Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
" 2cm-es "hőszigetelő vakolatnak" hívott valami van rajta, illetve 38-as porotherm külső falak vannak. Fa, kétrétegű nyílászárók vannak, még az eredetiek, vélhetően a szigetelésük nem valami jó, de egyébként jó állapotban vannak." 43700
A födém szigetelésről semmi, az ablakok se igen jók.
Az az egy db. radiátor 60 x 120 kk egy ekkora helyiséghez / 15 nm max. / nem kicsi.. ha leadja hőt.
" és félteni kell a gyerkőcöt, meg hősugárzót működtetni." ha megvan olyan helyre tesszük ahol hozzáférhetetlen /pl. a falon /, ha nincs még meg akkor pedig nem hősugárzót használunk hanem olajradiátort.... addig még a komplex probléma meg nem oldódik.
Egy kb. 1 kW-os olajradiátor arra a szobára biztos elég... aztán ki lehet deríteni, hogy azt a kis szobát a radiátor miért nem fűti bé.
Egy normális rendszerben, normálisan működő kazán nem a kapcsolások száma miatt éri el az élettartama végét. De ez csak szerintem.
(Te raktál az indirekt tárolót fűtő körre és normál fütési körre is egy hőmérőt, amit loggolsz, így pontosan látod, hogy hányszor kapcsolt a kazán HMV-re vagy fűtésre. Nem számolnád össze, hogy az előző pár hétben mennyi a napi átlag kapcsolás fűtésre és HMV-re? Abból azért látszódni fog, hogy mi értelme ennek a nyári kikapcsolásnak.)
Ha pedig abból a feltételezésből indulunk ki, hogy az indirekt tároló fűtése nem rövödíti szignifikánsan egy kazán élettartamát, akkor egy 12-14 Ft/kWh-ás HMV gyártás váltasz ki napelemmel. Lehet, csak az kérdéses, hogy tényleg megéri-e.
Azért ez nem így van. A kapcsolások száma sem feleződik. mert külön kapcsol HMV-re és külön fűtésre. Tehát csak a HMV kapcsolását felezed meg.
Ha a napelem megtermeli a villanybojler működési áramát, az nem ingyen van, mert ha nem használod fel akkor a szolgáltató fizet érte 13Ft/KWh. Tehát elesel 13 Ft/KWh ártól.
1 m3 gáz az kb 10KWh kb 100 Ft, ha még veszteséget is számolok, akkor kb annyiba kerül gázzal HMV-t előállítani amennyit az eladott villanyért kapsz. Tehát nem sok értelme van átállni gázról villanyra.
Mivel a kapott információk alapján xezer kapcsolást bírnak ki a beépített alkatrészek, ezért ha egy évben csak fél évig meg a kazán, akkor feleződik a használat, azaz duplázódik az élettartam. Eltekintve attól, hogy hmv előállításra nem indul és megy annyiszor és annyit, mint a fűtés előállításakor.
Ha a napelem megtermeli a villanybojler működtető áramát, akkor ingyen van. (eltekintve a bekerülési és megtérülési költségektől)
Ez így teljesen normálisan működik.Ezen nem tudsz mit mókolni,mert így működik egy kazán(egy rendszer)
"Nem értem miert esik vissza a hőfok.
Ill. Azt nem értem ha megnyitom a csapot és rateszem a kezem a meleg előremenő csövére érzem hogy megy a szivattyú. Nem értem miért? Akkor ál csak le ha visszavált hmv ről ujra fűtésre ugy 3 masodpercre ,majd ujra elindul ,felgyullad a fűtést jelző lámpa es ennek ellenére esik a hőmérsêklet,majd ha elerte a 40 fokot ujra elkezd emelkedni extra lassan amig el nen éri a beállitott fűtési hőmérsékletet"
1.A szivattyú azért megy ha kinyitod a csapot mert a csapból kijövő meleg vizet egy másodlagos (szekunder) hőcserélő(HMV hőcserélő) állítja elő,Ennek a hőcserélőnek van egy primer és egy szekunder oldala.A primer oldalon a kazán a szivattyúval keringteti ugyanazt a fűtővizet ami a rendszeredben van(persze ilyenkor van egy váltószelep ami elzár ,így kb csak az a pár liter víz kering ami a kazán primer hőcserélőjében van).Ez melegíti fel a HMV hőcserélődben a szekunder oldalán bejövő hideg vizet ,és így lesz belőle meleg víz a csapodban.
