófűtés előremenője a hőcserélő után 30-32 fok felmelegedett állapotban .jelenleg nem áll le ,de teljesen le van modulálva a kazán  és kb egységes 22,5 fok van az egész házban.Szobatermosztát még nincs .Kérdésem,hogy mennyire érdemes komoly termosztátot venni??Mert látok 10 ért rádiófrekvenciás programozhatókat ,de 100 ért is lehet venni csodákat.A másik kérdésem hogy a napi gázfogyasztás 15 köbm/ nap  lett e két nap alatt úgy hogy éjjel nappal megy ezen a beállitott hőfokon.Szerintetek mennyire reális ez,ezen a kinti hőmérsékleten???

bertuka Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34229

Köszönöm! Nekünk is kb 300, de szigetelt.. ez igy napi 7-t mutat, 

Előzmény: csiba00 (34219)
bertuka Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34228

Köszönöm!

Előzmény: azmindtevagydeénmivagyok (34217)
ice device Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34227

Milyen korlátai vannak egy olyan kazánnak, ami nem tud eléggé lemodulálni?

Szoftveres vagy mechanikai korlát(ok)  ?

 

peterch Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34226

Szia !

 

Kerüld messziröl !  Igaz , hogy egyes szerelök szerint olcsó , akár 3-at is vehetsz a kazán gyártó saját termosztátja árából . Nálam csak egy gyújtást vezérlö elektronika bánta , ami 70 euró volt , plusz az új termosztát ára  amivel lecseréltem  . :(

Egy laikus  véleménye .

Előzmény: DMA (34225)
DMA Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34225

Köszi a választ.

Az ebben a topicban töltött idő arra vezetett, hogy a ki-be kapcsolgatást minimumra célszerű csökkenteni az induláskori rossz hatásfok miatt.

Erre mit olvasok: van termosztát ami 5percenként indítgatja a kazánt. Ezekkel mi a helyzet?

Előzmény: D.Tibor (34201)
kalyhasember Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34224

Sziasztok.

Miwel nem vagyok, épületgépész, meg köszönném, ha segítenétek!

Fűtésrendszer felújítás, a kpr gravitációs, „vastagcsöves”, ez marad.

Radiátorok csere, gázkati :) csere.

Gázosszaki aki, nem gázos, jó szaki: Mert ennek vastagcsöves a hőcserélője. Hgk 24, mi kell még ehhez?

  _Nézegetem felszerelő csomag, mágneses iszapszűrő,termosztát, stb?

Vgy:  Vitodens 100-W 26 kW Kombi ér ennyivel többet fog többet dolgozni, kevesebbek kajálni?

csiba00 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34223
Bocsi, ez hülyeség volt részemről.
Előzmény: csiba00 (34218)
kisbalazs83 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34222

Passziváló az a CH THERMOSAN

Előzmény: kisbalazs83 (34221)
kisbalazs83 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34221

Szia!

Nálam a szervizes bekente valami felirat nélküli flakonban lévő folyadékkal. Aztán sima vízzel leöblítette. Jó pénzért... Akkor gondoltam, hogy megnézem mit lehet kapni ilyen célra.

Itt olcsóbb kicsivel, mint amit anno linkeltem: https://www.centralbolt.hu/chthermoclean

 

Ha kipróbáltad, légy szíves írd majd meg a véleményed. Elvileg van egy passziváló is "CH THERMOCLEAN", amit ez után kellene használni és akkor kevésbé koszolódik el a következő karbantartásig.

Előzmény: Hunter03 (34214)
tammmy4 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34220

A 2. elméletem az lenne, hogy egy csőkígyós tároló csőkígyójára kötném a kazán fűtési előremenő és visszatérő csatlakozásait, vagy is ugyanúgy mint egy fűtő kazánnál. Igaz hogy van váltószelep a kazánban, de ezt nem tudom felhasználni mert kombi kazánnál a váltáskor a HMV hőcserélőt fűti, így egy külső váltószelepet tennék be. A tárolóba tennék egy hőmérséklet érzékelőt. Az egészet egy PLC-s szabályozó rendszer vezérelné, vagyis ha a beállítottnál alacsonyabb a tároló hőmérséklete, akkor a váltószelepet átváltja a tároló fűtési irányba. Az előremenő vízhőfokot szintén a PLC szabályozza, ezt megemelném a tárolt víz hőmérsékleténél 5...10 fokkal magasabb értékre (vagyis ha 50 fokosra állítom a tárolót, akkor 55...60 fokos vízzel fűteném a csőkígyót), ez azért kell mert a fűtés időjáráskövető szabályozása miatt a fűtővíz hőmérséklete átmeneti időszakban lehet hogy csak 40 fokos, ezzel meg nem tudok 50 fokos melegvizet készíteni :-)

Mivel a PLC-s szabályozást ígyis-úgyis megcsinálnám, illetve mindenképp csőkígyós tárolót vennék (szilárdtüzeléssel is fűteném), így költséghatékonyabbnak látom a váltószelepeb beépítését a szivattyú beépítésével szemben.

Előzmény: Törölt nick (34209)
csiba00 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34219

Igen, így sok a kérdőjel. 

 

Nálunk kb. 300 lég m3 fűtünk, most lett kazán csere, és a komplett fűtési rendszer felújítva. Ez is kérdés, hogy nálad pl. milyen a rendszered többi része a kazánon kívül. 

 

Házunk szigeteletlen, B30-as fal, 35 éves nyílászárók. 21 °C a földszinten és 21,5 °C az emeleten. Egy hete üzemelték be a rendszert, akkor az első nap kb. 10 m3 gáz fogyott. Utána kb. 4-5 m3-t fogyasztunk naponta és a használati melegvizet is a kazán melegíti egy indirekt tárolóban. 

Előzmény: bertuka (34211)
csiba00 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34218

"azaz a kazánod elektronikája ilyenkor tud vezérelni ,de csak 1 db szek sziv-t" Ezt úgy kell érteni, hogy egyszerre csak az egyik kör fog menni? 

 

Mert ment már mind a 2 szivattyú egyszerre. 

Előzmény: Törölt nick (34208)
azmindtevagydeénmivagyok Creative Commons License 2019.10.11 -1 0 34217

-Ha itt nyomom fáj, ha itt fáj! De ha itt akkor is! Doki! Mi a bajom?

-El van törve az ujja!

 

Esetleg ha leírnád a lényeget....

Mit(mekkorát) fűtesz vele, mivel(hőleadó) milyen hőfokszabályozás van, stb-stb.

A pecsétes jószág nem állítja be neked, a szerelő se játszik ottalvós bulit, hogy beállítsa...

Nem árt elolvasni a hozzá adott telepítési útmutatót, ha kérdés van visszaolvasni a topikban 5-6 évet az alapbeállítások miatt... 

Ha pedig nem vagy hajlandó ezekre hívj egy agilis szerelőt aki ért hozzá.

 

 

 

Előzmény: bertuka (34211)
azmindtevagydeénmivagyok Creative Commons License 2019.10.11 -1 0 34216

Már volt téma (válaszokat is olvass)

Előzmény: Hunter03 (34214)
csiba00 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34215

Majd aláfekszem és megnézem, hátha tudok valami fényképet készíteni. 

Előzmény: Törölt nick (34208)
Hunter03 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34214

Sziasztok ! Melyik ègèstèr tisztítót èrdemes meg venni ?

*Steve Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34213

Egy heti fogyasztás alapján sokat eszik? Nem reális megállapítás.Amugy 1001 dologtól függ a fogyasztás

Előzmény: bertuka (34211)
bertuka Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34212

---és melegviz készitésére nem használjuk!

bertuka Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34211
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34210

2.5 Bar-nál működésbe kellett volna lépnie a tulnyomás szelepnek-azaz magától leengedné a kazán a "többletet"---úgyhogy az sem működik a kazánodban....

 

Előzmény: goldentaste (34192)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34209

Üdv.

Nem igazán értem amiket írsz:-))   Hőcserélő dugulás -valós probléma -lehet  ??

Váltószelep a fűtésiágba---,megemeled a fűtési előremenőt????   ',1,.váltószeleped már van a kazánban ami hmv/fűtés irányba váltogat..... 2, Szerinted hmv termeléskor a kazánod primer hőcserélőjében(amivel a hmv hőcserélőt fűtöd) hány fokos a víz  ???  nem nem annyi mint amennyi a csapokon kijön (pl 45fok) hanem 75-80-85 fokos  ezt hova akarod emelni?

Tudnál rajzot készíteni mert nem igazán értem az egész elméletet

Továbbá az első elméleted szerint (amit jónak tartok:-) -rétegtárolót alkotnál ,a második elméletedhez meg ami lejött belőle egy csőkígyós tároló kell

Előzmény: tammmy4 (34200)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34208

Szia.

Hát így nem vagyunk előrébb ,ezeket már eddig is tudjuk mert megírtad egy korábbi hozzászólásban,azért kérdezném ,hogy a kazánon belül hova van kötve a honeywelles vezeték mert a 3000-es szérián belül két helyre is be lehet kötni ,DE NEM MINDEGY hogy hova...

 

Fura ,hogy a szerelőd BOSCH-os és bedumálta neked ,hogy a gyári Bosch termosztátnak nem mennének át a jelei a födémeken.....AHA ....szóval az a helyzet ,hogy a Bosch gyári termosztátjai NEM rádiófrekvenciásan működnek,(vagyis inkább úgy fogalmaznám mielőtt belinkelne v.ki ide egy ilyet,:-)),hogy a jelenleg kapható Bosch kondenzációs kazánokhoz való vezérlő termosztátok) hanem kéteres BUS kábelen jut el a jel a kazánig.