2.Teljesen normális az is ,hogy megáll a szivattyú amikor HMV termelésről visszavált fűtésre (ilyenkor váltja át a váltószelepet)....ennek így kell lennie (most ne menjünk bele hogy miért)
3.Ha elzárod a meleg vízcsapot akkor a következő történik ilyen sorrendben:-- A kazán égő kikapcsol,--szivattyú leáll,--váltószelep átvált fűtésre,--szivattyú elindul,--kazán égő begyújt --(és ilyenkor van egy indulási "x "Kw )amiről rögtön visszamodulál a legkisebb teljesítményre,és fokozatosan innen szép lassan emeli a teljesítményét a kívánt értékre. (azaz ilyenkor figyeli a visszatérő és az előremenő vízhőfok értékeket és addig addig emel a teljesítményén szépen lassan amíg az elegendő nem lesz ahhoz ,hogy a pl: 40 fokos visszatérőből pl:55 fokos előremenőt készítsen) ---szóval ez is teljesen normális jelenség a kazánodat illetően.
Igazándiból kb semmi baja a kazánodnak,csak nem tudod(tudtad) hogy működik.
Az a másodlagos szivattyú --jelen esetedben--meg tényleg tök felesleges,mint ahogy Sony is írta...
A cw400 meg nem old meg semmilyen problémádat ,mert tulajdonképpen nincs problémád ,mert egy ilyen kazán (rendszer)így működik.A cw400 at meg azért sem ajánlom neked,mert azt te nem fogod tudni beállítani (meglehetősen túl bonyolult,és elég sok fejtörést okoz szakembereknek,és hozzáértő laikusoknak egyaránt)
Ja igen, a HMV-t is az új kazán állítja elő (csak télen akarom így használni, és csak 120literes a tároló mellette). Nyárra lekapcsolom a kazánt, ezért egy villanybojler fog HMV-t előállítani.
A HMV (és minimálisan a főzőlap) használati ingadozása miatt gázban kicsit mások a százalékos arányok, mint a korábban írt, csak a fűtési hőmennyiségmérőn mért értékek, ezért nagy számolgatásra tisztán a gáz nem alkalmas.
A számokból az látszok, hogy a Ti házatok nagyjából ugyanannyi energiát kér, mint a miénk, szóval van értelme az összehasonlításnak. Ebből így várható lesz egy 20-30 % közötti gázmegtakarítás csak a kazáncsere miatt. Térjünk vissza rá a fűtési szezon végén!
köszönöm. Holnap beszerelnek egy termosztatos keverőszelepet
a segédszivattyú és a kazán közé. De ez nem fogja megoldani. Kihuztam a szivattyút és felvittem a fűtést 55 fokra. Amikor megnyitom a csapot jön a meleg víz, de ha elzárom megint visszanegy 40 fokra majd meg lassabban visszaál 55 fokra a fűtővíz.
Tanácstalan vagyok.
Nem értem miert esik vissza a hőfok.
Ill. Azt nem értem ha megnyitom a csapot és rateszem a kezem a meleg előremenő csövére érzem hogy megy a szivattyú. Nem értem miért? Akkor ál csak le ha visszavált hmv ről ujra fűtésre ugy 3 masodpercre ,majd ujra elindul ,felgyullad a fűtést jelző lámpa es ennek ellenére esik a hőmérsêklet,majd ha elerte a 40 fokot ujra elkezd emelkedni extra lassan amig el nen éri a beállitott fűtési hőmérsékletet.
A Cw 400 megoldaná szerinted ezt a jelenseget?
Van valami beallitas a kazánban ami ezt okozhatja?