Továbbá a Bosch kazánok vezérlése egy "zárt rendszer"  -tehát ezalatt azt értem,hogy pl OT (opentherm) termosztátokat sem gyárt  (szintén a jelenlegi kondenzációs kazánokhoz való)

Egy 3000-es bosch kazán kétféleképpen "vezérelhetsz"

 A,  Sima egyszerű ON/OFF termosztáttal -ez bármilyen gyártmány lehet-és lehet rádiófrekvenciás is.Csak ne legyen ilyen okoskodó ,meg tanulgató,mint a jelenlegid. DE ez a lehetőség számodra azért nem jó mert van két szekunder sziv-d is .és azokat Nem tudja indítani( azaz a kazánod elektronikája ilyenkor tud vezérelni ,de csak 1 db szek sziv-t)

B, A BOSCH gyári időjáráskövető rendszere  CW400 +CR100+ MM100 fűtőköri modul és ekkor lenne egy tökéletesen működö kazánod /fűtésrendszered/ 

Előzmény: csiba00 (34204)
Keeper83 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34207

A. Eset: Picit nyitva maradt a fűtésrendszert feltöltő szelep. (Kis tekerentyű általában a kazán alján a vízoldali betáp mellett.)

B. Eset: Átlyukadt a HMV hőcserélőd. 

 

Mindkét esetben megjelenik a hálózati víz nyomása a fűtési körben.

Kis játszadozással ki tudod deríteni, hogy mi a gond.

Előzmény: goldentaste (34192)
peterch Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34206

Szia !

 

Ne haragudjon meg rám senki , de míg nincsenek nagy hidegek , miért nem kéred meg a szerelöt , hogy próbára dobjon fel egy " normál " csak höfokra vezérlö termosztátot , hogy láthasd a különbséget ? Aztán amelyik a jobb neked , azt állandósítod .

Eszembe jutott még az is , hogy nem lehetséges a Honeywell termosztátnál a felhasználás földrajzi helyére is gondolva ez az óránkénti 6x gyújtogatás ? Mire gondolok ? Elég sokat utazgatok délebb irányba is . Például az olaszoknál Szicílián nagyon sok helyen ház falán kívül van a kazán felfogatva védett helyen . Ott +6°C a téli minimum hömérséklet . Nem lehet , hogy ott ezt a programrészt a kazán esetleges megvédésére az esetleges fagy ellen használják ?

Előzmény: csiba00 (34205)
csiba00 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34205

Inkább azt mondanám, hogy csak rá lökdös kis meleg vizet. Lényegében az első felfűtés óta (akkor kb. 18-19 °C-os volt a lakás) nem érezzük melegnek a radiátorokat. Max nagyon gyengén langyos a teteje, de sokszor szinte még ezt sem érezni. Igaz, kint sincsen rossz idő még, de a házon sincs szigetelés. 

 

 

Előzmény: ice device (34182)
csiba00 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34204

Szia!

 

Nem nagyon, vagy legalább is úgy nem, hogy bármi érdemi látszódjon rajta. 

 

Úgy néz ki, hogy van a kazán mellett 1 db kötődoboz és 3 db Honeywell-es (földszint, emelet és kazán vezérlés) doboz.  

 

A kötődobozba van bekötve a földszinti és emeleti körhöz tartozó keringető szivattyú. Illetve a kötődoboz össze van kötve a 3 db Honeywell-es dobozzal. 

 

A kazánba 2 vezeték megy, de, hogy hova van rákötve, az nem nagyon látszódik. Egyik a 230V-os csatlakozása, másik meg a kazán vezérlős Honeywell dobozból megy. 

Előzmény: Törölt nick (34194)
D.Tibor Creative Commons License 2019.10.10 0 1 34203

Így van!

Aki jobban meg akarja érteni a sűrű(bb) kapcsolgatás okát, megteheti, ha letölti a meditherm winwatt progit(ingyenes) és felveszi az "istenbizony annyi" rétegrendeket, megtudja hogy különböző külső hőmérsékleteknél

mekkora a lakás(ház) és helyiségek hőigénye.

Előzmény: smith (34189)
D.Tibor Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34202

Sajnos ilyen ország-világban élünk.

Egy év múlva a szervíz is ki fogja verni a biztit nálad(is) úgyhogy készülj. Tudod az kötelező, különben ugrik a bónusz garancia  :-)

Előzmény: Jocó0423 (34183)
D.Tibor Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34201

Nálam hosszas beállítás után (402 alacsony hőfok)  elpöcörög elég sokáig.

Nálam is kicsit alulméretezett lett a radiátor.

A 860-as menüben olvashatod a hibajegyzéket, ide a hibával leállás okait írja, gondolom nálad nem hibával áll le.

Ha termoszelepes radiátoraid vannak és azok lezárnak, akkor a bypass kinyit és rövid körön visszaforgatja az előremenöt majd leáll mivel hamar eléri a kikapcsolási hőmérsékletet.

Ha nem ez miatt,

akkor ahogy írtad, kevés a hőelvétel - magas lesz a visszatérő, azért áll le, pontosabban csak az égőt kapcsolja le, keringet amíg újra visszaáll a "rend".

Ilyenkor én nem haszálom a külső érzékelőt, és a sensys programozva fut, így elég hosszan tud egy ciklust "pöszörögni" kapcsolgatás nélkül.

 

Persze ez a teljesítmény így nem ígaz  :-)

 

Előzmény: DMA (34158)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!